جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
راه کارهاي ايجاد شبکه در ويندوز7 (2)
-(0 Body) 
راه کارهاي ايجاد شبکه در ويندوز7 (2)
Visitor 386
Category: دنياي فن آوري

به اشتراک گذاري چاپگر
 

اگر يک چاپگر را به کامپيوتر Windows7 خود متصل کرده ايد، مي توانيد آن را در ميان تمام کامپيوترهاي موجود بر روي شبکه خود به اشتراک بگذاريد. تنها نکته اي که بايد به آن توجه داشته باشيد، اين است که ساير کامپيوترها تنها زماني به چاپگر دسترسي خواهند داشت که PC ميزبان آن (کامپيوتري که چاپگر به آن متصل شده است) روشن باشد. ابتدا بر روي کليد Start کليک نموده و گزينه Devices and Printers را در سمت راست انتخاب کنيد. حالا در پنجره اي که ظاهر مي شود، بر روي چاپ گري که مي خواهيد به اشتراک گذاشته شود دو بار کليک نماييد. به اين ترتيب پنجره جديدي با جزئيات مربوطه به چاپ گر شما ظاهر خواهد شد.
بر روي گزينه Customize your Printer دوبار کليک نموده و مطمئن شود که گزينه Share this Printer تيک خورده است. حالا چاپگر شما براي تمام کامپيوترهاي ديگري که بر روي شبکه تان قرار دارند، قابل دسترسي خواهد بود.

راه کارهاي ايجاد شبکه در ويندوز7 (2)

افزودن کامپيوتري ديگر به شبکه
 

حالا شما براي اضافه کردن يک کامپيوتر ديگر به شبکه خود آماده هستيد. اين بار، ما يک لپ تاپ را از طريق يک ارتباط بي سيم به شبکه متصل خواهيم کرد. بر روي لپ تاپ، بر روي آيکن شبکه بي سيم در ناحيه Notification Area کليک نماييد. به اين ترتيب پنجره اي ظاهر خواهد شد که تمام شبکه هاي بي سيم قابل دسترسي را فهرست مي کند. بر روي نام شبکه خود و سپس بر روي کليد Connect که ظاهر مي شود، کليک نماييد. حالا از شما خواسته مي شود تا کليد امنيتي که در قدم 4 مشخص شده بود را وارد کنيد. پس از يک وقفه کوتاه، ارتباط بي سيم برقرار خواهد شد. اگر شبکه بي سيم شما در فهرست ديده نمي شود، ممکن است سيگنال آن به اندازه کافي قوي نباشد. بنابراين مي توانيد اين فرآيند را با قرار دادن لپ تاپ در فاصله نزديک تري با روتر، مجددا تکرار کنيد.

راه کارهاي ايجاد شبکه در ويندوز7 (2)

تعيين نوع شبکه
 

مدت کوتاهي پس از برقراري ارتباط، ويندوز از شما خواهد پرسيد که به چه نوع شبکه اي متصل شده ايد. اگر تمام کامپيوترهاي موجود بر روي شبکه خود را مي شناسيد، گزينه Home را انتخاب کنيد زيرا قابليت هاي بيشتري را در زمينه اشتراک گذاري فايل فراهم خواهد نمود. حالا ويندوز بايد شما را براي پيوستن به Homegroup که قبلا ايجاد کرده ايد، دعوت نمايد. اگر با چنين دعوتي مواجه نشديد، بر روي گوي Start کليک نموده، سپس عبارت Homegroup را در فيلد جستجو وارد کرده و کليد Enter را فشار دهيد. در پنجره اي که ظاهر مي شود، بر روي کليد join Now کليک نماييد.
حالا ويندوز از شما درباره کتابخانه هايي که مي خواهيد به اشتراک گذاشته شوند، سئوال خواهد کرد. پس از انتخاب اين موارد، پنجره کلمه عبور Homegroup ظاهر خواهد شد. کلمه عبوري که در قدم 5 ايجاد شده بود را تايپ کرده و بر روي کليد Next کليک نماييد. پس از يک وقفه کوتاه، کامپيوتر شما به Homegroup ملحق خواهد شد.

راه کارهاي ايجاد شبکه در ويندوز7 (2)

شما اکنون مي توايد به تمام فايل هاي به اشتراک گذاشته شده در داخل Homegroup خود دسترسي پيدا کنيد. بر روي گوي Start و سپس Computer کليک نماييد. در پانل سمت چپ پنجره، بر روي گزينه Homegroup کليک کنيد. به ياد داشته باشيد شما تنها به فايل هاي به اشتراک گذاشته شده بر روي کامپيوترهاي "روشن" در داخل Homegroup خود دسترسي خواهيد داشت. هنگامي که به يک Homegroup جديد ملحق مي شويد، ويندوز بطور خودکار هر چاپ گر به اشتراک گذاشته شده اي که در Homegroup مورد نظر بيابد را در اختيار شما قرار خواهد داد.
با اين حال شما در عين حال مي توانيد چاپگرها را بطور دستي اضافه نماييد. براي اين کار بر روي گوي Start کليک نموده، گزينه Devices and Printers را انتخاب کرده و سپس در قسمت بالاي پنجره اي که ظاهر مي شود بر روي گزينه Add Printer کليک نماييد. گزينه Add a network wireless or Bluetooth printer را کليک نماييد تا ويندوز براي يافتن چاپ گرهاي قابل دسترسي، به اسکن شبکه بپردازد.
Homegroupها تنها بر روي کامپيوترهاي Winsows7 قابل دسترسي هستند. بنابراين، به اشتراک گذاشتن فايل ها با کامپيوترهايي در داخل شبکه تان که از ويندوز ويستا يا XP استفاده مي کنند، اندکي متفاوت خواهد بود. براي دسترسي به فايل هاي ذخيره سازي شده بر روي pcهاي قديمي تر، بايد مطمئن شويد که آنها در همان گروه کاري کامپيوتر Winsows7 شما قرار دارند. نام پيش فرض گروه کاري در Winsows7 بصورت "WORKGROUP" تنظيم شده است.
براي تنظيم نام گروه کاري بر روي کامپيوترهاي خود، بر روي آيکن (Computer (My Computer در ويندوز XP کليک راست نموده و سپس گزينه Properties را انتخاب کنيد. در بخش Computer Name، بر روي لينگ Change Settings کليک نماييد. در جعبه محاوره اي که ظاهر مي شود، بر روي کليد Change کليک نموده و سپس نام مورد نظر خود براي گروه کاري را در فيلد Workgroup وارد کنيد (توجه داشته باشيد که اين نام بايد بر روي تمام کامپيوترهاي داخل شبکه خانگي شما يکسان باشد). حالا بر روي گوي Start و سپس Computer کليک نماييد. با انتخاب کامپيوتر مقتضي در داخل بخش Network پانل سمت چپ اين پنجره،مي توانيد به فولدرهايي که بر روي آن کامپيوتر به اشتراک گذاشته شده اند، دسترسي پيدا کنيد.

راه کارهاي ايجاد شبکه در ويندوز7 (2)

روش به اشتراک گذاري اينترنت بين کامپيوترهاي شبکه
 

يکي از بهترين ويژگي هاي هر شبکه، توانايي آن براي به اشتراک گذاشتن اتصال اينترنت شما است. شبکه به هر يک از اعضاي خانواده شما امکان مي دهد تا از کامپيوتر دسک تاپ و يا لپ تاپ خودش به انجام فعاليت هاي آنلاين بپردازد. ساده ترين راه براي دستيابي به اين مزيت، استفاده از يک روتر است، يک ابزار شبکه سازي که به آساني امکان اتصال کامپيوترهاي شما به يکديگر و همچنين به اينترنت را فراهم مي نمايد. با اين حال اگر يک روتر در اختيار نداريد، شيوه ديگري نيز براي انجام اين کار وجود دارد.
ويندوز داراي يک ويژگي با نام ICS(Internet Connection Sharing)است که به شما اجازه مي دهد يک اتصال اينترنت (بر روي يکي از کامپيوترهاي شبکه خود)را با تمام PCهاي ديگري که بر روي آن شبکه حضور دارند به اشتراک بگذاريد. اين ويژگي به اندکي زمان براي راه اندازي احتياج دارد، اما نگران نباشيد زيرا ما در اين مقاله تمام مراحل مورد نياز شما را بطور کامل توضيح داده ايم.

شروع فرآيند
 

فرآيند راه اندازي Internet Connection Sharing بر روي کامپيوتر ميزبان آغاز مي گردد، يعني سيستمي که مستقيما به اينترنت متصل مي شود. اگر اين يک کامپيوتر مبتني بر ويندوز7 است، بايد به Networtk and Sharing Center رفته و بر روي Change adaptor Setting کليک نماييد. سپس بر روي آيکن متناظر با اتصال اينترنت خود کليک راست نموده، گزينه properties را انتخاب کرده و سپس به برگه Sharing برويد. آيا در اين کادر محاوره اي، برگه Sharing وجود ندارد؟ پس شما نمي توانيد از ICS استفاده کنيد و بايد براي يافتن يک جايگزين رايگان به بخش AnalogX Proxy مراجعه نماييد.

راه کارهاي ايجاد شبکه در ويندوز7 (2)

اما اگر يک برگه Sharing در اختيار داريد، گزينه Allow other network users to connect through this computer's internet connection را فعال کنيد. اتصال اينترنت متناظر با شبکه محلي خود را در جعبه Home Networking Connection انتخاب کرده و سپس بر روي OK کليک نماييد.

راه کارهاي ايجاد شبکه در ويندوز7 (2)

فعال کردن ICS بر روي کامپيوترهاي ميزبان مبتني بر ويندوز XP تا حدودي متفاوت است. در اين گونه سيستم ها به پانل کنترل ويندوز رفته، بخش Network and Internet Connections را انتخاب کرده و سپس برروي Network Connections کليک نماييد. آيکن متناظر با اتصال اينترنت خود را يافته، بر روي آن کليک راست نموده، گزينه properties را انتخاب کرده و سپس بر روي Advanced کليک نماييد. در اينجا بايد بخشي تحت عنوان Internet Connection Sharing وجود داشته باشد.
اگر اين بخش را مي بينيد، گزينه Allow other network users to connect through this computer's internet connection را فعال کرده و بر روي OK کليک نماييد. اگر از يک اتصال باند پهن استفاده مي کنيد، گزينه "Allow other network users to control or disable the shared internet connection" را غير فعال نماييد تا مطمئن شويد که خودتان متصدي اتصال مورد نظر هستيد. اما اگر بخش Internet Connection Sharing را نمي بينيد، به نظر مي رسد ويندوز به شما اجازه نمي دهد که از ICS استفاده نماييد. براي بررسي يک گزينه ديگر به بخش AnalogX Proxy مراجعه نماييد.

راه کارهاي ايجاد شبکه در ويندوز7 (2)

بهترين عملکرد ICS زماني خواهد بود که به آن اجازه دهيد خودش آدرس هاي IP را به کامپيوترهاي موجود بر روي شبکه تان اختصاص دهد، بنابراين توصيه مي کنيم که اين بخش را بعداً پيکربندي نماييد. به ساير سيستم هاي موجود بر روي شبکه خود برويد. اگر اين سيستم ها از ويندوز XP استفاده مي کنند،اپلت Networ Connections را از پانل کنترل ويندوز اجرا کنيد.
بر روي آيکن متناظر با شبکه خود کليک راست نموده و گزينه properties را انتخاب کنيد. به برگه General رفته،در بخش This connection uses the following items" بر روي (internet protocol (TCP/IP کليک نموه و سپس بر روي کليد properties کليک کنيد. مطمئن شويد که گزينه Obtain an IP address automatically فعال است و سپس بر روي OK کليک نماييد. اين مراحل را بر روي تمام کامپيوترهاي مبتني بر ويندوز XP در شبکه خود تکرار کنيد.

راه کارهاي ايجاد شبکه در ويندوز7 (2)

هر يک از سيستم هاي مبتني بر ويندوز 7 بر روي شبکه شما، بايد براي دريافت خودکار آدرس هاي ICS از,IP بر روي سيستم ميزبان،پيکربندي شوند. بر روي هر يک از کامپيوترهاي ويندوز7 خود، به پانل کنترل ويندوز رفته و بخش Network and Internet Connection را انتخاب کنيد. اپلت Network and Sharing Center را اجرا کرده و بر روي Change adaptor settings کليک نماييد.
آيکن متناظر با شبکه خود را يافته، بر روي آن کليک راست نموده و سپس گزينه properties را انتخاب کنيد. در فهرست This connection uses the following items" بر روي (TCP/IPv4) 4 Internet protocol Version کليک نموده و سپس بر روي کليد properties کليک کنيد. گزينه Obtain an IP address automatically را انتخاب کرده و بر روي OK کليک نماييد.

راه کارهاي ايجاد شبکه در ويندوز7 (2)

آزمايش شبکه
 

حالا شما بخش هاي اصلي ICS را راه اندازي کرده ايد، ولي ممکن است کارهاي ديگري هنوز باقي مانده باشند. آزمايش شبکه تان مي تواند به تعيين اين موضوع کمک کند. به سيستم ميزبان خود برگشته، آن را مجددا راه اندازي نموده و به اينترنت متصل شويد. حالا به يکي از کامپيوترهاي ديگر خود رفته، آن را مجددا راه اندزي نموده و يک پنجره مرورگر وب را باز کنيد. آيا مي توانيد به مرور سايت هاي وب بپردازيد؟ اگر اينطور است، بررسي eMailهاي خود و اجراي ساير نرم افزارهاي کاربردي وابسته به اينترنتي که ممکن است بخواهيد از آنها استفاده کنيد را آزمايش نماييد.
اگر همه چيز درست به نظر مي رسد، همين فرآيند را بر روي ساير کامپيوترهاي شبکه خود نيز تکرار کنيد. اگر همه کامپيوترهاي شما مي توانند به وب دسترسي پيدا کنند، تبريک مي گويم زيرا کارتان در همين جا به پايان رسيده است: شما ICS را راه اندازي کرده ايد و ويژگي مذکور از اين به بعد بطور خودکار عمل خواهد نمود. اما اگر سيستم هاي شبکه شما هنور نمي توانند به اينترنت دسترسي پيدا کند، زمان آن رسيده است که به عيب يابي وضعيت بپردازيم و اين کاري است که ما در ادامه انجام خواهيم داد.

راه کارهاي ايجاد شبکه در ويندوز7 (2)

اگر وقتي بر روي کامپيوترهاي شبکه خود براي دسترسي به وب تلاش مي کنيد، با يک کارد محاوره اي اتصال مواجه مي شويد، ممکن است بتوانيد مشکل را به سادگي برطرف نماييد. به يکي از سيستم هاي شبکه خود (نه کامپيوتر ميزبان) رفته فرمان INETCPL.CPL را وارد کرده (بخش Run در ويندوز XP و فيلد جستجو در ويندوز 7) و سپس کليد Enter را فشار دهيد. به اين ترتيب، جعبه محاوره اي Internet Options ظاهر خواهد شد. به برگه Connections رفته و مطمئن شويد که گزينه Never dial a connection فعال است.
سپس، بر روي کليد LAn Settings کليک نموده و گزينه هاي Automatically detect settings, Use automatic configuration script و Use a proxy server for your LAN را غيرفعال کنيد. بر روي OK کليک نموده و سپس کامپيوتر خود را مجددا راه اندازي کنيد. يکبار ديگر مرورگر وب را باز کرده و براي دسترسي به وب تلاش نماييد. اين بار کامپيوتر مورد نظر بايد بجاي تلاش براي برقراري اتصال خودش بايد از اتصال اشتراکي موجود استفاده نمايد.
اگر سيستم هاي موجود برروي شبکه شما ظاهرا نمي توانند اتصال اينترنت را ببينند، ممکن است يک فايروال ارتباطات آنها را مسدود کرده باشد. شما بر روي اتصال اينترنت اشتراکي خود به يک فايروال نياز خواهيد داشت، اما ارتباط شبکه مابين کامپيوترهايتان به فايروال نيازي ندارد. اگر يکي از pcهاي داراي ويندوز XP است، فرمان NCPL.CPL را در فيلد Run (از منوي Start) وارد کرده و کليد Enter را فشار دهيد تا اپلت Network Connections اجرا شود.

راه کارهاي ايجاد شبکه در ويندوز7 (2)

بر روي آيکن شبکه کليک راست نموده و سپس بر روي کليد properties کليک کنيد. به برگه Advanced رفته، بر روي کليد windows Firewall Settings کليک نموده و مطمئن شويد که فايروال غيرفعال است. اگر از يک فايروال طرف ثالث استفاده مي کنيد، مطمئن شويد که از اتصال اينترنت شما محافظت مي نمايد اما ارتباطات شبکه تان را مسدود نمي کند.
هيچ موفقيتي بدست نياورده ايد؟ آزمايش هاي خود را بر روي هر يک از pcها تکرار کرده و براي دسترسي به اتصال اينترنت تلاش نماييد. اگر يکي از سيستم ها در اين زمينه موفق شد، مي توانيد مطمئن باشيد که pc ميزبان بطور صحيح پيکربندي شده است و مشکل شما بايد به خود سيستم هاي کلاينت مربوط باشد. بررسي کنيد که آيا کامپيوترهاي شبکه هنوز مي توانند فايل ها و منابعي غير از اتصال اينترنت شما را به اشتراک بگذارند ياخير.
اگر در اين مورد نيز موفق نبوديد، مطمئن شويد که مراحل ذکر شده در اين مقاله را به دقت دنبال کرده ايد و به جستجوي کابل هاي قطع شده بپردازيد. اپلت Windows Services را با وارد کردن فرمان SERVECES.MSC اجرا نموه و مطمئن شويد که ICS آغاز گرديده و غيرفعال نيست. کابران ويندوز xp در عين حال مي توانند شبکه خود را با ويزارد Network Setup پيکربندي کنند. اين ويزارد به راه اندازي يک اتصال اينترنت اشتراکي و موارد گوناگون ديگري کمک خواهد کرد. براي آزمايش اين روش، فرمان NETSETUP را در فيلد Run وارد کرده و کليد Enter را فشار دهيد.

AnalogX Proxy
 

اگر ICS بر روي شبکه شما کار نمي کند و يا مي خواهيد گزينه هاي ديگري را امتحان کنيد، چند freeware جايگزين براي آن وجود دارند.

راه کارهاي ايجاد شبکه در ويندوز7 (2)

AnalogX Proxy يکي از بهترين نمونه ها در اين زمينه به حساب مي آيد. آخرين نسخه اين ابزار را بارگذاري نموده و آن را بر روي pc ميزبان خود نصب و اجرا کنيد. به اين ترتيب، يک آيکن در System Tray ظاهر خواهد شد که نشان مي دهد اين ابزار فعال است. براي اجراي موفقيت آميز AnalogX Proxy، بايد شبکه خود را بصورت متفاوتي پيکربندي نماييد. مراحل قبلي ذکر شده در بالا را انجام دهيد اما بجاي انتخاب گزينه Obtain an IP, address automatically يک آدرس IP متفاوت را براي هر يک از کامپيوترهاي موجود در شبکه خود تعيين کنيد. حالا به يکي از pcهاي شبکه سازي شده خود رفته و پيکربندي نرم افزارهاي کاربردي خود را براي کار با AnalogX Proxy را آغاز کنيد. براي مثال، پيکربندي تنظيمات Internet Explorer، تنها چند لحظه طول مي کشد. براي اين منظور، در جعبه محاوره اي Internet Options به برگه Connections رفته و بر روي کليد LAN Settings کليک نماييد. گزينه "Use a proxy ...server" را فعال کرده، آدرس IP کامپيوتر ميزبان خود را در فيلد مربوطه وارد نموده، عدد 6588 را در فيلد Port وارد کرده و نهايتا بر روي Ok کليک نماييد. مرورگر شما بايد بالافاصله کار کند.

راه کارهاي ايجاد شبکه در ويندوز7 (2)

منبع:بزرگراه رايانه 135
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image