جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
سيري: غول سخنگوي آي فون 4S
-(1 Body) 
سيري: غول سخنگوي آي فون 4S
Visitor 426
Category: دنياي فن آوري
اگر بدانيد کسي هست که صداي شما را خيلي خوب مي شناسد و امکان ندارد هيچ فرد ديگري را با شما اشتباه بگيرد، اگر بدانيد او براي گذراندن زندگيش به صداي شما محتاج است. اگر بدانيد او فقط و فقط به صداي شما واکنش نشان مي دهد، چه احساسي خواهيد داشت؟ ذوق زده ايد؟ شگفت زده ايد؟ از خوشحالي بال درآورده ايد؟ لطفا قبل از اينکه پرواز کنيد، با او آشنا شويد. سيري (Siri)، منشي مخصوص شما در آي فون 4S؛ جديدترين گوشي اپل!
بدون شک يکي از مهم ترين قابليت هاي آيفون 4S، سيري است که خودش را يک منشي شخصي متواضع مي نامد! در واقع سيري يک هوش مصنوعي است که در حرف هاي شما را مي شنود، درک مي کند. به دستورات عمل کرده و حتي با شما صحبت مي کند. البته او هنوز فارسي ياد نگرفته است و در اين زمينه شما بايد خود را با او تطبيق دهيد و به زبان انگليسي با او صحبت کنيد تا توانايي هاي هيجان انگيزش را ببينيد و لذت ببريد. اين سيستم خطاي بسيار کمي در درک مفهوم و انجام دستورات داشته و دايره لغات وسيعي دارد و معني همه آنها را درک مي کند.

سيري: غول سخنگوي آي فون 4S

آرزوي شما برآورده مي شود
 

سيري کارهايي مانند ارسال پيامک، برنامه ريزي براي قرار ملاقات ها، برقراري تماس با افراد مورد نظر شما و خيلي کارهاي ديگر را فقط به فرمان شما و با شنيدن صداي شما انجام مي دهد. فقط کافي است با او صحبت کنيد؛ آن وقت تمام فرمان هاي شما اجرا مي شود. او متوجه حرف هايتان مي شود، مي داند منظورتان چيست و حتي جواب تان را هم مي دهد. استفاده از سيري بسيار آسان است و مي توانيد راه هاي بيشتري براي استفاده از آن پيدا کنيد.

حرف هاي شما را مي فهمد!
 

با سيري همان طور صحبت کنيد که با افراد ديگر، مثلا بگوييد: «به همسرم بگو دير به خانه مي رسم»، «به من يادآوري کن که از پزشکم وقت بگيرم»، «رستوران خوب، اين دور و برها سراغ داري؟» و سيري پاسخ شما را خواهد داد. هر کاري که از او بخواهيد، انجام مي دهد و اطلاعاتي را که به آن نياز داريد، پيدا مي کند. بعد شما را صدا مي کند. درواقع شما با آي فون خود يک ارتباط دوسويه برقرار مي کنيد: يک مکالمه واقعي!

منظورتان هم درک مي شود!
 

سيري نه تنها متوجه حرف هاي شما مي شود، بلکه آن قدر باهوش هست که مقصود و منظورتان را هم درک کند. بنابراين وقتي از او مي پرسيد «اين دور و برها رستوران خوب سراغ داري؟» پاسخ مي دهد «چند رستوران دور و برت پيدا کردم!» بعد شما مي توانيد بگوييد: «خب، مکزيکي چطور؟» سيري به خاطر مي آورد که شما قبل از اين سوال، از او درمورد رستوران سوال کرده بوديد، پس حالا منظورتان اين است که رستوران مکزيکي در نزديکي تان مي پرسيد و البته سيري هميشه پيش دستي مي کند. بنابراين آن قدر از شما سوال مي پرسد تا چيزي را که شما به دنبالش هستيد، پيدا کند.

در کارهاي روزانه کمکتان مي کند
 

از سيري بخواهيد به پدرتان پيامک بزند، به شما يادآوري کند از دندان پزشک وقت بگيريد يا يک آدرس براي تان پيدا کند و او خودش متوجه مي شود که از کدام برنامه براي انجام درخواست شما استفاده کند. او پاسخ سوال هاي شمار ا از منابع در دسترس در وب مانند Yelp يا wolframAlpha پيدا مي کند و نشان مي دهد که کجا هستيد. بعد بهترين مسير را باتوجه به نقطه اي که در آن قرار داريد، مشخص مي کند. باتوجه به جزئياتي که در فهرست تماس ها ذخيره کرده ايد، دوستان، اعضاي خانواده، رئيس و همکاران تا نرا مي شناسد. بنابراين وقتي به او مثلا مي گوييد «به مهران بگو، توي راه هستم» يا «وقتي رسيدم سر کار، يادم بينداز وقت دندان پزشکي بگيرم» يا «يک تاکسي برايم بگير»، او مي داند که منظور شما دقيقا چيست و بايد چه کار کند.

حرف هاي زيادي براي گفتن دارد
 

وقتي شما به چيزي احتياج داريد، کافي است از سيري کمک بخواهيد. او از تمام تجهيزات گوشي جديد ايفون استفاده مي کند تا اطلاعات موردنياز شما را پيدا کند. سيري مي نويسد و پيامک و ايميل مي فرستد، حتي آن ها را براي شما مي خواند! او وب را براي هر چيزي که شما مي خواهيد بدانيد، جستجو مي کند. آهنگي که دوست داريد بشنويد، پخش مي کند، به شما کمک مي کند مسيرهايتان را پيدا کنيد، تماس مي گيرد، براي قرار ملاقات ها برنامه ريزي مي کند و به شما در يادآوري موارد مختلف کمک مي کند، حتي از خواب بيدارتان مي کند. او همه چيز به شما مي گويد و حتي براي خودش هم حرف مي زند! اينها تنها چند نمونه از توانايي هاي اين فناوري فوق العاده است.

آب و هوا:
 

سيري توانايي بررسي و دسترسي به اطلاعات آب و هوايي را دارد. براي مثال مي توانيد از او بپرسيد: «امروز به لباس باراني نياز دارم؟» او هم پيش بيني آب و هواي امروز را به شما خواهد رساند.

زمان:
 

مي توانيد سوالات خود را پيچيده تر کنيد و از چيزهايي مثل ساعت فعلي در شهرهاي مختلف جهان بپرسيد، کافي است از سيري بپرسيد که «ساعت در پاريس چند است؟» تا او زمان را به شما نشان داده و برايتان بخواند.

تنظيم زنگ:
 

کافي است بگوييد «مرا فردا صبح ساعت 6 بيدار کن». ساعت آيفون شما کوک مي شود!

چک کردن سهام:
 

سيري مي تواند سهام مورد نظر شما را براي شما چک کند.

کنترل قراردادها و مناسبت ها:
 

سيري مي تواند هر محدوده زماني را برايتان کنترل کرده و به شما اطلاع دهد. مثلا کافي است از او بپرسيد: «جمعه ظهر، با کسي قرار دارم؟» تا او جواب منفي خود را به شما ارائه کند. شما حتي مي توانيد با کمک سيري يک قرار ملاقات تعريف کنيد. در کنفرانس اپل، اسکات فورستال از سيري خواست تا ظهر جمعه، يک قرار نهار با فيل شيلر تنظيم کند. سيري به راحتي منظور را متوجه شد و اين کار را کرد.
از سيري سوال هاي ديگري هم مي توان پرسيد. حتي سوال هاي معمولي و روزمره، او مي تواند در پختن غذا هم تا حدي کمکتان کند. فراموش نکنيد که اين سيستم اگرچه خوب کار کرده و نسبتا گسترده است، اما هنوز در مرحله بنا قرار دارد. قرار است زبان هاي بيشتري را ياد بگيرد و کارهاي بيشتري برايتان انجام دهد. شايد روزي به جاي ما سر کار هم برود!
منبع:برترينها
ارسال توسط کاربر محترم سايت :king007
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image