جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
تکنيک هاي افزايش سرعت درويندوز 7(2)
-(1 Body) 
تکنيک هاي افزايش سرعت درويندوز 7(2)
Visitor 363
Category: دنياي فن آوري

تنظيمات پيشرفته
 

روش هاي عميق تر ديگري نيز براي کاهش زمان بارگذاري ويندوز وجود دارد. براي مثال، غيرفعال کردن لوگوي ويندوز که در طول اجراي سيستم عامل نمايش داده مي شود مي تواند چند ثانيه در وقت شما صرفه جوئي نمايد. براي انجام اين کار، برگه Boot را در ابزار msconfig باز کرده و سپس گزينه No GUI Boot را فعال کنيد. حالا بر روي OK کليک نموده و سيستم خود را مجدداً راه اندازي کنيد.
به همين ترتيب، بعضي از تنظيمات BIOS نيز مي توانند در کاهش زمان آغاز فرآيند Start-up مؤثر باشند، هر چند که درگير شدن با اين تنظيمات به کاربران مبتدي توصيه نمي شود. براي دستکاري BIOS، سيستم خود را مجدداً راه اندازي کرده و کليدي که براي ورود به صفحه BIOS Setup به شما اعلام مي شود را فشار دهيد (معمولا Delete يا F2).
از کليدهاي مکان نما براي هدايت استفاده کرده، کليد Enter را براي انتخاب يک گزينه، و کليد Escape را براي لغو يا بازگشت به يک سطح بالاتر فشار دهيد. به دنبال گزينه هايي باشيد که به ابزارهاي بوت pc شما مربوط مي شوند، خصوصا چيزي شبيه به Boot Priority يا Boot Order. انتخاب درايو ديسک سختي که سيستم عامل بر روي آن نصب شده است به عنوان اولين گزيه در اين فهرست (بجاي درايو فلاپي يا درايو اپتيکال) مي تواند چند ثانيه ديگر در زمان شما صرفه جوئي کند.
در عين حال، بررسي کنيد که آيا مي توانيد يک آزمايش سريع حافظه را فعال نماييد يا خير، زيرا به اين ترتيب مي توانيد زمان بيشتري را صرفه جوئي کنيد. پس از اتمام اين کار، گزينه مربوط به ذخيره سازي و خروج از BIOS را انتخاب نماييد. اگر چه احتمال آن اندک است، اما اگر سيستم شما از ادامه کار صحيح خود سر باز زد، مجدداً به تنظيمات BIOS برگشته، گزينه مربوط به تنظيمات پيش فرض Fail-Safe را انتخاب کرده، تنظيمات خود را ذخيره نموه و سپس از BIOS خارج شويد.

روشن کردن سيستم
 

حالا شما ايده کاملي از آنچه که وقتي براي راه اندازي ويندوز انتظار مي کشيد روي مي دهد را در اختيار داريد. بديهي است که بخش عمده اي از فرآيند Start-up ويندوز در زماني که سيستم خود را روشن مي کنيد کاملا ضروري مي باشد، اما راه هايي وجود دارند که بتوانيد فرآيند مذکور را کارآمدتر نموده و به اين ترتيب سرعت آن را افزايش دهيد، اما نبايد انتظار معجزه داشته باشيد.
مطمئنا بهترين روش براي اجتناب از انتظارهاي زمان راه اندازي ويندوز اين است که pc خود را دائما روشن نگه داشته و يا آن را پس از اتمام کار خود در وضعيت Standby) Sleep) قرار دهيد. با اين حال، به اين ترتيب بايد خودتان را براي افزايش صورتحساب هاي برق خود آماده کنيد.

Readyboost
 

يقيناً بسياري از کاربران علاقه اي ندارند که pcهاي خو را باز کرده و خود را با ارتقاءهاي سخت افزاري (براي تقويت عملکرد آن) درگير نمايند. يک روش براي بهبود عملکرد سيستم (بدون نياز به چنين دردسرهايي)، استفاده از Readyboost است. اين ويژگي در ويندوز از يک کليد حافظه USB، براي ارتقاء عملکرد بهره گيري مي کند. Readyboost قادر است اين کار را بدون به خطر انداختن اطلاعات شخصي کاربر در صورت دزديده شدن Flash USB و يا ريسک از دست دادن اطلاعات در صورت جداشدن غيرمنتظره آن از کامپيوتر، انجام دهد. تنها نکته اي که بايد به آن توجه داشته باشيد، اين است که تمام مدل هاي Flash USB بطور يکساني توليد نشده اند و نمونه مورد استفاده شما بايد به اندازه کافي سريع باشد تا بتواند تفاوت محسوسي را ايجاد نمايد. مايکروسافت معتقد است ابزار مورد نظر بايد قادر به انتقال حداقل 2/5 مگابايت اطلاعات در ثانيه باشد. با اين حال، ويژگي مذکور تنها به کليدهاي حافظه USB محدود نمي شود. به عبارت ديگر، اگر يک اسلات کارت حافظه SD بر روي سيستم خود در اختيار داشته باشيد که چندان مورد استفاده قرار نمي گيرد، مي توانيد از آن براي فعال سازي ويژگي Readyboot بهره گيري نمائيد. براي اين منظور کافي است در پنجره Computer بر روي ابزار USB و يا کارت حافظه خود کليک راست نموده، گزينه Properties را انتخاب کرده و سپس براي مشاهده و پيکربندي تنظيمات مربوطه به برگه Readyboost برويد.

تکنيک هاي افزايش سرعت درويندوز 7(2)

مانيتورينگ ميزان قابليت اعتماد
 

مهم ترين گام براي حل مشکلات، اين است که علت بوجود آمدن آنها را پيدا کنيد. براي اين منظور بر روي گوي Start کليک نموده، عبارت reliability را در فيلد جستجو وارد کنيد. بر روي View Reliability History کليک نماييد تا پنجره Reliability Monitor باز شود. در اين پنجره، تاريخچه اخير فعاليت کامپيوتر شما بصورت يک نمودار با آيکن هايي که نشان مي دهند انواع خاصي از وقايع در چه زمان هايي اتفاق افتاده اند، نمايش داده خواهد شد. يک دايره قرمز يا مثلث زرد مي تواند نشان دهنده يک مشکل باشد. بر روي يکي از اين آيکن ها کليک نماييد تا جزئيات بيشتري درباره آن نمايش داده شود. براي مشاهده اين موضوع که آيا راه حلي براي مشکل مورد نظر وجود دارد ياخير، بر روي لينک Check for a solution کليک نماييد. ممکن است راه حل ها و اصلاحيه هاي مورد نياز شما بعداً منتشر شوند و شما مي توانيد اين موضوع را با Action Center (آيکن پرچم در ناحيه Notification Area) بررسي کنيد.

تکنيک هاي افزايش سرعت درويندوز 7(2)

توليد ايندکس را متوقف کنيد
 

توانايي جستجوي اسناد و ساير فايل ها براساس عباراتي که در آنها وجود دارد، راحتي زيادي را براي کاربران فراهم مي سازد اما اين فرآيند به معناي آن است که کامپيوتر شما بايد به جستجوي اين اطلاعات بپردازد که باعث کندي عملکرد آن مي گردد. اگر حاضر هستيد از اين کمک اضافي صرفنظر کنيد، غيرفعال کردن ويژگي شاخص گذاري (Indexing) مي تواند به بهبود عملکرد کامپيوترتان کمک نمايد. براي انجام اين کار، گزينه Computer را از منوي Start انتخاب کنيد. بر روي درايو C: کليک راست کرده و سپس گزينه Properties را انتخاب کنيد. در برگه General، گزينه "Allow files on this drive to have content indexed in addition to file properties" را غيرفعال کرده و سپس بر روي OK کليک نمائيد.

تکنيک هاي افزايش سرعت درويندوز 7(2)

نظارت بر منابع سيستم
 

به منوي Start رفته، عبارت resource را تايپ کرده و سپس بر روي لينک Resource Monitor کليک نماييد. اين ابزار، اطلاعاتي درباره نحوه عملکرد منابع مختلف سيستم شما را در اختيارتان قرار مي دهد. صفحه Overview يک نماي خلاصه از وضعيت CPU، درايوهاي ديسک سخت، شبکه و حافظه را با نمودارهايي در سمت راست نشان مي دهد. بر روي فلش رو به پايين هر يک از نوارهاي عنوان کليک نماييد تا اطلاعات بيشتري درباره برنامه هايي که بيشترين عطش را براي مصرف منابع کامپيوتر شما دارند، مشاهده کنيد. براي مشاهده اطلاعات اختصاصي تر، بر روي ساير برگه ها کليک نماييد.

مديريت تغذيه سيستم
 

استفاده از ويژگي Power-management ويندوز کار مناسبي است اما شما نبايد اين کار را به قيمت از دست رفتن کارآيي انجام دهيد.

تکنيک هاي افزايش سرعت درويندوز 7(2)

به عنوان مثال، اگر شما بر روي يک دسک تاپ کار مي کنيد (و يا از يک لپ تاپ متصل به پريز برق به عنوان دسک تاپ بهره برداري مي نمائيد) نيازي نداريد که ديسک سخت کامپيوترتان پس از گذشت 5 دقيقه خاموش شود يا پردازنده تان حالت Idle برود و يا پخش ويدئويي که در حال تماشاي آن هستيد براي صرفه جويي در مصرف انرژي، بهينه سازي شود. از آنجائيکه شما قصد نداريد عمر باطري را بر روي اين نوع کامپيوتر حفظ کنيد، بايد از حداکثر گزينه هاي کارآيي استفاده نمائيد. هنگامي که شما تنظيمات مصرف برق را پيکربندي مي کنيد، Windows7 آنها را براساس وضعيت تغذيه برق کنوني ذخيره مي نمايد.
اگر در حال استفاده از يک لپ تاپ هستيد، هنگامي که ابزار شما هنوز به يک پريز ديواري متصل است تنظيمات مصرف برق آن را در وضعيتي که براي استفاده از باتري مناسب خواهد بود، پيکربندي نکنيد، زيرا در اين صورت به محض آنکه لپ تاپ از پريز ديواري جدا شود، تنظيمات انجام شده توسط شما با تنظيمات وضعيت کار باطري جايگزين خواهند شد. اين مسئله از اهميت بالائي برخوردار است، زيرا حالت Power sever سرعت پردازنده شما را کاهش مي دهد.
اينکار مي تواند باعث شود که کامپيوتر شما بسيار کند به نظر برسد، حتي با وجود آنکه هيچ مشکلي ندارد. بنابراين، حالت Power saver را پيش از جدانمودن لپ تاپ خود از پريز ديواي فعال نکنيد. براي مشاهده اينکه آيا لپ تاپ شما به تغذيه برق شهري متصل است يا خير، بر روي آيکن تغذيه برق در ناحيه Notification Area دو بار کليک نماييد. شما مي توانيد هنگامي که لپ تاپ با تغذيه باتري خود کار مي کند، اينترفيس Aero Glass را نيز غيرفعال نماييد تا صرفه جوئي بيشتر در مصرف توان باتري صورت گيرد.
به طور پيش فرض، ويندوز 7 در حالت کارآيي Balanced يا متعادل عرضه مي شود. به منظور بهره برداري حداکثر از تمام امکانات اين سيسم عامل، بر روي Start کليک کنيد؛ Power را تايپ نمائيد و Power Options را انتخاب کنيد. گزينه High Performance Plan را انتخاب کنيد. (اگر اين گزينه را مشاهده نکرديد، بر روي Show additional Plans کليک کنيد) حالا کامپيوتر شما با تنظيمات بهينه شده انرژي دسک تاپ کار مي کند. اگر قصد داريد برخي از تنظيمات، نظير مدت زمانيکه ديسک سخت قبل از خاموش شدن بايد منتظر بماند را تغيير دهيد، بر روي Change Plan setting>change advanced Power settings کليک کنيد.

تکنيک هاي افزايش سرعت درويندوز 7(2)

حذف منابع غيرضروري
 

بطور پيش فرض، Windows7 از يک محافظ صفحه نمايش استفاده نمي کند. شما نيز مي توانيد اين تنظيمات را حفظ نموده و براي خاموش کرن صفحه نمايش در مواقعي که از سيستم خود استفاده نمي کنيد، بر گزينه هاي مصرف برق تکيه داشته باشيد. بسياري از Screensaverهاي تزئيني (خصوصاً انواعي که داراي افکت هاي 3 بعدي هستند) فشار اضافه اي را بر کامپيوتر شما تحميل مي کنند. اين وضعيت نه تنها باعث مصرف شدن برق بيشتري مي گردد،، بلکه مي تواند از انجام بسياري از کارهاي نگهداري پشت صحنه که Windows7 آنها را در هنگام بيکاري کامپيوتر شما انجام مي دهد نيز جلوگيري نمايد. يک مورد استثناء براي قاعده فوق الذکر اين است که بخواهيد کامپيوتر شما در مواقعي که مورد استفاده قرار نمي گيرد، قفل شود. در چنين شرايطي بر روي گوي Start کليک نموده، عبارت screensaver را در فيلد جستجو وارد کرده و سپس کليد Enter را فشار دهيد. از منوي dropdown گزينه Blank را انتخاب نموده و سپس گزينه On resume display logon screen option را انتخاب کنيد. براي اعمال تنظيمات جديد خود بر روي OK کليک نماييد.

از نسخه 64 بيتي ويندوز 7 استفاده کنيد
 

ويندوز، عاشق RAM است. هر چقدر مقدار حافظه بيشتري براي سيستم فراهم کنيد، سيستم عامل به ميزان کمتري به درايو ديسک سخت متکي خواهد بود. اما اگر بخواهيد ويندوز بتواند بيش از 3 گيگابايت حافظه را آدرس دهي کند، بايد نسخه 64 بيتي آن را اجرا کنيد. اگر ويندوز 7 را به عنوان يک ارتقاء براي سيستم عامل قبلي خريداري مي کنيد، بايد يک ديسک نصب 64بيتي را در جعبه آن پيدا کنيد؛ نسخه 32 بيتي را کاملا فراموش کنيد. علاوه بر شناسايي RAM بيشتر، نسخه 64 بيتي ويندوز، از پردازنده، بهتر استفاده مي کند و بهترين تجربه کاربري ويندوز را به شما ارائه مي نمايد.

تکنيک هاي افزايش سرعت درويندوز 7(2)

تزئينات اضافي را غيرفعال کنيد (ويندوز ويستا و 7)
 

همه به تزئينات علاقه دارند اما استفاده از امکانات چشم نواز ويندوز، هزينه زيادي دارد خصوصا در پي سي هاي قديمي تري که از يک پردازنده تک هسته اي يا مقدار RAM اندکي استفاده مي کنند. اگر شما به کارآيي بيش از پنجره هاي شفاف يا کنترل هاي متحرک و انيميشن اهميت مي دهيد، اين افکت هاي بصري را غيرفعال کنيد. Control Panel را باز کنيد، Visual را در فيلد Search تايپ کنيد و بر روي Adjust the appearance and performance of windows کليک نمائيد. گزينه Adjust for best performance را انتخاب و سپس بر روي Apply کليک کنيد. پس از چند ثانيه، شما يک اينترفيس ساده از ويندوز مشاهده مي کنيد اما از پاسخ گويي سريع تر آن احساس لذت خواهيد کرد.
اگر ظاهر ويندوز بيش از حد ساده است، مي توانيد گزينه Custom را انتخاب کنيد و سپس هر يک از افکت هايي را که مي خواهيد، مجدداً بازيابي نمائيد. فقط به خاطر داشته باشيد: هر چقدر چيزهاي بيشتري را فعال کنيد کارآيي ويندوز بيشتر تحت تأثير قرار مي گيرد.

سيستم را سريع تر بوت کنيد
 

آيا ويندوز 7 در مقايسه با ساير نسخه هاي ويندوز حقيقتا سريع تر بوت مي شود؟ اندکي. اما هر چه تعداد برنامه هاي نصب شده بيشتر باشد پي سي با سرعت کمتري بوت مي شود (چيزي که براي تمام نسخه هاي ويندوز مصداق دارد). بسياري از برنامه هاي کاربردي، ويندوز را مجبور مي کنند آنها را در Startup اجرا کنند، وضعيتي که بي شباهت به تعداد زيادي اتوموبيل که سعي مي کنند وارد يک لاين واحد شوند، نيست. برنامه Startup Delayer که در آدرس find.pcworld 64149\com در دسترس قرار داد يک ابزار عالي است که به برنامه هاي startupي که شما انتخاب مي کنيد دستور مي دهد صبور باشند سر جاي خود بنشينند و کمي بعد اجرا شوند؛ مدتي بعد از اين که مقداري از ترافيک اوليه راه اندازي ويندوز کاهش پيدا کرد.
نتيجه نهايي اين است که کامپيوتر شما بسيار سريع تر بوت مي شود. اين يوتيليتي، ليستي از تمام برنامه هايي که وقتي سيستم شما راه اندازي مي شود،آنها نيز اجرا مي گردند را ارائه مي کند. به منظور تنظيم ميزان تأخير براي اجراي هر يک از آنها، کافي است آيتم مورد نظر را به نوار سفيدي که در انتهاي پنجره قرار دارد بکشيد. شما يک خط سفيد مشاهده مي کنيد که نشان دهنده آن برنامه کاربردي است؛ براي افزايش يا کاهش مدت زمان تأخير، اين خط را به چپ يا راست بکشيد.

تکنيک هاي افزايش سرعت درويندوز 7(2)

Startup Delayer يک برنامه رايگان است و يکي از بهترين روش هايي است که ما براي سرعت بخشيدن به کامپيوترهايي که به کندي راه اندازي مي شوند مي شناسيم؛ حتي کامپيوترهايي که ويندوز 7 را اجرا مي کنند.

از شر نرم افزارهاي اضافي خلاص شويد
 

هنوز بسياري از سازندگان کامپيوتر اصرار دارند سيستم هاي جديد خود را با نرم افزارهاي غيرضروري و ناخواسته اي که فضاي ارزشمند ديسک سخت را اشغال مي کنند و فرآيند راه اندازي کامپيوتر را کند مي نمايند عرضه کنند. ما در مورد مجموعه هاي امنيتي که ممکن است به آنها نيازي نداشته باشيد، بازي هايي که شايد هرگز از آنها استفاده نکنيد و يوتيليتي هايي که دردي از شما دوا نمي کنند، حرف مي زنيم.
اين نرم افزارها را دور بريزيد. شما مي توانيد به Control panel برويد و بر روي Uninstall a program کليک کنيد و يا از يکي از يوتيليتي هاي رايگان نظير Revo Uninstaller که در آدرس 62049\find.pcworld.com در دسترس قرار دارد استفاده کنيد. اين ابزار نه تنها نرم افزارها را رفع نصب مي کند بلکه فايل هاي به جا مانده و ورودي هاي رجيستري را نيز حذف مي کند. فقط بايد اطمينان پپيدا کنيد که چيزهاي مهمي مثل Adobe Flash Player يا Microsoft.Net Framework را حذف نکنيد.

نظارت بر عملکرد سيستم
 

اگر به چارت ها، اعداد و مجموعه داده ها علاقه داريد، ويندوز 7 همه ابزار مورد نياز شما را در خود جاي داده است. Performance Monitor، نظارت بر سخت افزار و برنامه هاي کاربردي شما را به صورت بلادرنگ انجام داده و تمام انواع داده هايي را که مي توانيد بازبيني و مقايسه کنيد ايجاد مي کند. اين گزينه بيشتر با هدف استفاده مديران سيستم در ويندوز 7 گنجانده شده تا استفاده کاربران عادي؛ اما اگر مي خواهيد کارآيي سيستم خود را با ساير سيستم ها مقايسه کنيد، مي توانيد از آن بهره برداري نماييد. براي دسترسي به Performance Monitor، کليد Windows را فشار دهيد، Perfmon را تايپ کنيد و دکمه Enter را فشار دهيد. از اين جا به بعد شما احتمالا به استفاده از فايل هاي Help نياز خواهيد داشت زيرا اين ابزار، user-friendly نيست.

Aero Peek Delay را بهينه کنيد
 

Aero Peek، که يکي از جالب ترين پيشرفت هاي ويندوز 7 محسوب مي شود وقتي شما ماوس خود را بر فراز دکمه Show Desktop نگه مي داريد، به طور موقت تمام پنجره هاي شما را شفاف مي کند. اگر تنظيمات پيش فرض را بپذيريد، تقريباً يک ثانيه تمام طول مي کشد تا اين افکت عمل کند. اما چرا بايد منتظر ماند؟ يک دست کاري کوچک در رجيستري مي تواند شفافيت آني را براي شما به ارمغان آورد.
براي ظاهر شدن منوي Start، دکمه Windows را فشار دهيد، Regedit را در جعبه جستجو تايپ کنيد و دکمه Enter را فشار دهيد. سپس، در داخل رجيستري به کليد HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\advanced برويد. بر روي يک ناحيه خالي در ستون سمت راست کليک کنيد و سپپس Value-32bit)DWWORD) را انتخاب کنيد. در اين فيلد، نام DesktopLivePreviewHoverTime را وارد کنيد. به طور پيش فرض، ويندوز مقدار (0) را به آن اختصاص مي دهد که دقيقا همان چيزي است که شما مي خواهيد. پي سي را از نو راه اندازي کنيد. دفعه بعد که ماوس را بر فراز Show Desktop نگه داريد، Peeking با اندکي سرعت بيشتر ظاهر مي شود.

به Chrome سوئيچ کنيد
 

پرکاربردترين برنامه کاربردي که در يک پي سي از آن استفاده مي شود چيست؟ مرورگر وب. بنابراين نبايد متعجب شد که يک راه براي سرعت بخشيدن به تجربه کار شما با ويندوز، سوئيچ کردن به سريع ترين مرورگر، يعني Google Chrome است. همان گونه که قبلا هم اشاره کرده بوديم، Chrome در مقايسه با Firefox، اينترنت اکسپلورر، Opera و Safari صفحات را با سرعت بيشتري بار مي کند. اين مزيت ممکن است فقط بين دو يا سه ثانيه باشد اما همين ثانيه ها هستند که ارزش دارند.

تکنيک هاي افزايش سرعت درويندوز 7(2)

منبع:بزرگراه رايانه 135
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image