جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
داستان يک جام
-(1 Body) 
داستان يک جام
Visitor 353
Category: دنياي فن آوري

1930- اروگوئه:
 

در شروع دهه ي 30، سفر به اروگوئه بسيار سخت بود و تنها چهار تيم اروپايي و نه تيم از قاره آمريکا در اولين دوره جام حضور داشتند.
فينال جام هم بين اروگوئه و آرژانتين با پيروزي 4 بر 2 اروگوئه به پايان رسيد.

1934- ايتاليا:
 

براي اولين دوره، بازي هاي مقدماتي برگزار شد، يعني 32 تيم خواهان حضور در جام جهاني بودند که در نهايت 16 تيم به جام دوم رسيدند- جالب اينکه اروگوئه قهرمان دوره قبل نتوانست به اين جام راه پيدا کند- در اين جام مصر اولين افريقايي اضافه شده به تيم ها بود.
در فينال ايتاليا توانست در وقت اضافه 1-2 بر چک و اسلواکي پيروز شود.

1938- فرانسه:
 

در سومين دوره يک تيم آسيايي هم به تيم ها اضافه شد، تيمي با عنوان غريب « هند شرقي هلند» که در واقع اندونزي فعلي است.
از 37 تيم مقدماتي، 15 تيم به جام جهاني راه يافتند و براي اولين بار قانون حضور مستقيم قهرمان دوره قبل و ميزبان برقرار شد که تا سال 2002 ادامه داشت و از جام 2006 تنها ميزبان به شکل مستقيم به بازي ها اضافه مي شود.
ايتاليا در فينال 4 بر 2 مجارستان پيروز شد و براي دومين بار قهرمان جام شد.

1950- برزيل:
 

جنگ ويرانگر جهاني دوم براي 12 سال جام جهاني را تعطيل کرد، اين جام در سال 1950 با شرکت 13 تيم آغاز شد- تيم چهاردهم يعني هند به دليل اصرار بر بازي بازيکنانش با پاي برهنه حذف شد!
براي اولين بار و آخرين بار مرحله نهايي بازي ها به صورت گروهي برگزار شد و بازي آخر بين برزيل و اروگوئه در حضور 854، 199 تماشاگر به صورت فينال درآمد و اروگوئه در بهت و حيرت اين همه تماشاچي 2 بر يک پيروز شد و دومين قهرماني را به دست آورد.

1954- سوئيس:
 

از 45 تيم مقدماتي، 16 تيم به مرحله نهايي رسيدند، جامي که با متوسط 5/4 گل در هر بازي تا امروز پرگل ترين جام بوده است. آلمان غربي در فينال توانست 2 گل خورده ابتدايي از مجارستان را جبران کرده و در نهايت 3 بر 2 پيروز شوند.

1958- سوئد:
 

جام جهاني در حال تکوين و گسترش بود،16 تيم به دور نهايي راه يافتند. سوئد ميزبان در فينال مقابل برزيل قرار گرفت ولي اين برزيل بود که با درخشش واوا و جوان 17 ساله اي به نام پله با پيروزي 5 بر 2 براي اولين بار جام را برد.

1962- شيلي:
 

از 56 تيمي که کانديداي حضور در جام بودند در نهايت 16 تيم يعني 6 تيم از آمريکا و 10 تيم اروپايي در شيلي حضور پيدا کردند.
فينال بين چک و اسلواکي تدافعي و برزيل تهاجمي در نهايت 3 بر يک به سود برزيل به پايان رسيد.

1966- انگلستان:
 

انگليس که خود را مهد فوتبال مي خواند در اين سال ميزبان 16 تيم از ميان 74 تيم خواهان حضور در جام شد.
انگليس و آلمان، يعني دو دشمن جنگ جهاني در فينال 2 بر 2 مساوي شدند در وقت اضافه دو گل از انگليس براي اولين قهرماني آنها کافي بود.

1970- مکزيک:
 

مانند دوره هاي گذشته، 16 تيم از ميان 75 تيم برگزار کننده جام جهاني مکزيک بودند.
فينال بين ايتاليا و برزيل برگزار شد، برزيل با درخشش پله- که آخرين جامش را تجربه مي کرد- 4 بر يک ايتاليا را شکست داد و نه تنها براي سومين بار قهرمان مي شد که جام ژول ريمه را هم براي هميشه به خانه برد.

1974- آلمان غربي:
 

شور جام جالا دنيا را برداشته بود، 99 تيم خواهان حضور بودند که در نهايت 16 تيم مهمان جام بودند- جالب اينکه آلمان شرقي و غربي در يک گروه حضور داشتند.
فينال ميان آلمان غربي و هلند، 2 بر يک به سود آلمان تمام شد.

1978- آرژانتين:
 

براي اولين بار تعداد تيم هاي مقدماتي سه رقمي شد، جامي که اولين حضور کشورمان را تجربه مي کرد فينال بين آرژانتين ميزبان و هلند برگزار شد، فينالي که در وقت قانوني با تساوي يک بر يک به وقت اضافه رفت ولي دو گل آرژانتين در وقت اضافه، اولين قهرماني را براي آنها به ارمغان آورد.

1982- اسپانيا:
 

متقاضيان فراوان باعث شد تا براي اولين بار جام 24 تيمي شود، جامي پر از ستاره از برزيل و آرژانتين و ايتاليا و آلمان و فرانسه فينال بين ايتاليا و آلمان بسيار جذاب برگزار شد که در نهايت 3 بر 2 به سود ايتاليايي ها به پايان رسيد.

1986- مکزيک:
 

قرار بود ميزبان کلمبيا باشد ولي به دليل ناتواني، ميزباني به مکزيک رسيد و از ميان 212 تيم مرحله مقدماتي، 24 تيم جهاني شدند.
جامي با بازي هاي به ياد ماندني در نهايت فينالي با شرکت آلمان و آرژانتين داشت که با هنرنمايي مارادونا، اين آرژانتين بود که با سه گل در مقابل دو گل آلمان ها پيروز شد.

1990- ايتاليا:
 

جام شگفتي ها با شرکت 24 تيم آغاز شد.
فينال آلماني- آرژانتيني سال قبل دوباره تکرار شد، اما کسل کننده تر از دوره قبل و اين آلمان بود که با يک ضربه ي پنالتي 1 بر صفر سومين تيمي لقب گرفت- پس از برزيل و ايتاليا - که براي سه بار قهرمان جام مي شود.

1994- آمريکا:
 

تلاش براي حضور در جام جهاني به جان همه ي تيم هاي پنج قاره جهان افتاده بود و آمريکا براي اولين بار ميزباني اين رويداد بزرگ را تجربه مي کرد.
در فينال برزيل مقابل ايتاليا در 120 دقيقه وقت قانوني و اضافه به تساوي رسيد و تنها در ضيافت پنالتي ها بود که ناکامي 24 ساله خود در کسب جام را فراموش کرد.

1998- فرانسه:
 

براي اولين بار، جام با 32 تيم و در 8 گروه چهار تيمي در فرانسه برگزار شد، جامي که در دومين حضور کشورمان در آن بود.
فرانسه ي ميزبان در فينال مقابل برزيل پرانگيزه با درخشش زيدان و يارانش 3 بر صفر پيروز شد.

2002- ژاپن و کره:
 

اين اولين تجربه ي برگزاري جام جهاني در آسيا و همچنين ميزباني مشترک دو کشور در هزاره سوم بود، نيمي از بازي ها در کره و نيمي ديگر در ژاپن برگزار شد.
فينال در شهر يوکوهاماي ژاپن ميان آلمان و برزيل در نهايت با دو گل رونالدو باعث شد تا برزيل براي پنجمين بار به جام برسد.

2006- آلمان:
 

هجدهمين جام جهاني با شرکت 32 تيم- از ميان 198 متقاضي- در آلمان برگزار شد و براي اولين دوره قهرماني دوره قبل هم موظف به شرکت در بازي هاي مقدماتي شد.
در فينال جنجالي بين ايتاليا و فرانسه- که منجر به اخراج زيدان شد- دو تيم در وقت هاي معمول و اضافه يک بر يک مساوي شدند و اين ايتاليا بود که در ضربات پنالتي 5 بر 3 پيروز شد.
منبع: نشريه شاهد جوان، شماره 417.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image