جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
پنج روز فقط با يک تبلت
-(1 Body) 
پنج روز فقط با يک تبلت
Visitor 369
Category: دنياي فن آوري

چکيده مقاله: آيا شما مي توانيد از تبلت به عنوان جايگزيني براي لپ تاپ استفاده کنيد؟ ما تصميم به بررسي اين ايده گرفتيم. بنابراين لپ تاپ يک نويسنده را از او گرفتيم و به جاي آن يک iPad در اختيار او گذاشتيم و سپس او را به يک سفر کاري پنج روزه فرستاديم.
 

پس از موفقيت عظيم عرضه iPad در سال 2010، بسياري از تحليل گران صنعتي انتظار داشتند بازار تبلت با انفجار روبرو شود؛ زيرا برخي از گزارش ها پيش بيني مي کرد فروش اين نوع ابزار در 12 ماه بعد مي تواند به 50 ميليون عدد برسد. و چندين توليد کننده اميدوارند بتوانند با عرضه طيف وسيعي از اين ابزار در اندازه ها و عملکردهاي متفاوت، کسب درآمد کنند. با عرضه تبلت هاي متعدد در بازاري که هنوز هم يک بازار بسيار جوان به شمار مي رود، خيلي از کاربران با تکيه بر قابليت هاي تبلت ها، آن ها را با اين ايده که مي توانند جايگزين کامپيوترهاي نوت بوک شان کنند، به محيط کارشان مي برند. بنابراين، آيا شما مي توانيد يک هفته تمام، فقط با يک تبلت کارهاي تان را انجام دهيد؟
از نظر تئوري، شما با به کارگيري يک تبلت که قادر است 90 درصد از کارهاي روزمره شامل مرور وب، کنترل اي-ميل ها، استفاده از توئيتر و فيس بوک و مهم تر از همه، نوشتن گزارش را به انجام برساند. فقط در مدت زمان کوتاهي بايد بتواند از تبلت به عنوان تنها کامپيوتري که در اختيار داريد بهر ه برداري نمائيد. به عنوان يک آزمايش، ما نوت بوک Mitch Wagner که در حوزه تکنولوژي قلم مي زند را از او گرفتيم و يک iPad به او داديم تا بفهميم او در يک سفر کاري پنج روزه چگونه مي تواند کارهاي خود را انجام دهد. اين مقاله، نتيجه گيري او از کار با يک تبلت به عنوان کامپيوتر اصلي وي در يک سفر 5 روزه به دور ايالات متحده آمريکا است.

شروع سفر
 

در حالي که ايده استفاده از iPad در يک سفر کاري يک ايده هيجان انگيز به شمار مي رفت، طولي نکشيد که من با مشکلات و موانع متعددي برخورد کردم. اولين مشکلي که با آن روبرو شدم، عدم سازگاري با اسناد بود. يکي از مشتريان از من خواسته بود، در حالي که در سفر هستم يک ارائه پاورپوينت براي ارائه در جلسه اي که قرار بود در آن شرکت کنم، تهيه نمايم. از نظر تئوري، اين کار نمي بايست مشکل باشد: برنامه کاربردي Keynote براي iPad در دسترس قرار دارد و اين برنامه اصولاً بايد قادر باشد با اسلايدشوهاي پاورپوينت کار کند. من بايد مي توانستم با استفاده از آداپتور VGA ،iPad را به يک پروژکتور متصل کنم و سپس Presentation را ارائه کنم.
اين تئوري است اما در عمل، کارها به شکلي که قرار بود پيش برود، پيش نرفت. کلاينت من يک فايل پاورپوينت برايم ارسال کرده بود تا از آن به عنوان قالب (Template) استفاده کنم و از من خواسته بود ارائه خود را با استفاده از رنگ ها، فونت ها و فرمت هايي که در آن فايل بود، طراحي کنم. اما اين قالب با Keynote ي که بر روي iPad نصب شده بود، سازگاري نداشت. فايل templete پاورپوينت، از فونت Dingbats و مقداري گرافيک استفاده مي کرد؛ اما iPad از اين فونت پشتيباني نمي کند. براي حفظ فرمت گذاري، من مجبور بودم ارائه را با استفاده از iMac خودم ايجاد کنم و سپس در حالي که به سمت مقصد حرکت مي کردم تا Presentation اصلي را ارائه کنم، يک لپ تاپ قرض بگيرم.
من يک روز قبل از شروع سفر کاري متوجه اين مشکل پاورپوينت شدم. بنابراين تجربه کار با iPad قبل از شروع با شکست مواجه شده بود. حتي قبل از اين که سوار هواپيما شوم. مي دانستم که براي انجام برخي از کارها در طول سفرم مجبور هستم از يک لپ تاپ استفاده کنم.

عدم سازگاري با اينترنت
 

من و کمپاني کلاينت، از Google Wave به عنوان ابزار مباحثه در تمام جلسات استفاده مي کرديم. اين کار جالب و در عين حال خلاقانه بود. به طور طبيعي، من انتظار نداشتم اين کار برايم دردسري ايجاد کند. البته بديهي بود که عدم پشتيباني از Flash باعث مي شد تا نتوانم بسياري از ويدئوها و بازي هاي آن لايني را که با iPad سازگار هستند، اجرا کنم. هر چند، فقدان پشتيباني از Flash در اين سفر يک مشکل محسوب مي شد زيرا من نياز به پُست مطالب به وبلاگي که از Flash استفاده مي کرد و دربردارنده يک پخش کننده MP3 توکار مبتني برFlashبود، داشتم. و من بايد اطمينان پيدا مي کردم که MP3 Player بعد از اين که بلاگ را منتشر مي کردم، کار مي کند. از آن جائيکه اين کار نمي توانست با iPad انجام شود، من مجبور بودم به طبقه پايين هتل محل اقامتم بروم و براي پنج دقيقه چک کردن بلاگ، پول پرداخت کنم. و در کمال ناراحتي و نااميدي وقتي هفته بعد به دفتر کار خانگي ام مراجعه کردم، متوجه شدم که Flash روي بلاگ هنوز هم کار نمي کند.

ابزار عجيب، برنامه هاي کاربردي مفقود شده
 

علاوه بر فقدان پشتيباني از فلش و مشکلات مرتبط با پاورپوينت، تنها مشکلي که من با iPad داشتم اين بود که به استفاده از آن عادت نداشتم. من همزمان با سفر، کارهاي روزانه ام را انجام مي دهم و iPad فاقد سيستم فايلي است که شما بتوانيد اسنادي را که با استفاده از برنامه هاي کاربردي مختلف ايجاد شده در يک مکان واحد بر روي آن ذخيره کنيد. به جاي آن، شما در iPad اسناد را داخل برنامه خاصي که آن ها را ايجاد کرده ذخيره مي کنيد؛ (به عنوان مثال اسناد Pages در Pages) و با محدوديت هاي زيادي براي به اشتراک گذاري آن ها بين برنامه هاي کاربردي مختلف مواجه هستيد. اين يک روش کاملاً متفاوت براي کار کردن است و مدتي طول مي کشد تا افرادي که کارهاي شان را با استفاده از يک کامپيوتر دسک تاپ انجام مي دهند به آن عادت کنند.
در مرورگر وب يک تبلت برخلاف مرورگرهاي دسک تاپ شما نمي توانيد کل پوشه bookmark ها را به يک باره باز کنيد. وقتي من کارهاي بانکي يا مالي خود را به شکل آن لاين انجام مي دهم دوست دارم PDF رسيدها را بر روي دسک تاپ ذخيره کنم و در iPad شما نمي توانيد PDF ها را ذخيره کنيد.
از اين مهم تر اين که من حدود يک دوجين برنامه کاربردي بر روي کامپيوترم دارم که براي انجام کارهاي خود هر روز از آن ها استفاده مي کنم. خيلي از اين برنامه ها مثل TextMate، بر روي iPad قابل استفاده نيستند. ساير برنامه ها مثلاً Things، در دسترس است اما بر روي iPad به شکل متفاوتي کار مي کنند. من بيش تر کارهاي خود را در فايل هاي متني ساده ذخيره مي کنم و قبل از سفرم نتوانستم يک برنامه ساده ويرايش گر متن براي iPad پيدا کنم. اگرچه برنامه هاي متعددي مثل Simplenote و writer براي iPad وجود دارد، نتوانستم آن ها را گير بياورم.
اغلب کاربران نيز بر روي کامپيوتر اصلي خود چنين برنامه هايي براي انجام کارهاي روزانه شان دارند که مجبور هستند بر روي يک تبلت آن ها را با برنامه هاي ديگري جايگزين کنند. تمام آن 5 روزي که فقط به iPadمتکي بودم به دنبال برنامه ها وميان برهاي صفحه کليدي مي گشتم که بر روي iPad وجود نداشت. من از Dropbox و يک درايو thumb براي اطمينان از اين که تمام اسناد مورد نياز را به همراه دارم استفاده کردم. قبل از اين که سفرم را شروع کنم گردآوري همه اين اسناد وقت زيادي از من گرفت.

نقاط قوت iPad
 

البته استفاده از يک iPad به عنوان کامپيوتر اصلي خيلي بد نبود. اين وسيله نقاط قوتي هم دارد. iPad به واسطه وزن کم و سايز کوچک براي سفر از طريق فرودگاه ها ايده آل است؛ وزن iPad حدود 680 گرم و کوچک تر از يک دفترچه يادداشت سايز A4 است. در مقايسه، 15MacBook Proاينچي من 3/75 برابر سنگين تر از iPad و البته بزرگ تر و حجيم تر از آن است.
به دليل اين که iPad بسيار کوچک و سبک است و به سرعت راه اندازي مي شود زماني که مقداري وقت اضافه داريد؛ مثلاً وقتي در صف انتظار سوار شدن به هواپيما هستيد مي توانيد آن را به سرعت روشن کنيد و کمي کار با آن انجام دهيد. وقتي از لپ تاپ استفاده مي کنيد مجبور هستيد مکاني براي نشستن پيدا کنيد و منتظر بوت شدن آن بمانيد اما با استفاده از يک تبلت در عرض چند ثانيه به محتواي آن دسترسي پيدا مي کنيد.
درعين حال استفاده از iPad در فرودگاه ساده تر از لپ تاپ است. من هرگز به متعادل کردن يک نوت بوک بر روي پايم علاقه نداشته ام اما با يک تبلت، کارها طبيعي تر به نظر مي رسند. همچنين تبلت در مقايسه با يک لپ تاپ فول سايز به خوبي روي سيني ميز هواپيما جاي مي گيرد.
صفحه کليد on-screen براي تايپ يادداشت هاي کوتاه در اسناد قابل استفاده است.شکل(2)

عمر باتري اعجاب انگيز
 

من در سفر تجاري خود نيمي از ايالات متحده؛ از سن ديه گو تا آيووا را طي کردم. پس از 11 ساعت استفاده شديد (اما نه مداوم) شامل تماشاي مقداري ويدئو، باتري iPad من هنوز هم 36 درصد شارژ داشت. يک کامپيوتر لپ تاپ با گذشت نيمي از اين مدت کاملاً از کار مي افتد.
اگر چه من بر روي iPad اتصال 3G نداشتم، براي اتصال با هيچ مشکلي برخورد نکردم. من در اين سفر بيش تر وقتم را در دفاتر، هتل ها و فرودگاه ها يعني جاهايي که انتظار پيدا کردن يک اتصال Wi-Fi داريد صرف کردم و iPad را در چنين مکان هايي به کار گرفتم. من در طول پرواز مي توانستم با استفاده از Wi-Fi آن برد iPad کل يک فيلم Streaming را از طريق سرويس آن لاين فيلم Netflix تماشا کنم. پرواز من يک پرواز دلتا بود و فيلم نود دقيقه اي تنها دو بار و هر بار براي چند ثانيه موقتاً متوقف شد.
استفاده از iPad در اتاق يک هتل بسيار ساده تر و راحت تر از لپ تاپ است. من هميشه از کار بر روي ميز هتل ها متنفر بوده ام زيرا اين ميزها هميشه ارتفاع نامناسب و غلطي دارند. با iPad، نشستن روي مبل راحتي يا تخت خواب اتاق هتل و کار کردن با آن خيلي راحت بود. من فکر مي کنم کاري که انجام مي دادم خيلي موثرتر بود زيرا راحت تر بودم. صفحه کليد on-screen آن نيز براي تايپ چند پاراگراف خوب بود اما من براي نوشتن مطالب بلند چند بار از Apple Wireless Keyboard استفاده کردم. در نظر گرفتن جايي براي اين صفحه کليد بلوتوث در چمدان تان کار عاقلانه اي است زيرا در عين کوچکي و سبکي عالي، کار مي کند.
و در نهايت iPad واقعاً در اواخر شب، وقتي زمان خواندن يک کتاب الکترونيکي يا تماشاي مقداري ويدئو قبل از خواب مي رسيد، مي درخشيد.

نتيجه گيري
 

در طرف مثبت، iPad ثابت کرده در مواقعي که استفاده از يک نوت بوک کاري غيرعملي است يک دستگاه قدرتمند سبک وزن و مفيد است. در سمت منفي، اين وسيله فاقد ابزاري است که در مواقع لزوم به عنوان تنها کامپيوتري که در اختيار دارم بتوانم از آن استفاده کنم. iPad، حتي براي چند روز هم جايگزيني براي لپ تاپ نيست اگرچه من خوش بين هستم که مي توانم در سفرهاي کوتاه يک روزه يا يک شبه از آن استفاده کنم.
من iPad را براي مشکلاتش سرزنش نمي کنم. من سعي کردم به روشي از آن استفاده کنم که براي آن طراحي نشده بود. iPad يک کامپيوتر مستقل نيست، بلکه رفيق و همراهي براي کامپيوتر اصلي شما محسوب مي شود. اگر مي خواهيد کارهاي جدي انجام دهيد هنوز هم به يک لپ تاپ يا يک کامپيوتر دسک تاپ نياز داريد.
اما يک تبلت براي چيزي که هست عالي است: ابزاري براي استفاده در زماني که دسترسي به يک کامپيوتر لپ تاپ يا دسک تاپ امکان پذير نيست؛ يا اگر نمي خواهيد کارهاي جدي انجام دهيد. در چنان موقعيت هايي لپ تاپ مي درخشد.
براي تايپيست هاي حرفه اي و جدي در کار،يک صفحه کليد فيزيکي مثل اين صفحه کليد بلوتوث محصول Apple توصيه مي شود.شکل (3)
منبع: بزرگراه رايانه، شماره ي 140
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image