جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
سايت‌هاي غيراخلاقي تهديدي براي بنيان خانواده
-(2 Body) 
سايت‌هاي غيراخلاقي تهديدي براي بنيان خانواده
Visitor 234
Category: دنياي فن آوري
ورود هر فناوري به کشور همراه با محاسن و دستاوردهاي مثبت، ابعاد منفي و فرايندهاي آسيبي مختلفي را به جامعه وارد مي‌کند. يکي از اين ابزارها اينترنت است که با ورود خود، جهان را به يک دهکده کوچک تبديل نموده و دسترسي سريع به اطلاعات و برقراري ارتباط بين افراد مختلف را تسهيل کرده است. ضمن اينکه اينترنت بسياري از مشکلات علمي، پژوهشي، اجتماعي، گردشگري و اقتصادي را برطرف کرده در کنار اين ابعاد مثبت، فرايندهاي منفي اين ابزار فناوري باعث سوء استفاده افراد فرصت‌طلب در زمينه‌هاي مالي و ترويج روند فساد اخلاقي شده است.
به اعتراف بسياري از صاحب‌نظران امروزه اينترنت به يک واقعيت غير قابل انکار و جزئي از زندگي مردم تبديل شده است.اين پديده که ازدستاورد هاي مدرنيته به حساب مي آيد همانند ساير پديده هاي مشابه خود داراي مزايا و معايب فراواني است که نياز به مديريت و بهره برداري بهينه و صحيح از آن را به اموري ضروري تبديل کرده است.موضوعي که معمولا مورد غفلت قرار گرفته و تبعات و آسيب هاي گوناگوني را براي جامعه به همراه داشته است.برخي استفاده هاي نادرست از اينترنت و آلوده بودن اين فضا باعث شده تا هشدار ها در اين خصوص از گوشه و کنار به گوش برسد.
به هر حال اينترنت از ده، پانزده سال پيش که با دردسرهاي فراوان زيرساختي و فرهنگي وارد کشور شد، از همان آغاز با آسيب هاي خود وارد شد. البته بايد به اين نکته اشاره کرد در هنگام ورود تکنولوژي به کشورهاي در حال توسعه يا برنامه ريزي شده و يا غير آن، فرهنگ استفاده از تکنولوژي وارد نمي شود؛ به اين مقوله در جامعه شناسي، "تأخر فرهنگي" گفته مي‌شود؛ يعني در آغاز تکنولوژي وارد شده و در دسترس مردم قرار مي گيرد و پس از آن فرهنگ بهره گيري از آن در دسترس قرار مي گيرد. به همين خاطر دستيابي به حوزه هاي تهديد براي استفاده کنندگان از تکنولوژي بيش از فرصت هاي آن فراهم است.
يکي از ابعاد منفي اينترنت دسترسي تمام افراد به هر نوع اطلاعات از توليد مواد مخدر تا برقراري ارتباط با سرويس‌هاي اطلاعاتي و ضد ملي و کلاهبرداري‌هاي مختلف گرفته تا برنامه هاي ضداخلاقي و مستهجن است که روز به ‌روز دامنه جديدي پيدا مي‌کند.
در اين ميان سايت هاي مستهجن با شدت بيشتري در حال فعاليت هستند و به شدت از سوي برخي قدرت ها حمايت مي شوند و عليه کشور هايي همچون ايران يک تهاجم تمام عيار فرهنگي را به راه انداخته اند. تهاجم فرهنگي همه جانبه از سوي غرب براي تاثيرگذاري در جوامع هدف وجوامع مذهبي هر روز ابعاد تازه‌اي پيدا مي‌کند، به گونه اي که از سوي دستگاه فرهنگي - سياسي غرب ايده‌هاي جديد براي ايجاد انحراف جاي شيوه‌هاي قديمي را مي‌گيرد و نو به نو بر موج هاي بحران‌آفرين غير اخلاقي افزوده مي‌شود.اين درحالي است که اين موج ها هر روز با ابزاري جديدتر به کشورهاي هدف مخابره مي‌شود تا تاثيرگذاري آنها بيشتر باشد؛ يک روز با شبکه‌هاي غير اخلاقي ماهواره‌ها، يک روز با هاليوود و اين بار با سايتهاي مستهجن؛ سايتهاي مستهجني که محتواي آنها به زبان کشور مورد هدف پخش مي شود.اين تحرکات در راستاي جنگ فرهنگي عليه کشور از سوي غرب قابل تحليل است.
چندي پيش، موسسه مطالعاتي "بروکينگز" در پژوهشي اذعان کرد که براي ايجاد تغيير در ايران هيچ راهي جز براندازي نرم وجود ندارد. براندازي نرم نيز از راه "تغيير افکار عمومي" رقم مي خورد که آن را هم رسانه ها هدايت مي کنند. مهم‌ترين رسانه و بزرگ‌ترين و موثرترين آنها، همانا اينترنت است. افزون بر اين، در هر کشوري که انقلاب رنگي رخ داده، اينترنت نقش بسزا و پررنگي داشته است. متاسفانه ورود اينترنت به زندگي شخصي افراد منجر به به‌وجود آمدن پديده هاي جديدي مثل ازدواج هاي اينترنتي،دوستي هاي مجازي، پوشش هاي نامناسب و انواع و اقسام ناهنجاري‌هاي اخلاقي و جنسي و.. شده است که تبعات اجتماعي بسياري براي کشور به همراه دارد و مي‌بايست با اطلاع رساني، مردم را نسبت به آفات اين‌گونه اقدامات آگاه کرد.غرب با برنامه يزي خاصي که در راستاي اضمحلال فرهنگي کشور ما دارد با راه اندازي برخي سايت هاي ضد اخلاقي سعي در دگرگوني فرهنگي و کاهش حساسيت ها نسبت به برخي ارزش ها دارند.امروزه در فضاي مجازي انبوهي از سايت هاي غير اخلاقي و خلاف منافي عفت در حال فعاليت هستند که فکر و ذهن جوان و نوجوان را به شدت دچار مشکلات روحي و رواني خواهد کرد.
يکي از اهداف اين سايتها ايجاد توهمات جنسي براي مخاطب و به نوعي وادار کردن او به رويا‌پردازي جنسي است. اين موضوع فکر را بيمار مي‌کند.چندي است که به صورت گسترده‌اي سايت هاي مستهجن و مبتذل آن هم به زبان فارسي از سوي باندهاي سازمان يافته در فضاي اينترنت به وجود مي‌آيد. نکته قابل توجه اينجاست که توليد اين
سايت ها هر روز با شدت بيشتر و حجم زيادتري دنبال مي‌شود.در تمام اين سايت ها تنها چيزي که به چشم مي خورد استهجان و ابتذال است. عکس‌ها و فيلمهاي مبتذل و از همه جديدتر داستانهاي پورنو از چيزهايي است که در اين سايت ها با هدف ايجاد انحراف اخلاقي ديده مي شود، بويژه داستانهاي پورنو که درآن با خيال‌پردازي درباره رابطه جنسي تلاش مي‌شود که قبح اين موضوع در پيش چشم خواننده شکسته شود.
يکي از اهداف اساسي آنان از پخش برنامه هاي مستهجن گمراهي جوانان پاک اين مرز و بوم است که فعاليت هاي گسترده اي را در اين راستا ساماندهي کرده اند تا قبح گناه را در نظر آنان بشکنند.جواناني که در اين گونه دام ها گرفتار شده اند در اعترافات خود اذعان داشته اند تا قبل از آلوده شدن به سياست هاي شيطاني اين سايت ها از ديدن تار مويي از نامحرم گريزان بودند و لکن پس از گرفتار شدن به چه کارهايي که دست نزدند. اين جوانان پس از مدتي تبديل به گرگ هايي مي شوند که به دنبال طعمه هاي جنسي خود مي گردند. ديگر براي آنها فرق نمي کند که اين طعمه را در خانواده خود بيابند و يا در جاي ديگر و اين نقطه تهديد اصلي براي رکن خانواده در جامعه است. جوان شما وقتي وارد اين فضا مي شود، هر روز بيشتر در اين قهقرا فرو مي رود.
ترويج رابطه جنسي آزاد و رابطه با محارم يکي از اهداف پليد سايت هاي مبتذل است که در چند سال اخير از سوي گروههاي هدف‌دار غربي براي ايجاد انحرافات بزرگ و وحشتناک اخلاقي به وجود آمده است. محتويات اين سايت ها بنيان خانواده را هدف گرفته است. وقتي تلاش مي شود تا رابطه با محارم بين خود اعضاي داخل خانواده ترويج شود، ديگر نتيجه مشخص است. نتيجه چيزي جز بن‌بست کامل زندگي اجتماعي نيست که اين بن‌بست به نابودي تمام ارکان جامعه منجر مي‌شود.از سوي ديگر وقتي جامعه به بن‌بست کشيده شود، هيچ پيشرفت اجتماعي صورت نمي‌پذيرد.در کنار اين موضوع اين سايت ها تلاش مي‌کنند تا زندگي حيواني و غريزي را مثل دنياي غرب در کشورهاي مذهبي مثل ما باب کنند. آنها با پر کردن اين سايت ها از محتويات کاملا مستهجن به نوعي فرد را غريزي مي‌کنند تا در زندگي شخصي خود تنها به غريزه اهميت بدهد و براي ارضاي اين غريزه به هيچ چيز حتي بنيان خانواده هم رحم نکند.در اينجا توده‌وار بودن مطالب به اين تهاجم روانشناسانه به ذهن مخاطب کمک خواهد کرد و اگر مخاطب از پايه‌هاي اعتقادي ضعيفي برخوردار باشد ممکن است تسليم شود.
اين سايت ها تلاش مي‌کنند تا با تکرار چندين‌باره مسائلي همچون زنا با محارم و زيبا جلوه دادن آن در پيش چشم مخاطب اولاً حريم هاي اخلاقي را بشکنند و ثانياً جامعه علي‌الخصوص جامعه جوان را به سمت چنين رفتارهايي بکشانند. درکنار اين موضوع از اين مسئله بسيار مهم نمي‌توان گذشت که اين سايت ها براي گرفتن پتانسيل مثبت جوانان و به نوعي خرج کردن اين پتانسيل در راههاي بيهوده تمرکز کرده‌اند.

روزنامه رسالت
ارسال توسط کاربر محترم سايت :hasantaleb
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image