جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
انجام اشعه درماني كم‌خطرتر به كمك نانوذرات
-(0 Body) 
انجام اشعه درماني كم‌خطرتر به كمك نانوذرات
Visitor 317
Category: دنياي فن آوري
فوتوديناميك درماني روشي است كه در آن يك ماده شيميايي در حضور نور فعال شده و با توليد راديكال اكسيژن سلولها را از بين مي‌برد.
اين روش در درمان سرطانهاي محدودي موثر مي‌باشد. مدتهاست كه سرطان‌شناسان به اين فكرند كه با محدود كردن تجمع داروي فعال شونده در سلولهاي سرطاني و محافظت سلولهاي سالم از آسيبهاي ناخواسته گستره درماني روش فوتوديناميك درماني را افزايش دهند.
با استفاده از نانوذرات سيليكاي اصلاح شده گروهي از محققان دانشگاه ايالتي نيويورك در بوفالو روشي اختصاصي جهت انتقال ماده فعال شونده با نور به سلولهاي سرطاني ارائه كرده‌اند.
اين افراد نانوذرات متخلخل سيليكا را به گونه‌اي اصلاح كردند كه بين اين نانوذرات و ملكولهاي ماده فعال شونده با نور پيوند محكمي برقرار ساختند. در مجاورت نور، ماده فعال شونده راديكالهاي اكسيژن توليد كرده كه قادر است كه از پوسته متخلخل سيليكا عبور كرده و به بيرون راه يابند. اين محققان دريافتند كه سلولهاي سرطاني كولون براحتي نانوذرات حاوي ماده فعال شونده با نور را جذب مي‌كنند و با تابش نور به اين سلولها از بين مي‌روند.
در مقابل آن سلولهايي كه در برابر اين ذرات قرار نگرفتند داراي هيچ گونه آسيبي نشدند. اين افراد اعلام كردند كه در حال توسعه نسل دوم نانوذرات حاوي ماده فعال شونده با نور هستند كه حاوي ملكولهايي جهت هدف‌گيري سلولهاي سرطاني و تصويربرداي از آنها مي‌باشند. نتايج اين مطالعه در مجله Nano letters منتشر شده است.
منبع: http://nano.cancer.gov/news_center
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image