تلويزيون‌هاي هوشمند سامسونگ با اينترنت اشيا سازگار مي‌شوند
Date:1394/10/18 Visitor: 3787
ايتنا- سامسونگ اميدوار است با عرضه تلويزيون‌هاي هوشمند بتواند سهم بيشتري را در بازار از آن خود كند.

شركت سامسونگ اعلام كرده از سال 2016 تمامي تلويزيون‌هاي هوشمند خود را به گونه‌اي توليد خواهد كرد كه با نسل جديد اينترنت موسوم به اينترنت اشيا سازگار باشند.

به گزارش ايتنا از فارس، اين تلويزيون‌هاي SUHD كه از خانواده محصولات هوشمند سامسونگ خواهند بود براي كنترل ديگر لوازم خانگي هوشمند موجود در منزل قابل استفاده هستند.

به عبارت ديگر از اين تلويزيون‌ها مي‌توان براي روشن و خاموش كردن چراغ‌هاي منزل و كم و زياد كردن نور آنها، باز و بسته كردن قفل درب، مديريت ترموستات و سيستم‌هاي صوتي، دوربين‌هاي امنيتي موجود در منزل و حسگرهاي نصب شده در خانه‌ها استفاده كرد.

نمونه‌هاي اوليه اين تلويزيون‌ها در نمايشگاه سي.اي.اس كه هفته آينده در آمريكا برگزار مي‌شود به نمايش درمي‌آيد.

كارشناسان اگر چه ارائه اين خدمات را تحول مهمي در دنياي محصولات الكترونيك مي‌دانند، اما در مورد احتمال نقض حريم شخصي و امنيت كاربران به علت آسيب‌پذيري‌هاي احتمالي تلويزيون‌هاي هوشمند سازگار با اينترنت اشيا نگران هستند.

سامسونگ تراشه‌هاي جديدي را نيز به منظور استفاده در اين تلويزيون‌ها طراحي كرده كه Artik One نام دارند و مي‌توانند ديگر محصولات هوشمند خانگي را ردگيري و كنترل كنند.

Artik One تراشه‌اي دوهسته‌اي و 250 مگاهرتزي و داراي 9 حسگر حركتي ، با پشتيباني از بلوتوث و 4 مگابايت حافظه فلاش است و مصرف انرژي پاييني نيز دارد.

مدل پيشرفته‌تر اين تراشه كه Artik 10 نام دارد براي سرورهاي خانگي و خدمات كلود طراحي شده و هشت هسته‌اي و 1.3 گيگاهرتزي است و داراي ابزار رمزگذاري و رمزگشايي‌اي چي بوده و از 2 گيگابايت رم و 16 گيگابايت حافظه فلاش بهره‌مند است.