مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت به فارس خبر دادقطعي كابل باب‌المندب تاثيري بر اينترنت ايران ندارد/ صدور مجوز تردد كشتي براي رفع مشكلمديرعامل شركت زيرساخت قطعي 20 گيگابيت بر ثانيه در مسير باب‌المندب را در ظرفيت 270 گيگي اينترنت كشور بي‌تاثير خواند و گفت: از قبل 30 گيگ براي قطعي‌هاي اضطراري رزرو نگه داشته بوديم كه هنوز 10 گيگ رزرو باقي است.
Date:1394/10/18 Visitor: 3975

محمود خسروي در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس در پاسخ به اين سوال كه بيش از يك ماه است كه كابل اينترنت باب‌المندب قطع است و شركت‌هاي اينترنتي از كاهش پهناي باند كشور گلايه‌دارند، اظهار داشت: مجموع ظرفيت پهناي باند بين‌الملل 270 گيگابيت بر ثانيه است كه 240 گيگ به شركت‌ها فروخته شده و 30 گيگ براي قطعي‌هاي اضطراري رزرو نگه داشته شده است.

مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت گفت: از اين رو هم اكنون دقيقا ميزان تعهد شده پهناي باند را به مشتركان واگذار مي‌كنيم.

وي خاطرنشان كرد: در باب المندب دو لينك 10 G (گيگابيت بر ثانيه) قطع شده كه با 20 گيگ از ظرفيت 30 گيگ رزرو جايگزين شده و هم اكنون نيز 10 گيگ رزرو در شبكه وجود دارد.

خسروي خاطرنشان كرد: در حال حاضر تنها قطعي مسير لينك‌هاي بين‌الملل در باب‌المندب است و قطعي ديگري وجود ندارد.

مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت تصريح كرد: علت تأخير در رفع خرابي مسير باب‌المندب دريايي بودن اين كابل است كه همواره ترميم كابل‌هاي دريايي حداقل 3 هفته زمان نياز دارد و در حال حاضر به دليل شرايط جنگي اجازه عبور كشتي به پيمانكار كابل داده نشده است.

وي ادامه داد: البته پيمانكار اين كابل به تازگي مجوز تردد كشتي براي رفع خرابي اين كابل را گرفته است.

انتهاي پيام/م

http://fna.ir/2P7Q7Q