براي استفاده از صفحات خورشيدي از گوگل بپرسيد
Date:1394/10/18 Visitor: 2840

گوگل امكان منحصربفردي را فراهم كرده كه با استفاده از آن مي توان مؤثر بودن استفاده از صفحات خورشيدي در خانه ها را بررسي كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، ارزيابي هزينه استفاده از صفحات خورشيدي در پشت بام خانه ها نكته مهمي است كه در توسعه اين فناوري به عنوان يك فاكتور تعيين كننده محسوب مي شود.

به همين منظور گوگل وارد عمل شده و با راه اندازي سرويس آنلايني كه يكي از تازه ترين نوآوري هاي اين موتور جستجوگر محسوب مي شود، امكان انجام محاسبات لازم را براي علاقمندان به استفاده از صفحات خورشيدي فراهم آورده است.

در واقع اين سرويس آنلاين به خريداران مي گويد كه با توجه به موقعيت جغرافيايي خانه، خريد و نصب اين نوع صفحات بر روي پشت بام اقدامي منطقي بوده يا صرفا به دور ريختن پول است.

اين پروژه جديد با نام Project Sunroof ارايه شده تا آنهايي كه قصد پرداخت هزاران دلار جهت صفحات خورشيدي را دارند، با نگاهي منطقي از اين فناوري كاربردي استفاده كنند.

نكته جالب توجه اينجاست كه در اين نوآوري از خدمات Google Earth در انجام محاسبات جغرافيايي استفاده مي شود. اينكه سايه درختان تا چه حد بر پشت بام خانه ها گسترده مي شود و همچنين الگوهاي محلي آب و هوايي تا چه حد تأثيرگذار خواهد بود، همگي از جمله فاكتورهاي تعيين كننده در اين محاسبات به شمار مي آيند.

گوگل در سالهاي اخير سرمايه گذاري فراتر از يك ميليارد دلار در انرژي خورشيدي انجام داده است.