جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ده نکته جالب در مورد نوکيا
-(1 Body) 
ده نکته جالب در مورد نوکيا
Visitor 211
Category: دنياي فن آوري
يکي از شرکت هاي بزرگ در زمينه توليد گوشي هاي همراه، شرکت نوکيا است. مشتريان گوشي هاي نوکيا در جهان و ايران بسيار زياد هستند و غالبا تمايل به تهيه اين مارک گوشي در ايران بيشتر از ساير گوشي ها بوده است.
به گزارش پايگاه خبري فناوري اطلاعات برسام و به نقل از آي تي نيوز، گوشي هاي نوکيا تفاوت ها و نکات جالبي را در دل خود دارند که دانستن آن ها علي الخصوص براي دوستداران اين نوع از گوشي ها مي تواند بسيار جذاب باشد.

ده نکته جالب در مورد نوکيا

با هم ده نکته از اين نکات جالب را مي‌خوانيم:
1?صداي زنگ مخصوص نوکيا به نام ” Nokia tune” ، آهنگي است که در حقيقت ” گرين والس” نام دارد و توسط آهنگساز معروف اسپانياني به نام فرانسيسکو تارگ در قرن 19 ميلادي نواخته شده است. در ابتدا اين آهنگ با همان نام گرين والس بر روي گوشه هاي نوکيا بود. اما از سال 1998 بعد از آن که اين صدا به صداي آهنگ نوکيا معروف شد به نام فعلي تغيير پيدا کرد.
2?اولين ارتباطي که از طريق GSM ، سيستم ارتباطات جهاني برقرار شد، در سال 1991 در هلسينکي با حمايت شبکه نوکيا بود که براي نخست وزير فينلند، هري هلکري، توسط گوشي نوکيا صورت گرفت.
3?درحال حاضر نوکيا بزرگترين توليد کننده دوربين هاي ديجيتال به شمار مي‌رود، زيرا با توجه به دوربين هاي ويژه موبايل توانسته است گوي سبقت را از توليد کنندگان قديمي دوربين ها بربايد.
4?صداي مخصوصي که براي صداي پيام هاي کوتاه در گوشي هاي نوکيا است عينا صداي دستگاه تلگراف به هنگام زدن کلمه sms است.
همچنين صداي تلگراف به هنگام درج عبارت “connecting people”، با روند تصاعدي صداي زنگ ها مشابهت دارد.connecting people، به معناي به هم رساندن انسان ها است و شعار شرکت نوکيا مي‌باشد. صداي استاندارد (Standard) نيز در اين گوشي ها با صداي M(message) در تلگراف ها يکي است.
5?فونت يا همان نوع حرف که در نوکيا به صورت شرکتي در آمده است و در کليه بخش هاي راهنمايي، نوشتاري اين گوشي ها کاربرد دارد AgfaMonotype Nokia Sans font نام دارد که توسط اريک اسپيکرمن طراحي شده است.
6? در آسيا، رقم 4 هرگز براي نام هيچ يک از مدل هاي گوشي نوکيا عنوان نشده است زيرا در بيشتر مناطق جنوبي و شرق آسيا عدد 4 ، عدد بدشانسي است.
7? نوکيا در سال 2006 ، در ليست مجله فورچن به عنوان قابل تحسين ترين شرکت ها در رده بيستم ايستاد. در حالي که مقام اول در زمينه شبکه هاي ارتباطي را کسب کرده بود و چهارمين رده را در شرکت هاي غير آمريکايي.
8?بر خلاف ساير گوشي هاي مدرن امروز در بازار، گوشي هاي نوکيا از زماني که ارتباط برقرار مي‌شود ، زمان مکالمه را ثبت نمي کند بلکه از همان زماني که شروع به تماس گرفتن مي کنيد ، زمان مکالمه محسوب مي‌شود (البته به غير از گوشي هاي سري 60 مانند 6600).
9? گاهي نوکيا را با نام آيکون (aikon) صدا مي‌ کنند . البته کلمه آيکون براي کساني که از نوکيا استفاده نمي‌کنند و محققين در زمينه نرم افزارهاي کامپيوتري معني ديگري دارد.
10? نام شهري که نوکيا در آن متولد شده از رودي که از اين شهر مي گذرد گرفته شده است. اين شهر که خود نيز نوکيا نام دارد، نام رودي که از آن عبور مي‌کند “نوکيان ويرتا” است.
اين نام نيز خود از کلمه قديمي در زبان فنلاندي گرفته شده است که به معناي سمور سياه است که البته در محتواي کلمه بيشتر معني غم واندوه مي‌دهد.
منبع:آي تي نيوز
ارسال توسط کاربر محترم سايت :hasantaleb
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image