جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ميان برهاي مفيد ويندوز
-(2 Body) 
ميان برهاي مفيد ويندوز
Visitor 186
Category: دنياي فن آوري
استفاده از ميانبرها هنگام کار در سيستم عامل، عادت خوبي است که بسياي از ما از گذشته هاي دور آن را حفظ نموده ايم. بعضي از ما هرگز اين عادت خود را ترک نکرده ايم و هنوز به طور منظم از ميان برهاي صفحه کليد در ويندوز استفاده مي کنيم. برحسب نوع کاري که انجام مي دهيد، مي توانيد با اين روش واقعاً سرعت خود را بالا ببريد.
بنابراين اگر سيستم جديدي را خريده ايد که از ويندوز 7 استفاده مي کند و يا اگر خودتان اين سيستم عامل را خريداري نموده و بر روي کامپيوتري که داشته ايد، نصب کرده ايد، احتمالا مايليد بدانيد که ميان برهاي جديد صفحه کليد و ماوس در اين سيستم عامل، چگونه مي توانند زندگي را براي شما آسان تر نمايند.

ميان برهاي مفيد ويندوز

الصاق پوشه هاي جداگانه به نوار وظيفه
 

اگر تلاش کنيد فولدرهايي را به Taskbar، الصاق (Pin) نماييد، آنها صرفا به Explorer اضافه خواهند شد. براي برطرف نمودن اين مشکل، بر روي فولدر مورد نظر خود کليک راست کرده و سپس گزينه Create Shortcut را انتخاب نماييد.
حالا بر روي ميانبر مربوطه کليک راست نموده و گزينه properties را انتخاب کنيد. فيلد Target را به c:\windows\explorer.exe, c:\Foldername تغيير دهيد. عبارت Foldername را با محل واقعي فولدر مورد نظر خودتان جايگزين نماييد. تغييرات را ذخيره کرده، سپس بر روي ميانبر مربوطه کليک راست نموده و گزينه Pin to Taskbar را انتخاب کنيد.

ميانبر براي پيام جديد ايميل
 

شما مي توانيد با ايجاد يک ميانبر به پنجره New Message، هنگام نوشتن emailهاي خود، در وقت صرفه جويي کنيد. براي اين منظور بر روي دسک تاپ، کليک راست نموده، گزينه New و سپس Shortcut را انتخاب کنيد. در فيلد :Location عبارت: mailto را وارد کرده و نامي شبيه به New Mail را براي ميانبر خود انتخاب نماييد. هنگامي که بر روي اين آيکن دو بار کليک نماييد، يک پنجره Compose را در کلاينت پستي پيش فرض شما باز خواهد کرد.

ايجاد آيکون Recycle Bin به نوار وظيفه
 

اگر آيکن Recycle Bin را بر روي Taskbar بکشيد، تحت گروه Windows Explorer به آن الصاق خواهد شد. اگر ترجيح مي دهيد که آن را بصورت يک آيکن جداگانه در Taskbar در اختيار داشته باشيد مي توانيد از اين مراحل استفاده کنيد:
بر روي Taskbar کليک راست نموده، گزينه Toolbars و سپس New Toolbar را انتخاب کنيد.
آدرس systemroot%\AppData\Roaming\%Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch را بعنوان مسير فولدر وارد کنيد.
حالا بر روي Taskbar کليک راست نموده و گزينه Lock the Taskbar را غيرفعال کنيد.
نوار جديد Quick Launch را به محلي که مي خواهيد جابجا نموده و آيکن هاي ناخواسته را حذف کنيد.
بر روي آن کليک راست نموده، گزينه هاي Show Textو Show Title را غيرفعال کنيد.
در بخش View گزينه Large را بعنوان اندازه آيکن ها انتخاب کنيد. Recycle Bin را به نوار جديد کشانده و سپس مجددا Taskbar را قفل نماييد.

اضافه کردن Recycle Bin به پنجره My Computer
 

شما مي توانيد با استفاده از يک هک ساده رجيستري، يک ميانبر به Recycle Bin را در پنجره (My Computer) در ويندوز XP اضافه نماييد. براي اين منظور کافي است Regedit را اجرا کرده و به ورودي HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MyComputer\NameSpace برويد.
در بخش سمت راست، کليک راست نموده، گزينه New و سپس Key را انتخاب کرده و نام آن را به {645FF04000AA002F954E-9F08-101B-5081} تغيير دهيد. حالازماني که به پنجره Computer برگرديد بايد ميانبر Recycle Bin را در آن مشاهده کنيد.

حذف ورودي هاي برنامه ها از Windows Uninstaller
 

اگر با Uninstall نمودن برنامه ها مشکلي داشته ايد (مثلا فرآيند مذکور با مشکل مواجه شده است و يا اينکه صرفا فايل هاي برنامه مورد نظر را از درايو ديسک سخت خود حذف کرده ايد)، ممکن است متوجه شويد که نرم افزار مورد نظر هنوز در فهرست Windows Uninstaller ( يا Add or Remove در ويندوز XP ) قرار دارد.
شما مي توانيد براي نصب مجدد و سپس Uninstall نمودن نرم افزار تلاش کنيد؛ اما اين روش مشکلتان را برطرف نمي کند. بنابراين با يک سفر کوتاه به رجيستري ويندوز، مشکل را حل کنيد. Regedit را اجرا کرده و به ورودي HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall برويد.
حالا ورودي برنامه مورد نظر خود را يافته و آن را حذف نماييد.

حذف فلش ها از آيکن هاي ميانبر
 

فلش کوچکي که در گوشه بعضي از آيکن ها قرار گرفته، نشان مي دهد که آنها ميان بر( لينک هايي به فايل هاي ديگر) هستند. اگر نمي خواهيد اين فلش ها را ببينيد، به آساني مي توانيد آنها را ناپديد کنيد. براي اين منظور Regedit را اجرا کرده و به ورودي HKEY_CLASSES_ROOT\Inkfile برويد.
حالا ورودي IsShortcut را در بخش سمت راست حذف نماييد. سپس به HKEY_CLASSES_ROOT\piffile رفته و باز هم وروي IsShortcut را حذف کنيد. هنگامي که ويندوز خود را مجدداً راه اندازي نماييد، فلش هاي ميانبر ناپديد خواهند شد.

Scroll در بين آيکن هاي Taskbar
 

آيا مي خواهيد بدون بهره گيري از ويژگي Flip3D (کليدهاي Win+Tab) چرخشي را در بين تمام برنامه هايي که باز کرده ايد انجام دهيد؟ ترکيب کليدهاي Win+T، شما را در بين تمام برنامه هاي باز هدايت نموده و به شما اجازه خواهد داد تا Thumbnailهاي پنجره هاي آنها را ببينيد، اما تغييري در آنچه که در بقيه صفحه نمايش داده مي شود، ايجاد نخواهد کرد.

اجراي يک نمونه (Instance) جديد از يک نرم افزار کاربردي
 

تغييرات اعمال شده بر روي Taskbar به معناي آن است که کليک بر روي آيکن يک برنامه که در اينجا قرار گرفته، بطور خودکار يک نمونه جديد از آن را اجرا نخواهد کرد. در مقابل، اين کليک صرفا به شما نشان مي دهد که چه پنجره هايي از نرم افزار کاربردي مورد نظر در حال حاضر باز هستند.

ميان برهاي مفيد ويندوز

اما اگر شما بر روي آيکن مربوطه Shift+Click نموده و يا کليد وسط ماوس را بر روي آيکن يک برنامه در Taskbar فشار دهيد، مي توانيد نمونه ديگري از آن را اجرا کنيد.

اجراي يک نمونه Elevated از يک نرم افزار کاربردي
 

شما مي توانيد يک برنامه را با اعتبارنامه هاي سرپرستي اجرا نمائيد، حتي اگر به يک حساب کاربري با سطح سرپرستي Log-on نکرده باشيد. براي باز کردن يک نمونه Elevated از نرم افزار کاربردي مورد نظر خود، در حالي که ترکيب کليدهاي A shift+Ctrl را نگهداشته ايد بر روي آيکن آن در Taskbar کليک نمائيد.

بستن يک Thumbnail در Taskbar
 

در گوشه بالا و سمت راست هر پنجره Thumbnail در Taskbar يک آيکن X قرمز رنگ قرار گرفته است که مي توانيد از آن براي بستن پنجره مورد نظر استفاده کنيد. آيا به دنبال يک روش سريع تر هستيد؟ خوب، کافي است با کليد وسط ماوس بر روي پنجره مربوطه کليک نمائيد.

بازيابي آخرين پنجره فعال
 

گروه بندي Taskbar جديد باعث مي شود سازماندهي برنامه هايي که در Windows7 باز کرده ايد، آسان تر از هميشه باشد. اما روشي وجود دارد تا بتوانيد سرعت اين فرآيند را حتي بيش از اين افزايش دهيد. در حاليکه کليد Ctrl را نگه داشته ايد بر روي يک گروه Taskbar کليک نماييد تا آخرين پنجره فعال در آن گروه باز شود، براي چرخش در بين تمام پنجره هايي که باز کرده ايد، به کليک ادامه دهيد.

باز کردن يک Jamp List
 

Jamp- Listها يکي از مفيدترين ويژگي هاي جديد Windows7 به حساب مي آيند که دسترسي فوري به فرامين پرمصرف را در اختيار شما قرار مي دهند. دو روش براي باز کردن آنها وجود دارد: کليک راست بر روي يک آيکن Taskbar و کشيدن آن به سمت بالا.

سازماندهي پنجره ها با Snap
 

قابليت جديد Snap در سيستم عامل Windows7 به شما اجازه مي دهد تا پنجره هاي خود را برحسب اينکه آنها را به کدام بخش از صفحه نمايش مي کشيد؛ به شيوه هاي جذاب گوناگوني سازماندهي نمائيد.
اما شما براي اين کار الزاما به ماوس خود نياز نخواهيد داشت. در مورد هر پنجره باز، در حاليکه کليد win را نگه داشته ايد، يکي از کليدهاي مکان نما را فشار دهيد تا Snap عملکرد مقتضي را انجام دهد. براي maximize نمودن پنجره، از کليد Win به همراه کليد مکان نماي بالا استفاده کنيد. فشار کليدهاي مکان نماي چپ يا راست به همراه کليد Win باعث مي شود که پنجره مورد نظر نيمه متناظر با کليد مکان نما را بر روي صفحه نمايش پر کند.

ميان برهاي مفيد ويندوز

استفاده از کليد Win به همراه کليد مکان نماي پائين نيز پنجره را Minimize کرده و يا آن را به اندازه اصلي خود (در صورتي که Maximize شده باشد) برمي گرداند.

تمام پنجره هاي باز را نامرئي کنيد
 

با ويژگي Aero Peek، حرکت دادن نشانگر ماوس به گوشه پائين و سمت راست Taskbar باعث مي شود که تمام پنجره هاي باز شما ناپديد گرديده و بتوانيد دسک تاپ خود را ببينيد. براي انجام اين کار بدون ماوس، ترکيب کليدهاي Win+Space را فشار دهيد.

Minimize نمودن تمام پنجره ها، غير از پنجره فعال
 

گاهي اوقات بهترين روش براي پاکسازي فکرتان اين است که دسک تاپ خود را از هر چيزي غير از آنچه که بر روي آن کار مي کنيد، خالي نمائيد. انجام اين کار در Windows7 بسيار آسان است: کافي است ترکيب کليدهاي Win+Home را فشار دهيد تا تمام پنجره ها به استثناء پنجره اي که در حال حاضر فعال است، Minimize شوند.

انتقال يک پنجره به يک نمايشگر ديگر
 

چيدمان هاي چند نمايشگري مي توانند راحتي فوق العاده اي را براي کاربران به همراه داشته باشند، اما گاهي اوقات سازماندهي پنجره هاي شما در بين آنها به يک چالش تبديل مي شود.
با اين حال شما در Windows7 با چنين مشکلي مواجه نخواهيد شد. در حاليکه ترکيب کليدهاي Shift+Win را نگه داشته ايد کليدهاي مکان نماي چپ يا راست را فشار دهيد تا پنجره مورد نظر بطور خودکار به نمايشگر مقتضي فرستاده شود.

استفاده از ذره بين
 

اگر براي ديدن بخش هايي که از صفحه نمايش مشکل داريد، با مشکلات بينايي مواجه هستيد و يا از يک تفکيک پذيري بيش از حد بالا براي يک کار خاص استفاده مي کنيد، فشار ترکيب کليدهاي Win و "+" گزينه ذره بين ويندوز را فعال نموده و به شما اجازه مي دهد تا تصوير نمايشگر خود را بزرگ نمايي کنيد. براي آنکه همه چيز پس از انجام کارتان دوباره کوچکتر شود، ترکيب کليدهاي Win و "-" را فشار دهيد.

تنظيم گزينه هاي Projection
 

اگر از سيستم Windows7 خود به همراه يک پروژکتور استفاده مي کنيد، مي توانيد به آساني گزينه هاي نمايشگر خود را با فشار ترکيب کليدهاي Win+P تغيير دهيد. به اين ترتيب گزينه هايي براي نمايش اطلاعات فقط بر روي کامپيوتر خودتان، فقط بر روي پروژکتور، نمايش همزمان بر روي هر دو و يا گسترش Projection شما در اختيارتان قرار خواهد گرفت.

ميانبرهاي صفحه کليد براي اجراي برنامه هاي کاربردي
 

به همراه نوار وظيفه جديد Windows7، مجموعه کاملا جديدي از ميانبرهاي صفحه کليد نيز ارائه شده است. شما احتمالا در مورد ميانبرهاي Windows Key+1-0 که برنامه هاي کاربردي موجود در نوار وظيفه را (اگر بسته باشند) اجرا مي کند و يا اگر در حال اجرا باشند، بر روي آنها متمرکز مي شود، چيزهايي شنيده ايد. اما کليدهاي ميان بر ديگري هم وجود دارد. Win+T در بين تمام برنامه هاي کاربردي نوار وظيفه مي چرخد و Win+Shift+ دکمه پيکان دار راست، و از پنجره فوکوس شده اخير، از يک مانيتور به مانيتور ديگر برويد. در نهايت، Win+Space يک بررسي سريع از دسک تاپ را به شما نشان مي دهد.

Win+P، براي سوئيچ بين نمايش گرها
 

اتصال لپ تاپ به يک پروژکتور يا يک مانيتور بيروني، هرگز به اين سادگي نبوده است، کافي است وسيله مورد نظر را به کامپيوترتان متصل کنيد و Win+P را فشار دهد. با اين کار منويي را باز مي کنيد که از طريق آن مي توانيد نمايش دسک تاپ بر روي کامپيوتر يا پروژکتور، هر دوي آنها يا نمايش بر روي مانيتور بيروني را انتخاب کنيد. اين گزينه براي پخش فيلم يا نمايش ارائه هاي پاورپوينت، عالي است.

يک ميان بر به وب
 

براي باز کردن سريع سايت هاي وب، در ناحيه اي خالي از نوار وظيفه کليک راست کنيد، Toolbars را انتخاب کنيد و بر روي گزينه Address کليک نماييد. حالاشما مي توانيد آدرس هاي وب سايت هاي مورد نظرتان را در اين جا تايپ کنيد تا ويندوز آن را در مرورگر وب شما باز کند.

دور زدن Recycle Bin
 

براي صرفه جويي در فضاي ديسک سخت، وقتي بر روي Delete کليک مي کنيد دکمه Control را پايين نگه داريد. اين بدان معنا است که Recycle Bin ناديده گرفته مي شود و ويندوز مي تواند فضاي اشغال شده توسط آن بر روي ديسک را بازنويسي کند.

از ميان برهاي صفحه کليد استفاده کنيد
 

ميانبرهاي صفحه کليد متعددي در ويندوز ويستا وجود دارد که به انجام سريع کارها کمک مي کنند. به عنوان مثال، فشردن دکمه Windows و Spacebar باعث ظاهر شدن نوار کناري مي شود (در صورتي که در پس زمينه در حال اجرا باشد)، در حالي که تلفيق دکمه Windows+T يک پيش نمايش زنده از آيتم هاي نوار وظيفه را به نمايش درمي آورد.
شما همچنين مي توانيد آيتم هاي موجود در Quick Launch را با نگه داشتن کليد Windows و فشردن عدد مناسب (Windows و 1 براي شروع اولين ورودي Quick Launch و به همين ترتيب) اجرا کنيد.

ساعت هاي بيشتري را به ويندوز اضافه کنيد
 

اگر نياز به دانستن ساعت و زمان ساير کشورها داريد، بر روي Clock در Notification Area کليک راست کنيد و Adjust Date\Time را انتخاب کنيد. برگه Additional Clocks را انتخاب کنيد و بر روي يک يا هر دو گزينه Show this Clock کليک کنيد. منطقه زماني مورد نظر را انتخاب و بر روي OK کليک کنيد. بر روي ساعت هاور کنيد تا مناطق زماني جديد ظاهر شوند.

يک ميان بر براي جلوگيري از shutdown
 

اگر يک برنامه مشکوک به طور مرتب سعي کند پي سي شما را از نو راه اندازي کند، بر روي دسک تاپ کليک راست کنيد، سپس New,Shortcut را انتخاب نماييد. Shutdown.exe-e را وارد کنيد، بر روي Next کليک و اسمي براي آن انتخاب کنيد. وقتي پي سي شما شروع به Shutdown کرد، بر روي آن ميانبر دبل کليک کنيد تا اين فرآيند از کار بيفتد.

پوشه ها را با يک کليک واحد باز کنيد (ويندوز XP)
 

براي سرعت بخشيدن به برنامه ها و باز کردن پوشه ها، My Computer را باز کنيد و Folder Options را از منوي Tools انتخاب کنيد. تحت Click items as follows، گزينه Stingle click را انتخاب کنيد.

يک timestamp را وارد Notepad کنيد
 

اين، يک توصيه سهل و ساده براي آن دسته از افرادي است که اغلب از برنامه هاي Notepad استفاده مي کنند. وقتي اين برنامه در ويندوز ويستا يا XP باز است، فشردن F5 زمان و تاريخ جاري را اضافه مي کند.

براي اجراي هر برنامه، يک ميانبر سفارشي بر روي صفح کليد ايجاد کنيد
 

براي پرهيز از شلوغ شدن دسک تاپ، با انواع و اقسام ميانبرها، شما مي توانيد ميانبرهاي منحصر به فردي براي همه برنامه هاي کاربردي (يا حتي اسناد) ايجاد کنيد. ابتدا، شما نياز به ايجاد يک ميان بر معمولي به برنامه مورد نظر داريد (البته اگر اين ميانبر از قبل وجود نداشته باشد بايد آن را ايجاد کنيد). بر روي فايل اجرايي کليک راست کنيد و روي Create Shortcut کليک نماييد. سپس بر روي ميانبر جديد، کليک راست کنيد و Properties را انتخاب نماييد. در فيلد Shortcut Key، ميانبر مورد نظرتان را تايپ کنيد.

ميان برهاي مفيد ويندوز

ميانبر صفحه کليد مي تواند با Ctrl+Alt شروع شود اما شما مي توانيد هر کليدي بر روي صفحه کليد را به يک ميانبر اختصاص دهيد. وقتي در Explorer هستيد اين ميانبر بر روي دسک تاپ، و حتي وقتي در ساير برنامه ها هستيد، کار مي کند.

ابزار File TypesMan
 

ابزار File TypesMan از نمايش فرمت هاي قابل معيني در فولدر Recent Documents منوي Start (که فهرستي از فايل ها و اسنادي که به تازگي از آنها استفاده کرده ايد را نشان مي دهد) جلوگيري مي نمايد. در پنجره اين برنامه به مرور پسوند فايلي بپردازيد که مي خواهيد از فهرست مستثني شود، بر روي آن دو بار کليک نموده و سپس گزينه Don't add this file type to recent documents را فعال کنيد. اين برنامه هيچ يک از آيتم هاي موجود فولدر Recent Documents را حذف نخواهد کرد.

ميان برهاي مفيد ويندوز

غيرفعال کردن Balloon-Tipها
 

توضيحات کوچکي که از ناحيه System Tray به بيرون مي جهند غالباً مي توانند در لحظات غيرمناسبي براي شما مزاحمت ايجاد کنند. کاربران Vista\XP مي توانند اين بالون ها را با يک دست کاري سريع بر روي رجيستري، غيرفعال نمايند. براي اين منظور Regedit را اجرا کرده و به ورودي HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVesion\Explorer\Advanced برويد.
با کليک راست بر روي بخش سمت راست پنجره، يک ارزش DWORD جديد را با نام EnableBalloonTips ايجاد نموده، به آن مقدار صفر داده و سپس بر روي OK کليک نماييد. کاربران Windows7 گزينه آسان تري در اختيار دارند. براي اين منظور، در پانل کنترل ويندوز رفته و تحت System and Security گزينه Review Your Computer's Status را انتخاب کنيد. در سمت چپ بر روي گزينه Change Action Center settings کليک نموده و هر چيزي که نمي خواهيد تذکرات مربوط به آن نمايش داده شوند را غيرفعال کنيد.

ميان برهاي مفيد ويندوز

منبع:بزرگراه رايانه 135
Add Comments
Name:
Email:  
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image