جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
نرم‌افزار بيت‌تورنت چه کاري انجام مي دهد؟
-(3 Body) 
نرم‌افزار بيت‌تورنت چه کاري انجام مي دهد؟
Visitor 323
Category: دنياي فن آوري
بيت‌تورنت با ايجاد شبکه‌هاي مجازي برروي سروري مشخص به دريافت قطعات دسته‌بندي شده فايل‌ها به‌صورت موازي اقدام مي‌کند.
زمانيکه به درستي نتوان دانلود فايل را به‌صورت کامل انجام داد و يا سرعت اينترنت پايين باشد و ارتباط قطع و وصل شود، چيزي جز سردرگمي و آشفتگي به بار نخواهد آورد و البته اين موضوع با افزايش ترافيک در سايت‌ها نيز به وجود مي‌آيد.
درخواست فايل با ارسال تقاضا به سمت سرور و مرکز موجوديت داده‌ها شکل مي‌گيرد که روندي تعاملي است و اول درخواست و سپس پاسخ به درخواست و درصورت موافقت ارسال فايل به کاربر مورد نظر انجام مي‌شود.

نرم‌افزار بيت‌تورنت چه کاري انجام مي دهد؟

درخواست به تقاضاي کاربران مبني بر ارسال فايل خاص در صورتي به وقوع مي‌پيوندد که لينکي از مسيرهاي موجود براي سرور برقرار شود؛ به‌عنوان مثال دانلود فايلي،10 دقيقه زمان مي‌برد و سرور موظف است که لينکي از مسيرهاي درنظر گرفته شده و خالي را که همان ترافيک باز است در اختيار دانلود قرار دهد و آن مسير را تا پايان برقراري ارتباط حفظ کند و درنهايت با دريافت پاسخي مثبت از دريافت کامل فايل به اين ارتباط خاتمه دهد.
اصطلاحا ترافيک سايت و يا سرور به معناي همين لينک‌هاي ارتباطي براي برقراري ارتباطات است و به ميزان کاربراني بستگي دارد که با سايت در حال تعامل‌اند که البته متقاضيان راه‌اندازي سايت بايد آگاه باشند که اين ميزان هنگام خريد هاست (ميزبان) سرور مشخص مي‌شود.
در مرحله‌اي که ترافيک سايت بيش از حد معمول بالا مي‌رود، دسترسي به مسيرهاي خالي براي کاربران جديد فراهم نيست و تنها کاربران جديد در زمان ارسال درخواست خود براي دانلود فايل خاص، تنها با نوار پيشرونده مواجه مي‌شوند و هيچ پيام ديگري دريافت نمي‌کنند که اين به نوعي قطعي ارتباط با سرور ارائه دهنده خدمات است.
اما بيت‌تورنت (Bittorrent) قابليتي را فراهم مي‌کند تا تمامي سرورهاي در دست اجرا برروي وب تحت کنترل سروري مرکزي درآيند و فايل‌ها را به اندازه‌هاي مشخصي درآورده و تعيين مي‌کند که بايد برروي چه سيستم‌هايي که در ارتباط با سرور مرکزي هستند، قرار بگيرند چراکه با اين کار روند دانلود، به صورت مجزا و در يک زمان، برروي قطعه‌هاي فايل صورت مي‌گيرد.
در نتيجه اين امکان فراهم مي‌شود تا اگر فايلي به صورت عادي در 10 دقيقه دانلود مي‌شد، اين‌بار بسته به قسمت‌هاي تفکيکي در زماني به مراتب کوتاه‌تر دانلود شود و از بار ترافيکي سايت نيز بکاهد تا دسترسي‌ها به آن از بين نرود.
گفته مي‌شود هر زمان که فايلي توسط اين سرور و شبکه‌اي از رايانه‌ها دانلود مي‌شود، رايانه‌ي تقاضادهنده نيز جزو بخشي از اين شبکه مجازي مي‌شود که درصورت اتصال‌هاي هم‌زمان و مکرر، اگر درخواست ديگري براي دانلود همان فايل وجود داشته باشد، مي‌تواند بخشي از کار بارگذاري را انجام دهد.
اين نرم‌افزار متن باز در راستاي آسودگي در دريافت فايل‌هاي اينترنتي و تداخل نداشتن در شبکه‌هاي اتصال جهاني به وجود آمده است و هر شخصي مي‌تواند به راحتي آن را دانلود کند و از آن استفاده کند.بيت‌تورنت با ايجاد شبکه‌هاي مجازي برروي سروري مشخص به دريافت قطعات دسته‌بندي شده فايل‌ها به‌صورت موازي اقدام مي‌کند.
منبع:http://www.barsam.ir
ارسال توسط کاربر محترم سايت :hasantaleb
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image