استراليا دسترسي به خدمات اينترنت اشيا را آسان كرد
Date:1394/10/18 Visitor: 4058

لينك‌هاي ارتباط بي‌سيم ماشين به ماشين (M2M) در اپراتورهاي استراليايي كه خدمات اينترنت اشيا (IoT) را هم ارايه مي‌دهند، از اين پس مي‌توانند تغييرات لحاظ شده توسط مركز تنظيم قوانين مخابراتي و ارتباطي اين كشور را مورد استفاده قرار دهند تا دسترسي آسان‌تري به طيف باند مخابراتي داشته باشند.

به گزارش گروه اخبار خارجي آژانس خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات (ايستنا)، بسياري از دستگاه‌هاي كنوني M2M و IoT از طريق كلاس ويژه ارايه شده تسوط مركز ارتباطات و رسانه استراليا (ACMA) به خدمات مورد نياز خود دسترسي پيدا مي‌كنند كه اين كلاس مشابه طيف باند مخابراتي معمول در اين كشور به كار مي‌رود.

طرح جديد براي ايجاد تغييرات لازم در اين زمينه به گونه‌اي ارايه شده است كه موانع فني براي استفاده از باندهاي ضعيف را برطرف مي‌كند و شبكه‌هاي بي‌سيم را به صورت گسترده‌تر در اختيار كاربران سازماني مي‌گذارد.

بر اساس قوانين Class Licence 2015 ارايه شده توسط دولت استراليا، دستگاه‌هاي مذكور بر اساس باندهاي 900 مگاهرتز، 2.4 گيگاهرتز و 5.8 گيگاهرتز خدمات مورد نياز خود را در اختيار مي‌گيرند.

«كريس چاپمن» مديرعامل مركز ACMA در اين خصوص گفت: «اين تغييرات مي‌تواند زمينه لازم براي نوآوري‌هاي بيشتر در زمينه M2M و IoT را فراهم آورد. طرح اوليه ارايه شده در اين زمينه بخشي از برنامه جامع دولت استراليا براي ارايه گسترده خدمات اينترنت اشيا محسوب مي‌شود».