جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
توليد آنتي بادي براي شناسايي ويروسهاي گياهي
-(0 Body) 
توليد آنتي بادي براي شناسايي ويروسهاي گياهي
Visitor 307
Category: دنياي فن آوري
براي نخستين بار در کشور انجام شد با استفاده از فناوري پروتئين نوترکيب براي نخستين بار آنتي بادي براي شناسايي ويروسهاي گياهي توسط پژوهشگران پژوهشکده بيوتکنولوژي کشاورزي کشور توليد شد.
به گزارش ايانا بنابه اعلام پژوهشکده بيوتکنولوژي کشاورزي کشور، سالانه ويروسهاي گياهي خسارتهاي هنگفتي به محصولات کشاورزي وارد مي کنند.
تشخيص اين ويروسها با استفاده از آنتي باديهاي اختصاصي، اهميت ويژه اي براي کنترل بيماري و جلوگيري از خسارت آن دارد. در حال حاضر آنتي بادي بسياري از اين ويروسهاي گياهي به خصوص ويروسهايي که در آوندهاي گياهي قرار دارند از شرکتهاي خارجي و با هزينه بسيار بالا خريداري مي شود. با بکارگيري از فناوري پروتئينهاي نوترکيب، پژوهشگران پژوهشکده بيوتکنولوژي کشاورزي موفق به توليد پروتئين پوششي ويروس تريستزاي مرکبات و سپس آنتي بادي بر عليه آن شدند.
گفتني است اين فناوري مهم براي اولين بار در کشور براي توليد آنتي باديهاي اختصاصي ويروسهاي گياهي استفاده شده است و در صورت حمايتهاي لازم، اين امکان در وزارت جهاد کشاورزي فراهم شده است که کشور براي توليد آنتي بادي و کيتهاي تشخيص کليه ويروسهاي گياهي در آينده اي نزديک به خودکفايي برسد./
منبع:خبرگزاري کشاورزي ايران
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image