جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
چاپ فهرست فايل‌هاي موجود در يک پوشه
-(0 Body) 
چاپ فهرست فايل‌هاي موجود در يک پوشه
Visitor 304
Category: دنياي فن آوري
چاپ فهرست فايل‌ها و اطلاعات موجود در يک پوشه ممکن است هميشه مورد استفاده شما نباشد، اما گاهي اوقات نيازمند انجام اين کار خواهيد شد! به‌عنوان مثال فرض کنيد مي‌خواهيد فهرست موزيک‌ها يا فيلم‌هاي ذخيره‌شده در يکي از پوشه‌هاي هارد‌ديسک‌تان را در اختيار يکي از دوستانتان قرار دهيد.
يا فرض کنيد مي‌خواهيد فهرستي از مجموعه‌ مقالات يا پروژه‌هاي مختلفي را که خودتان ايجاد کرده يا از منابع مختلف دانلود و در آرشيو خود ذخيره کرده‌ايد، در اختيار ديگران قرار دهيد. براي انجام اين کار از چه روشي استفاده مي‌کنيد؟ مطمئنا تايپ نام فايل‌ها و مقالات موجود، روش درستي نيست، چرا که به زمان زيادي نيازمند است. اگر فکر مي‌کنيد روزي به انجام اين کار نياز پيدا مي‌کنيد، ترفند زير را به‌خاطر بسپاريد تا بدون استفاده از هيچ نرم‌افزار فقط با يک فرمان کوتاه، فهرستي از اطلاعات موجود در پوشه‌هاي دلخواه شما در اختيارتان قرار گيرد:
1ـ براي شروع به پوشه‌اي که قصد داريد محتواي آن را چاپ کنيد، برويد. پيش از ورود به پوشه مورد نظر کليد Shift را از روي صفحه‌کليد پايين نگه داشته و روي نام پوشه موردنظر کليک راست ماوس را فشار دهيد.

چاپ فهرست فايل‌هاي موجود در يک پوشه

2 ـ از منوي به‌نمايش درآمده گزينه‌ Open command window here را انتخاب کنيد تا ابزار Command Prompt با مشخص بودن پوشه موردنظر شما فراخواني شود.
3 ـ پس از اجراي خط فرمان، دستور زير وارد کنيد و کليد اينتر را فشار دهيد:
dir » list.txt
4 ـ مشاهده مي‌کنيد که يک فايل با نام List.txt در پوشه انتخابي شما ايجاد شده است. چنانچه اين فايل را با نرم‌افزارهاي ويرايشگر متن همچون Notepad, Word, ... باز کنيد، فهرستي از فايل‌هاي موجود در پوشه موردنظر را مشاهده خواهيد کرد.
منبع:jamejamonline.ir
ارسال توسط کاربر محترم سايت : hasantaleb
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image