جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
تبلت هاي سال 2012
-(1 Body) 
تبلت هاي سال 2012
Visitor 402
Category: دنياي فن آوري
تبلت ها کم کم مرحله کودکي را پشت سر گذاشته، وارد مرحله بلوغ مي شوند. در سال جديد شاهد چه تغييراتي در تبلت ها خواهيم بود؟
تبلت ها در سال آينده چه انداه يا چه ظاهري خواهند داشت؟ آيا بايد منتظر تغييرات بزرگ در طراحي تبلت و پيشرفت هاي شگرف در اجزاي آن باشيم؟
به نظر مي رسد تبلت هاي اندرويدي با معرفي اندرويد 4?0 و ويندوز 8 جاني تازه خواهد گرفت.

تبلت هاي سال 2012

اين تغييرات به چه شکل نمود پيدا خواهند کرد؟ اين ها سوالاتي است که اکنون با آنها مواجه هستيم. خواندن مقاله را ادامه دهيد تا هر کدام از موارد را بررسي کنيم.

تبلت هاي سبک تر و نازک تر
 

تبلت هاي سال 2012

سال آينده مي توان انتظار داشت که تبلت ها از آنچه هم اکنون هستند، سبک تر و نازک تر شوند. در واقع هم اکنون اين جهش ها آغاز شده اند.
براي تبلت هاي رده 10 اينچ، وزن در حدود 680 تا 700 گرم است که در طول سال 2011 براي اين رده از تبلت ها مقبول بود. اما در انتهاي سال به حدود 540 تا 580 گرم کاهش يافت. همچنين استاندارد جديد ضخامت نيز از 0?5 اينچ به 0?3 تا 0?4 اينچ کاهش يافته است.
اين اعداد و ارقام وقتي محصول جديد اپل يعني iPad 3 (که احتمالا بايد در سه ماه اول سال 2012 منتظرش باشيم) وارد بازار شود، کمتر نيز خواهد شد.
حال که دوران ساخت اولين تبلت ها براي کمپاني هاي مختلف به پايان رسيده، احتمالا توجه آنها به جزئيات مختلف (کيفيت نمايشگر، بلندگوها، پورت هاي مادون قرمز براي استفاده از تبلت به عنوان کنترل از راه دور) بيشتر خواهد شد. احتمالا در سال جديد شاهد تنوع وسيع تري از سايز نمايشگر بين 7 تا 10?1 اينچ خواهيم بود چرا که هنوز تمايل کاربران به سايزهاي متوسط به طور کامل سنجيده نشده است.

تبلت هاي سال 2012

علاوه بر اين با ظهور تبلت هايي چون کيندل فاير آمازون با قيمت 199 دلار، شاهد کاهش قيمت ها نيز خواهيم بود. بنا به گزارشي مدير عامل شرکت Nvidia نيز انتظار دارد قيمت تبلت هايي که از تراشه هاي Tegra 3 استفاده مي کنند تا ميانه سال 2012 به 299 دلار تنزل يابد.

تراشه هاي چهار هسته اي
 

انويديا پلتفرم Tegra 3 را در نوامبر 2011 عرضه کرد. طي پروژه اي که به Kal-El معروف بود Tegra 3 در قالب يک پردازنده چهار هسته اي به نام ARM Cortex A9 عرضه شد. که مصرف هر هسته آن هنگام انجام Task هاي ثانوي (جانبي)، يک پنجم نمونه قبلي اين تراشه است. همچنين اين پردازنده شامل يک پردازنده گرافيکي 12 هسته اي GeForce است که امکان پردازش گرافيکي را به شدت بالا مي برد. با تراشه هاي چهار هسته اي، تبلت ها تبديل به دستگاه هايي با ظرفيت بالاتر مي شوند که اين امر امکان رقابت با لپ تاپ ها را آسان تر مي کند.

تبلت هاي سال 2012

به نظر مي رسد اولين تبلتي که با تراشه Tegra 3 راهي بازار خواهد شد Asus Transformer Prime باشد. اين تبلت نسخه اي نازکتر و زيباتر از نسل اول تبلت هاي ايسوس، يعني Eee Pad Transformer است. Prime در ماه جاري يعني دسامبر با قيمت 500 دلار (براي مدل 32 گيگابايتي) عرضه خواهد شد.
مقالات مرتبط:
اسوس اولين تبلت 4 هسته اي دنيا را با نام Transformer Prime معرفي کرد
انويديا ممکن است يک سيطره زود هنگام بر بازار تراشه هاي چهار هسته اي تبلت ها را به دست بياورد. Qualcomm اعلام کرده که تا زماني که خط توليد Snapdragon S4 اين شرکت در نيمه دوم سال آينده به راه نيفتد نمي تواند تراشه هاي چهار هسته اي براي تبلت ها عرضه کند. Qualcomm همچنين گفته که تراشه هايش براي تبلت هاي مبتني بر ويندوز 8 استفاده خواهند شد. در عين حال Freescale و Texas Instruments هر دو گفته اند که در سال 2012 تراشه هاي ARM چهار هسته اي خواهند داشت.
ما منتظريم تا در نمايشگاه بين المللي CES که در ژانويه برگزار خواهد شد، خبرهاي بيشتري مبني بر استفاده تبلت ها از تراشه هاي چهار هسته اي در سال 2012 بشنويم.

وضوح بيشتر نمايشگرها
 

تبلت هاي سال 2012

در حالي که iPad 2 با وضوح 768*1024 پيکسل، تراکم پيکسل 132ppi (پيکسل در هر اينچ) دارد. تبلت جديد توشيبا که تا مدتي بعد عرضه خواهد شد، يعني Toshiba Thrive 7 رزولوشن 800*1280 خواهد داشت. يعني 225 پيکسل در هر اينچ!
تراکم بالاتر پيکسل ها اهميت دارد، چرا که به نمايش بهتر تصاوير و متون بسيار کمک مي کنند. شايعات مبني بر آن است که يک نمايشگر با وضوح بالا –نه به اندازه وضوحي که iPhone 4S دارد- در نسل بعدي iPad به کار برده خواهد شد.

مهمترين نقش را سيستم عامل ايفا مي کند
 

تبلت هاي سال 2012

سيستم عامل تبلت ها در سال 2012 مرحله اي بزرگي از تکامل را طي خواهند کرد. هم اکنون مي دانيم که اندرويد 4?0 با نام رمز ساندويچ بستني، يک سيستم عامل مخصوص دستگاه هاي همراه است که به عقيده گوگل مي تواند اندرويد سري 2?X (مخصوص تلفن هاي هوشمند) و 3?X (مخصوص تبلت ها) را با هم پيوند دهد.
اسوس اعلام کرده که نرم افزار قابل دانلود به روز رساني از نسخه 3?2 اندرويد به نسخه 4?0 را براي Transformer Prime عرضه خواهد کرد. اما اين به روز رساني تا آغاز سال 2012 صورت نخواهد گرفت.
مقاله مرتبط:

بهترين قابليت هاي اندرويد 4?0 براي حرفه اي ها
 

اولين تبلت مجهز به اندرويد 4 با قيمت فوق العاده زير 100 دلار وارد بازار شد
مزاياي واقعي ساندويچ بستني براي تبلت ها هنوز در هاله اي از ابهام است، چرا که تا کنون هيچ تبلتي با اندرويد 4?0 وارد بازار نشده است. علاوه بر تبلت هاي جديدي که با ساندويچ بستني ارائه مي شوند، برخي توليدکنندگان اعلام کرده اند که تعدادي از تبلت هاي کنوني شان در بازار، به نسخه جديد به روز رساني خواهند شد. اما جزئيات آن فعلا نا معلوم است.
منبع:زوميت
ارسال توسط کاربر محترم سايت :hasantaleb
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image