جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
دستگاه جداكننده اشعه هاي نوترون از گاما ساخته شد
-(0 Body) 
دستگاه جداكننده اشعه هاي نوترون از گاما ساخته شد
Visitor 296
Category: دنياي فن آوري
دستگاه جداكننده اشته هاي نوترون از گاما قابل استفاده در آزمايشگاه هاي طيف نگاري توسط امين شرقي ايدو و مهدي حميدزاده طراحي و ساخته شد.
مهدي حميدزاده پژوهشگر ايراني در گفت وگو با فارس خاطرنشان كرد: يكي از چالش هاي فراروي محققان و كارشناسان علوم هسته اي همواره دانستن مشخصات دقيق طيف چشمه هاي نوتروني همواره آميخته با پرتوهاي گاما هستند و ثبت مستقل نوترون از پرتوهاي گاما احتياج به تجهيزات بسيار دقيق الكترونيكي دارد.
وي با اشاره به طراحي و ساخت دستگاه جداكننده اشعه هاي نوترون از گاما قابل استفاده در آزمايشگاه هاي طيف نگار، افزود: ساخت و طراحي اين دستگاه درحدود 4سال طول كشيده است و اين دستگاه از آخرين استاندارد قطعات الكترونيكي (استانداردECL ) برخوردار است و پيشرفته ترين و سريع ترين فناوري ها براي ساخت اين دستگاه استفاده شده است.
وي ادامه داد: در ابتداي تحقيقات بر روي دستگاه هايي كه فعاليتي مشابه اين دستگاه را داشتند مهندسي معكوس انجام داديم و بعد با مهندسي مجدد اين دستگاه را بهينه كرديم.
حميدزاده اضافه كرد: ابتدا اين دستگاه را در محيط هاي نرم افزاري شبيه سازي كرديم و بعد در محيط هاي آزمايشگاهي موفق به ساخت اين دستگاه شديم و هم اكنون اين دستگاه را توانستيم صنعتي كنيم.
وي بااشاره به اين كه كاربرد اين دستگاه در آزمايشگاه هاي فيزيك هسته اي است، گفت: دستگاه موجود در سيستم هاي طيف نگار و دزيمتري، در آزمايشگاه هاي هسته اي، ليزر، ذرات بنيادي، نانو و صنايع وابسته كاربرد گسترده اي دارد و هم اكنون در ايران درحدود 30 دانشگاه آزمايشگاه هسته اي دارند كه مي توانند از اين دستگاه استفاده كنند.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image