سهم سامسونگ از عرضه جهاني موبايل به زير 25 درصد رسيد
سامسونگ اگرچه در سال جاري 4 موبايل را معرفي كرد كه در كلاس پرچمداران جاي مي گرفتند اما به نظر مي رسد تلاش هايش آنطور كه بايد و شايد نتوانسته اند موجب علاقمند شدن كاربران به كهكشاني هاي جديد شوند، با اينكه همين موبايل ها قادر شده بودند تحسين بسياري از تحليلگران را برانگيزند.
بر اساس گزارش جديدي كه از سوي موسسه آماري «ترندفورس – TrendForce» تهيه و منتشر شده، غول كره اي پس از سال ها با كاهش فروش موبايل رو به رو شده و اكنون سهمي كمتر از 25 درصد از فروش كلي موبايل در جهان را در اختيار دارد. در ادامه با ديجياتو همراه باشيد.
سهم جهاني سامسونگ از فروش تلفن هاي همراه در سه ماهه سوم سال 2015 معادل 24.6 درصد پيشبيني شده. پيش از اين، موسسه ترندفورس پيشبيني كرده بود كه گلكسي اس 6، پرچمدار سال 2015 سامسونگ بتواند تا پايان سال جاري با فروش 50 ميليون دستگاه رو به رو گردد اما حالا، همين گمانه زني را به 40 ميليون دستگاه رسانده است.
البته بخشي از فروش اندك گلكسي اس 6 را مي توان به عرضه زودهنگام نوت 5 و اس 6 اج پلاس مربوط دانست كه سامسونگ براي رقابت با آيفون هاي اپل، آنها را زودتر از هر سال معرفي و روانه بازار كرد. در سه ماهه سوم سال جاري البته سهم اپل از بازار جهاني نيز با كاهش مواجه گشته اما با عرضه آيفون 6 اس و نمونه پلاس، انتظار مي رود كه در سه ماهه چهارم سال ميلادي اين روند براي اپل جبران شود.
تنها سازندگاني كه در سه ماهه سوم با رشد سهم خود در بازار موبايل مواجه شده بودند، هوآوي و لنوو هستند. هوآوي در واقع اولين فروشنده چيني در تاريخ كشورش است كه توانسته به فروش 100 ميليون موبايل در سال دست پيدا كند. سامسونگ از سوي ديگر مشخصا نگران از دست دادن بازار چين است و از عملكرد هوآوي و اپل در اين كشور احساس خطر مي كند.
|