جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
بررسي جامع مانيتور ال سي دي حرفه اي NEC مدل PA271W
-(6 Body) 
بررسي جامع مانيتور ال سي دي حرفه اي NEC مدل PA271W
Visitor 914
Category: دنياي فن آوري

مقدمه و معرفي
 

به جز افرادي که موقع خريد فاکتورهاي اقتصادي و خريد ارزان بيش از هر مسئله ديگري برايشان اهميت دارد اکثر خريداراني که به دنبال جمع کردن يک کامپيوتر خوب هستند اغلب به دنبال بهترين قطعات و اجزا سخت افزاري مي گردند و مي کوشند بسته به نيازي که از کار با کامپيوتر خود دارند قطعات عالي و جوابگوي نيازشان انتخاب و خريداري کرده و اصطلاحا کامپيوتري دلخواه خود جمع کنند. به طور مثال اگر شما يک گيمر و بازي خور حرفه اي باشيد، خريداري يک کارت گرافيک قدرتمند از جمله کارهاي ضروري براي رساندن شما به مقصودتان خواهد بود(و اين حداقل چيزي است که شما بايد خريداري کنيد!). يا اگر به طور مثال در کار با رايانه خود زمان بيشتري را صرف تبديل فيلم و ميکس و مونتاژ فيلم ها مي کنيد تا چت کردن با دوستان خود در شبکه هاي اجتماعي؟ پس احتمالا شما درصد بيشتري از بودجه خود را بايد به خريد پردازنده قوي نسبت به ساير قطعات اختصاص دهيد. اما براي طراحان حرفه اي ، گرافيست ها ، و هر کس ديگري که متکي مي باشد به دقت و مطابقت رنگي که روي صفحه نمايش مي بيند با رنگي که در محصول چاپي توسط پرينتر ظاهر مي شود ، بي شک مانيتور رايانه از مهم ترين اهميت نسبت به ساير قطعات برخوردار است. اگر از اين دسته کاربران باشيد احتمالا حدس مي زنيد که آن مانيتورهاي با پانل TN که برچسب قيمتي زير 200 دلار دارند و در سبد پيشنهاد هاي فروشگاه هاي زنجيره اي مانند «وال مارت» آماده فروش به خريداران هستند، هيچ گاه به درد افراد حرفه اي که در کارهاي خود مدام با رنگ ها و دقت رنگي کار سر و کار دارند نمي خورند. آنهم وقتي که در حال کار روي يک پروژه حساس گرافيکي يا عکاسي هستيد و رنگ هايي طراحي کرده ايد که ممکن است مشاهده اش در اين چنين مانيتورهايي با رنگ نهايي که روي کاغذ توسط پرينتر چاپ مي شود زمين تا آسمان فرق داشته باشد!

بررسي جامع مانيتور ال سي دي حرفه اي NEC مدل PA271W

اين همان جايي است که شخصيت اول مقاله ما يعني مانيتور ال سي دي ساخت NEC مدل PA271W از نوع MultiSync وارد ميدان مي شود و ارزش خود را نشان مي دهد. نگاهي به ويژگي هاي ارائه شده براي اين محصول همچون پانل 10بيتي P-IPS ، LUT داخلي 14 بيتي سه بعدي (LUT يا : Look Up Table به طور کلي ، جدولي است که براي تبديل داده ها استفاده مي شود. در فريم بافر سخت افزاري ، LUT را مي توان براي نگاشت پيکسل هاي نمايه رنگ به مقادير انتخاب شده رنگ واقعي (truecolor) ، يا براي انجام تصحيح گاماي رنگ مورد استفاده قرار داد.)، و رزولوشن سخاوتمندانه 1440x 2560 پيکسل ، نشان مي دهد PA271W يک ابزار حرفه اي براي کاربردهايي است که در آن موارد، مانيتورهايي با پانل TN معمولي فقط نمي توانند از عهده نياز کاربر برآيند. شايد مهم ترين مسئله آشکار هنگام خريد يک مانيتور حرفه اي قيمت بالاي آن است ، و PA271W نيز از اين قاعده مستثني نيست NEC در ليست تخفيف ويژه خود اين مانيتور را با قيمت 1400 دلار عرضه مي کند که در واقع بسيار کمتر از آن چيزيست که در ابتداي معرفي قرار بود قيمت گذاري شود، اما هنوز در مقايسه با آنچه مانيتورهاي ديگر در اين سايز صفحه نمايش (27 اينچ) قيمت گذاري مي شوند بسيار بسيار گرانتر است.
براي کمک به قانع کردن مشتري به پرداخت چنين هزينه گزافي، NEC مدل PA271W را مجهز به ويژگي هاي کرده که هيچ گاه بر روي پنل معمولي آنها را نخواهيد يافت، همچنين قابليت هايي ارائه شده که حتي در بعضي نمايشگرهاي در سطح حرفه اي هم وجود ندارد. چند خط پيش تر ويژگي LUT سه بعدي را ذکر کرديم ، اما از ديگر توان مندي هاي اين نمايشگر مي توان به ويژگي کنترل هاي نمايش گسترده «تصوير در تصوير» و «تصوير به تصوير» ، و نيز سوئيچ تعبيه شده KVM اشاره کرد. سازنده سعي کرده اين “DisplaySync Pro” (پي دي اف) را دوبل کند، و آنچه اين قايبليت براي شما انجام مي دهد اين است که اجازه کنترل دو کامپيوتر (کامپيوتر شخصي (PC) ، کامپيوتر مک ، و يا هر دو) را با استفاده از تنها يک صفحه کليد و ماوس مي دهد. اين قابليت به همراه با قابليت تصوير در تصوير (PIP)، به طراح ابزار قدرتمندي براي انجام وظايف حرفه اي ايجاد محتواي گرافيکي خواهد داد. شايد براي ما توجيه فلسفه قيمت گذاري شرکت مقدور نباشد، اما به طور ناگهاني تغيير قيمت و شروع برچسب قيمت از 1?400 دلار کمي معقولانه تر به نظر مي رسد. اما بپردازيم به مشخصات فني مانيتور LCD حرفه اي PA271W:

مشخصات و ويژگي ها
 

اندازه صفحه نمايش: 27 اينچ؛ عريض
وضوح تصوير: 1440x 2560 پيکسل
نسبت ابعاد 16:9
روشنايي: cd/m2300
نسبت کنتراست: 1000:1 (نمونه)
زمان پاسخ دهي: 7 ميلي ثانيه؛ G-T-G: 16 ميلي ثانيه
زاويه ديد: 89º / 89º / 89º / 89º
نوع صفحه نمايش: P-IPS
اتصال دهنده ها: DisplayPort ، DVD-D (2)
مصرف برق: 117 وات (در حالت روشن و کار)، 4/1 وات (حالت ذخيره نيرو)
بلندگو: ندارد
پايه مانيتور: ارتفاع 150ميلي متر؛ ارتفاع / شيب قابل تنظيم ، از نوع مفصل گردنده و سطح پاشنه اي
درگاه هاي I/O: هاب يواس بي (2 تا در بالا ، 3 تا در پايين)
ابعاد (با پايه): 25?2″ x 15.6″ x 9.3″. (WxHxD)
وزن: 30 پوند
لوازم جانبي: سيم برق، کابل DVI-D به DVI-D ، کابل DisplayPort ، کتابچه راهنماي محصول، چهار پيچ (براي سوار کردن مانيتور روي يک بازوي انعطاف پذير)
گارانتي: 4 سال شامل قطعات و کار ، از جمله نور پس زمينه
آنطور کهNEC اعلام نموده نمايشگر PA271W به صورت کاليبره شده براي رنگ ارائه مي شود و از همان ابتداي راه اندازي توسط کاربر آماده استفاده بوده و نيازي به تنظيمات خاصي ندارد، اما اگر مي خواهيد بيشتر کنترل امور در دست خودتان باشد (و حاضريد 300دلار ديگر هزينه کنيد) ، اين شرکت همچنين کيت SpectraView II با نرم افزار و مجموعه رنگ (color puck) را ارائه مي کند.

بررسي جامع مانيتور ال سي دي حرفه اي NEC مدل PA271W

«سيستم SpectraView II از سنسور رنگ براي اندازه گيري رنگ صفحه نمايش در طول فرآيند کاليبراسيون استفاده مي کند. نرم افزار همراه نيز به تجزيه و تحليل اين اندازه گيري ها پرداخته و دستورات تنظيم رنگ را به طور مستقيم به نمايشگر مانيتور مي فرستد»، NEC در ادامه توضيحات خود مي افزايد: «اين بدان معني است که تنظيم رنگ در مانيتور و نه در کارت گرافيک رايانه صورت مي پذيرد، و در نتيجه استفاده کامل از تعداد ممکن رنگ هاي موجود پشتيباني شده توسط کارت گرافيک و تصوير بسيار روشن تر با حداکثر وسعت رنگ امکان پذير است. با SpectraView II، کارت گرافيک به هيچ وجه براي ساختن هر گونه گاما يا اصلاحات منحني پاسخ تن رنگ به نمايشگر استفاده نمي شود، بنابراين رنگ با وضوح کامل و راحت و به همان تني که از پرينتر خارج مي شود بدست مي آيد.»
احساس مي کنيد هنوز مرعوب توانمندي هاي اين نمايشگر حرفه اي نشده ايد؟ خب به اين خاطر است که هنوز وارد جزئيات نشده ايم! ما هنوز در مورد 97?1 درصد پوشش فضاي رنگي AdobeRGB ، حسگر نور محيط AmbiBright و خيلي ويژگي هاي بازار پسند ديگر اين مانيتور صحبت نکرده ايم. و اين ها توانمندي هاي خوبيست. مي دانيم اکنون به چه چيزي فکر مي کنيد! اين که آيا تمام اين مشخصات فني فقط روي کاغذ است يا در برنامه هاي کاربردي دنياي واقعي نيز خود را به خوبي نشان مي دهند؟ اجازه دهيد به ان در ادامه مقاله خواهيم پرداخت، اجازه مي دهيد؟

بررسي جامع مانيتور ال سي دي حرفه اي NEC مدل PA271W

طراحي
 

PA271W بزرگترين محصول MultiSync از سري جديد PA شرکت NEC مي باشد. سري PA جانشين سري قديمي تر MultiSync 90 شده است. براي کساني که فضاي نمايشي خيلي بزرگي نياز ندارند، مدل PA241W با پانل 24 اينچي نيز ارائه شده که مجموعه قابليت هاي مشابهي با مدل مورد بحث دارد، البته با وضوح پايين تر (1200×1920 ، 16:10 ). هنگام استفاده از DisplayPort 10بيتي، NEC اعلام کرد PA271W مي تواند از رنگ هاي يک پالت 3/4 تريليون رنگي حداکثر 07/1 ميليارد رنگ را نمايش دهد!

بررسي جامع مانيتور ال سي دي حرفه اي NEC مدل PA271W

با وزني 30 پوندي (6/13 کيلويي) روي PA271W هر اسمي مي توان گذاشت به جز نمايشگر سبک! با اين حال پايه به خوبي ساخته شده و به دليل امکان تنظيم پانل به طور عمودي (تا 15سانتي متر ) سبب شده کار با مانيتور آسان باشد. فقط کافيست دکمه قفل سمت چپ را لغزانده و آنگاه مي توان نمايشگر را به بالا يا پايين با حداقل نيرو لغزاند و اصطلاحا ارتفاع آن را تنظيم نمود. همچنين يک دستگيره در بالا براي کمک به حمل و نقل مانيتور تعبيه شده، و يا اگر در خانه دمبل نداريد از آن مي توانيد براي دمبل زدن و ساختن عضله هم استفاده کنيد!!
همچنين مي توانيد کل پايه را از قسمت بدنه مانيتور جدا کنيد و اگر دوست داريد مانيتور در به نگهدارنده هاي ديگري ، مانند روي يک بازوي قابل انعطاف سوار کنيد. همه کاري که به اين منظور بايد انجام دهيد خواباندن مانيتور از روبه رو روي يک صفحه تخت (روي يک سطح غير ساينده و نرم که سبب خراش روي سطح مانيتور نشود) و فشار دادن و نگه داشتن اهرم آزادسازي سريع ، و کشيدن پايه به سمت بيرون صفحه نمايش براي جدا کردن پايه از مانيتور است. NEC به طور خاص چهار پيچ براي اين منظور در جعبه مانيتور گنجانده تا نصب بدنه به يک بازوي انعطاف پذير توسط اين پيچ ها انجام گردد.

بررسي جامع مانيتور ال سي دي حرفه اي NEC مدل PA271W

همانطور که از يک صفحه نمايش کاليبر حرفه اي انتظار مي رود، نمايشگر PA271W قادر به چرخش 90 درجه اي براي در اختيار قرار گذاردن هر دو حالت مشاهده پرتره (عمودي) و لنداسکيپ (افقي) است. اين انتقال (از افقي به عمودي و بالعکس) به طور کامل نرم و روان نيست ، زيرا نياز داريد که به طور موقت مانيتور را در صفحه عمودي کمي کج کرده (شيب بدهيد) و سپس به حالت عمودي بچرخانيد (براي اجتناب از سائيده شدن گوشه هاي بدنه مانيتور به ميز رايانه خود). هنگامي که شما بدنه را در آن موقعيت قرار دهيد، با اين حال ، به اندازه کافي فضا براي کج کردن آن به پشت تا زاويه 90 درجه وجود دارد.
اگر اين اولين تجربه شما با يک مانيتور لولايي مي باشد، به ياد داشته باشيد که اکثر اين نوع نمايشگرها قادر نيستند در هنگام تبديل از حالت نمايش افقي به عمودي و بالعکس به طور خودکار تصوير روي صفحه نمايش را هم به حالتي جديد تنظيم نمايند. شما اين کنترل ها را در تنظيمات نمايش مانيتور خود پيدا مي کنيد، که مي توان با يک کليک راست روي فضاي خالي دسکتاپ ، انتخاب Properties ، و رفتن به منوي مربوطه به اين تنظيمات دسترسي پيدا کنيد. و چه روي رايانه خود کارت گرافيک انويديا داشته باشيد يا ا تي آي، گزينه اي براي ايجاد يک کليد فوري ترکيبي براي اين فرايند خواهيد داشت.

بررسي جامع مانيتور ال سي دي حرفه اي NEC مدل PA271W

علاوه بر توانايي گردش به دو حالت افقي و عمودي، PA271W همچنين قادر به گردش در صفحه افقي ( دادن شيب به صفحه نمايش)و گردش حول پايه خود است. شما مي توانيد شيب را تا 30 درجه تنظيم کنيد، که براي نشان دادن پروژه و کارهايتان به رئيس يا مشتري خود در حالي که شما پشت رايانه نشسته ايد و او کنار شما ايستاده و از بالا نگاه مي کند بيش از اندازه کافي است. مانيتور در همين حدود گردش مي کند، هر چند که فکر مي کنيم اگر فراتر از اين مقدار هم قابليت چرخش داشت بهتر بود.
براي کاربراني که قصد استفاده از چند مانيتور در کنار هم دارند، گودي PA271W در حدود يازده شانزدهم اينچ (74/1 سانتي متر) است. اين عدد باريک تر از ZR30w محصول اچ پي هست که ما به تازگي مورد بررسي قرار داديم، هر چند هر دو نمايشگر پشت بزرگي دارند. به طوري که ضخيم ترين قسمت نمايشگر 5/3 اينچ ضخامت دارد، و از نظر ضخامت پانل PA271W اين نکات منفي هم به چشم مي خورد. (توجه داشته باشيد که ما فقط پانل را درنظر گرفته ايم، و ضخامت پايه را در ضخامت کلي مانيتور به حساب نياورده ايم). البته NEC به واسطه اين ضخامت است که توانسته انبوهي از ويژگي هاي مختلف حرفه اي را در محصول خود بگنجاند، که در اين زمينه سوئيچ KVM به خصوص قابل توجه است.

بررسي جامع مانيتور ال سي دي حرفه اي NEC مدل PA271W

تا بدين جا کهPA271W در نقد و بررسي ما خود را به خوبي نشان داده و نتوانسته ايم ايراد مشخصي از آن بگيريم، اما تا اينجا نمي توانيم بگوييم که هلو و خامه بوده و خيلي خوشايند است. اولين نکته قابل توجه که در بدنه به چشم مي خورد اين است که NECکه اين محصول را گل سرسبد نمايشگرهاي سري MultiSync PA ، طراحي يک پورت HDMI براي آن را ناديده گرفته، که براي محصولي با 1400 دلار قيمت نکته عجيب و دور از انتظاريست. در عوض چيزي که بدست آورده ايد يک هاب يواس بي (سمت راست پانل ، يا در تصوير بالا در سمت چپ تصوير)، دو پورت يواس بي downstream (پايين دستي)، دو پورت يواس بي بالادستي (upstream)، پورت خروجي مستقيم DisplayPort ، دو درگاه DVI-D ، و البته سه شاخه کابل برق به جاي دو شاخه است. لازم به ذکر است که دو پورت يواس بي بالادستي را مي توان به ورودي هاي مختلف ويديو اختصاص داد از جمله سيستم عامل هاي مختلف (ويندوز ، مکينتاش ، لينوکس)
NEC در اين نمايشگر هيچ بلنگوي داخلي ارائه نکرده، که معمولا در بيشتر مانيتورهاي اين نوع با توجه به کاربردي که از انها انتظار مي رود چيز عجيبي نيست و نکته منفي به حساب نمي آيد.

کاليبراسيون و کنترل ها
 

در حالي که مانيتور اچ پي ZR30w فاقد هر گونه نمايش روي صفحه (OSD) کنترل هاست ، NEC اما يک رويکرد کاملا متفاوت به اين مسئله دارد. نه تنها منوي OSD روي صفحه نمايشگر قابل دسترسي است، بلکه گزينه هاي بسيار بيشتري براي تنظيم نسبت به نمايشگرها معمولي در اين محصول وجود دارد. به طوري که تا کنون با مانيتوري که به کاربر براي هر ويژگي گزينه هاي زياد و کنترل روي جزئي ترين تنظيمات مختلف و کاليبراسيون کلي بدهد مواجه نشده بوديم تا اينکه با PA271W آشنا شديم!

بررسي جامع مانيتور ال سي دي حرفه اي NEC مدل PA271W

ما از طرفداران دکمه هاي حساس لمسي کنار بدنه نمايشگرها که به نظر مي رسد به تازگي رواج زيادي پيدا کرده و حسابي مد شده اند نيستيم، و ظاهرا طراحان NEC نيز احساس ما را داشته اند، حداقل در طراحي نمايشگرهاي حرفه اي اين شرکت که اينگونه بوده. PA271W تعدادي دکمه هاي فيزيکي در پايين و اطراف گوشه سمت راست خود دارد، و در هنگام تست گزينه هاي منوي OSD و اطلاعات آن را نسبتا بصري و قابل درک يافتيم، اگر چه آشنا شدن سريع با همه امکانات کمي دلهره آور است. اما در حالي که براي بازي با گزينه ها دستمان باز است و مي توان کلي وقت صرف کرد، NEC به فکر کاربران نهايي هم بوده و کاري کرده که افرادي که زياد با انجام تنظيمات متعدد مانيتورهاي حرفه اي آشنا نيستند تحت الشعاع گزينه هاي متعدد قرار نگرفته و سردرگم نشوند. همچنين از اينکه ديديم طراحان OSD را هوشمندانه تنظيم کرده و منو در موقع قرار گيري مانيتور در حالت افقي و عمودي درست به نمايش در مي آيد خوشحال شديم.
در منتها اليه سمت چپ طراحان NEC حسگر نوري AmbiBright را طراحي و تعبيه کرده اند. در صورت فعال بودن اين حسگر، AmbiBright قادر است به طرز شگفت آوري و بصورت خودکار روشنايي صفحه نمايش را بر اساس شرايط روشنايي محيط اتاق تنظيم کند. اين ويژگي خيلي خوب و جالبيست ، اما راستش خيلي بيشتر مجذوب قابليت ” تصحيح نور پس زمينه با گذشت زمان ” (Backlight Ageing Correction) مانيتور PA271W شديم.
« تابع تصحيح نور پس زمينه با گذشت زمان يک قابليت اضافي است براي تضمين توليد رنگ هاي با ثبات و ايجاد درخشندگي در مرحله گرم شدن مانيتور، و همچنين در طول عمر اين محصول اين خاصيت بي هيچ کم و کاستي پا بر جاي مي ماند» در ادامه NEC توضيح مي دهد: « سيستم جبران کننده نور پس زمينه الکترونيکي داخلي، درخشندگي نور پس زمينه را ارزيابي کرده، آن را در مرحله گرم شدن تصحيح و تثبيت مي کند. زيرا با گذشت زمان و کار کردن مداوم مانيتور نقاط سفيد رنگ (از نظر دماي رنگ) به رنگ زرد تغيير ظاهر مي دهند، که با اين ويژگي مي تواند آنها را به شکل دوره هاي زماني مشخص از طريق برآورد مدت کارکرد محصول به شيوه اي مناسب تصحيح نمود و فيلترهاي قرمزسبزآبي (RGB) مناسب و واقعي بدست آورد»

بررسي جامع مانيتور ال سي دي حرفه اي NEC مدل PA271W

کاربراني که به طور جدي خلق محتواي ديجيتالي را دنبال مي کنند از قابليت از پيش تنظيم شده تصوير در تصوير (PIP) اين مانيتور خشنود خواهند بود و براي اين موضوع بيش از يک دليل وجود دارد. با فشار يک دکمه ، شما به سرعت مي توانيد عکس ها را به صورت نمايش سايد-باي-سايد (پهلو به پهلو) درآوريد که مقايسه يک عکس با اعمال پروفيل هاي رنگ متفاوت را آسان مي کند. در يک کاربرد ديگر، کاربر قادر است با چرخاندن مانيتور به حالت نمايش عمودي ، و اتصال کابل کامپيوتر دوم به اين مانيتور، به سادگي هر چه تمام تر دو صفحه نمايش (از دو کامپيوتر) را در مانيتور ببيند (تصوير بالا). حتي هنگامي که بر روي يک پروژه کار نمي کنيد، چيزهاي کوچک و ساده اي مثل گشت و گذار در وب به صورت امکان مشاهده مطالب بسيار بيشتري از صفحه وب با چرخاندن مانيتور به حالت عمودي و در نتيجه نياز به پيمايش عمودي کمتر ميسر است.
در تصاوير زير کاليبراسيون توسط تست DisplayMate)) و منوها و گزينه ها به نمايش در آمده:

بررسي جامع مانيتور ال سي دي حرفه اي NEC مدل PA271W

تصوير- تست DisplayMate
 

اکنون ما از DisplayMate براي ويندوز به عنوان بخشي از روند ارزيابي محصول استفاده مي کنيم. مجموعه آزمايش هايDisplayMate به ما اجازه مي دهد همه مشکلات بالقوه صفحه نمايش، مانند اعوجاج هندسي و اشتباه در نمايش رنگ ها و موارد ديگر را در اين مانيتور بررسي و ريشه يابي کنيم.
در اين مورد، DisplayMate به نفع NEC و محصولش راي داد. به جاي ريشه يابي کردن مناطق مشکل دار صفحه نمايش، صفحه نمايش تست مزاياي پانل کاليبره P-IPS 10 بيتي را به نمايش گذاشت. رنگ ها دقيق بودند، سطح سياهي صفحه نمايش در حدي خوب و عالي بود که تا کنون در بررسي ديگر نمايشگرها تجربه نکرده بوديم، و هيچ نشتي نور پس زمينه را مشاهده نکرديم. آن چه از همه اين اطلاعات براي ما جالب تر بود اين بود که مانيتور را تنها در تنظيمات پيش فرض خود رها کرده و هيچ تنظيمي براي بهتر شدن نتايج تست روي آن اعمال نکرده بوديم. در واقع مي خواستيم ببينيم آيا ادعاي NEC که بيان مي کرد محصول PA271W از نظر کاليبراسيون کارخانه اي و پيش فرض نزديک به کامل و بي نقص است و کاربر ديگر نيازي به اينگونه کارها براي حصول نتايج خوب ندارد درست است يا خير. که ديديم ادعاي درستي است!

بررسي جامع مانيتور ال سي دي حرفه اي NEC مدل PA271W

با گردش در طريق مجموعه اي از عکس هاي پيش فرض تست DisplayMate (يکي از انها در تصوير بالا نشان داده شده است) و مجموعه عکس هاي رايانه خود، آنچه نتيجه گرفتيم اين بود که در اين نمايشگر، رنگ ها زنده و پر جنب و جوش بودند، و هرگز دچار حالت کمرنگ شدن نشده بودند. اين چيزي نيست که ما بتوانيم با اسکرين شات به شما نشان دهيم، زيرا بديهي است آنچه مي بينيد بستگي کامل دارد به مانيتور شما و کيفيت ان، اما در مقايسه با مانيتور TN متوسط شما، PA271W قادر است به وضوح رنگ هايي شفاف تر و دقيق تر توليد کرده و نمايش دهد.

تست هاي عملي
 

در حالي که آزمون DisplayMate عملکرد يک مانيتور در رنگ هاي سياه و سفيد (و آبي و سبز و قرمز و…) مورد بررسي قرار مي دهد، سعي کرديم اين نمايشگر را در تست هاي عملي و در کاربرد هاي روزمره در دنياي واقعي در بوته آزمايش قرار دهيم. بالاخره، شما يک مانيتور را به منظور مشاهده نتايج ساعت ها تست هاي مختلف و عملکردي روي آن که نمي خريد. براي يافتن اين موضوع که PA271W در دنياي واقعي چند مرده حلاج است، به تماشاي يک سري فيلم هاي با کيفيت بالا (HD) و اجراي چند بازي با جزئيات گرافيکي زياد پرداختيم. کار طاقت فرسا و سختي بود، مي دانيم! اما براي شما دوستان صرف کردن هر چند دقيقه از وقتمان براي اين سرگرمي ها ارزش دارد!
بخش تست عملي: پخش فيلم HD و بازي هاي رايانه اي

بررسي جامع مانيتور ال سي دي حرفه اي NEC مدل PA271W

تصوير- فيلم برخورد تايتان ها (Clash of the Titans) در رزولوشن HD (1080P)
براي سنجش قابليت هاي نمايشگر PA271W در پخش فيلم هاي ويدئويي، ما شماري از فيلم هاي اچ دي و تريلرهاي سينمايي که همگي از نوع اچ دي بودند را گلچين کرده و توسط رايانه پخش کرديم، از جمله «ترانسفورمرز 2 » و «برخورد تايتان ها» (همانطور که در بالا در تصوير مشاهده کرديد). ما مي خواستيم ببينيم پانل ساخت NEC چگونه از پس صحنه هاي تاريک و همچنين صحنه هاي روشن هر کدام از فيلم ها بر مي آيند، و همانطور که انتظار مي رفت، پانل 10 بيتي در اين فيلم ها به خوبي عرض اندام نمود. صحنه هاي دو فيلم فوق بر روي صفحه نمايش کاملا زنده و شفاف به نمايش درامده و تماشاي فيلم هاي اچ دي روي اين مانيتور را به يک تجربه فراموش نشدني براي ما بدل کرد.

بررسي جامع مانيتور ال سي دي حرفه اي NEC مدل PA271W

تصوير-بازي رايانه اي Dirt2
 

يکي از چيزهايي که در مورد پانلهاي IPS بايد بدانيم اين است که آنها به طور سنتي با سختي هاي نمايش بازي هاي رايانه اي مي جنگيده و تلاش مي کرده اند در بهترين کيفيت ممکن اين بازي ها را به نمايش درآورند، به خصوص در صحنه هاي حرکت سريع که ممکن است نمايشگر دچار سايه اندازي يا محو شدگي در نمايش بازي گردد. پيشرفت هاي اخير به اين موضوع پرداخته و طراحان موفق شده اند بهبود بسياري در برطرف کردن اين مشکلات به وجود آورند. با اين وجود ، ترديد داشتيم PA271W گامي رو به جلو بوده و بتواند بازي هاي سريع و اکشن را بي هيچ مشکلي و به رواني اجرا کند.
همانطور که معلوم است ، شک و ترديد ما بي پايه بود. در حالي که بازي خور هاي تيز بين و با چشماني مثل عقاب ممکن است قادر به پيدا کردن يک يا دو عيب جزئي در نمايش صحنه ها باشند، PA271W در به نمايش درآوردن بي نقص بازي هاي رايانه اي تند و سريع کار شگفت انگيزي انجام مي دهد. با اين حال توجه داشته باشيد، که رزولوشن پيش فرض هست: 1440×2560 پيکسل، و اگر قصد اجراي يک بازي رايانه اي با چنين رزولوشني داشته باشيد، نياز به يک کارت گرافيک بسيار قوي و حرفه اي نيز داريد (و يا چند کارت گرافيک به صورت کراس فاير (کارت هاي ATI) يا اس ال آي شده (Nvidia))، در هر حال با تنظيم نمايشگر به رزولوشن پايين تر يعني 1080× 1920 (Full HD)، مشاهده شد که بازي ها به خوبي و با جزئيات زيبايي به نمايش در امدند. در کل مي توان گفت اين نمايشگر توانايي مقياس سنجي صحيح تصاوير خارج از محدوده رزولوشن پيش فرض خود را به خوبي داراست.

جمع بندي و نتيجه گيري
 

جمع بندي عملکردي:: نمايشگر MultiSync PA271W محصول شرکتNEC اولين مانيتوري هست که پس از اضافه کردن تست DisplayMate به مجموعه آزمون هاي خود، بررسي مي کنيم. تستي که در مواجهه با کوچک ترين نقايص و عيب هاي سخت افزاري محصول بي رحم بوده و هيچ عذري را قبول نمي کند. به ياري خدا در آينده نمايشگرهاي بيشتري را با اين محک بررسي خواهيم نمود، و خواهيد ديد منظور ما از سختي اين تست چيست. اما با انجام اين تست روي PA271W متوجه شديم واقعا نکته انتقاد برانگيزي پيدا نمي شود. پانل 10 بيتي در سراسر مدت اين تست به خوبي عمل کرد و جايي براي گله باقي نگذارد، و به ما فهماند که بيهوده دنبال عيوب هندسي و يا رديابي مشکلات مرتبط با رنگ نبايد باشيم چرا که در اين نمايشگر از اين مشکلات خبري نيست. اين امر يک بهبود چشمگير براي مانيتورهاي به حساب مي آيد، حتي براي يک پانل با کيفيت بالاي IPS که قرار است عملکرد بسيار بهتري نسبت به نمايشگر TN معمولي داشته باشد. در هنگام کار با رايانه معمولا عادت کرده ايم از چيزي گله کنيم و گاهي عيب کار و پروژه خود را به گردن رايانه و سخت افزار آن بياندازيم، حتي اگر سخت افزار مانيتور باشد، اما PA271W از نظر حرفه اي و اصولي فرصتي به ما براي گله و شکايت نمي دهد. سطح سياهي نور در اين مانيتور به قدري خوب و عالي بود که تا کنون در مانيتور ديگري نديده بوديم، و در هنگام تست به هيچ وجه با نشتي نور پس زمينه مواجه نشديم، و حتي فيلم ها و بازي ها به خوبي نمايش داده شد. ما بيشتر از هر چيز ديگر تحت تاثير عملکرد PA271W با تنظيمات پيش فرض و کارخانه اي NEC قرار گرفتيم.سازنده اعلام کرده است هر کدام از مانيتورهاي اين مدل را قبل از خروج از کارخانه کاليبره مي کند، و متوجه شديم اين جمله تا چه حد جديست. PA271W با وصل کردنش به رايانه شما از همان ابتدا آماده استفاده است و به لطف کايبراسيون دقيق کارخانه اي نيازي به هيچ تنظيم اضافي نيست. اگر چه براي تنظيمات فوق حرفه اي نيز گزينه هاي بسياري دارد!

بررسي جامع مانيتور ال سي دي حرفه اي NEC مدل PA271W

اجازه دهيد از بحث عملکرد بيرون بياييم و به ديگر جنبه ها بپردازيم. همان اندازه که PA271W ، در عملکرد خوب مي درخشد و جوابگوي نياز کاربران حرفه اي به يک مانيتور عاليست همان اندازه هم قيمت گراني دارد و هضم کردن قيمت 1400 دلاري براي مانيتوري با سايز 27 اينچ که مي تواند به تنهايي از کل قيمت رايانه حرفه اي شما نيز بيشتر باشد سخت است. شما مي توانيد همان مقدار هزينه صرف کنيد و در برخي موارد کمي هم کمتر ، و يک مانيتور 30 اينچي با وضوح و کيفيت اندکي بالاتر دريافت کنيد. اين قيمت بالا عادلانه مي تواند مهم ترين نکته منفي PA271W باشد ، و به هيچ وجه قصد نداريم از اين قيمت گران دفاع کنيم. هر چه قدر هم عملکرد خوبي داشته باشد!
ما، با اين حال، در مقاله به اين نکته هم اشاره کرديم که PA271W چه چيزهايي به ارمغان مي آورد که بسياري از نمايشگرهاي ديگر از کمترينش هم برخوردار نيستند. بزرگترين قابليت در اين زمينه، سوئيچ KVM يکپارچه با مانيتور است ، که با اين کار NEC ويژگيDisplaySync را دوبل کرده است. براي کاربران حرفه اي زمينه هاي گرافيکي که همه کارهايشان با طراحي CAD ، ويرايش حرفه اي عکس ها، و يا انواع ديگري از پروژه هاي گرافيکي که زير چتر “استفاده روزمره” قرار نمي گيرد مي باشد، اين مزيت هاي اين مانيتور ممکن است به تنهايي هزينه بالايش را توجيه کند. چه اين نمايشگر را در حالت افقي استفاده کنيد يا حالت عمودي، فضا به اندازه کافي روي صفحه نمايش خواهيد داشت تا جايي که انگار در حال کار با دو مانيتور به هم چسبيده هستيد آنهم با استفاده از قابليت هاي عملکردي تصوير در تصوير (PIP) يا تصوير پهلوي تصوير (PBP) ، و KVM که همه و همه دستکاري دو عکس را در رايانه هاي شخصي آسان و لذت بخش مي سازند. در صدر همه اين مزايا، اين است که فن آوري هاي فوق با سيستم عامل هاي مختلف سازگارند و بنابراين شما مي توانيد يک دستگاه رايانه تحت ويندوز را به همراه يک رايانه تحت لينوکس يا مکينتاش در دو قسمت بالايي و پاييني يک نمايشگر که PA271W باشد تماشا کنيد و هيچ نيازي به خدعه و فريب و هک يا انجام تنظيمات و ترفندي که فقط خدا مي داند و بس هم نيست. اين مانيتور براي اين کارها امادگي کامل دارد.
اگر خواسته باشيد زرنگ بازي درآورده و يک راست آمديد سراغ نتيجه گيري اين مقاله، يک لطفي به خودتان کرده و کل بررسي را از ابتدا بخوانيد. مطمئنا ما ميانبر زدن را دوست داريم، اما مهمتر از اين، بايد توجه کرد که NEC همه تلاش خود براي ارائه کامل ترين محصول خود به نام PA271W کرده و به هيچ وجه نمي توان همه ويژگي هاي اين نمايشگر حرفه اي را در فقط چند پاراگراف پوشش داد. از خاصيت (LUT) سه بعدي يکپارچه گرفته تا نور پس زمينه هوشمند که قابليت جبران افت عملکرد با بالا رفتن عمر دستگاه را دارد، PA271W مجموعه اي فوق العاده از ويژگي ها و امکانات مفيد ارائه کرده و از نظر فن آوري هاي نو بي هيچ حرفي يک محصول پيشرو و يک گام رو به جلوست. با تمام آنچه در اين مقاله گفته شد، به شدت آرزو مي کرديم NEC حداقل يک پورت HDMI در اين نمايشگر تعبيه کرده بود، و حتي گمان مي کنيم مي توان تا حدودي PA271W را براي نداشتن بلنگوهاي داخلي سرزنش کرد، اما واقعا چه کسي با هزينه کردن اين قيمت گزاف دنبال بلندگوهاي کوچک و احتمالا با کيفيت پخش نسبتا پايين است؟ بزرگترين شکايت ما قيمت بود، که بهاي نمايشگر PA271W تا حد زيادي کاربران متوسط (اکثريت مشتريان) را از مجموعه مشتريان خارج مي کند، حتي اگر آنها به دنبال يک مانيتور بالاتر از متوسط باشند اين قيمت انها را از فکر کردن در مورد اين محصول منصرف کرده و در بهترين حالت مي تواند به يکي از آرزوهاي مشتريان متوسط براي تملک يک PA271W تبديل شود. در بازار امروز نمايشگرهاي عريض گزينه هاي جايگزين شايسته بسياري براي اين نمايشگر از نظر قيمت وجود دارد که سايز نمايش بزرگتري ارائه کرده و قيمت فوق العاده پايين تري هم دارند و به همين دليل هم از نظر خريد معقولانه با توجه به قيمت هيچ گاه مانيتور PA271W را به کاربران معمولي که تنها دوست دارند از پانل هاي TN به پانل هاي IPS مهاجرت کنند توصيه نمي کنيم.بهتر است به دنبال محصولاتي ارزان تر و بزرگتر در بازار باشيد.
براي گرافيک کاران حرفه اي، با اين حال، داستان کاملا متفاوت است. نمايشگرهاي حرفه اي با کيفيت بالاي ديگري هم در بازار وجود دارند که اکثرا قيمتي پايين تر دارند، اما از اين مانيتور ها تعداد کمي وجود دارند ( اگر وجود داشته باشد)، که مي توانند با PA271W از نظر ويژگي ها و امکانات حرفه اي رقابت کنند. پايان سخن اينکه PA271W يک مانيتور حرفه اي جدي و انباشته از امکانات مفيد براي حرفه اي هاست که تهيه آن را براي کساني که به دنبال محصولات بسيار حرفه اي و بي نقص هستند توصيه مي کنيم.

بررسي جامع مانيتور ال سي دي حرفه اي NEC مدل PA271W

در پايان بررسي توجه شما را به مزايا و معايت نمايشگر PA271W ساخت NEC جلب مي کنيم:

مزايا:
 

- برخورداري از پانل 10 بيتي.
- برخورداري از LUT سه بعدي.
- سوئيچ KVMيکپارچه.
- ده ها منوي کنترلي OSD با اطلاعات قابل فهم.
- عملکرد خارق العاده.
معايب:
- نداشتن درگاه HDMI
- وزن زياد و ضخامت زياد بدنه
- قيمت نسبتا زياد
منبع:گويا آي تي
ارسال توسط کاربر محترم سايت :hasantaleb
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image