جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
پيدا و پنهان وايمکس
-(0 Body) 
پيدا و پنهان وايمکس
Visitor 334
Category: دنياي فن آوري
هفت صبح : در حال حاضر در کشور ما چهار شبکه خدمات وايمکس ارائه مي دهند. ايرانسل، مبين نت، لايزر و داتک. شبکه داتک که خدماتش محدود به شهر تهران است، خيلي قبل تر از بقيه شبکه ها وارد حوزه خدمات وايمکس شد و بعد از مدتي از فهرست ارائه دهندگان اين سرويس خارج شد و حالا دوباره بعد از مدتي فعاليت هاي خود را آغاز کرده است.

پيدا و پنهان وايمکس

مبين نت در 35 استان، ايرانسل در هفت استان، اسپادان (اپراتور تلفن همراه اصفهان) در استان اصفهان و رايانه دانش گلستان در استان گلستان فهرست مناطقي از کشور است که مي توانند از خدمات وايمکس استفاده کنند.

پيدا و پنهان وايمکس

چرا بايد روي گزينه وايمکس فکر کنيم؟
اگر دنبال اينترنت پرسرعت باشيد احتمالا يکي از گزينه هايي که به شما پيشنهاد مي شود وايمکس است. براي اين که متوجه شويد وايمکس چه مزيت هايي دارد بايد حسابي در اين مورد تحقيق کنيد و نظرکساني که تجربه استفاده از وايمکس را دارند جويا شويد.
1 –
اولين و احتمالا مهم ترين مزيت وايمکس نسبت به بقيه پروتکل هاي ارتباطي شعاع پوشش دهي خوب آن است. منظور از شعاع پوشش دهي، مناطق تحت پوشش شبکه نيست. منظور محدوده اي است که شما مي توانيد لپ تاپ تان را با خيال راحت بغل کنيد و پاي تلويزيون در اينترنت گشت بزنيد.
2 –
يکي از ويژگي هاي مهم وايمکس قابل استفاده بودن آن در ايستگاه هاي سيار است. البته روي اين يک ويژگي، داخل ايران به دو دليل خيلي حساب باز نکنيد، اول اينکه شبکه هاي داخل ايران پوشش کاملي در مناطق مختلف ندارند و دوم اينکه در جايي مثل مترو که از سطح زمين پايين تر است از وايمکس نمي توانيد استفاده کنيد.

پيدا و پنهان وايمکس

3 –
در بعضي مناطق تهران به دليل اينکه در خط تلفن آنها از فيبر نوري استفاده شده، نمي توانند از خدمات ADSL استفاده کنيد، اما از سرويس وايمکس به دليل بي نياز بودن به خط اينترنت مي توانند استفاده کنند. دقيقا همين مسئله براي مشترکاني که مي خواهند خط تلفن جديد از مخابرات بگيرند هم صدق مي کند. وقتي به مرکز مخابراتي مراجعه کنيد تا يک خط تلفن جديد بگيريد به شما مي گويند معلوم نيست بتواندي از اين خط براي سرويس ADSL استفاده کنيد و همه چيز به شا نس تان بستگي دارد! و طبعا اين مسائل درمورد وايمکس وجود ندارد.
4 –
برگ برنده بزرگ شبکه هاي وايمکس براي کاربران بدون شک مودم هاي يو اس بي هستند. مودم هاي بسيار کم حجم که امکان اتصال به شبکه وايمکس را فراهم مي کنند. معمولا اين مودم ها آنتن هاي چندسويه اي هستند که دريافت ضعيف تري نسبت به ساير دستگاه ها دارند و در نقاطي که پوشش مناسبي داشته باشند، قابل استفاده اند.

پيدا و پنهان وايمکس

چه چيزهايي باعث مي شود از وايمکس زده شويم؟
1 –
وايمکس در کنار خوبي ها و مزايايش يکسري عيب هم دارد که گاهي اوقات براي استفاده کنندگانش مشکل زا مي شود. يکي از ايرادات بزرگ وايمکس پوشش دهي آن است. وايمکس هر شرکت در مناطق خاصي پوشش دهي آن است و پوشش دهي هر شرکت با شرکت ديگر متفاوت است.
براي خريد وايمکس در مرحله اول بايد با شرکتي که مي خواهيد از آن اينترنت بگيريد حتما مشورت کنيد و از ميزان پوشش دهي محل تان باخبر شويد. در مناطقي که پوشش دهي خوب است مي توانيد با خيال راحت وايمکس بخريد و از سرعت تان لذت ببريد اما مناطقي که پوشش دهي ضعيف است بايد با توصيه کارشناسان شرکت موردنظرتان مودم هايي را تهيه کنيد که با سيگنال هاي ضعيف به مشکل برنخورند.
در مناطق با پوشش دهي ضعيف بايد بي خيال وايمکس شويد و با شرکت هاي ديگر ارائه دهنده وايمکس صحبت کنيد يا راه هاي ديگر را امتحان کنيد. همين پوشش دهي متفاوت در مناطق مختلف يک عيب بزرگ ديگر هم دارد، يک مشترک از سيستم وايمکس استفاده مي کند تا قاعدتا بتواند در تمام نقاط شهر و هر جايي که به آن نياز دارد استفاده اما با اين نحوه پوشش دهي چنين قضيه اي منتفي مي شود. فرض کنيد شما منزل تان در منطقه نارمک واقع شده و پوشش دهي وايمکس در اين نقطه مناسب است و شما هم وايمکس تان را خريداري مي کنيد تا اين جاي کار همه چيز خوب است اما ممکن است شما براي کاري به فرض به منطقه اي از سعادت آباد برويد که آنجا پوشش دهي وايمکس وجود ندارد، خب در اين صورت کليه هزينه هايي که براي خريد وايمکس پرداخت کرده ايد هدر مي رود و خاطره مي شود!

پيدا و پنهان وايمکس

2 –
سرعت و کيفيت وايمکس تان به شدت به وضعيت آب و هوايي مرتبط است! تعجب نکنيد، چون امواج وايمکس از شبکه هاي راديويي استفاده مي کند، با باراني و توفاني شدن آب و هوا امکان دارد سرعت ارتباطي شما پايين بيايد يا در بعضي مواقع قطع شود. بنابراين با خريد وايمکس هر روز آرزو مي کنيد که هوا آفتابي باشد!
3 –
اگر برج هاي بلند و آسمان خراش ها در کنار منزل تان هستند بايد در خريد وايمکس کمي تا قستي تامل کنيد، گاهي اوقات حتي اگر پوشش دهي در مناطق شما خوب باشد اما کنارتان آسمان خراش ها قرار داشته باشند بازهم در دريافت اينترنت وايمکس به مشکل برخواهيد خورد. اين مشکلات در مناطق سربسته مانند مترو، پاساژها و... هم مشاهده مي شود و ارتباط با اينترنت تان با مشکلات زيادي مواجه مي شود.
منبع:برترينها
ارسال توسط کاربر محترم سايت :king007
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image