تازه‌هاي دنياي فناوريتلاش گوگل براي طراحي مجدد پهپاد
Date:1394/1/30 Visitor: 3630
گوگل پس از شكست در طراحي اولين پهپاد خود در تلاش است تا اين محصول را از نو طراحي كرده و به خصوص بال‌هاي آن را از نو بسازد.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس به نقل از وال استريت، طراحي پهپاد اوليه اين شركت به گونه اي بود كه كنترل آن دشوار بود و حال گوگل اميدوار است تا پهپاد تازه راحت تر قابل كنترل و هدايت باشد.

استرو تلر رييس آزمايشگاه مخفي و تحقيقاتي گوگل موسوم به Google X research lab در اين مورد گفته است: لري پيج و سرگي برين موسسان گوگل از چنين شكست هايي نااميد نمي شوند و محققان اين شركت از اشتباهاتشان درس گرفته و از فناوري ها و استراتژي‌هاي متفاوتي استفاده مي كنند.

گوگل در ماه آگوست سيستمي براي تحويل كالا از طريق پهپاد موسوم به Project Wing راه اندازي كرد. پهپاد اوليه اين شركت داراي يك بال يكپارچه به طور 5 فوت بود كه پس از نشستن به صورت عمودي جمع مي شد. از اين پهپاد در پروازهاي آزمايشي براي ارسال آب، واكسن، غذا و ... در استراليا استفاده شد.

اگر چه پهپاد قبلي گوگل از نظر ويژگي هاي مكانيكي ساده تر از پهپادهاي شركت هاي رقيب است، اما كنترل آن دشوارتر بوده و به خصوص در زمان وزش باد ممكن بود به شدت بالا و پايين برود. اين شركت كار طراحي پهپاد را از سال 2011 آغاز كرده و براي طراحي مدل اول پهپاد خود 8 ماه وقت صرف كرد و ظرف 18 ماه مشخص شد اين پهپاد بايد كنار گذاشته شود.

انتهاي پيام/آ