جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
سفارشي سازي محيط ويندوز7 (1)
-(1 Body) 
سفارشي سازي محيط ويندوز7 (1)
Visitor 453
Category: دنياي فن آوري

سفارشي سازي محيط ويندوز7 (1)

مايکروسافت نمي تواند محصولي را ارائه نمايد که مطابق سليقه ي همه افراد باشد. اما به هر حال همواره ترفندهاي ساده اي وجود دارند که بتوان محيط کار ويندوز را مطابق سليقه شخصي افراد درآورد. در اين مقاله خوانندگان با ترفندهاي ساده اما کارآمد، براي سفارشي سازي محيط ويندوز آشنا مي شوند.

نمايش عکس هاي شخصي در Screensaver
 

ايجاد يک محافظ صفحه نمايش (Screensaver) با عکس هاي شخصي، تنها به چند ثانيه زمان نياز خواهد داشت. در ويندوز XP، بر روي يک ناحيه خالي از دسک تاپ خود کليک راست نموده و سپس گزينه Properties را انتخاب کنيد. به برگه Screen Saver رفته و گزينه My pictures Slideshow را از منوي کشويي انتخاب نماييد. در ويندوزهاي Vista/7، بر روي دسک تاپ کليک راست نموده، گزينه Personalize را انتخاب کرده، بر روي لينک Screensaver کليک نموده و گزينه Photos از منوي کشويي Screen saver انتخاب کنيد.

تغيير نام درايوها
 

ويندوز بطور خودکار حروفي را به پارتيشن هاي درايو ديسک سخت، درايوهاي اپتيکال (CD\DVD) و درايوهاي Flash USB شما اختصاص مي دهد. اگر ترجيح مي دهيد درايوهاي شما با حرف متفاوتي مشخص شوند، مي توانيد آنها را بطور دستي تغيير دهيد.
در ويندوز XP، از منوي Start گزينه Control Panel را انتخاب کرده و سپس اپلت Administrative Tools را اجرا نماييد. کاربران Vista اين گزينه را در دسته بندي System and Maintenance خواهند يافت و ويندوز7 بايد به دسته بندي System and Security برويد.

سفارشي سازي محيط ويندوز7 (1)

مؤلفه Computer Management را باز کرده و سپس Disk management را انتخاب نماييد. بر روي يک درايو کليک راست نموده، گزينه Change Drive Letter and Paths را انتخاب کرده و سپس يک حرف متفاوت را براي درايو مورد نظر تعيين نماييد.

منوي Start کلاسيک را به ويندوز 7 برگردانيد
 

اگر سيستم عامل خود را به Windows7 ارتقاء داده ايد اما دلتان براي منوي Start قديمي به سبک XP تنگ شده است، مي توانيد آن را با استفاده از ابزار CSMenu برگردانيد. اين برنامه را از سايت آن بارگذاري نموده، بر روي سيستم خود نصب کرده و سپس اجرا نماييد تا يک کليد Start جديد (ثانويه) را به System Tray اضافه کند. اگر بر روي اين کليد کليک نماييد، منوي Start جايگزين، نمايش داده خواهد شد.

سفارشي سازي محيط ويندوز7 (1)

ايجاد Toolbarهاي شناور (XP)
 

اگر شما نوارهاي ابزار Quick launch و Desktop را فعال کرده باشيد، ممکن است Taskbar ويندوز XP تا حدودي شلوغ شود. خوشبختانه اين نوارهاي ابزار مي توانند در هر جايي قرار گيرند، حتي در وسط دسک تاپ شما. براي اين منظور بر روي Taskbar کليک راست نموده و گزينه Lock the Taskbar را غيرفعال کنيد. سپس نشانگر ماوس خود را بر روي خط نقطه چين روي يک نوار ابزار قرار دهيد تا شکل آن تغيير کند. حالا کليک نموده، سپس نوار ابزار را کشيده و آن را بر روي دسک تاپ خود رها کنيد. به اين ترتيب يک پنجره شناور کوچک ايجاد خواهد شد که مي توانيد بعدا اندازه آن را تغيير دهيد.

تغيير ظاهر Log-on در Windows7
 

ويندوز به شما اجازه نمي دهد صفحه Log-on ظاهر شده در طول فرآيند راه اندازي (Start-up) و هنگامي که صفحه نمايش خود را قفل مي کنيد يا مابين حساب هاي کاربري مختلف سوئيچ مي نماييد را تغيير دهيد.
با اين حال، شما مي توانيد اين صفحه را با کمک ابزار Logon Background Changer Windows7 تغيير دهيد. پس از نصب اين ابزار، عکس دلخواه خود را انتخاب کنيد تا برنامه، اندازه آن را به ابعاد مورد نياز تغيير داده و سپس تصوير را بدون بازنويسي هيچ يک از فايل هاي سيستم بر روي صفحه Log-on اعمال نمايد.

سفارشي سازي محيط ويندوز7 (1)

سفارشي سازي محيط ويندوز7 (1)

دسترسي به Wallpaperهاي مخفي در ويندوز 7
 

جديدترين سيستم عامل مايکروسافت، با يک مجموعه از کاغذ ديواري هاي محلي شده (Localized) ارائه مي گردد. براي مشاهده اين کاغذ ديواري ها به پانل کنترل ويندوز رفته و سپس بر روي گزينه Change Desktop Background تحت دسته بندي Appearance and personalization کليک نماييد. در اينجا شما مي توانيد عکس هاي متناسب با منطقه زندگي خود (فعلا در مناطقي که در ادامه به آنها اشاره خواهيم نمود) را مشاهده کنيد.
در عين حال شما مي توانيد به آدرس C:\Windows\Globalization\MCT برويد که فولدرهاي فرعي آن حاوي تصاويري از استراليا، کانادا، انگلستان، آمريکا و آفريقاي جنوبي هستند.

سفارشي سازي محيط ويندوز7 (1)

سفارشي سازي محيط ويندوز7 (1)

افزودن ساعت هاي بيشتر به ويندوز 7
 

شما مي توانيد ساعت هاي بيشتر را به System Tray اضافه کنيد تا امکان آگاهي از زمان ساير کشورها را بدست آوريد. بر روي ساعت موجود کليک راست نموده و سپس گزينه Adjust Date\Time را انتخاب کنيد.
به برگه Additional Clocks رفته و سپس گزينه Show this Clock را در کنار اولين گزينه، تيک بزنيد. يک منطقه زماني را انتخاب کرده و سپس يک نام با معني را براي آن تعيين نماييد. براي مشاهده ساعت هاي اضافي؛ کافي است نشانگر ماوس خود را بر روي ساعت اصلي قرار دهيد.

کاهش اندازه حاشيه پنجره ها
 

پنجره ها در ويندوزهاي Vista\7 داراي حاشيه هاي نسبتا عريضي هستند. براي کاهش اندازه اين حاشيه ها بر روي يک ناحيه خالي از دسک تاپ کليک راست نموده و سپس گزينه Personalize را انتخاب کنيد. در ويندوز Vista بر روي گزينه Windows Color and Appearance و سپس Advanced کليک نماييد. در Windows7 بر روي Windows color و سپس Advanced Appearance Settings کليک نماييد. حالا گزينه Border Padding از منوي Item انتخاب کرده و سپس اندازه حاشيه پنجره ها را با تغيير عدد داخل فيلد size تعيين نماييد.

سفارشي سازي محيط ويندوز7 (1)

تنظيمات نصب دو نمايشگر
 

اگر از دو نمايشگر با اندازه هاي متفاوت استفاده مي کنيد، حرکت نشانگر ماوس شما از يک نمايشگر به نمايشگر ديگر مي تواند باعث ظاهر شدن آن در يک نقطه غيرقابل پيش بيني بر روي نمايشگر دوم گردد (ممکن است نشانگر ماوس شما در مرکز نمايشگر اول باشد، در حالي که در قسمت بالاي نمايشگر دوم ظاهر مي شود). براي برطرف نمودن اين مشکل، بر روي دستک تاپ کليک راست نموده و سپس گزينه Properties يا Personalize را برحسب سيستم عامل مورد استفاده خود انتخاب کنيد. در ويندوز XP به برگه Display Settings کليک نماييد. کاربران Windows7 نيز بايد بر روي Display و سپس Change Display Settings کليک کنند. هنگامي که دو صفحه نمايش خود را مشاهده کرديد، صرفا نمايشگر ثانويه را به بالا يا پايين بکشيد تا بطور صحيح با نمايشگر اصلي همتراز گردد.

جستجوي وب با استفاده از مرورگر ويندوز7
 

جستجوي متحد (Federated) يکي از ويژگي هاي جذاب اما تقريبا ناشناخته Windows7 است که به شما اجازه مي دهد مستقيما از داخل مرورگر ويندوز (Windows Explorer) به جستجوي وب بپردازيد. براي استفاده از اين ابزار، بايد يک کانکتور جستجو را براي تأمين کننده مورد نظر خود (نظير Google, Bing و يا نظاير آنها) يافته و نصب نماييد. شما مي توانيد مجموعه کاملي از اين کانکتورها را به همراه دستورالعمل هاي کامل آنها با يک جستجوي ساده پيدا کنيد.

سفارشي سازي محيط ويندوز7 (1)

سفارشي سازي محيط ويندوز7 (1)

کاليبرده نمودن رنگ هاي صفحه نمايش در ويندوز 7
 

سيستم عامل جديد مايکروسافت داراي يک ويزارد مفيد است که تضمين مي کند رنگ ها بر روي نمايشگر شما بطور صحيح ظاهر مي شوند. براي استفاده از ويزارد مذکور در پانل کنترل ويندوز بر روي گزينه Appearance and Personalization و سپس Display کليک نماييد. حالا بر روي لينک Calibrate Color در نوار جانبي جعبه محاوره اي کليک کنيد. مراحل ويزارد مربوطه را دنبال نموده، و گاما، روشنائي، کنتراست و توازن رنگ را تنظيم کنيد تا از نتايج بدست آمده راضي شويد.

مخفي نمودن آيکن هاي دسک تاپ
 

اگر دسک تاپ شما با آيکن هاي فايل ها، ميان برها و برنامه ها پوشيده شده است، مي توانيد به آساني آنها را ناپديد کند.
بر روي يک ناحيه خالي از دسک تاپ خود کليک راست نموده و در ويندوز XP به Arrange Icons يا در دو سيستم عامل جديدتر، به View برويد. گزينه Show Desktop icons را غيرفعال کنيد تا صفحه نمايش شما کاملا خلوت شود.
براي برگرداندن آيکن ها، کافي است همين فرايند را تکرار نموده و اين بار گزينه مذکور را فعال کنيد.

انتخاب اقلام متعدد در مرورگر ويندوز 7
 

با وجود آنکه شما با نگه داشتن کليد Shift يا Ctrl در هنگام کليک، به آساني مي توانيد بيش از يک آيتم را در مرورگر ويندوز انتخاب کنيد، حتي روش هاي آسان تري نيز براي انجام اين کار وجود دارند. مرورگر ويندوز را باز کرده، در صورت نياز کليد Alt را فشار دهيد تا منوي پنجره ظاهر شود، سپس به منوي Tools رفته و گزينه Folder Options را انتخاب کنيد. در جعبه محاوره اي مربوطه به برگه View رفته و سپس فهرست گزينه ها را براي يافتن Use check boxes to select items جستجو نماييد. اين گزينه را فعال کنيد تا وقتي نشانگر موس خود را بر روي هر آيتمي قرار مي دهيد، يک مربع تيک در کنار آن ظاهر شود. به اين ترتيب مي توانيد از آن براي انتخاب آيتم مورد نظر استفاده نماييد.

برنامه هاي کاربردي و نوار وظيفه
 

ماقبلا در مورد Pin کردن فايل هاي پر استفاده به نوار وظيفه صحبت کرده بوديم؛ اما اگر بخواهيد فايلي را در يک برنامه کاربردي خاص، با کشيدن و انداختن آن بر روي نوار وظيفه OS X باز کنيد، چکار کنيد؟ همه کاري که بايد انجام دهيد، نگه داشتن کليد shift، هنگام انداختن فايل بر روي آيکن نوار وظيفه است. شما حتي مي توانيد با استفاده از اين شگرد فايل ها را با برنامه کاربردي که به آن فايل ها اخصاص ندارد باز کنيد.

سفارشي سازي محيط ويندوز7 (1

استفاده از کتابخانه ها
 

کتابخانه ها (Libraries)، پوشه هاي مجازي هستند که به شما اجازه مي دهند، فايل هاي مشابه را در يک مکان مناسب جمع کنيد. Windows7 با چندين کتابخانه پيش فرض براي موسيقي، عکس و اسناد ارائه مي شود؛ اما شما مي توانيد اين کتابخانه ها را با افزودن فايل ها و دايرکتوري هاي بيشتر، توسعه دهيد. به عنوان مثال، ما network shareهاي پراستفاده را به کتابخانه documents اضافه کرديم. کامپيوتري که اين shareها بر روي آن ميزباني مي شود نياز به نصب Windows desktop search 4,0 يا بالاتر دارد، در غير اين صورت شما بايد بر روي پوشه اي که مي خواهيد اضافه کنيد؛ کليک راست نماييد و گزينه Always available offline را انتخاب کنيد.

جستجوي پيش فرض ويندوز
 

چيز جديدي که با Win7 عرضه شد، Search Foundation بود که به اين سيستم عامل اجازه مي دهد منابع راه دور اسناد (مثل Flickr يا youTube) را نيز به اينترفيس جست و جوي محلي ويندوز اضافه کند. کافي است يک فايل "کانکتور" با پسوند odsx را براي سرويسي که مي خواهيد جست و جو کنيد (به عنوان مثال: Flickr search connector Google Windows7) پيدا کنيد. آن را دانلود و اجرا نماييد. اين search، به داريکتوري User>searches افزوده خواهد شد.

درايوهاي مجازي
 

آيا داراي چند ماشين مجازي هستيد؟ حالا شما مي توانيد درايو ديسک سخت مجازي (فايل .vhd) را Mount کنيد و از طريق Explorer و دقيقا مثل هر درايو ديگري به آن دسترسي پيدا کنيد، تا بتوانيد داده ها را از آن بيرون بکشيد يا حتي آن را به راحتي بين کامپيوترهاي مختلف منتقل کنيد. با استفاده از Disk management، ديسک هاي سخت مجازي (VHDها) را ايجاد، متصل و فرمت کنيد. کافي است به Disk management برويد، و بر روي يکي از ديسک ها کليک کنيد و به منوي Action، (جايي که مي توانيد يکVHD را ايجاد يا از ديسک سخت Mount کنيد)، برويد.
منبع:بزرگراه رايانه 135
ادامه دارد...
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image