جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
پيوند سلولهاي بنيادين انسان در جنين بز
-(1 Body) 
پيوند سلولهاي بنيادين انسان در جنين بز
Visitor 374
Category: دنياي فن آوري
يک تيم از محققان شانگ‌هاي ، توانستند براي اولين بار با موفقيت ، سلول‌هاي بنيادين انسان را وارد بدن جنين بز کرده ، با برداشتن قدمي مهم در زمينه مهندسي ژنتيک ، از بروز بيماري‌هاي ارثي جلوگيري کنند.
محققان بر اين باورند هدف استفاده از سلول‌هاي بنيادين و پيوند آنها به جنين بز اين بوده تا بوسيله سلول‌هاي بنيادين سالم ، بسياري از بيماري‌هاي ارثي را درمان کنند. در 5 سال گذشته ، تيم محققان چيني سلول‌هاي بنياديني که از تارهاي بطني انسان‌ها گرفته بودند، به جنين پنجاه بز پيوند زدند و هنگامي که بزغاله‌ها به دنيا آمدند، 39 عدد از آنها بعضي از ويژگي‌هاي ژنتيکي انسان‌ها را در خون و ارگان‌هاي داخلي‌شان داشتند.
بدين وسيله دانشمندان نشان دادند سلول بنيادين مي‌تواند از يک ارگان بيولوژيکي گرفته شود و به ارگان بيولوژيکي ديگري پيوند زده شود، بدون اينکه اين پيوند جديد توسط بدن ديگر رد شود.
جالب توجه است هم اکنون اين 39 بزغاله در زمين‌هاي آزمايشي برون شهري شانگ‌‌هاي ناحيه سونجيانگ تحت مراقبت هستند.
دانشمندان اميدوارند تا با اين کشف مهم بتوانند با پيوند سلول‌هاي بنيادين سالم براي درمان بيماريهاي ارثي مانند هموفيلي استفاده کنند.
قابل ذکر است چندي پيش محققان توانسته بودند با سلول‌هاي بنيادين بيماري کليوي را در جنين موش برطرف کنند
محققان ، اجازه پيوند سلول‌هاي بنيادين حيوانات به انسان‌ها را ندارند، زيرا رسيدن به درمان بيماري‌هاي ارثي در انسان‌ از اين راه بطورکامل ثابت نشده و علاوه بر اين ممنوعيت از سلول‌هاي بنيادين افراد زير 14 سال هم نمي‌توانند استفاده کنند.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image