تأثير اشتغال زنان بر تربيت فرزندان /1تهديد نفوذ اينترنت و ماهواره در خانواده‌هاي داراي مادر شاغل
Date:1390/7/2 Visitor: 1892
خبرگزاري فارس: يك استاد دانشگاه تهران گفت: اگر در خانواده‌اي زن و مرد هر دو شاغل باشند، با توجه به نفوذ اينترنت و ماهواره در خانواده‌ها و عدم نظارت مناسب والدين نسبت به فرزندان، خطرات قابل ملاحظه‌اي براي فرزندان ايجاد خواهد شد.

ابراهيم فياض در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبري فارس «توانا» با بيان اينكه برخي از مشاغل تنها براي افراد مجرد قابل تعريف است، اظهار داشت: در برخي از مشاغل فرد به حدي درگير كار مي‌شود كه ممكن است در زندگي و روابط خانوادگي خود دچار مشكل شود.

وي عنوان كرد: در خانواده، مادر از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و تكيه‌گاه اصلي اعضاي خانواده شمرده مي‌شود و كار زياد وي در خارج از منزل موجب بروز مشكلاتي در خانواده مي‌شود البته كار زياد برخي از مردها نيز تأثير مستقيمي بر زندگي مشترك آنها مي‌گذارد و موجب مي‌شود آنها نتوانند ارتباط خانوادگي كافي و مناسبي با همسر و فرزندشان داشته باشند.

اين استاد دانشگاه تهران بيان كرد: اگر در خانواده‌اي زن و مرد هر دو شاغل باشند، با توجه به نفوذ اينترنت و ماهواره در خانواده‌ها و عدم نظارت مناسب والدين نسبت به فرزندان، خطرات قابل ملاحظه‌اي براي فرزندان ايجاد خواهد شد.

وي ادامه داد: اشتغال زنان در برخي موارد به روابط خانوادگي‌شان لطمه‌ وارد خواهد كرد همچنين مختل شدن روابط زن و شوهر تأثير بسيار مخربي بر روحيه فرزندان خواهد داشت.

فياض اضافه كرد: يكي از نقش‌هاي زن، ايجاد حالت جمع‌گرايي در بين اعضاي خانواده است و نبود مادر در خانواده موجب ايجاد حالت فردگرايي در فرد مي‌شود؛ در چنين حالتي بين فرزندان و والدين فاصله ايجاد شده و فرزند تابع منفعت‌هاي فردي خواهد شد.

وي افزود: ظهور چنين حالتي در فرد موجب عدم علاقه به تشكيل خانواده در آينده خواهد شد، دختران در چنين شرايطي خودمحور تربيت مي‌شوند و به جاي عشق ورزيدن به ديگران، تنها به كسب لذت‌هاي خود مي‌انديشند.

اين مردم‌شناس با تأكيد بر اينكه نبايد بگذاريم ازدواج معناي اصلي خود را از دست بدهد، عنوان كرد: خارج شدن جامعه از حالت خانواده‌گرايي نشان‌ دهنده شيوع منفعت‌گرايي، شهوت طلبي و بُعد فردگرايي در بين افراد جامعه است.
انتهاي پيام/ر