جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
چهار لپ تاپ برتر از لحاظ کيفيت صدا
-(3 Body) 
چهار لپ تاپ برتر از لحاظ کيفيت صدا
Visitor 516
Category: دنياي فن آوري
ما هر زمان لپ‌تاپي را آزمايش مي‌کنيم، با پخش چند فايل موزيک و ويدئو، کيفيت و بلندي صداي بلندگوهاي آن را هم محک مي‌زنيم.
هر چند بيشتر اوقات صداي لپ‌تاپ‌هاي معمولي چنگي به دل نمي‌زند و نمي‌تواند نظر ما را جلب کند. اما اين روزها توليدکنندگان لپ‌تاپ، توجه بيشتري به بلندي و کيفيت صدا معطوف مي‌دارند.
حتي در برخي موارد، اين صداي رسا و صاف و با کيفيت محصولات آنهاست که عامل جلب نظر کاربران و مصرف کنندگان و دليل فروش خوب آنهاست.
در اين شماره ما با در نظر داشتن اين نکته، چهار سيستم رايانه لپ‌تاپ را که توانايي و قابليت‌هاي صوتي آنها به صورت قابل ملاحظه اي تقويت شده و بهبود يافته است، انتخاب و مقايسه کرديم.
آزمايش ما شامل اجراي قطعات مختلفي از موزيک‌هاي کلاسيک و امروزي روي اين سيستم‌ها و گوش دادن به آنها بود.
مطلب زيرحاصل نتايج اين آزمايش‌هاست که جهت راهنمايي شما براي انتخاب يک لپ‌تاپ با کيفيت صداي فوق العاده، به شرح زير ارائه مي‌شود:

1ـ لپ‌تاپ ASUS NX90Jq
 

بلنــــدگـــوهاي سراسري جانبي و فناوري قدرتمند SonicMaster که توسط مهنــدسان متخــــصص صداي شرکت ايسوس و بنگ و اولافسن (Bang & Olufsen ICE) ابداع شده و توسعه يافته است، از ويژگي‌هاي اين غول فلزي 18 اينچي هستند.

چهار لپ تاپ برتر از لحاظ کيفيت صدا

سبک تنظيم و چينش بلندگوهاي ASUS NX90Jq بر خلاف بيشتر لپ‌تاپ‌ها که بلندگوها در آنها رو به بالا قرار دارند، درست رو به کاربر بوده و در نوع خود از بهترين‌ها محسوب مي‌شود.
اگر چه اين لپ‌تاپ از صداي صافي برخوردار است، اما وضوح شنيداري آن چندان چشمگير نيست حتي پس از دستکاري تنظيمات اکولايزر (equalizer) نيز اصوات داراي تن بالا و متوسط در بمي‌ صداي آن غرق مي‌شدند اما به هر حال تنظيم وضوح صدا توانست تا حدودي مؤثر باشد.

2 ـ Dell XPS 15 L502X
 

لپ‌تاپ 15 اينچي بلندگو‌هاي استريوي JBL را روي عرشه و ساب ووفر (subwoofer) را در قسمت زيرين دارد و از فناوري تقويت صوتي مکس‌آديو (MaxxAudio) بهره مي‌برد.

چهار لپ تاپ برتر از لحاظ کيفيت صدا

بلندگوهاي اين نوت‌بوک (notebook)، با آن که رو به بالا قرار گرفته‌اند، به خاطر بزرگي و زاويه دار و متمايل بودن به سمت کاربر و قرار داشتن در جهت مخالف صفحه نمايش، صدايي با کيفيت و تاثير گذار را ارائه مي‌کند.
با آن که بدون فعال کردن مکس‌آديو صداي آنها کمي‌تخت است، اما گوش دادن موزيک با آن، لذتبخش و عالي است.
تفاوت عظيم ساختار ساب ووفر آن کاملا مشهود بوده و کيفيتي بي‌نظير را در سراسر خود در بر دارد. با دستکاري کنترل‌پنل هم مي‌توان تنظيماتي مؤثر را روي صداي آن انجام داد که البته اصلا چندان ضرورتي هم ندارد.
با آن که صداي لپ‌تاپ‌هاي ديگر اين گروه نيز بهينه‌سازي شده و نسبت به سيستم‌هاي معمولي از کيفيت صداي خيلي بهتري بهره‌مندند، اما سيستم در مقايسه با انواع ديگر، از برترين کيفيت صدا برخوردار است.

3 ـ MSI GT680
 

شــــرکــــــت MSI مدت‌هاست که با همکاري شرکت دانمارکي دايناديو (Dynauduio) کوشيده تا بهترين جا را براي محل قرار گرفتن بلندگوهاي لپ‌تاپ خود تعيين کند و همزمان بهترين نرم افزار صوتي را براي لپ‌تاپ بازيخوري (gaming) 16 اينچي خود طراحي سازد.

چهار لپ تاپ برتر از لحاظ کيفيت صدا

همچنين MSI فناوري صداي بهينه و تقويت شده حرفه اي THX TruStudio را نيز در GT680R گنجانده است.
اما نتيجه نهايي آزمايش نشان داد که قرار داشتن بلندگوها در نزديکي صفحه نمايش باعث مي‌شود که امواج صوتي به سطح صفحه نمايش برخورد کند و دچار در هم ريختگي شود.
وضوح اضافي اصوات داراي تن بالا و متوسط آن، موجب از دست دادن بمي‌صدا شده و GTX690R را از صافي صداي ايسوس بي‌بهره مي‌سازد.
با آن که پويايي (dynamic) صداي بلندگوها از يک نوت بوک معمولي بهتر هستند، اما نبود ساب ووفر و ضعف چينش بلندگو‌ها باعث شده که صداي آن زير و مخصوصا در اصوات با تن متوسط نارسا باشد.
البته دستکاري تنظيمات کنترل‌پنل آن تا حدودي مي‌تواند مؤثر باشد. بايد از MSI پرسيد که هدف اصلي اش از سرهم کردن اين همه دم و دستگاه صوتي چه بوده است؟

4 ـ HP Pavilion dv7t
 

با کمال تاسف HP در ساخت pavilion dv7t، بد جوري در جا زده است.

چهار لپ تاپ برتر از لحاظ کيفيت صدا

با آن که فناوري صداي Beats که بخشي از آن توسط دکتر دره (Dr.Dre) طراحي شده و ويژگي ساب ووفر Bass Reflex سه وجهي HP با صداي مجازي فراگير (virtual surround sound) با گوشي‌هاي هدفون بخوبي جواب مي‌دهد، اما بلندگوها و ساب ووفر اين مدل لپ‌تاپ HP که مثلا يک ماشين چندرسانه‌اي (multimedia) است، عملکردي چندان بهتر از يک نوت بوک معمولي ندارد.
موزيک در ولوم صداي حداکثر دچار در هم ريختگي شده و هر قدر هم که تنظيمات کنترل‌پنل را دستکاري کنيد، هيچ فايده‌اي ندارد.
سطوح صداي آن به حدي متغير و بد است که اگر همه برنامه‌هاي نرم افزاري صوتي عالم را هم جمع کنيم، نمي‌توانند بلندگوهاي آن را با هم هماهنگ کنند!
منبع:آي تي نيوز
ارسال توسط کاربر محترم سايت :hasantaleb
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image