جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
جعبه ابزار گوگل
-(6 Body) 
جعبه ابزار گوگل
Visitor 196
Category: دنياي فن آوري
هدف اصلي كمپاني گوگل سامان دادن به كل اطلاعات دنياست، در حقيقت گوگل اين كار را براي راحتي كاربران انجام مي دهد و به آنها كمك مي‌كند تا هر آنچه را كه نياز دارند پيدا كنند. البته برخي براين باورند كه گوگل در تلاش است كه كنترل تمام دنيا را در دست گيرد و از طرفي نيز بيشتر كاربران به جاي كار با ديگر سايت‌ها، كار جستجوي خود را با اين سايت انجام مي دهند.
واضح است كه كار عمده اين سايت مربوط به اين موتور جستجوگر است، ولي اگر به اين سايت سري بزنيد با ديگر خدمات فوق العاده آن آشنا خواهيد شد. براي مثال از سرويس‌هاي ديگري چون نرم‌افزارهاي خارق‌العاده گوگل تا اپليكيشن‌هاي دريافت يا ارسال message مي‌توان نام برد. البته برخي از اين سرويس‌ها توسط خود شركت طراحي مي شوند، در حالي كه ديگر سرويس‌ها را كمپاني‌هاي ديگري براي گوگل طراحي مي كنند. در ادامه به بررسي سرويس‌هاي موجود روي اين سايت اشاره مي كنيم.

Google email
 

سال 2004 كمپاني گوگل اعلام كرد كه علاوه بر داشتن سايت جستجوگر خود، سرويس ايميل جديدي براي تعداد محدودي از كاربرانش راه اندازي خواهد كرد. در ابتدا هر فردي نياز داشت تا دعوت‌نامه‌اي از يكي از دوستان خود داشته باشد تا بتواند در Gmail عضو شود. ولي بعد از گذشت 3 سال هر كسي توانايي عضويت در اين سايت را به صورت جداگانه پيدا كرد.
يكي ديگر از مزاياي اين ايميل، ذخيره كردن «Message»هاي جابه‌جا شده Gmail به شكل conversation است، به طوري كه اين پيام‌ها به شكل خودكار در قسمت آرشيو فايل‌تان قرار مي‌گيرند.

جعبه ابزار گوگل

GTalk
 

Google Talk سرويس خارق‌العاده‌اي از گوگل است كه سال 2005 معرفي شد و براي ايجاد ارتباط بين كاربران مختلف برنامه‌نويسي شده بود. در حقيقت در اين نرم‌افزار كاربران به يكديگر message مي‌فرستادند. براي استفاده از اين سرويس كاربر نياز دارد تا نرم افزار GTalk را روي رايانه اش دانلود كند و پس از آن به آساني از آن بهره ببرد. به عبارت ديگر اين اپليكيشن web-based نيست. البته در اين سرويس علاوه بر چت كردن، مي توانيد فايل‌هايي با حجم زياد را در صورتي كه اينترنت‌تان سرعت بالايي داشته باشد، در شبكه ارسال كنيد. از ديگر قابليت‌هاي گوگل تاك امكان برقراري مكالمه به شكل VOIP است، در اينجا شما مي‌توانيد با شخص مورد نظرتان در اينترنت به شكل زنده صحبت كنيد. تنها وسيله مورد نياز براي انجام اين كار داشتن ميكروفن و بلندگوست.

Google checkout
 

اگر شما به صورت آنلاين خريدهايتان را انجام مي‌دهيد، اين نرم‌افزار مي‌تواند كاربردهاي فراواني براي شما داشته باشد. براي مثال تصور كنيد كه از چند سايت مختلف در آن واحد مي خواهيد خريد كنيد، بنابراين لازم است اطلاعات مربوط به كارت اعتباري‌تان را در تك تك اين سايت‌ها وارد كنيد. گوگل check out در حقيقت اين كار را به شكل خودكار براي شما انجام مي دهد. براي انجام اين پروسه شما لازم است در گوگل account داشته باشيد، سپس اطلاعات مربوط به حساب بانكي‌تان را در آن قسمت وارد كنيد. بقيه كارها را خود گوگل برايتان برنامه‌ريزي كرده است.

Google calendar
 

تقويم گوگلي سال 2006 به ديگر سرويس‌ها اضافه شد. براي تمام اعضا (member)هاي سايت اين نرم‌افزار در دسترس قرار دارد. در حقيقت اين تقويم براي برنامه‌ريزي بسيار مناسب است، چرا كه شما مي‌توانيد با كمك دوستان‌تان اين قسمت را پر كنيد. براي مثال برنامه‌هاي مختلف تفريحي را در آن قرار دهيد يا تاريخ تولد افراد مورد علاقه‌تان را براي اين كه از يادتان نرود در آن ذخيره كنيد. هر كاربر مي تواند به تعداد دلخواه از اين تقويم‌ها داشته باشد و در صورت تمايل براي ديدن تاريخ مورد نظر، همگي آنها را در يك پنجره مشترك باز كند.

Google Docs
 

در قسمت پرونده‌هاي گوگلي در حقيقت تمام نرم افزارهاي لازم براي انجام كارهاي بازرگاني‌تان در دسترس شما قرار دارد؛ براي مثال شما مي توانيد اپليكيشن هاي به شكل ورد، اكسل و presentation را در اين فضاي اينترنتي ايجاد و ذخيره كنيد. در حقيقت با اين كار اين امكان براي شما به وجود مي آيد كه اطلاعات مورد نيازتان را در حافظه‌اي از جنس اينترنت داشته باشيد تا در صورت نياز در جاهاي مختلف به آن دسترسي پيدا كنيد. پس با استفاده از اين سرويس‌دهنده، داده‌ها در رايانه‌اي خاص قرار ندارد و احتمال از دست دادنشان به دلايل مختلف كمتر مي‌شود.
علاوه بر اينها گوگل امكان ايجاد تغييرات در يك فايل خاص از سوي چند كاربر را فراهم كرده است. مثلا تصور كنيد گروهي از همكاران در حال انجام كاري مشترك روي يك پروژه واحد هستند. مديريت اين پروژه با كمك Google Docs بسيار براي شركت آسان‌تر خواهد شد، در كنار آن با كمك اين نرم‌افزار مي‌توان پروژه را در مدت زمان كمتري انجام داد.

Google Maps
 

اين سرويس Google براي نشان دادن نقشه مناطق مختلف كاربرد دارد. با آن شما مي‌توانيد براحتي تا ريز‌ترين قسمت يعني حتي خيابان منطقه موردنظرتان را مشاهده كنيد. اگر دوست داريد درخصوص مسيريابي مي توانيد كروكي مكاني را كه قصد داريد به آنجا برويد، پيدا كنيد. يكي ديگر از قابليت‌هاي اين نرم‌افزار نمايش ترافيك موجود در منطقه‌هايي خاص است. گوگل با اضافه كردن walking direction به اين سيستم در سال 2008، به كاربران اين امكان را داد كه حتي بتوانند مسيرهاي كوتاهي را كه ماشين توانايي عبور از آنها را ندارد، پيدا كنند. پيش از آن تنها مسيرهاي كه ماشين مي توانست از آنها تردد كند، در اين نقشه نمايش داده مي شدند.

Google Earth Map
 

اين نرم‌افزار نقشه كلي دنيا را به شما نشان مي‌دهد، پس اگر تمايل داريد در زمينه كره زمين و جاهاي مختلف آن اطلاعات به روز داشته باشيد، مي‌توانيد از آن استفاده كنيد. كمپاني KeyHole سال 2005 اين سرويس را براي گوگل طراحي و راه‌اندازي كرده است. علاوه بر اين، قابليت زوم كردن روي مناطق متفاوت را نيز براي كاربران به وجود آورده است.

Google Desktop
 

شايد برايتان پيش آمده باشد كه دنبال اطلاعات خاصي در رايانه‌تان باشيد ولي نتوانيد آن را پيدا كنيد. يا دنبال ايميل مخصوصي هستيد در بين هزاران email، اما باز هم در دسترس‌تان نباشد. گوگل Desktop نرم‌افزاري است كه براي انجام تمام اين كارها طراحي شده است. اگر دوست داريد آن را داشته باشيد، تنها لازم است روي رايانه‌تان دانلود كنيد. سپس مي‌توانيد تمام كارهاي مرتبط كردن اطلاعات موجود را به اين ابزار بسپاريد.

iGoogle
 

تنها راه براي جمع‌آوري تمام وب‌سايت‌هاي مورد علاقه‌تان در يك جاي مشخص را مي‌توانيد به‌وسيله سرويسي خاص با نام iGoogle انجام دهيد. در اين صفحه اختصاصي شما مي‌توانيد تمام شبكه‌هاي اخباري مورد نظر و ديگر شبكه‌ها را قرار دهيد تا در صورت نياز با يك كليك براحتي از آنها استفاده كنيد.

Google Health
 

آيا تا به حال شده شما دكترتان را عوض كنيد؟ دكتر جديد به احتمال زياد براي تشخيص بيماري شما نياز دارد اطلاعاتي در زمينه بيماري‌هاي پيشين شما داشته باشد. گوگل Health تنها راه ذخيره تمام اين اطلاعات در يك‌جاست تا در صورت نياز، آن را به پزشك جديدتان نشان دهيد.
منبع:jamjamonline.ir
ارسال توسط کاربر محترم سايت : hasantaleb
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image