جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
جلوه‌هاي ويژه با فتوشاپ
-(2 Body) 
جلوه‌هاي ويژه با فتوشاپ
Visitor 460
Category: دنياي فن آوري
در ادامه با ابزارهاي سه‌بعدي جعبه ابزار فتوشاپ آشنا خواهيم شد که البته اين جعبه ابزار فقط در فتوشاپ‌هايي که نگارش کامل Extended باشند، نمايش داده شده و قابل استفاده خواهند بود.
درباره ابزارهاي سه‌بعدي در هفته‌هاي آينده به تفصيل صحبت خواهيم کرد. در اين شماره قصد داريم با يکي ديگر از فرامين بسيار جالب فتوشاپ با نام Layer Style آشنا شويم. به کمک اين فرمان مي‌‌توانيم جلوه‌هاي بسيار زيبايي را در لايه‌هاي موجود در پانل لايه‌ها اعمال کنيم. جلوه‌هايي چون اعمال سايه، حجم، حاشيه، درخشندگي و جلوه‌هاي بسيار زيبايي که در ادامه به صورت کامل آنها را بررسي مي‌‌کنيم.
اين جلوه‌ها روي هر نوع لايه‌اي قابل اعمال هستند؛ اما بهترين نتيجه براي بررسي نحوه عملکرد هر يک از آنها روي لايه‌هاي متني به دست خواهد آمد که ما نيز جلوه‌ها را روي اين نوع لايه نمايش مي‌‌دهيم.
براي فراخواني و استفاده از اين جلوه‌ها ابتدا بايد لايه مورد نظر را انتخاب کرده سپس از نوار منو با کليک بر گزينه Layer و سپس Layer Style ، جلوه دلخواه خود را انتخاب کنيم. علاوه بر آن مي‌‌توان با 2 بار کليک کردن در قسمت خالي لايه مورد نظر (جلوي اسم لايه) نيز پنجره Layer Style را فراخواني و جلوه مورد نظر را انتخاب کرد و به اعمال آن پرداخت. از جلوه‌هاي اين بخش مي‌‌توان به موارد زير اشاره کرد. دقت داشته باشيد که تنظيمات فراواني براي هر جلوه مي‌‌توان در نظر گرفت .

Drop Shadow
 

به کمک اين جلوه مي‌‌توان سايه‌اي براي لايه مورد نظر اعمال کنيم. در اين جلوه ازقسمت Angle جهت سايه ايجاد شده قابل تنظيم بوده و با گزينه Distance فاصله سايه از لايه مورد نظر تنظيم مي‌‌شود و با گزينه Size نيز مي‌‌توان محوشدگي سايه اعمال شده را تنظيم کرد.

Inner Shadow
 

اين جلوه نيز مثل جلوه قبلي به منظور ايجاد سايه استفاده مي‌‌شود با اين تفاوت که در اين حالت سايه ايجاد شده به سمت داخل لايه مورد نظر خواهد بود که تنظيماتي شبيه به جلوه قبلي دارد.

Outer Glow
 

به کمک اين ويژگي مي‌‌توان درخشندگي در اطراف لايه مورد نظر ايجاد کرد. جلوه‌اي که در اين حالت ايجاد مي‌‌شود شبيه حالتي است که جسمي ‌‌در مقابل منبع نوري قرار گرفته و نور از اطراف آن به چشم ما مي‌‌رسد. با کليک روي مربع رنگي واقع در قسمت Structure مي‌‌توانيم رنگ درخشندگي ايجادشده را تنظيم کنيم و حتي آن را از حالت تك رنگ به حالت گراديان تبديل کنيم. از ديگر گزينه‌هاي قابل تنظيم اين جلوه مي‌‌توان به Spread جهت تنظيم غلظت درخشندگي ايجادشده و گزينه Size براي تنظيم اندازه درخشندگي اشاره کرد. در اين جلوه با تنظيم قسمت Technique در حالت Softer لبه‌هاي نرم‌تر و در حالت Precise لبه‌هاي تيزتري ايجاد خواهد شد.

Inner Glow
 

اين جلوه نيز تقريبا مثل جلوه Outer Glow عمل کرده و تفاوت آن در اعمال درخشندگي به سمت داخل لايه انتخاب شده خواهد بود.

Bevel And Emboss
 

تقريبا مي‌‌توان گفت جالب‌ترين جلوه موجود در بين جلوه‌هاي فتوشاپ Bevel And Emboss است که به لايه انتخاب شده حجمي‌‌اعمال کرده و آن را برجسته يا فرورفته نمايش مي‌‌دهد. در قسمت Structure اين جلوه با گزينه Style نحوه اعمال حجم مشخص مي‌‌شود که در 5 حالت Outer Bevel (حجم به سمت خارج لايه)، Inner Bevel (حجم به سمت داخل لايه)، Emboss (حجم در سمت داخل و خارج لايه)، Pillow Emboss (حجم در هر دو سمت با ايجاد فرورفتگي در وسط) و بالاخره Stroke Emboss (ايجاد حجم روي حاشيه لايه انتخاب شده ) قابل تنظيم است. در اين قسمت با گزينه Depth شدت ايجاد جلوه حجمي‌‌و با گزينه Size اندازه حجم ايجاد شده و با گزينه Softer نرمي‌‌کناره‌هاي حجم ايجادشده تنظيم مي‌‌شود. در صورتي که بخواهيم تنظيمات بيشتري روي حجم ايجاد شده داشته باشيم، اين کار از قسمت Shading قابل انجام خواهد بود. همراه اين جلوه 2 گزينه نيز مشاهده مي‌‌شود که از گزينه Contour براي تنظيم لبه‌هاي حجم ايجاد شده و گزينه Texture براي ايجاد بافت روي حجم ايجاد شده مورد استفاده قرار مي‌‌گيرد.

Satin
 

اين جلوه همان طور که از نامش پيداست جلوه‌اي شبيه به انعکاس و برق پارچه ساتن را شبيه‌سازي مي‌‌کند. از تنظيمات مهم اين جلوه به Distance جهت تنظيم فاصله و Size به منظور تنظيم اندازه جلوه مي‌‌توان اشاره کرد. از قسمت Angle نيز زاويه اعمال جلوه قابل تنظيم است.

Color Overlay
 

به کمک اين جلوه مي‌‌توان رنگ دلخواهي را به کل لايه مورد نظر اعمال کرد. اين جلوه تنظيم فراواني نداشته و مهم‌ترين تنظيم آن همان انتخاب و تغيير رنگ اعمال شده است که با کليک روي مربع قرمز رنگ انجام مي‌‌گيرد.

Gradient Overlay
 

اين جلوه نيز همانند جلوه قبلي جهت اعمال رنگ روي کل لايه استفاده مي‌‌شود با اين تفاوت که در اين جلوه به جاي اعمال يک رنگ خاص مي‌‌توان شيبي از رنگ‌هاي دلخواه را در حالت‌هاي مختلف اعمال کرد. از تنظيمات اين جلوه مي‌‌توان به انتخاب رنگ‌هاي مورد نظر که با کليک روي مستطيل مقابل گزينه Gradient قابل تغيير است و انتخاب نحوه اعمال رنگ‌هاي انتخاب شده در حالات خطي، گرد، زاويه‌دار، انعکاسي و الماسي اشاره کرد. از قسمت Angle زاويه اعمال شيب رنگي و از بخش Scale اندازه آن قابل تنظيم خواهد بود.

Pattern Overlay
 

اين جلوه نيز همانند 2 جلوه قبل عمل مي‌‌کند؛ اما در اين جلوه به جاي اعمال رنگ بافت و طرحي روي کل لايه انتخاب شده اعمال مي‌‌شود. در اين جلوه از قسمت Pattern بافت مورد نظر براي اعمال روي لايه انتخاب شده و از قسمتScale اندازه آن قابل تنظيم خواهد بود. در قسمت Pattern علاوه بر امکان انتخاب بافت‌هاي موجود با کليک روي مثلث سمت راست آن مي‌‌توان انواع مختلفي از بافت‌هاي تعريف شده فتوشاپ را فراخواني و استفاده کرد.

Stroke
 

به کمک اين جلوه که کاربرد فراواني نيز دارد، مي‌‌توان در اطراف لايه مورد نظر حاشيه‌اي به ضخامت دلخواه ايجاد کرد. اين حاشيه ممکن است به صورت تک‌رنگ (color)، شيب‌رنگ (Gradient) يا بافت (Pattern) اعمال شود که از قسمتFill Type قابل تنظيم است. از قسمت Size اندازه و از قسمت position محل اعمال حاشيه (به سمت بيرون، به سمت داخل يا وسط) قابل تنظيم است.
اين جلوه‌هاي ويژه پس از اعمال به صورت علامت fx در ادامه نام لايه در پانل لايه‌ها قابل مشاهده است که با کليک روي مثلث کنار آن به صورت گسترده و با کليک دوباره به صورت جمع شده مشاهده مي‌‌شود و در صورت نياز مي‌‌توان با کليک روي آيکون چشم موجود در کناره سمت چپشان آنها را فعال يا غيرفعال کرد.
منبع:jamejamonline.ir
ارسال توسط کاربر محترم سايت :hasantaleb
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image