جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
روش هاي افزايش و بهبود عملکرد ويندوز 7 (2)
-(7 Body) 
روش هاي افزايش و بهبود عملکرد ويندوز 7 (2)
Visitor 422
Category: دنياي فن آوري

قدرت HomeGroups
 

HomeGroups، به اشتراک گذاري فايل ها و چاپگرها بين کامپيوترها را حقيقتاً ساده کرده است، اما متأسفانه تنها در صورتي که از Windows7 استفاده کنيد، مي توانيد به يک HomeGroups متصل شويد. HomeGroups خود در پانل کنترل شبکه سازي، تنظيم و سپس موسيقي، عکس ها و اسناد را با ساير کامپيوترهاي HomeGroups به اشتراک بگذارند. اگر مي خواهيد فايل هاي منفرد را به اشتراک بگذاريد؛ مي توانيد با کليک راست بر روي آنها و انتخاب گزينه مناسب از منوي Share With، اين کار را انجام دهيد.

ماشين حساب ويندوز7
 

با Windows7، چيزهاي قديمي مثل Paint, Notepad و ماشين حساب، يک تغيير در ظاهر گرافيکي را تجربه کرده اند؛ اگر چه پيشرفت هاي صورت گرفته در ماشين حساب، از تغيير پوسته ها بسيار فراتر رفته است. علاوه بر يک ماشين حساب رياضي استاندارد،، Win7 حالت هاي آماري، علمي و برنامه نويسي را در کنار عملکردهاي ويژه براي محاسبه اقتصاد سوخت، اجاره ها و حتي وام هاي شما به آن اضافه کرده است. آيا هنوز هم فکر مي کنيد ماشين حساب به همان شکلي است که قبلاً بوده است؟ منوي View را که تمام اين امکانات در آن جا پنهان شده است چک کنيد.

گزارش مصرف توان در ويندوز 7
 

Windows7 براي کمک به شما در جهت تحليل بهتر مسائل مربوط به مصرف انرژي در پي سي تان، عملکردهاي جديدي را به Powercfg.exed اضافه کرده است. براي ايجاد يک گزارش، يک جعبه خط فرمان را مجوزهاي Administrator باز کنيد. براي انجام اين کار، کليد Windows را فشار دهيد و cmd را در جعبه جستجو تايپ کنيد، بر روي cmd کليک راست کنيد و Run As Administrator را انتخاب نماييد. حالا، جعبه را انتخاب و Powercfg.energy راتايپ نماييد. Powercfg براي حدود 60 ثانيه اجرا مي شود و سپس گزارشي با عنوان energyreport.html را در c:\windows\system32 ايجاد مي نمايد.

روش هاي افزايش و بهبود عملکرد ويندوز 7 (2)

اين گزارش، تمام چيزهايي را که در کامپيوتر شما باعث کار و فعاليت پردازنده مي شود که به نوبه خود به معناي مصرف انرژي بيش تر است به شما نشان مي دهد. به عنوان مثال، اگر بخواهيد در مصرف انرژي صرفه جويي کنيد gadgetهاي نوار کناري را اجرا نکنيد. در تست هايي که ما انجام داديم، اغلب مشکلات به ابزار USBي که براي صرفه جويي در انرژي به درستي shut-off نشده بودند؛ مربوط مي شد. در حالي که ممکن است تصور کنيد مصرف انرژي يک وسيله USB بسيار اندک است، اگر اين ابزار از خاموش شدن پردازنده يا south bridge جلوگيري کنند، مقدار انرژي اضافي، به جايي که بسيار تحت تأثير مصرف انرژي قرار مي گيرد؛ يعني باطري، لطمه مي زند. گزارش انرژي مشکلات را حل نمي کند اما ابزاري عالي براي کمک به حل آنها به شمار مي رود.

ضبط آسان فايل هاي ISO
 

با Win7، مايکروسافت بالاخره از burning disk image پشتيباني کرد. کافي است بر روي يک فايل ISO کليک کنيد تا Windows Disc Image Burner ظاهر شود. اين، يک پنجره کاملا ساده است، اما در چنين فعاليتي آيا به چيزي بيشتر از اين نياز داريد؟

کاليبره کردن مانيتور با Display color Wizard
 

چه از يک پروژکتور ديواري يا يک LCD کوچک استفاده بکنيد، ما، اجراي ابزار Display Color Calibration را براي بهينه سازي رندر رنگها در ويندوز توصيه مي کنيم. اين برنامه را با تايپ dccw در منوي استارت اجرا کنيد. اين ويزارد با ارائه چند گام که از طريق آن مي توانيد گاما، brightness و کنتراست رنگ صفحه نمايش را براي اين که تصاوير به بهترين نحو ممکن نمايش داده شوند، تنظيم مي کند.

بستن آيتم هاي متعدد نوار وظيفه (ويندوز XP)
 

براي بستن چندين پوشه و برنامه کاربردي متعدد بر روي نوار وظيفه، کليد Control را در حالي که بر روي هر آيتم دبل کليک مي کنيد، پايين نگه داريد. حالا، بر روي هر يک از آيتم ها، کليک راست کنيد و Select Group را انتخاب کنيد.
فضاي اختصاص يافته به System Restore را تغيير دهيد (ويندوز XP)
اگر ديسک سخت شما در حال پر شدن است، امکان اين وجود دارد که مقدار فضاي اختصاص يافته به System Restore را محدود کنيد. بر روي Start کليک کنيد، Control Panel را باز کنيد و سپس بر روي آيکون سيستم، دوبار کليک نماييد. برگه System Restore را انتخاب کنيد و از زبانه اي که مشاهده مي کنيد براي اختصاص فضاي مورد نظر خود استفاده کنيد. اگر به دليل داشتن يک نسخه پشتيبان کامل، نيازي به System Restor نداريد، مي توانيد کلا آن را غير فعال کنيد.

افزايش سرعت مشاهده آيتم هاي منوي Start در ويندوز XP
 

اين توصيه فقط براي کاربران پيشرفته است. براي از بين بردن تأخيري که هنگام کليک کردن بر روي منوي Start به وجود مي آيد، بر روي Start کليک کنيد، Run را انتخاب نماييد و Regedit را تايپ کنيد و Enter را فشار دهيد. بر روي HKEY_CURRENT USER، سپس Control Panel و Desktop دبل کليک کنيد. در قسمت سمت راست اين پنجره، ورودي MenushowDelay را پيدا کنيد و بر روي آن دبل کليک نماييد، عدد (0) را به عنوان Value وارد کنيد و کامپيوتر خو را از نو راه اندازي کنيد.

روش هاي افزايش و بهبود عملکرد ويندوز 7 (2)

روش هاي افزايش و بهبود عملکرد ويندوز 7 (2)

قابليت اطمينان به ويندوز
 

آيا در مورد ميزان اطمينان به ويندوز ويستا کنجکاو هستيد؟ reliability and performance را در جعبه جست و جوي منوي Start تايپ کنيد و Enter را فشار دهيد. تحت Monitoring Tools، گزينه Reliability Monitor را انتخاب کنيد تا تقويمي از جزئيات مشکلات و زمان وقوع آنها را مشاهده کنيد.

تهيه يک گزارش تفصيلي از سلامتي سيستم
 

ويندوز ويستا به همراه سرويسي که سخت افزار شما را تست مي کند و مشکلات بالقوه را هاي لايت مي نمايد ارائه مي شود. براي اجراي اين گزارش، بر روي Start کليک کنيد، Performance and information را تايپ کنيد و Enter را فشار دهيد. در سمت چپ، بر روي Advanced Tools و سپس Generate a System health report کليک کنيد. پس از چند لحظه، انتظار گزارش شما ظاهر مي شود.

تهيه Screenshotهاي سريع
 

ابزار Screenshot متعددي وجود دارد که کمپاني هاي مختلف عرضه مي کنند اما ويندوز ويستا، ابزاري براي اين کار دارد که به شکل توکار در آن گنجانده شده است. Snipping tool را در جعبه جست و جوي منوي Start تايپ کنيد و Enter را فشار دهيد. شما سپس مي توانيد يک Screenshot از کل صفحه يا بخشي از آن بگيريد.

ويژگي تشخيص صدا (ويندوز ويستا)
 

يکي از اجزاي مفيد ويندوز که به شکل گسترده اي ناديده گرفته مي شود، Voice recognition است. براي اجراي آن، يک ميکروفون را به سيستم خود متصل کنيد و سپس بر روي Start کليک نموده و Windows speech recognition را تايپ کنيد و Enter را فشار دهيد. شما حالا به مرحله setup مي رويد. شما از دستورالعمل هاي صوتي به جاي صفحه کليد و ماوس خود استفاده خواهيد کرد. تشخيص صدا براي ديکته کردن به جاي تايپ در اسناد بسيار مفيد است.
شاخص گذاري جستجو (ويندوز ويستا)
ابزار indexing توکار ويندوز ويستا به شما اجازه مي دهد جست و جوهاي فوق سريع را که گاهي اوقات مي توانند به کندي انجام شوند يا در صورتي که به شکل توام انجام شوند به دليل کندي متوقف شوند انجام دهيد. اگر چنين اتفاقي رخ داد، بر روي Start کليک کنيد، indexing options را تايپ کنيد و سپس بر روي Advanced کليک نماييد. حالا بر روي دکمه Rebuild کليک کنيد.

افزايش سرعت ماوس (ويندوز ويستا)
 

به منظور تغير سرعت scroll يک ماوس، بر روي Start کليک کنيد، Mouse را تايپ کنيد و سپس Enter را فشار دهيد. حالا، بر روي برگه Wheel کليک کنيد و عدد موجود در بخش Vertical Scrolling را به منظور تنظيم سرعت آن تغيير دهيد.

افزايش عمر باطري (ويندوز ويستا)
 

شما مي توانيد عمر باطري لپ تاپ خود را با محدود کردن استفاده از پردازنده افزايش دهيد. بر روي Start کليک کنيد، Power options را تايپ کنيد و Enter را فشار دهيد. Power plan مناسب را انتخاب و بر روي Change plan settings, change advanced power settings کليک کنيد. بر روي Processor power management و سپس Maximum power state دبل کليک کنيد. انتخاب يک درصد کم تر، عمر باطري را افزايش مي دهد اما کارآيي را محدود مي کند.

بررسي Event Log (ويندوز ويستا)
 

ويندوز ويستا، تمام رخدادهايي را که وقتي سيستم عامل در حال اجرا است روي مي دهند نگه مي دارد. به عنوان مثال، اين موضوع به شما اجازه مي دهد از زمان دقيق به اتمام رسيدن باطري لپ تاپ يا وقتي که يکي خطاي حياتي ايجاد مي شود آگاه شويد. براي مشاهده اين لاگ، event viewer را در جعبه جست و جوي منوي Start تايپ کنيد، بر روي Windows Logs دبل کليک کنيد و سپس بر روي System کليک کنيد. اطلاعات بيشتر مربوط به هر ورودي را مي توانيد با دبل کليک بر روي آن به دست آوريد.

روش هاي افزايش و بهبود عملکرد ويندوز 7 (2)

بررسي حافظه مجازي (ويندوز ويستا)
 

حافظه مجازي، از فضاي ديسک سخت براي افزايش کارآيي استفاده مي کند اما نياز به ست آپ درست دارد. بر روي My Computer کليک راست کنيد، Properties را انتخاب کنيد و سپس برگه Advanced را انتخاب کنيد. در داخل بخش Performance، بر روي Settings کليک کنيد و سپس يک بار ديگر برگه Advanced را انتخاب نماييد.
در انتهاي صفحه اي که مشاهده مي کنيد، تحت Virtual Memory بر روي Settings کليک کنيد و نهايتا در پنجره اي که ديده مي شود، اطمينان حاصل کنيد که System managed size انتخاب شده باشد.
پوشه ها را از search index پنهان کنيد (ويندوز ويستا)
براي اطمينان از اين که نواحي مشخصي از ديسک سخت شما در ايندکس جست و جوي ويستا منظور نمي شود، indexing options را در جعبه جست و جوي منوي Start تايپ کنيد و Enter را فشار دهيد. حالا، بر روي دکمه Modify کليک کنيد و از درخت دايرکتوري براي رسيدن به پوشه هايي که مي خواهيد مخفي شوند استفاده کنيد. وقتي مکان آنها رامشخص کرديد، تيکي که در جعبه سمت چپ آن قرار گرفته را برداريد.

روش هاي افزايش و بهبود عملکرد ويندوز 7 (2)

افزودن آيتم ها به منوي Start (ويندوز XP)
 

شما مي توانيد به سرعت، هر فايل يا پوشه اي را به منوي Start اضافه کنيد و اين کار را با کشيدن آن به منويStart و انتظار براي باز شدن اين منو و سپس انداختن آن به داخل بخش بالايي منو انجام دهيد.

خلاصه اطلاعات سيستم (ويندوز XP)
 

ويندوز XP قادر است اطلاعات جزئي مربوط به کامپيوتر شما شامل مدت زماني که روشن بوده است را نشان دهد. بر روي Start و سپس Run کليک کنيد. حالا cmd را تايپ کنيد و Enter را فشار دهيد. در پنجره اي که ظاهر مي شود، systeminfo را تايپ کنيد. پس از اندکي انتظار، اطلاعات جزئي مربوط به پي سي شما ظاهر مي شود. به بالا برويد تا ورودي System Up Time را مشاهده کنيد.

کامپيوتر خو را به طور اتوماتيک Defrag کنيد (ويندوز ويستا)
 

Disk Defragmenter، کارايي را افزايش مي دهد اما نياز به اجراي مرتب دارد. بر روي Start کليک کنيد، defrag را تايپ کنيد و Enter را فشار دهيد. اطمينان حاصل کنيد که جعبه Run on a Schedule تيک دار باشد و سپس بر روي Modify Schedule کليک کنيد. شما حالا مي توانيد زمان دقيقي را که اين برنامه بايد اجرا شود و همچنين فاصله بين اين زمان ها را مشخص کنيد.

روش هاي افزايش و بهبود عملکرد ويندوز 7 (2)

فهرست شبکه هاي بي سيم (ويندوز XP)
 

ويندوز XP، شبکه هاي بي سيمي را که قبلا به آنها دسترسي پيدا کرده ايد ذخيره مي کند، بدين ترتيب شما در آينده مجبور نيستيد جزئيات Login را هر بار وارد کنيد. براي نگه داشتن رد شبکه هايي که به طور اتوماتيک مي توانيد به آنها Login کنيد، بر روي Start و سپس Network Connections کليک کنيد. بر روي ورودي شبکه بي سيم، کليک راست کنيد و Properties را انتخاب نماييد.
حالا شما ليستي از شبکه هاي مورد نظر را مشاهده مي کنيد. براي حذف يکي از آنها، آن را هاي لايت و بر روي Remove کليک کنيد.

يک کاربر متفاوت
 

اين توصيه تا حدودي يک تقلب محسوب مي شود و چيز کاملا جديدي در Windows7 نيست، اما در واقع يک ويژگي است که در ويندوز XP نيز وجود داشته، در ويستا حذف شده و سپس مجددا در جديدترين سيستم عامل مايکروسافت معرفي شده است. براي اجراي يک برنامه با استفاده از يک کاربر متفاوت و دسترسي به تنظيمات و اسناد آن کاربر، کليد شيفت را پايين نگه داريد و بر روي يک برنامه قابل اجرا کليک راست کنيد و سپس گزينه Run as A different User را انتخاب نماييد.

روش هاي افزايش و بهبود عملکرد ويندوز 7 (2)

پيش نمايش صحيح فايل هاي PDF
 

پيش نمايش PDFها، همراه يک دردسر بزرگ در ويندوز 64 بيتي بوده است اما خوشبختانه برطرف کردن اين مشکل ساده است. Regedit را باز کنيد و به HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFT-WARE\Sow6432Node\Classes\CLSID\{DC6EFB56-9CFA-464D-8880-44885DC193} برويد. در اين جا بايد يک مقدار براي APPID مشاهده کنيد. آن را به {534A1E02-D58F-4410-B58B-36CBE287C7C} تغيير دهيد و کامپيوتر را Reboot کنيد. از اين به بعد؛ ويندوز و Outlook پيش نمايش هاي PDF را به درستي نشان مي دهند.

روش هاي افزايش و بهبود عملکرد ويندوز 7 (2)

پيش نمايش هاي فايل هاي فتوشاپ
 

در خصوص اجراي مناسب پيش نمايش فايل ها، فايل هاي فتوشاپ عموما در ويندوز 64 بيتي نشان داده نمي شوند. ما در مورد PSDها، TIFFهاو TGAها حرف مي زنيم اما فايل هاي ديگري هم هستند که به طور پيش فرض از پيش نمايش حذف شده اند. خوشبختانه يک يوتيليتي کوچک به نام Mystic Thumbs (در آدرس htt:\\bit.ly) وجود دارد که اين مشکل را برطرف مي کند، آنرا نصب کنيد؛ کامپيوتر را از نو راه اندازي کنيد و از انقلابي که در پيش نمايش فايل ها ايجاد شده است، لذت ببريد.

روش هاي افزايش و بهبود عملکرد ويندوز 7 (2)

براي اين که بفهميد چه برنامه هايي بر روي پي سي شما در حال اجرا است از msconfig استفاده کنيد.
 

يکي از ساده ترين ابزاري که براي اجرا و کارکرد نرم و راحت کامپيوتر شما وجود دارد System configuration است. با استفاده از آن شما مي توانيد ليستي از برنامه ها و سرويس هايي که با راه اندازي کامپيوتر شما اجرا مي شوند (حتي برنامه هاي پنهان) را ببينيد وآنها را ويرايش کنيد. همچنين مي توانيد به ليستي از ابزار مفيد نظارت بر سيستم تان دسترسي يابيد. شما مي توانيد آن رادر Control Panel پيدا کنيد يا مي توانيد جعبه محاوره اي Run را باز و msconfig را در آن تايپ کنيد.

روش هاي افزايش و بهبود عملکرد ويندوز 7 (2)

ايجاد يک خط فرمان در هر پوشه
 

روزهاي تايپ آدرس هاي طولاني پوشه ها در خط فرمان به پايان رسيده، حداقل اگر از ويندوز ويستا يا Win7 استفاده کنيد. به جاي باز کردن يک خط فرمان و تايپ cd desktop\cat Pictures\cat on a skateboard\ tow cats on skateboard، کافي است Shft+right-click کنيد تا بتوانيد گزينه Open command line here را به منوي right-click اضافه کنيد.
قدرت Windows Media Player را با استفاده از FFDShow Tryouts افزايش دهيد.
در حالي که برخي از نگارش هاي Win7 با Codecهاي ويدئويي 267.H و DivX که از قبل بر روي آن نصب شده است، عرضه مي شوند، کاربران ويندوز ويستا و XP که از Windows Media Player استفاده مي کنند با محدوديت پشتيباني از فايل هاي مختلف روبرو هستند. براي پخش چيزهايي بيشتر از فايل هاي WMV مي توانيد FFDShow Tryouts را که يک فيلتر DirectShow است و گستره وسيعي از Codecهاي صوتي و ويدئويي را پخش مي کند و از گزينه هاي پيکره بندي قدرتمندي برخوردار است از آدرس http:\\bit.ly1xkdvp دانلود و نصب کنيد.

روش هاي افزايش و بهبود عملکرد ويندوز 7 (2)

دسترسي به فايل هاي ويندوز 7 با استفاده از Jump Listها
 

Jump Listها، تنها يکي از ويژگي هاي متعدد و گوناگون صرف جويي در زمان هستند که در ويندوز 7 معرف شدند. اين ويژگي، پوشه Recent Documentsي را که در نسخه هاي قبلي ويندوز وجود داشت، توسعه مي دهد. به جاي فراهم نمودن يک ليست منفرد از فايل هايي که اخيرا توسط برنامه هاي کاربردي باز شده اند، ويندوز7 به هر يک از برنامه هاي کاربردي که در منوي Start يا نوار وظيفه يافت مي شوند، Jump List فايل هايي که اخيرا باز شده اند را اختصاص مي دهد.
مزيت اين روش بسيار واضح است: حالا اسناد و فايل هاي اخير شما به جاي اين که برنامه مورد نظر را به اجرا درآوريد، مي توانند با چند کليک ماوس مجددا باز شوند و بعد از آن شما مي توانيد منوها، پوشه ها و فايل ها را براي پيدا کردن و انتخاب سند مورد نظر پيمايش کنيد. در اين مقاله ما براي شما توضيح خواهيم داد که چگونه مي توانيد به منظور افزايش سرعت در کارهاي تان از Jump Listها به بهترين شکل ممکن استفاده کنيد.
گام اول: Jump Listهاي ويندوز 7 را مي توان در دو مکان پيدا کرد: در منوي Start و نوار وظيفه. به منظور دسترسي به Jump List يک برنامه از طريق منوي Start، بر روي دکمه Start کليک کنيد و ليست Recently Opened Programs را که در سمت چپ قرار گرفته امتحان کنيد. هر برنامه اي که داراي يک Jump List باشد يک پيکان که به سمت راست اشاره مي کند، در کنار خود خواهد داشت. نشان گر ماوس را بر فراز چنين برنامه اي قرار دهيد تا هاي لايت شود و Jump List آن ظاهر گردد. دسترسي به يک Jump List از طريق نوار وظيفه، حتي از اين هم ساده تر است: بر روي آيکون برنامه کليک راست کنيد تا بر روي آن متمرکز شويد.

روش هاي افزايش و بهبود عملکرد ويندوز 7 (2)

قدم دوم: Jump Listها به مقولات و دسته بندي هاي گوناگوني طبقه بندي مي شوند. بخش Recent، شامل ليست 10 فايلي که در آن برنامه کاربردي باز شده اند، مي گردد. براي اجراي برنامه کاربردي مرتبط با فايل انتخابي که قبلا بارگذاري شده است، بر روي آن کليک کنيد. برخي از برنامه ها همچنين داراي بخش Tasks هستند که دربردارنده ميان برهاي خاصي نظير بازکردن يک برگه جديد در اينترنت اکسپلورر يا پخش آخرين Playlistي که از طريق Windows Media Player به آن گوش کرده ايد، مي شوند.

روش هاي افزايش و بهبود عملکرد ويندوز 7 (2)

مقولات طبقه بندي شده نيز ممکن است در دسترس شما قرار داشته باشند؛ به عنوان مثال در مرورگر chrome گوگل، سايت هايي که بيش از همه از آنها بازديد کرده ايدو آن هايي که اخيرا بسته شده اند، از اين جمله هستند.
قدم سوم: امکان ايجاد يک بخش Pinned که ليستي از فايل هاي انتخابي و مورد نظرتان را مي توانيد براي دسترسي آسان در آن جا نگهداري کنيد وجود دارد. دو روش براي اضافه کردن فايل ها به اين بخش وجود دارد: اگر فايل در بخش Reccent از Jump List ليست شده باشد، آن را با استفاده از ماوس، هاي لايت کنيد و بر روي آيکون Pinي که ظاهر مي شود، کليک نمائيد و سپس بر روي آيکون آن کليک کرده و آيکون آن را به آيکون نوار وظيفه برنامه بکشيد. آيتم ها را با هاي لايت کردن آن ها و سپس کليک بر روي آيکون unpinي که ظاهر مي شود از Pinned List حذف کنيد.

روش هاي افزايش و بهبود عملکرد ويندوز 7 (2)

قدم چهارم: براي مشاهده گزينه هاي بيشتر، با استفاده از کليد سمت راست ماوس بر روي آيتم موجود در Jump List کليک کنيد. براي حذف يک سند از ليست Recent, بر روي آن کليک راست کنيد و Remove from this list را انتخاب نمائيد؛ بسته به نوع فايلي که روي آن کليک راست کرده ايد، ممکن است گزينه هاي بيشتري وجود داشته باشد، که برخي از آنها مفيدتر از بقيه هستند: به عنوان مثال، Print، يک فايل را مستقيما از Jump List و با استفاده از تنظيمات پيش فرض چاپگر، چاپ مي کند در حاليکه Open file location، پوشه دربردارنده خود فايل را باز مي نمايد.

روش هاي افزايش و بهبود عملکرد ويندوز 7 (2)

قدم پنجم: در نسخه هاي قبلي ويندوز، دسترسي به مشخصات يک برنامه از طريق نوار وظيفه، به معناي کليک راست بر روي آيکون آن برنامه و انتخاب Properties بود. اين کار در ويندوز 7 کمي پيچيده تر شده است: برا باز شدن Jump List، بر روي آيکون آن کليک راست کنيد؛ سپس نام برنامه را در ليست مشخص نمائيد، بر روي آن کليک راست و Properties را انتخاب کنيد. از اين جا،چگونگي اجراي برنامه را شخصي سازي کنيد، به عنوان مثال براي مجبور کردن آن به باز نمودن پنجره اي که کل صفحه را پر کند، Maximized، را از منوي کشويي در برگه Shortcut انتخاب کنيد. براي تائيد تنظيمات جديد بر روي OK کليک کنيد.

روش هاي افزايش و بهبود عملکرد ويندوز 7 (2)

قدم ششم: به طور پيش فرض 10 آيتم در بخش Recent هر Jump List نشان داده مي شود. اين عدد را با کليک راست بر روي دکمه Start و انتخاب Properties تغيير دهيد.
بر روي دکمه Customize کليک کنيد و تعداد آيتم هاي اخير را براي نمايش در Jump Listها، بين 1 تا 60 عوض کنيد. تنظيم اين تعداد به بالاي بيش از 10 آيتم، سايز منوي Start را افزايش مي دهد. دو بار بر روي OK کليک کنيد.

روش هاي افزايش و بهبود عملکرد ويندوز 7 (2)

براي غيرفعال کردن کامل Recent list، بر روي دکمه Start کليک راست کنيد، Properties را انتخاب کنيد و تيک جعبه Store and display recently opened items in the start menu and Taskbar را که در کنار آن قرار گرفته برداريد و بر روي OK کليک کنيد.

منبع:بزرگراه رايانه 135
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image