جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
طلوع خودروهاي فرانسوي، اين بار از شرق
-(0 Body) 
طلوع خودروهاي فرانسوي، اين بار از شرق
Visitor 410
Category: دنياي فن آوري
اگر در عصر کنوني سري به خيابان هاي هريک از کشورهاي درحال توسعه بزنيد صنعت خودروسازي آن کشور و خودروهاي درحال تردد در خيابان هاي آنجا را تحت تاثير مستقيم يک کشور صاحب نامن در صنعت خودروسازي خواهيد يافت. از اين نمونه ها مي توان به کشورهايي چون ترکيه يا ازبکستان اشاره کرد که صنعت خودروسازي و صنايع وابسته آنها تحت تاثير يا به عبارت بهتر تحت سلطه دو کشور ايتاليا و کره جنوبي است.
طبيعتا کشورمان نيز از اين قاعده مستثنا نيست. با نيم نگاهي به خيابان ها و کوچه پس کوچه هاي شهرهاي کشورمان ناگفته پيداست که پس از وقوع انقلاب اسلامي، صنعت خودروسازي ايران که پيش از آن همکاري بسيار نزديکي با خودروسازان آمريکايي داشت کم کم به سمت فرانسوي ها (که منافع مالي در بازار ايالات متحده ندارند) گرايش پيدا کرد و اکنون بايد گفت که صنعت خودروسازي ايران فرزند خوانده صنعت خودروسازي فرانسه محسوب مي شود.
سلطه فرانسوي ها در صنعت و بازار خودرو ايران چنان ريشه دوانده است که چندي پيش عضو فراکسيون «انرژي» مجلس شوراي اسلامي با بيان جمله «نگران نفوذ فرانسوي ها باشيم»، از نفوذ بيش از حد فرانسوي ها در صنعت خودروسازي کشور ابراز نگراني کرده بود اما همانگونه که مي دانيد حضور فرانسوي ها در ايران پيش از اين مربوط به حضور دو برند «پژو» و «سيتروئن» مي شد که شرکت پژو به واسطه همکاري با بزرگ ترين خودروسازي کشورمان توانست در طول سه دهه گذشته تا روستاهاي دورافتاده کشورمان نيز نفوذ کرده و محصولات از رده خارج خود را به مشتري ايراني بفروشد.
هرچند که حضور ديگر خودروسازان فرانسوي يعني سيتروئن و رنو در بازار ايران در مقابل موفقيت گسترده پژو قابل چشم پوشي است اما به تازگي شرکت رنو که چند سالي است براي بازار بکر ايران دندان طمع تيز کرده با يک برنامه ريزي منسجم و حساب شده قصد تکرار موفقيت هموطن خود در کشورمان را دارد. در نوشتار پيش رو ضمن مرور تاريخچه حضور شرکت رنو در ايران، نگاهي خواهيم داشت به محصولات جديد الورود رنو در بازار ايران.

نوستالژي رنو5
 

طلوع خودروهاي فرانسوي، اين بار از شرق

نام و نشان «رنو» را در ايران با مدل دوست داشتني رنو5 مي شناسند. اين خودروي نوستالژيک که احتمالا هريک زا ما تجربه يک بار سوارشدن در آن را داريم ميهمان 30 ساله خيابان هاي ايران است که به واسطه عملکرد فني مناسب در زمان عرصه و قيمت رقابتي در مقابل رقبا به خوبي توانست نگاه مثبت ايراني ها را به اين برند فرانسوي جلب کند. هرچند تصميمات و اقدامات غيرعقلاني و سودجويانه برخي مديران داخلي در ماجراي بازتوليد رنو 5 با نام جديد سپند، سپند PK و در نهايت سپند NEWPK، لطمات جبران ناپذيري به هويت و اصالت اين خودرو و البته خاطرات مشتري ايراني که با اين خودرو رقم خورده بود وارد ساخت اما هرچه باشد امروز رنو 5 يکي از خودروهاي نوستالژيک شهر است که در سرما و گرما روي مالکين خود را زمين نمي اندازد

موج دوم با حضور مگان و لوگان
 

طلوع خودروهاي فرانسوي، اين بار از شرق

دومين جبهه حضور اين برند فرانسوي در ايران به اواسط دهه 80 بازمي گردد که بحث واردات خودرو به ايران و بروزرساني محصولات خودروسازان داخلي داغ بود. در اين ميان يکي از پرسروصداترين ورود برندهاي جديد به ايران متعلق به «رنو» بود. از ماجراي عجيب واردات رنو مگان و گروکشي ترکيه در قبال صادرات سمند به اين کشور گرفته تا جنجال معرفي و توليد رنولوگان يا همان تندر 90 در دو شرکت بزرگ خودروسازي کشور که رجزخواني بي سابقه همراه با ادبياتي شگفت آور از سوي اين دو شرکت را به دنبال داشت از اتفاقات عجيب ورود رنو به ايران است اما از ماجراي پرسروصداي مونتاژ رنو مگان و تندر 90 که فاکتور بگيريم به جرات مي توان گفت حضور اين دو محصول در بازار ايران اعتبار دوباره اي به نام و نشان رنو در کشورمان بخشيد و پشتوانه محکمي براي حضور گسترده تر رنو در ايران شد (فراموش نکنيم به واسطه حضور ناموفق «رنو21» در اوايل دهه 70 شمي از اعتبار اين برند در ايران کاسته شده بود).

طلوع خودروهاي فرانسوي، اين بار از شرق

پس از حضور موفقيت آميز تندر 90 و مگان در بازار کشورمان شرکت رنو با همکاري يک شرکت واردکننده خودرو در ايران که پيش از اين نمايندگي يک برند ژاپني را برعهده داشت و پس از اعمال تحريم شريک ژاپني عليه ايران، قادر به ادامه همکاري با شريک خود نبود اقدام به معرفي و عرضه محصولات جديد رنو در ايران (اما اين بار به صورت صرفا وارداتي) کردند. در ادامه، دو مدل «لاتيتود» و «کاليوس» را که در فاز نخست ورود محخصولات رنو به ايران وارد کشورمان شده و به تازگي تحويل مشتريان خود داده شده اند را به اختصار معرفي خواهيم کرد.

لاتيتود، سدان لوکس با سس فرانسوي!
 

طلوع خودروهاي فرانسوي، اين بار از شرق

رنو لاتيتود را بايد رقابتي ترين عضو خانواده رنو و يکي از اميدهاي اصلي اين شرکت در بازار ايران دانست. لاتيتود جزو محصولات تازه معرفي شده شرکت رنو محسوب مي شود که با استراتژي فتح بازارهاي آسيايي و آفريقايي روانه ميدان شده است. به طوري که شرکت رنو در هنگام معرفي لاتيتود اعلام کرد که اين خودرو به طور همزمان در 50 کشور جهان به فروش خواهد رسيد. طراحي ظاهري لاتيتود ترکيبي از مدرينيته و سادگي در حجم پردازي است که نمايش عامه پسند از اين خودرو را به معرض نمايش مي گذارد. هرچند چهره ظاهري لاتيتود در مقابل رقباي صاحب نام خود چندان هم چشم نواز به نظر نمي رسد. با نگاهي دقيق تر به چهره لاتيتود مي توان به وضوح رگه هايي از طراحي لکسوس سري ES را در آن مشاهده کرد. جالب است بدانيد که به واسطه حمايت مالي شرکت رنو از جشنواره معتبر فيلم «کن»، در جشنواره امسال «کن» ستارگان چندميليون دلاري سينماي جهان سوار بر لاتيتود، خود را به فرش قرمز جشنواره رساندند تا بدين ترتيب تبليغ بسيار موثر و هوشمندانه اي براي اين خودرو شکل گيرد.

طلوع خودروهاي فرانسوي، اين بار از شرق

صرف نظر از چهره ظاهري لاتيتود که شايد امري سليقه اي باشد طراحي داخلي اين خودرو به همراه تجهيزاتو امکانات رفاهي و ايمني آن از نکات مثبت برجسته اين خودرو به حساب مي آيد. رنو لاتيتود در قبال پول پرداختي مالک خود، تجهيزاتي همچون سقف شيشه اي پانوراميک، صندلي هاي برقي جلو به همراه ماساژور صندلي راننده، سامانه تهويه مطبوع اتوماتيک چندناحيه اي با قابليت يونيزه کردن هوا، سامانه تقسيم نيروي ترمز، سامانه کنترل باد تايرها و سامانه ناوبري فعال با قابليت اتصال به بلوتوث را در اختيار راننده و سرنشينان خود قرار مي دهد. رنو لاتيتود که به رغم مليت فرانسوي خود، در سايت توليدي رنو در «بوسان» کره جنوبي به توليد مي رسد در ايران قرار است با پيشرانه 5/3 ليتري شش سيلندر که قادر به توليد 240 اسب بخار قدرت است عرضه شود که پيشرانه مذکور قادر خواهد بود اين سدان لوکس را در عرض 4/8 ثانيه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کيلومتر بر ساعت برساند. رنول اتيتود که در بازار ايران رقباي جدي همچون هيونداي آزرا، کيا کادنزا و نيسان تينا را در مقابل مي بينيد با قيمت رسمي 9/65 ميليون تومان از سوي واردکننده وطني عرضه مي گردد که اگر اهل خريد از نمايندگي رسمي نيستيد، مي توانيد امروز لاتيتود مدل 2012 را با قيمت 83 ميليون تومان در بازار آزاد خريدراي کنيد.

کاليوس، گريزان از هيجان!
 

طلوع خودروهاي فرانسوي، اين بار از شرق

رنو کاليوس در حقيقت نخستين تجربه شرکت رنو در توليد خودروهاي شاسي بلند است. اين خودرو نيز همچون لاتيتود در فرانسه توليد نمي شود و در دو سايت توليدي رنو در بوسان کره جنوبي و «چناي» هند به مرحله مونتاژ و توليد مي رسد تا به اين ترتيب بازهم نتوانيم اين محصول را يک فرانسوي اصيل بناميم. نسل نخست کاليوس در سال 2008 رونمايي و روانه بازار گرديد و اخيرا نيز مدل فيس ليفت (بهينه سازي شده) آن براي سال 2012 معرفي شد که تغييرات جزئي را در نماي خارجي و طراحي دکوراتيو داخلي به خود مي بيند. هرچند که مدل بهينه سازي شده کاليوس چهره اي مدرن تر و زيباتر نسبت به مدل پيشين را به نمايش مي گذارد اما بازهم نمي توان کاليوس را يک SUV اغواگر و جذاب دانست که بتواند حس خوشايندي را به بيننده القا کند و کاليوس با چهره کسل کنده خود از اين نظر در مقابل رقبايي چون نسل جديد توسان، نيسان قشقايي و حتي سوزوکي ويتارا هيچ حرفي براي گفتن ندارد. هرچند با به يادآوري اين موضوع که فرانسوي ها تا همين 10 سال پيش هيچ تجربه اي در ساخت خودروي شاسي بلند نداشتند، نمي توان ايراد چنداني به نخستين تجربه طراحان و مهندسان رنو در توليد SUV وارد ساخت.

طلوع خودروهاي فرانسوي، اين بار از شرق

کاليوس در بازارهاي جهاني با طيف نسبتا گسترده اي از پيشرانه هاي بنزين سوز و ديزلي عرضه مي شود که نمونه انتخابي جهت ورود به بازار کشورمان از يک پيشرانه 5/2 ليتري 4 سيلندر با بيشينه قدرت 171 اسب بخار بهره مي گيرد. پيشرانه 5/2 ليتري کاليوس با شتاب صفر تا صد 3/10 ثانيه اي مي تواند اين خودرو 1655 کيلوگرمي را به سقف سرعت 185 کيلومتر بر ساعت رسانده و طبق اعلام رسمي شرکت رنو در هر 100 کيلومتر از پيمايش در سيکل ترکيبي 6/9 ليتر بنزين را جهت دستمزد خود طلب مي کند! از تجهيزات استاندارد کاليوس نيز مي توان به مواردي چون سانروف برقي، سامانه استارت بدون کليد، ترمز دستي الکترونيکي، سيستم صويت حرفه اي BOSE مجهز به آمپلي فاير و آينه الکتروکروميک اشاره کرد. کاليوس در بازار ايران در دو گونه تک ديفرانسيل (ديفرانسيل جلو) و دو ديفرانسيل عرضه مي شود که نمايندگي رسمي محصولات رنو در ايران قيمت 58 ميليون و 900 هزار توماني را براي گونه تک ديفرانسيل و قيمت 68 ميلون توماني را براي گونه دو ديفرانسيل در نظر گرفته است که اين رقم در بازار آزاد امروز به 80 ميليون تومان براي مدل 2012 مي رسد.
منبع:برترينها
ارسال توسط کاربر محترم سايت :king007
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image