جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
سفارشي سازي محيط ويندوز7 (2)
-(1 Body) 
سفارشي سازي محيط ويندوز7 (2)
Visitor 479
Category: دنياي فن آوري

تعويض پوشه اجرايي پيش فرض ويندوز اکسپلورر
 

بطور پيش فرض، اجراي windose Explorer (که کليد ميان بر آن، Win+E است) شما را به دايرکتوري Libraries مي برد؛ اما ممکن است شما با My Computer راحت تر باشيد.
خصوصا اگر بخواهيد چندين ديسک سخت يا درايوهاي شبکه را مرور کنيد. براي تغيير پوشه اجرا، با تايپ Explorer در فيلد جست و جوي منوي Start، ويندوز اکسپلورر را باز کنيد، بر روي اولين نتيجه کليک راست کنيد و Properties را انتخاب نماييد. تحت برگه Shortcut، فيلد Target را به:

%SystemRoot%explorer.exe\root.::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8%-08002B30309D}
 

تغيير دهيد.

اسلايدشوي کاغذ ديواري
 

Win7، از ايجاد اسلايدشوهاي کاغذ ديواري با استفاده از RSS پشتيباني مي کند اما انجام اين کار به ندرت ساده است.
به c:\windows\resources\themes برويد و يک کپي از يکي از تم ها بر روي دسک تاپ ايجاد کنيد. آن را در Notpad باز کنيد و کد زير را به فايل اضافه کنيد:

[[slide show]]
Interval=1800000
Shuffle=1
RSSFeed (your RSS feed goes here)
 

سپس فايل را ذخيره کنيد و براي نصب تم خود، بر روي آن دبل کليک کنيد. فقط Rss Feedهايي که داراي تصوير هستند با اين روش کار مي کنند.

جستجوي اينترنت از منوي استارت
 

گزينه Search در منوي Start بطور نرمان فقط فايل هاي موجود بر روي کامپيوتر شما را جست و جو مي کند، اما شما مي توانيد آن را براي جست و جوي اينترنت به گونه اي فعال کنيد تا مرورگر پيش فرض شما را براي جست و جوي اينترنت اجرا کند.
Group Policy Editor را با اجراي gpedit.msc در منوي Start باز کنيد. بر روي Add Search Internet link to start menu کليک راست و آن را فعال کنيد.
متأسفانه اين کار فقط در نسخه هايي از ويندوز که داراي Group Policy Editor هستند امکان پذير است بنابراين کاربران Home Premium شانسي براي استفاده از آن ندارند.

سفارشي سازي محيط ويندوز7 (2)

نوار وظيفه ويندوز ويستا در ويندوز 7
 

اگر شما نوار وظيفه ويندوز ويستا را در Windows7 ترجيح مي دهيد، مي توانيد آن را به نمايش درآوريد. بر روي نوار وظيفه، کليک راست کنيد و Properties را انتخاب نماييد. جعبه کنار Use smallicons را علامت بزنيد و گزينه Combine when taskbar is full را تحت منوي کشويي Taskbar Buttons انتخاب کنيد. حالا برنامه هاي اجرا شده؛ نام کامل خود را در نوار وظيفه نشان مي دهند و چندين نمونه از يک برنامه تا زماني که نوار وظيفه پر باشد، در يک گروه نشان داده نمي شود. شما همچنين مي توانيد با اضافه کردن يک نوار ابزار جديد در رشته userprofile%AppData\Roaming\%,Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch نوار ابزار Quick Launch را نيز برگردانيد.

نوار کناري ويندوز ويستا
 

اگر نوار کناري شمارا اذيت مي کند، مي توانيد ميزان شفافيت هر يک از Gadgetهاي آن را با کليک راست بر روي هر يک، انتخاب Opacity و مشخص کردن درصد شفافيت آن تنظيم کنيد.

بهينه سازي کار با درايوها در ويندوز XP
 

براي اضافه کردن آيکون Quick Launch به درايو CD يا DVD خود، My Computer را باز کنيد و آيکون CD يا DVD را به ناحيه Quick Launch نوار وظيفه بکشيد. اين کار شما را قادر مي سازد تا فايل هايي را که در انتظار burn شدن بر روي CD يا DVD هستند، مشاهده کنيد و يا حتي drive tray را باز کنيد. با اين روش شما مي توانيد ميان برهايي به هر فايل يا پوشه ديگر نيز ايجاد کنيد.

سفارشي سازي محيط ويندوز7 (2)

منوي فايل شبيه XP در ويندوز ويستا
 

منوي Start ويندوز ويستا خيلي تأثيرگذار است اما برخي از افراد، نسخه قديمي XP را ترجيح مي دهد. براي سوئيچ کردن بين اين دو، بر روي دکمه Start کليک راست کنيد و Properties را انتخاب نماييد. حالا، Start Menu يا Classic Start Menu را انتخاب و بر روي OK کليک کنيد.

ارسال گزارش خطا در ويندوز XP
 

براي اين که سوالات مربوط به ارسال گزارش خطا، هنگامي که يکي از برنامه ها از کار باز مي ايستد را غيرفعال کنيد بر روي Starta'Control Panel و سپس System کليک کنيد. بر روي دکمه Error reporting در انتهاي صفحه کليک کنيد تا بتوانيد درخواست هاي error reporting را فعال يا غيرفعال کنيد.

ballon tipها را غيرفعال کنيد (ويندوز XP)
 

اگر pop-up ballon tipها براي شما آزاردهنده هستند، مي توانيد آنها راغيرفعال کنيد. ما توصيه مي کنيم قبل از انجام اين کار، يک Restore Point ايجاد نماييد (بر روي Start و سپس All programs, Accessories, System Tools, System Restore کليک کنيد.)
بر روي Run کليک نماييد و regedit را وارد کرده و Enter را فشار دهيد.
حالا بر روي ورودي HKEY_CURRENT_USER Software, Microsoft, Windows, Current Version, Explorer, Advanced دبل کليک کنيد. در سمت راست پنجره اي که ظاهر مي شود کليک راست کنيد و Mew, DWORD را انتخاب نماييد و سپس نام آن را EnableBallonnTipe بگذاريد.
برروي اين ورودي جديد دوبار کليک کنيد و عدد (0) را در فيلد Value data تايپ کنيد، بر روي OK کليک و کامپيوتر را از نو راه اندازي نماييد.

افزايش سايز فونت در ويندوز ويستا
 

اگر شما يک مانيتور با رزولوشن بالا داشته باشيد، ممکن است متن را خيلي کوچک بيينيد. براي افزايش سايز متن، بر روي دسک تاپ کليک راست کنيد و Personalize را انتخاب کنيد، در سمت چپ، بر روي (Adjust font size(DPI کليک کنيد يا Larger Scale را انتخاب کنيد و يا با کليک بر روي Custom DPI، گزينه مورد نظرتان را برگزينيد.

fast user switching
 

بطور پيش فرض، ويندوز XP به شما اجازه مي دهد بدون اين که Log off کنيد بين کاربران مختلف سوئيچ نماييد، هر چند اين کار مي تواند باعث افت کارايي شود. براي غيرفعال کردن اين ويژگي، بر روي Start, Control Panel, User Accounts کليک کنيد.
گزينه Change the way users log on and off را انتخاب کنيد و سپس تيک کنار جعبه Use fast user switching را برداريد.

کار با ماوس از طريق صفحه کليد
 

در ويندوز7، صفحه کليد مي تواند کنترل کارهايي که ماوس انجام مي دهد را به دست بگيرد. بر روي Starta'Control Panel کليک کنيد. بر روي گزينه Ease of Access Center دو بار کليک کنيد و روي گزينه Make the Mouse easier to use کليک نماييد. حالا، يک تيک در کنار جعبه Turn on mouse keys بگذاريد و سپس براي پيکره بندي آن، بر روي Setup mouse keys کليک کنيد.

سفارشي سازي محيط ويندوز7 (2)

سفارشي سازي محيط ويندوز7 (2)

تغيير سايز Recycle Bin در ويندوز7
 

به طور پيش فرض، Recycle Bin قادر است تا 10 درصد از فضاي ديسک سخت شما را به خود اختصاص دهد، اما اگر يک ديسک سخت بزرگ داريد (به عنوان مثال، بزرگ تر از 250 گيگابايت) احتمالا به آن نيازي نداريد. براي تغيير مقدار فضاي اختصاص يافته به آن، بر روي آيکون Recycle Bin کليک راست کنيد، Properties را انتخاب کنيد و سپس با کشيدن زبانه، مقدار فضاي اختصاص يافته را تنظيم کنيد.

گزينه Hibernate
 

اگر مي خواهيد به جاي Standby يا Shut down، ويندوز Hibernate کنيد بر روي Start, Turn off computer کليک کنيد و سپس کليد Shift را نگه داريد. حالا گزينه Hibernate، اسناد باز را بر روي ديسک سخت ذخيره مي کند و بنابراين از Standby که آنها را در حافظه ذخيره مي کند ايمن تر است.

تغير دکمه Shutdown
 

براي تغيير دادن عملکرد دکمه Power منوي Start، بر روي Start کليک کنيد و سپس Power Options را تايپ کنيد و Enter را فشار دهيد. تحت Plan در حال اجراي فعلي، بر روي Change plan settings کليک کنيد و سپس گزينه Change advanced power settings را انتخاب کنيد. گزينه Power buttons and lid، و سپس Start menu Power button را باز کنيد. حالا شما مي توانيد بين sleep.Shutdown و Hibernate، يکي را انتخاب کنيد.

به نرم افزارهاي قديمي شانس اجرا بدهيد
 

اگر با اجراي برنامه هاي قديمي ويندوز XP در ويندوز 7 مشکل داريد، بر روي فايل .exe آن دبل کليک کنيد. بر روي برگه Compatibility کليک کنيد، يک تيک در کنار جعبه Run this program in compatibility mode بگذاريد و سپس گزينه operating systems را از ليست کشويي که ظاهر مي شود انتخاب کنيد.
اگر در مورد مکان فايل اطمينان نداريد، بر روي ميان بري که براي باز کردن آن استفاده مي کنيد کليک راست کنيد و Open file location را انتخاب کنيد.

حذف کادر محاوره اي پيام هاي تائيد در ويندوز XP
 

جعبه محاوره اي تائيد حذف که وقتي شما يک فايل را حذف مي کنيد ظاهر مي شود ممکن است غيرضروري به نظر برسد، خصوصا وقتي شما Recycle Bin را براي مواقع اضطراري در اختيار داريد. براي متوقف کردن آنها، بر روي Recycle Bin کليک راست کنيد و گزينه Display delete confirmation dialog را از انتخاب خارج کنيد.

فارسي سازي تنظيمات فولدرها
 

ويندوز 7 سعي مي کند براساس محتوي پوشه ها، بهترين تنظيمات را به آنها اعمال کند. هر چند، شما مي توانيد با کليک راست بر روي پوشه مورد نظر، انتخاب Properties و سپس کليک بر روي برگه Customize، اين تنظيمات را عوض کنيد. از منوي کشويي که ظاهر مي شود، نوع تنظيمات پوشه مورد نظر را انتخاب کنيد.

آيکون هاي دسک تاپ در ويندوز XP
 

اگر متوجه شديد بر روي دسک تاپ کامپيوتر آيکون هاي My Document, My Network Places و My Computer ( يا حتي هر سه ي آنها) وجود ندارد، بازگرداندن آنها بسيار ساده است. بر روي قسمت خالي دسک تاپ کليک راست کنيد، Properties را انتخاب کنيد و در پنجره Display Properties که ظاهر مي شود، برگه Desktop را انتخاب کنيد. حالا بر روي دکمه Customize Desktop کليک کنيد و جعبه هاي هر سه گزينه را تيک بزنيد.

تغيير سايز آيکون هاي دسک تاپ
 

براي اين که به سرعت بتوانيد سايز آيکون هاي دسک تاپ ويندوز را عوض کنيد، تمام پنجره ها را minimize کنيد و سپس کليد control را پايين نگه داريد.
حالا scroll wheel ماوس تان را بچرخانيد و ساير آيکون ها را تنظيم کنيد.

مديريت آيکون هاي Notification Area
 

Notification Area در قسمت گوشه پائين سمت راست دسک تاپ ويندوز به سرعت مي تواند شلوغ شود. براي سازماندهي آن، بر روي دکمه Start کليک راست کنيد، بر روي Properties کليک نماييد و برگه Notification Area را انتخاب کنيد. بر روي Customize کليک کنيد تا ليستي از تمام آيکون هاي جاري نمايش داده شود.
براي هر آيتم، بر روي منوي کشويي آن، کليک کنيد و زمان نمايش يافتن آن را مشخص نماييد.

از هاي لايت شدن برنامه هاي جديد جلوگيري کنيد (ويندوز XP)
 

ويندوز XP، برنامه هاي جديدي را که در منوي Start بر روي کامپيوتر شما نصب شده اند، هاي لايت مي کند اما اين کار مي تواند باعث درهم و برهم شدن آن شود. براي غيرفعال کردن اين ويژگي، بر روي دکمه Start کليک راست کنيد، Properties را انتخاب کنيد و سپس به سربرگ Start Menu برويد.
حالا، بر روي دکمه Customize کنار Start Menu کليک کنيد و برگه Advanced را انتخاب نماييد. گزينه Highlight، دومين گزينه از بالا است.

ليست برنامه هاي منوي Start را براساس الفبا مرتب کنيد (ويندوز XP)
 

با نصب برنامه هاي جديد، ليست برنامه هاي منوي Start مي تواند شلوغ و بي قاعده شود. براي اين که برنامه ها را براساس حروف الفبا مرتب کنيد، در هر جايي درون ليست برنامه هاي منوي Start کليک راست کنيد و گزينه Sort by name را انتخاب کنيد.

کنترل بازي هاي کودکان
 

براي اين که کودکان را از پرداختن به بازيهاي نامناسب برحذر داريد، بر روي Start کليک کنيد، Parental controls را تايپ کنيد و Enter را فشار دهيد. حساب کاربري فرزندتان را انتخاب کنيد و سپس بر روي گزينه Games کليک کنيد. حالا، بر روي Set game ratings کليک کنيد و از ليست محدوديت هاي سني يکي را انتخاب کنيد.

جستجوي Network Share
 

جست و جوي network Shareها کار ساده اي است؛ البته اگر به کامپيوتري که Shareها را ميزباني مي کند، دسترسي داشته باشيد. نصب windows Desktop Search 4,0 بر روي کامپيوتر ويندوزي که از آن پشتيباني مي کند، هر Shareي را که بر روي آن کامپيوتر ميزباني مي شود، توسط کاربر قابل جست و جو مي کند. اين موضوع در مورد XP، ويستا و Home Server نيز مصداق دارد.
اگر مي خواهيد network Shareهاي غير ويندوز را جست و جو کنيد، نياز به نصب يک ابزار ثالث مثل copernic Desktop search professional (که با قيمت 50 دلار در آدرس www.copernic.com در دسترس است) داريد.

حفظ تنظيمات سفارشي نمايش پوشه ها
 

ويندوز اغلب فرض مي کند که برخي از پوشه هاي خاص، عکس ها و موسيقي را در خود جاي داده است (حتي اگر اينطور نباشد) و بر همين اساس، گزينه هاي نمايش اين پوشه ها را عوض مي کند. شما مي توانيد با تنظيم يک پيش نمايش پيش فرض سفارشي شده، گزينه هاي ويندوز را تغيير دهيد.
هر پوشه اي که در بردانده فايل ها است را باز کنيد، به منوي Properties برويد و برگه Customize را باز کنيد. تحت Folder Templates، گزينه Documents را انتخاب کنيد. سپس، مجددا در داخل پوشه کليک راست کنيد و گزينه View را به Details تغيير دهيد. شما مي توانيد با کليک راست بر روي ليبل Categories و انتخاب ....More، ترتيب نمايش هر Categoriy را عوض کنيد، آن را حذف کنيد يا چيزي به آن اضافه کنيد.
وقتي تنظيمات Details را براساس خواسته خود انتخاب کرديد، آن را به عنوان استانداردي براي تمام پوشه ها درآوريد. براي انجام اين کار به منوي Forder Options که تحت منوي Tools قرار دارد، برويد. برگه View را انتخاب کنيد و سپس بر روي Apply To All Folders کليک نماييد.

سفارشي سازي محيط ويندوز7 (2)

منبع:بزرگراه رايانه 135
Add Comments
Name:
Email:  
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image