رئيس مركز فن‌آوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال خبر دادوجود 2 هزار مجتمع ديجيتالي در كشوررئيس مركز فن آوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از وجود 2 هزار مجتمع ديجيتالي در كشور خبر داد
Date:1394/10/18 Visitor: 3690

به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه، سيد مرتضي موسويان بعد از ظهر امروز در آئين افتتاحيه مجتمع تخصصي ديجيتال شهيد مهدي باكري كه در مجتمع فرهنگي و هنري برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اينكه مجتمع‌هاي ديجيتال در استان‌هاي كشور راه‌اندازي شده است و آذربايجان غربي در اين ميان مظلوم واقع شده لذا لازم است موجبات راه‌اندازي اين مركز نيز در اين استان فراهم شود.

وي با اشاره با مأموريت مركز فناوري نوين ارتباطات و اطلاعات در حوزه ستاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: اين مركز مسئوليت راه‌اندازي مجتمع‌هاي ديجيتالي را در كشور برعهده گرفته است.

رئيس مركز فن آوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از وجو 2 هزار مجتمع ديجيتالي در كشور خبر داد و تصريح كرد: هم‌اكنون اين مجتمع‌ها به همراه خانه‌هاي فرهنگ ديجيتال مشغول به فعاليت هستند.

اين مسئول خاطرنشان كرد: راه‌اندازي مجتمع‌هاي ديجيتال و خانه‌هاي فرهنگ در كشور در امر اشتغال‌‌زايي براي كشورمان بسيار موثر است و اميد است با راه‌اندازي مجتمع فرهنگي ديجيتال در آذربايجان غربي براي جوانان اين استان نيز اشتغال لازم فراهم شود.

افراسيابي، كمك به توليد محتواي آموزشي با راه‌اندازي مجتمع‌هاي فرهنگي ديجيتال را يكي ديگر از مزايايي راه‌اندازي مجتمع‌هاي ديجيتال عنوان كرد و ادامه داد: كمك به توليد محتواي آموزشي با راه‌اندازي مجتمع‌هاي فرهنگي ديجيتال يكي از مهم‌ترين اهداف مركز فن آوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال كشور است.

در ادامه مراسم، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي، حجت‌الاسلام محمد باقر كريمي اظهار داشت: راه‌اندازي مجتمع‌هاي فرهنگي ديجيتال در راستاي سالم‌سازي استفاده از فضاي مجازي در كشور راه‌اندازي مي‌شود و در اين جهت اميد استان تا پايان امسال بتوانيم سه واحد مجتمع ديجيتال را در آذربايجان غربي راه‌اندازي كنيم.

وي با بيان اينكه راه‌اندازي مجتمع‌هاي ديجيتال را در راستاي اجراي فرامين رهبر انقلاب اسلامي راه‌اندازي مي‌شود، ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي با تمام توان آماده راه‌اندازي اين مجتمع‌ها در استان است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي از وجود هفت خانه فرهنگ ديجيتال و دو مجتمع ديجيتال در استان خبر داد و تصريح كرد: با راه‌اندازي سه واحد مجتمع ديجيتالي تا پايان امسال در آذربايجان غربي تعداد مجتمع ديجيتالي در اين استان به پنج مجتمع خواهد رسيد.

اين مسئول در ادامه سخنان خود سالم‌سازي و مصون ماندن جامعه از فضاي مجازي را يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي مسئولان فرهنگي عنوان كرد و ادامه داد: راه‌اندازي مجتمع‌هاي ديجيتال تا حد مطلوبي مي‌تواند در راستاي سالم‌سازي فضاي مجازي گام بردارد.

كريمي با بيان اينكه هدف از راه‌اندازي اين مراكز منافع مالي نيست، ادامه داد: تنها هدف از راه‌اندازي اين مراكز عمل به منويات مقام معظم رهبري است.

انتهاي پيام/61003

http://fna.ir/XDLIHX