سخنگوي وزارت كشور: نرم افزار انتخابات الكترونيك در دو آزمايشگاه تست امنيت مي شود
تاریخ:1394/10/18 بازدید: 6959
سمنان- ايرنا- سخنگوي وزارت كشور گفت : افزايش قابل توجه تعداد داوطلبان مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي نشانگر وجود شور و نشاط و افزايش اميد در مردم است.

خبرگزاري پانا+

به گزارش سرويس سياسي پانا، حسينعلي اميري شامگاه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان با بيان اين كه از نظر دولت افزايش تعداد متقاضيان نامزدي در انتخابات امري بسيار ميمون و مبارك است، افزود : آمار كمي ثبت نام شدگان اين دوره از انتخابات در تاريخ انقلاب اسلامي بي سابقه است.
وي اظهار كرد : بر اين اساس، 801 نفر براي مجلس خبرگان رهبري و 12 هزار و 123 نفر براي مجلس شوراي اسلامي نامزد شدند.
وي خاطرنشان كرد : اين افزايش آمار داوطلبان در انتخابات نشانگر افزايش ميل مردم به دخالت در سرنوشت سياسي و اجتماعي شان و رشد اميد در جامعه و احساس مسئوليت مردم نسبت به شرايط كشور است.
قائم مقام وزير كشور دليل افزايش روحيه مردم را به سامان رسيدن مذاكرات هسته اي و تفاهم برجام دانست و گفت: كار ثبت نام تمام شد و هيات هاي اجرايي مشغول بررسي احراز شرايط ثبت نام كنندگان هستند.
وي ادامه داد : خوشبختانه هيات نظارت مركزي و شوراي نگهبان و هيات هاي نظارت استان ها با حسن نيت در سال همدلي و همزباني همكاري خيلي خوبي را با وزارت كشور انجام مي دهند.
اميري گفت: هيات هاي اجرايي 10 روز فرصت دارند افرادي كه ثبت نام كردند را احراز شرايط كنند تا كار در مسير قانوني و بر اساس جدول زمانبندي و تقويم انتخابات ادامه پيدا كند.
وي ابراز اميدواري كرد : نشاطي كه در مرحله ثبت نام شاهد بوديم در مراحل بعدي انتخابات هم كماكان داشته باشد و مردم و تمامي جريان هاي سياسي و فكري داخل نظام با علاقه و نشاط در هفتم اسفند 94 يك حماسه ديگر خلق كنند.
سخنگوي وزارت كشور در خصوص روند برگزاري الكترونيك انتخابات نيز گفت: سخت افزار تائيد شده و نرم افزار در دو آزمايشگاه تست امنيت در حال بررسي است و بعد از اين كه امنيت نرم افزار از ناحيه اين دو آزمايشگاه تائيد شد به شوراي نگهبان ارائه مي شود.
اميري با بيان اين كه 207 حوزه اصلي و يك هزار و 633 نقطه براي اخذ راي در كشور پيش بيني شده است، گفت: به دليل اين كه هنوز تعداد صندوق هاي الكترونيكي مشخص نشده نمي توان اعلام دقيقي در مورد تعداد صندوق هاي دستي و الكترونيك داشت.
قائم مقام وزير كشور با اشاره به اين كه احتمال افزايش شعب اخذ راي وجود دارد، افزود : در اين دوره بنا بر اين است صندوق هاي سيار كمتري داشته باشيم و عمدتا صندوق ها ثابت باشند.