جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ريشه هاي ژنتيکي سرطان ريه کشف شد
-(0 Body) 
ريشه هاي ژنتيکي سرطان ريه کشف شد
Visitor 360
Category: دنياي فن آوري
گروهي از دانشمندان بين المللي براي اولين بار موفق شدند ريشه هاي ژنتيکي سرطان ريه و ارتباط موروثي اين نوع بيماري را با استعمال دخانيات کشف کنند.
به گزارش خبرگزاري مهر، نتايج سه تحقيق مستقل که از سوي دانشمندان موسسه "deCode Genetics" ايسلند، آژانس بين المللي تحقيقات سرطان در ليون فرانسه و مرکز سرطان آندرسون دانشگاه تکزاس آمريکا انجام و در مجلات "نيچر" و "نيچر ژنتيک" منتشر شد براي اولين بار دلايل ژنتيکي ابتلا به سرطان ريه را نشان داده است.
از سالها قبل ارتباط ميان استعمال دخانيات و ابتلا به سرطان ريه شناخته شده بود. اکنون اين دانشمندان کشف کردند که روي کروموزوم 15 منطقه اي وجود دارد که با خطر توسعه سرطان ريه ارتباط دارد. اين منطقه کروموزم 15 محتوي سه ژن است که براي توليد پروتئين بسيار ويژه اي با عنوان "گيرنده نيکوتنيک استيل کولين" بکار مي روند. گونه جهش يافته اين پروتئين مي تواند در افراد داراي عادت بد سيگار کشيدن منجر به بروز سرطان ريه شود.
در حقيقت نتايج اين تحقيقات نشان مي دهد افرادي که در ميراث ژنتيکي خود اين تغيير ژنتيکي را روي کرموزوم 15 دارند تا 80 درصد با احتمال خطر وابستگي شديد به استعمال دخانيات و در نتيجه ابتلا به سرطان ريه مواجهند.
هر چند محققان دو تحقيق از مجموع اين سه تحقيق مستقل اما مشابه معتقدند که ژنها مسئول از پيش انتخاب شده ابتلا به سرطان ريه هستند و استعمال دخانيات يک فاکتور همراه بسيار مهم در تشديد عملکرد اين ژنها است اما چيزي به عنوان ژن تمايل به عادت بد سيگار وجود ندارد.
منبع: خبرگزاري مهر
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image