جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
آموزش مخفي کردن فايل ها در يک عکس!
-(1 Body) 
آموزش مخفي کردن فايل ها در يک عکس!
Visitor 349
Category: دنياي فن آوري
راه هاي مختلفي براي رمز گذاري و يا مخفي کردن فايل ها و حفظ امنيت اطلاعات شخصي وجود دارد. يکي از اين روش ها اضافه کردن فايل ها به يک عکس است. در اين روش تنها خود شما مي دانيد که در داخل فايل تصوير، اطلاعات ديگري وجود دارد و به اين ترتيب کسي نمي تواند به اطلاعات محرمانه شما دسترسي داشته باشد.
پيش از شروع مراحل انجام اين کار شما به يک نرم افزار فشرده سازي نياز خواهيد داشت. مي توانيد از نرم افزارهاي مختلف فشرده سازي مانند Winrar يا WinZip و يا 7Zip استفاده کنيد.
در اين روش شما ابتدا فايل هاي که قصد داريد مخفي شوند را فشرده کرده و سپس فايل فشرده شده را به يک فايل تصويري مي چسبانيد. به اين ترتيب اطلاعات محرمانه شما در دل يک عکس مخفي مي شوند و زماني که کسي برروي عکس کليک کند تنها تصوير را مشاهده مي کند و متوجه فايل هاي مخفي نخواهد شد. البته توجه داشته باشيد که نبايد حجم فايل هاي مخفي شده زياد باشد چون در اينصورت ممکن است ديگران به دليل حجم غير معمول فايل، به آن شک کنند.
مرحله اول: يک پوشه (Folder) در درايو C (يا هر مکان ديگر) ايجاد کنيد و براي مثال نام آن را Testfile بگذاريد. حال فايل هايي که قصد داريد مخفي شوند را درون اين پوشه منتقل کنيد. همچنين عکسي که قرار است اين فايل ها در ان قرار بگيرد را نيز دراين پوشه بگذاريد. مثلاًمن فايل هاي a.txt و b.txt و فايل عکس image.png را قرار داده ام شما مي توانيد هر تعداد فايلي که دوست داريد را با اين روش مخفي کنيد.

آموزش مخفي کردن فايل ها در يک عکس!

مرحله دوم: هردوفايلي که مي خواهيد مخفي شوند (a.txt,b.txt) را انتخاب و سپس برروي آنها دکمه سمت راست ماوس را فشار دهيد و ازمنوي بازشده گزينه "Add to Archive" را انتخاب کنيد، البته شما بايد مطمئن باشيد که يک برنامه فشرده سازي مثل WinZip or ZipGenius و يا 7Zip را در سيستم خود نصب کرده ايد. در غيراينصورت اين منو براي شما وجود نخواهد داشت.
مرحله سوم: يک نام براي فايلي که فشرده کرديد اختصاص دهيد من نام Compressed را انتخاب کرده ام.
مرحله چهارم: حال براي اتصال فايل فشرده شده به تصوير ابتدا روي کليد شروع (Start) در گوشيه سمت چپ، پايين صفحه کليک کنيد و CMD را جستجو نموده و آن را اجراکنيد. ( در ويندوز XP مي توانيد کليدهاي ترکيبي Windows+R را فشار داده و در Run تايپ کنيد CMD)
مرحله پنجم: پنجره خط فرمان باز مي شود. براي اينکه به درايو ريشه برويم دستور زير را وارد نموده و سپس کليد Enter را فشار دهيد:
\CD
مرحله ششم: حال از اين دستور استفاده کنيد تا وارد فولدر Test شويد:
CD C:\Testfile
مرحله هفتم: حال دستور زير را اجرا کنيد تا فايل فشرده (حاوي فايل هاي محرمانه) به فايل تصوير اضافه شده و در يک فايل جديد به نام Secretimage.png ذخيره شود:
copy /b Image.png + Compressed.rar Secretimage.png
حال مي توانيد پوشه Testfile رو باز کنيد و عکسي که دو فايل متني درونش قراردارد به نام secretimage را ببينيد. ديگر نيازي به باقي فايل ها نداريد، مي توانيد آنها را پاک کنيد.
اما براي ديدن فايل هايي که مخفي کرده ايد مي توانيد فايل secretimage را انتخاب و برروي آن دکمه سمت راست ماوس را فشار دهيد و از گزينه open with برنامه winrar يا Winzip و يا هر برنامه فشرده سازي ديگر را انتخاب کنيد وفايل هاي مخفي خود را ببينيد. روش ديگر اين است که نرم افزار فشرده سازي خود را باز نموده و سپس فايل SecretImage را در آن باز کنيد.
منبع:برترينها
ارسال توسط کاربر محترم سايت :king007
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image