اپراتور دوم ارتباطي كشور با قبول بروز اختلال در بخش ديتا گفت: اين مشكل مربوط به شبكه ايرانسل نيست.
اپراتور دوم موبايل در واكنش به خبر بروز اختلال در خدمات اينترنت ايرانسل عنوان كرد:
"اين مشكل مربوط به شبكه ايرانسل نبوده و اين شركت در حال پيگيري براي رفع هر چه سريعتر آن است"
رسانه اي شدن اين موضوع ناشي از ابراز گلايهمندي بسياري از مشتركان ايرانسل در استفاده از خدمات ديتاي اين اپراتور طي روزهاي اخير، بوده است و ظاهرا شركتهاي اينترنتي ديگري هم دچار اين اختلالات هستند.
ظاهرا طي هفته گذشته و با گسترش اختلال اينستاگرام و شبكههاي اجتماعي، پاي اختلالات به شبكه بخش عظيمي از سرويس دهندههاي اينترنتي كشور باز شده و باز همان داستان تكراري مشكل از سمت زيرساخت است را پيش كشيده است.
اما از طرفي، شركت ارتباطات زيرساخت كه انحصار واردات پهناي باند را در دست دارد و باعث گراني اينترنت شده است، اختلالات را گردن نميگيرد.
سياه بازي طرفين اين دعوا، سالهاي سال است كه ادامهدار بوده و كارشناسان معتقدند تا زمانيكه واردات پهناي باند كشور از چنگال انحصار خارج نشود همين رويه باز هم ادامه خواهد داشت زيرا شركت وارد كننده پهناي باند اگر اختلالات را بپذيرد در واقع رسالت خود را زير سوال برده و از اين رو بايد هميشه توپ را در زمين شركتهاي اينترنتي بيندازد؛ هرچند كه اين به معناي اختلالات هميشگي در شبكه زيرساخت نيست و گاهي هم شبكه سرويس دهندگان داخلي دچار خدشه شده يا شركتهاي فروشنده پهناي باند به اين دچار قطعي لينك ميشود.
|