معاون دادستان : تهديد نرم افزار هاي پيام رسان تلفن همراه
Date:1393/12/10 Visitor: 1828

سمنان / واحد مركزي خبر / اجتماعي

نرم افزار هاي پيام رسان تلفن همراه از تهديدات جديد فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي است .
معاون قضايي دادستان كل كشور در امور فضاي مجازي امروز در نشست مجمع عمومي بسيج حقوقدانان استان سمنان با بيان اين مطلب گفت : سهولت دسترسي و جذابيت ارتباط گيري سبب شده كه افزون بر 450 ميليون نفر در دنيا اطلاعات خود را در اين نرم افزار ها مبادله مي كنند و متاسفانه تعداد كاربران ايراني آن هم قابل توجه است.
عبدالصمد خرم آبادي با تشريح برنامه ريزي دشمنان براي بهره گيري از اطلاعات شخصي و خصوصي مردم گفت : اين برنامه ها در راستاي اهداف مجرمانه و در اختيار قرار دادن نتايج تحليل داده ها به سازمانهاي اطلاعاتي و جاسوسي استكبار جهاني و صهيونيستي است .
وي تصريح كرد : تاكيدات مكرر رهبري در خصوص اهميت فضاي مجازي و پيگيري دائمي مصوبات شوراي عالي مجازي كشور بدليل تاثير اين فضا بر روند مقابله با جنگ نرم است.
وي رعايت اصول امنيت اطلاعات شخصي، آموزش و آگاه سازي دائمي خانواده ها و جوانان از تهديدات متنوع و در برخي موارد غير قابل جبران استفاده از اين فضاهاي مجازي در كنار تلاس مسئولان براي جايگزيني نرم افزارهاي داخلي قابل رقابت با نمونه هاي موجود جهاني را از راهكارهاي برون رفت از اين مشكلات اجتماعي و فرهنگي عنوان كرد.
0002