جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
داستان اولين تماس با تلفن همراه در 1973
-(5 Body) 
داستان اولين تماس با تلفن همراه در 1973
Visitor 344
Category: دنياي فن آوري
در سال 1973 اولين تلفن همراه در دنيا در معرض ديد مردم قرار گرفت و موجب تعجب و حيرت شهروندان نيويورکي شد. به گزارش خبرگزاري مهر، تلفن همراه در 15 سال گذشته زندگي مردم دنيا را دگرگون کرده و به نزديکترين ابزار فناورانه به انسان تبديل شده است. اما اولين تماس با تلفن همراه در سوم آوريل 1973 توسط مارتين کوپر، پدر موبايل انجام شد. کوپر که در آن زمان 44 سال داشت يک نمونه آزمايشي تلفن همراه را براي يک پياده روي در خيابانهاي نيويورک بيرون برد و يک تماس انجام داد. طبيعي است که واکنش مردم با ديدن اين دستگاه عجيب که در آن موقع ابعاد بسيار بزرگي داشت ديدني بود. مردم با ديدن اولين موبايل تاريخ با تعجب و حيرت مارتين کوپر را تماشا مي کردند. کوپر در سال 2011 با يادآوري اين خاطره اظهار داشت: "همانطور که در خيابان قدم مي زدم با تلفن حرف مي زدم. نيويورکيها با نگاهي متعجب و متحير به کسي خيره شده بودند که درحالي که راه مي رفت با تلفن صحبت مي کرد."
وي در خصوص واکنشهاي مردم گفت: "مردم در برابر اين ابزار شگفت زده شده بودند. آن چيزي وراي تصورات بود. اما مردم از اينکه مي ديدند مي توان اين دستگاه را به گوش چسباند، راه رفت و با تلفن با اين و آن تماس گرفت کاملا بهت زده شده بودند." وي افزود: "ما در سال 1973 کنفرانس مطبوعاتي برگزار کرديم و من تلفن همراه را به خانم خبرنگار جواني دادم و به او گفتم با فردي تماس بگيرد. او گفت: مي توانم با مادرم در استراليا تماس بگيرم؟ و من گفتم: البته که مي شود. و او تماس گرفت. آن زن پس از تماس تلفني کاملا متعجب شده بود. او نمي توانست تصور کند چگونه اين ابزار کوچک توانسته است نيمي از جهان را دور بزند و مستقيما تماس وي را با مادرش برقرار کند. نيويورکي هاي ريزبين نيز با دهان باز در آنجا ايستاده بودند." کوپر ادامه داد: "پذيرش اين دستگاه جديد کاملا شگفت آور بود. ما دومين نمايش را در اوايل دهه 1980 و زماني اجرا مي کرديم که رئيس شرکت ما در واشنگتن بود. او دستگاه جديد را به جورج بوش پدر نشان داد و وي نيز به شدت تحت تاثير آن قرار گرفت. او گفته بود: خوب من بايد اين را به "ران" نشان دهم. و مي دانيد که پس از آن وي تلفن را به رونالد ريگان نشان داد. ريگان با ديدن تلفن گفته بود: چه چيز مانع مي شود ما از اين تلفن نداشته باشيم؟"

داستان اولين تماس با تلفن همراه در 1973

پدر موبايل توضيح داد: "به ياد مي آورم که در 1973 حتي تلفنهاي بي سيم هنوز وجود نداشتند حالا تلفنهاي همراه که جاي خود داشت. من چند تماس داشتم. مثلا يکي از آنها را هنگام عبور از عرض خيابان با خبرنگار راديو يورک انجام دادم که احتمالا يکي از خطرناکترين کارهايي بود که در تمام زندگي ام انجام داده ام." مارتين کوپر که مدير کل بخش سيستمهاي ارتباطاتي شرکت موتورولا بود اولين تماس خود را در اين روز با "جوئل. اس. انگل "، رئيس بخش تحقيقات "لابراتوارهاي بل" شرکت AT&T که در واقع مهمترين رقيبش بود انجام داد. براساس گزارش ديلي ميل، کوپر به شماره دفتر رقيب خود زنگ زد و گفت که موتورولا در توسعه اولين تلفن موبايل از "بل" پيش افتاده است.
براساس گزارش ديلي ميل، دستگاه کوپر بسيار سنگين بود و حدود 1.4 کيلوگرم وزن داشت و البته شبيه به يک "آجر" بود. اين دستگاه 10 سال بعد در سال 1983 درحالي که وزن آن به نيم کيلو کاهش يافته بود با قيمت بالاي 3 هزار و 500 دلار وارد بازار شد. کوپر در سال 1992 شرکت ArrayComm فعال در توسعه فناوري بي سيم را تاسيس کرد.
منبع:خبرگزاري مهر
ارسال توسط کاربر محترم سايت :hasantaleb
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image