قطع اينترنت و اخلال فعاليتهاي شمالغرب كشور
Date:1390/3/28 Visitor: 1664

منبع : آينده
شبكه اينترنت استانهاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي و اردبيل براي چندومين بار طي سالجاري دچار اخلال و قطعي مكرر شده است.

به گزارش مهر، بروز اين مشكل براي دو تا سومين بار متوالي در طول سالجاري ضمن ايجاد در روند عادي فعاليت بخش هاي مختلف از جمله ادارات، شركتها، بخش هاي خصوصي و... موجب گلايه و نارضايتي شديد مردم شده است.

متاسفانه نه تنها كوچكترين اطلاع رساني از سوي مسئولان تا كنون در خصوص بروز اين مشكل صورت نگرفته بلكه در تماس خبرنگار خبرگزاري مهر با شركت مخابرات آذربايجان غربي مسئولان از علت وقوع و بروز آن اظهار بي اطلاعي كنند.

گلايه و اعترافات شديد مردم و مسئولان بخشهاي مختلف اين منطقه در خصوص قطعي اينترنت بدون اطلاع قبلي، سرعت بسيار پائين، قطع و وصلي هاي مكرر نير تا كنون كوچكترين تاثيري در روند فعاليت شركت مخابرات و مسئولان مبني بر رفع اين مشكل را در پي نداشته است.

سردرگمي مردم و عدم پاسخگويي مسئولان

عليزاده مسئول انفورماتيك يكي از ادارات آذربايجان غربي در خصوص بروز اين مشكل به خبرنگار مهر، گفت: قطعي اينترنت بدون اطلاع قبلي ناديده گرفتن حق مسلم كاربران و نوعي بي احترامي به استفاده كنندگان از اين شبكه از سوي شركت مخابرات تلقي مي شود.

وي با ابراز نارضايتي از وضعيت قطع و وصلي ها و سرعت پائين اينترنت در آذربايجان غربي اظهار داشت: اين مشكل ضمن ايجاد اختلال در روند فعاليت بخشهاي مختلف موجب ضررهاي مالي و معنوي زيادي مي شود.

اين مسئول ضمن انتقاد از بي توجهي مسئولان شركت مخابرات به حق و حقوق شهروندان، بيان داشت: باتوجه به قرار گرفتن در عصر اطلاعات وقوع چنين مشكلاتي غير قابل قبول به نظر مي رسد.

خبرنگار ما براي بررسي بيشتر مشكلات كاربران اينترنت به تعدادي از كافي نت هاي سطح شهر اروميه مراجعهكرده و از مسئولان و كاربران اين مراكز مشكلاتقطعي اينترنت را جويا شده است.

زهرا توكلي يكي از مراجعه كنندگان به يكي از كافي نت هاي شهر اروميه در گفتگو با خبرنگار مهر باانتقاد از عدم پاسخگويي مناسب از سوي مسئولان گفت: من براي ثبت نام وام ازدواج به اين مركز مراجعه كرده ام ولي متاسفانه شاهد قطعي اينترنت هستم.

وي ادامه داد: امروز از اولين ساعات فعاليت كاري كافي نت ها به اين مركز مراجعه كردم كه متصدي اعلام كرد اينترنت قطع شده و تا دو ساعت ديگر وصل نمي شود.

توكلي اضافه كرد: پس ز دو ساعت مجدد مراجعه كردم و همين جواب را شنيدم كه متاسفانه عدم پاسخگويي مناسب مسئولان موجب سردرگمي مردم و اتلاف زمان مي شود.

وي در ادامه بابيان اينكه اين اقدام مسئولان مسئولان مبني بر الكترونيكي شدن خدمات ندارد گفت: مسئولان به جاي شعار اول بايد زيرساخت ها را فراهم كنند.

به گزارش مهر از سطح شهر بسياري از كاربراني كه براي خدمات الكترونيكي از جمله ثبت نام ازدواج، حل مشكل ثبت نام هدفمندي يارانه ها، و... به كافي نت ها مراجعه كرده بودند نيز از وضعيت موجود گلايه مند بودند و اين اقدام مسئولان را نوعي بي احترامي به وقت و زمان آنها مي دانستند.

شركت توسعه زيرساخت بايد پاسخگو باشد

مديرعامل شركت مخابرات آذربايجان غربي نيز با تاييد قطع اينترنت در منطقه شمالغرب كشور بيان داشت: متاسفانه امروز (سه شنبه) اينترنت از اولين دقايق روز در استانهاي آذربايجان غربي، شرقي و اردبيل قطع شده است.

بهمن اسماعيل زاده با انتقاد از عدم اطلاع رساني شركت توسعه زيرساخت و با بيان اينكه ما نيز همانند ساير مردم از بروز اين مشكل ناراضي هستيم گفت: بر اساس اعلام شركت توسعه زيرساخت مشكل موجود به دليل تعويض سيستم " روتر" ROUTER قديم در استان آذربايجان شرقي روي داده است.

وي ادامه داد: بر اساس اعلام اين شركت مقرر شده بود انجام اين عمليات چهار ساعت به طول انجامد ولي با گذشت مدت زمان زياد شاهد قعطي اينترنت هستيم.

اسماعيل زاده با بيان اينكه هيچ گونه اطلاع رساني مبني بر انجام اين عمليات از سوي شركت توسعه زيرساخت به مخابرات آذربايجان غربي صورت نگرفته بود اظهارداشت: دراين راستا ما نيز نمي توانستيم در خصوص بروز اين مشكل به مردم اطلاع رساني كنيم ولي در اين خصوص نامه شديد الحني به وزير مخابرات از سوي اين استان نگارش شده است كه اميدواريم ديگر شاهد بروز چنين حوادثي نباشيم.

مديرعامل شركت مخابرات آذربايجان غربي با اشاره به اينكه شركت مخابرات استان نيز در زمينه قطع اينترنت گلايه مند است خاطرنشان كرد: اينترنت استان در طول سالجاري براي دومين بار متوالي و در طول سالهاي گذشته براي چندمين بار متوالي قطع و موجب بروز مشكلاتي براي مردم شده است و تلاش مي كنيم اين موضوع را توسط وزير مخابرات پيگيري كنيم.

اسماعيل زاده با بيان اينكه شركت توسعه زيرساخت بايد زمان انجام اين علميات را بايد به ساعت 24 موكول مي كرد گفت: متاسفانه اين شركت عمليات خود را در پرترافيك ترين ساعات كاري انجام داده و موجب نارضايتي شديد مردم شده است.

وي با تاكيد بر رفع هرچه سريعتر اين مشكل در استان اظهارداشت: در نامه اي كه از سوي اين شركت نگارش شده است تمامي مشكلات به وزير مخابرات اطلاع رساني شده است كه اميدواريم در روزهاي آتي شاهد برطرف شدن هر چه سريعتر آن باشيم.

به گفته اسماعيل زاده ضريب نفوذ اينترنت در استان 31 بوده و 700 هزار نفر كاربر اينترنت در استان آذرابيجان غربي از خدمات اينترنتي استفاده مي كنند.