به پرونده‌هاي قضايي از طريق اينترنت و تلفن رسيدگي مي شود
Date:1390/4/11 Visitor: 1446
در همايش سراسري قوه قضاييه در مجتمع شهيدبهشتي به مسائلي نظير اقدامات سازمان اسناد كشور و رسيدگي به پرونده‌هاي دادگستري از طريق اينترنت و تلفن گويا و همچنين تشكيل معاونت جلوگيري از وقوع جرم و غيره پرداخته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛در حاشيه برگزاري همايش سراسري قوه قضاييه در مجتمع شهيدبهشتي به مسائلي نظير اقدامات سازمان اسناد كشور و رسيدگي به پرونده‌هاي دادگستري از طريق اينترنت و تلفن گويا و همچنين تشكيل معاونت جلوگيري از وقوع جرم و غيره پرداخته شد.

احمد تويسركاني درخصوص اقدامات سازمان اسناد كشور گفت:اقدامات سازمان اسناد كشور،تكميل بانك جامع املاك و صدور و تبديل اسناد مالكيت قديم به جديد و تك برگ مي‌توان اشاره كرد كه با نتايج مطلوبي در حوزه تثبيت مالكيت و كاهش دعاوي در كشور خواهد.

حجت السلام محمد جعفر منتظري،رييس ديوان عدالت اداري با توجه به فناوري روز اظهارداشت:شهروندان مي‌توانند از طريق اينترنت دادخواست هاي خود را بفرستند و از تلفن گويا به جاي مراجعه استفاده كنند و با تثبيت تلفن همراه خود،تمامي مراحل رسيدگي به پرونده از طريق پيامك به آنها منعكس مي‌شود.

غلامحسين اسماعيلي،رييس سازمان زندانهاي كشور نيز به استانداردبودن زندانهاي ايران اشاره كرد و گفت: ايران كشوري است كه در سال گذشته براي زندان‌ها استاندارد تعريف كرد و همچنين اذعان داريم كه هنوز به استاندارد مورد قبول خودمان نرسيده‌‌ايم؛اما خدمات زندان باني ايران نسبت به كشورهاي مدعي از هر حيث شايسته‌تر است.

همچنين؛حجت اسلام محسني اژه‌اي سخنگوي قوه قضاييه اظهار داشت:قرار است در دستگاه قضايي معاونتي با عنوان معاونت جلوگيري از وقوع جرم تشكيل شود و همچنين وي معتقد است؛پيشگيري از وقوع جرم يك امر بسيار مهم است كه با عنايت به تنوع و افزايش جرايم نسبت به اين موضوع احتمام بيشتري باشد؛لذا معاونتي مستقيم زيرنظر قوه قضاييه ايجاد خواهد شد.

در ارتباط با نرخ ديه در سال جديد،مدير عامل ستاد ديه كشور ،اسداله جولايي خاطرنشان كرد:منتظر دستور آيت اله آملي لاريجاني هستيم./ز