جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
اطلاعات عمومي : آدم ماهي
-(4 Body) 
اطلاعات عمومي : آدم ماهي
Visitor 323
Category: دنياي فن آوري
چند روز پيش توي موبايل دوستم يه کليپ از نمايش يه نوع ماهي رو ديدم که نصفش آدم بود و نصف ديگه بدنش ماهي بود. اولش باور نکردم ولي وقتي خيل عظيم خبرنگارها رو ديدم باورم شد. در اينجا ميخوام با اين موجود بيشتر آشنا بشيم :
از قديم گفته اند که مشابه همه موجوداتي که خداوند روي زمين خلق نموده است، در درياها هم وجود دارد. گاهي هم صحبت از موجودات افسانه اي در درياها شده است که مشابه آنها در خشکي وجود ندارد. گفته شده که در درياي جنوب چين، موجودي زندگي ميکرده که نيمي از بدن آن ماهي و نيمي ديگر انسان بوده ولي نسل اين موجود از بين رفته است. هنرمندان ژاپني اين موجود را با ظرافتي خاص ميساختند و بعدها نمونه هايي از انها در موزه هاي مختلف جهان به معرض ديد عموم قرار گرفت. اسم اين اثر هنري را آدم-ماهي يا آدم دريايي (merman) گذاشتند.
در سال 1883 هنري لي به شرح آن در کتاب " شرح موجودات افسانه اي دريا " پرداخته است. بنا به نوشته لي، ژاپني ها قسمت پايين بدن اين موجود را از پوست و فلس هاي انواع ماهي کپور درست ميکردند و قسمت داخلي از چوب مناسبي درست ميشد. ناخنها از عاج يا استخوان هاي ماهي ساخته مي شد. مقداري پشم در بالاي سر آن به گونه اي قرار مي گرفت که به موجود ظاهري ميمون مانند ميداد. دنده هاي بيرون زده، بازوهاي نازک و فشرده و انگشتان بلند و اسکلت مانند با حالتي نيمه قحطي زده، ظاهري گول زننده به آن ميداد. به هر حال هنوز هم عده اي بر اين باورند که چنين موجودي در درياها وجود دارد و گه گاه شنيده شده است که دريانوردان حرفهاي اغراق آميزي در اين باره زده اند. آنچه مسلم است چنين موجودي از ديد جانور شناسي خلق نگرديده است.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image