جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
از Commodore تا iPad
-(1 Body) 
از Commodore تا iPad
Visitor 317
Category: دنياي فن آوري
30 سال گذشته در چنين روزهايي IBM کامپيوتر 5150 خود را منتشر کرد که به عنوان اولين کامپيوتر شخصي که امروزه مي شناسيم شناخته مي شود. رايانش مدرن به يکباره توسعه يافت و همه منتظر بودند تا بدانند چه کسي مي تواند ايده ي "کامپيوتر شخصي” را بهبود ببخشد. در اين پست به معرفي 10 کامپيوتر برجسته و مهم در سي سال گذشته و بعد از توليد IBM PC خواهيم پرداخت.

? 1981: IBM PC
 

اين کامپيوتر تمام تصورات ذهني پيرامون کامپيوترها را در هم شکست. کوچک و مقرون به صرفه بود و باعث جا افتادن نام "PC” يا همان کامپيوتر شخصي شد.

? 1982: Franklin Ace 100
 

اين ماشين باعث اولين دعوا بر سر کپي رايت نرم افزار شد! Frankline Ace 100 کم و بيش از سخت افزار و سيستم عامل Apple II تقليد کرده بود. بعد از طرح دعوي در دادگاه، راي به نفع اپل صادر شد که اين راي پايه گذار قانون کپي رايت نرم افزار بود.

? 1982: Commodore 64
 

Commodore را مي توان مشهورترين کامپيوتر خانگي دانست. بين سال هاي 1982 تا 1993 نزديک به 30 ميليون از آن در سراسر جهان به فروش رسيد.

? 1982: ZX Spectrum
 

Spectrum در انگليس همان کاري را کرد که Commodore 64 در امريکا کرد، باعث هيجان مردم در استفاده از کامپيوترها شد و از کمپاني هاي مختلف براي توسعه نرم افزار بهره گرفت. اين کامپيوتر توسط Clive Sinclair توليد شد که به خاطر خدماتش به صنعت بريتانيا به مقام شواليه گري دست يافت. Spectrum تقريباً به فروش 5 ميليوني دست يافت.

? 1983: IBM PC XT
 

اين کامپيوتر آپديت شده ي IBM PC و داراي يک هارد 10 مگابايتي بود؛ چيزي که تا آن زمان وقوع نيافته بود. XT به سرعت به يک کامپيوتر استاندارد تبديل شد.

? 1983: Apple Lisa
 

Lisa اولين کامپيوتر داراي اينترفيس گرافيکي بود اما قيمت 10 هزار دلاري آن براي مصرف کنندگان بسيار بالا بود.

? 1984: Macintosh
 

مکينتاش آغاز راه اپل براي توليد کامپيوترهايي که امروز شاهد آن ها هستيم بود. اين کامپيوتر نيز مانند Lisa داراي رابط کاربري گرافيکي بود اما اين بار با قيمتي بسيار ارزان تر.

? 1990: NeXT Turbo Dimension Cube
 

NeXT همان شرکتي است که استيو جابز بعد از اخراج از اپل در آن جا شروع به کار کرد. اما دليل اهميت اين کامپيوتر خاص چيز ديگري است. اين مدل کامپيوتر توسط Tim Barners Lee براي ميزباني وب جهان گستر (WWW) استفاده شد.

? 1996: Deep Blue
 

بعد از شکست Deep Blue در بازي شطرنج مقابل گري کاسپاروف، مهندسان IBM مشغول بهبود و تقويت اين کامپيوتر شدند و آن را به Deeper Blue تغيير نام دادند. در سال 1997 اين کامپيوتر با قدرت پردازش باورنکردني براي شکست کاسپاروف بازگشت!

? 1998: iMac
 

تا قبل از توليد iMac کامپيوترها همگي داراي رنگ هاي بژ و خسته کننده بودند. توليد iMac از سوي اپل انقلابي در طراحي و رنگ بندي کامپيوترها ايجاد کرد. استفاده از رنگ هاي متنوع و انحناي خاص در طراحي، iMac را از کامپيوترهاي ديگر متمايز کرد.

? iPad
 

يک ايده ي جنجالي از اپل! همه مي دانيم که آي پد بيشتر شبيه به يک دستگاه موبايل است اما: آيا در 5 سال آينده کامپيوتر ها شبيه و نزديک به آي پد خواهند شد؟ نظر شما چيست؟
منبع:صداي ايران
ارسال توسط کاربر محترم سايت :hasantaleb
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image