جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
بهترين و بدترين هاي دنياي خودرو در سال 2011
-(1 Body) 
بهترين و بدترين هاي دنياي خودرو در سال 2011
Visitor 439
Category: دنياي فن آوري
در نوشتار پيش رو به معرفي بهترين جزئيات طراحي دکوراتيو داخلي خودروها در سال 2011 خواهيم پرداخت. با اين توضيح که هريک از هفت مورد ذکرشده در فهرست بهترين «جزئيات طراحي داخلي» علاوه بر زيبايي چشم نوازي که به ارمغان آورده اند. در نوع خود ابداع جديدي در صنعت خودروسازي نيز به حساب آمده و به خوبي بيانگر جاه طلبي طراحان شجاعي است که هيچ حد و مرزي براي جامه عمل پوشاندن به ايده هاي ذهني خود نمي شناسند.

Mercedes benz CLS63 AMG CONSOLE
 

بهترين و بدترين هاي دنياي خودرو در سال 2011

شرکت مرسدس بنز با معرفي کلاس CLS به عنوان نخستين کوپه – سدان دنيا نه تنها بسياري از علاقه مندان و کنشگران صنعت خودروسازي را ميخکوب کرد بلکه بسياري از شرکت هاي رقيب را نيز به تحسين اين محصول واداشت. درواقع CLS بيانگر تلفيق مهندسي بي نقص آلماني با هنر مدرن بود که نتيجه آن معرفي اسطوره اي شد که نزديک به يک دهه همواره در فهرست 10 خودروي برتر سال قرار گرفت. اما نسخه پرقدرت نسل جديد اين خودرو يعني CLS63AMG که بهار سال 2011 معرفي گرديد، علاوه بر ويژگي هاي برتر فني و ديناميکي که از خود به معرض نمايش مي گذارد يکي از بهترين جزئيات طراحي سال را نيز به همراه دارد. اهرم تعويض دنده اين خودرو که با الهام گيري از «جوي استيک» کابين خلبان در نسل جديد هواپيماهاي ايرباس طراحي شده فوق العاده زيبا و ارگونوميک است. اين اهرم تعويض دنده که از چرم طبيعي و پوشش آلومينيومي، پوشيده شده است مطابق با شرايط بدني آرنج و انگشتان دست بوده و به نحوي طراحي شده که راننده مي تواند در تمام مدت رانندگي دست خود را روي آن قرار دهد.
--------------------------------------------------------------------------------

Audi a7 Layered-wood-trim
 

بهترين و بدترين هاي دنياي خودرو در سال 2011

اگر فکر مي کنيد هنگامي که سخن از بهترين کيفيت و برترين طراحي چوب و چرم به کار رفته شده در داخل کابين خودرو گفته مي شود حتما بايد پاي يکي از برندهاي اشرافي انگليسي چون «رولزرويس» و «جگوار» به ميان آيد سخت در اشتباهيد! براي داشتن بهترين و باکيفيت ترين دکوراتيو داخلي، خودروهاي چندصد هزار دلاري انگليسي را فراموش کنيد. طراحان آئودي در مدل A7 خود سنگ تمام گذاشته و با بهره گيري از بهترين پوشش چوب ساج در قسمت داشبورد و کنسول مياني شما را به ياد خودروهاي خاندان سلطنتي خواهند انداخت. همانگونه که در تصوير هم پيداست روکش چوبي کنسول مياني A7 با آميزه اي از چوب طبيعي و هنر طراحي روي چوب، توانسته رنگ و لعابي با کيفيت از خود به نمايش گذاشته و نماي بصري فراتر از انتظاري را در يک خودرو نه چندان گران قيمت آلماني نمايان سازد. شرکت آئودي اين پوشش چوبي طبيعي را در محصولات ارزان تر خود همچون مدل A6 نيز به صورت يک آپشن سفارشي عرضه مي کند.
--------------------------------------------------------------------------------

Mclaren Mp4-120-air-Vent
 

بهترين و بدترين هاي دنياي خودرو در سال 2011

مهندسان و طراحان «مک لارن 12C-MP4» (که نمونه بارزي از نسخه خياباني يک خودرو تمام مسابقه اي به حساب مي آيد)، توانسته با استفاده از مواد فوق پيشرفته کامپوزيتي در ساخت شاسي و بدنه اين خودرو کمک شاياني به هرچه سبک تر شدن آن کنند. شرکت مک لارن براي عقب نماندن از کورت رقابت با رقبايي چون فراري و لامبورگيني، در ساخت اين خودرو هرآنچه را در چنته داشته رو کرده است. گويي بهره گيري از آخرين روش هاي ساخت مواد سبک وزن و به کارگيري آخرين فناوري هاي نوين علم نانوتکنولوژي در ساخت اجزا 12C-MP4 کافي نبوده که طراحان مک لارن به سراغ خروجي هاي هواي سيستم تهيه مطبوع اين خودرو رفته اند.
در داشبورد اين خودرو 3 خروجي هواي مدور ديده مي شود که از توربين هواپيماهاي جت الهام گرفته شده است. طراحان مک لارن با اين کار علاوه بر آنکه توانسته اند وزن خودرو را به ميزان چشمگيري کاهش دهند بلکه با برچيدن طراحي کليشه اي داشبورد خودرو که عمدتا شامل چهار خروجي هوا بود، الفباي جديدي از زبان طراحي داخلي خودرو را به نمايش گذاشته اند.
--------------------------------------------------------------------------------

Ferrari ff-passenger-side-speed
 

بهترين و بدترين هاي دنياي خودرو در سال 2011

در اين مورد تنها کافي است به تصوير مربوطه بنگريد. تصوير گوياي همه چيز است! اگر عشق سرعت هستيد و دوست صميمي شما که مالک «فراري FF» 290 هزار دلاري است، اجازه نشستن پشت فرمان خودرو خود را به شما نمي دهد ناراحت نباشيد! طراحان فراري در اقدامي هيجان انگيز يک صفحه نمايش ديجيتال را نيز در سمت ديگر داشبورد يعني در مقابل ديدگان سمت کمک راننده طراحي و تعبيه کرده اند.
اين صفحه نمايش ديجيتالي که سرعت خودرو، دنده درگير شده و دور موتور خودرو در هر لحظه را با گرافيک بسيار چشم نوازي نمايش مي دهد وظيفه دارد هر اطلاعاتي که سرنشينان يک خودرو سوپراسپورت مايل به دانستن آن هستند را به اطلاع ايشان برساند.
البته اين سرعت سنجش ديجيتالي تعبيه شده روي داشبورد مياني مي تواند اتفاق ناخوشايندي نيز براي راننده فراري FF به حساب آيد. زماني که پدر وي در صندلي کمک راننده نشسته باشد و با هشدارهاي مکرر، شيريني «فراري سواري» را به کام فرزند تلخ کند.
-------------------------------------------------------------------------------

Chevrolet sonic-guage-cluster
 

بهترين و بدترين هاي دنياي خودرو در سال 2011

وجود عنصري از عناصر طراحي شورولت سونيک با قيمت پايه 15 هزار دلار به درستي نشان داد که لزومي ندارد براي يافتن بهترين جزئيات طراحي، تنها به سراغ خودروهاي لوکس يا سوپراسپورت هاي گران قيمت برويم. شورولت سونيک که هاچ بک ارزان قيمت کمپاني شورولت به حساب مي آيد برخلاف ظاهر نه چندان جوان پسند و توانايي هاي ديناميکي متوسطي که به نمايش مي گذارد. داراي يکي از زيباترين و مدرن ترين نمايشگرهاي کيلومترشمار در بين خودروهاي سال 2011 است.
شرکت «شورولت» مي گويد در طراحي صفحه سرعت سنج «سونيک» از موتورسيکلت هاي مسابقه اي الهام گرفته شده تا فضايي مدرن را در داخل اين خودرو خلق کند. نمايشگر کيلومترشمار اين خودرو که به شکلي نامتقارن طراحي شده است دور موتور خودرو را به صورت آنالوگ و سرعت خودرو را به شکل ديجيتال به نمايش مي گذارد. همچنين نورپردازي اين صفحه نمايش به کمک راننده قابل تنظيم بوده تا بدين ترتيب بيش از پيش باب ميل رانندگان جواني قرار گيرد که اميد چنداني به توانايي هاي حرکتي اين خودرو ندارند.
-------------------------------------------------------------------------------

Lamborghini-aventado Start-Button cover
 

بهترين و بدترين هاي دنياي خودرو در سال 2011

آنچه که موجب مشاهده نام آوانتادور در اين فهرست شد، کاور يا پوشش قرمزرنگ تعبين شده روي دکمه Start اين خودرو است که مستقيما از جنگنده هاي نظامي الهام گرفته شده است. بي ترديد حساس ترين نقطه داخل کابين يک جنگنده و بمب افکن، دکمه شليک موشک به هدف است. چراکه پس از فشردن اين دکمه هيچ راهي براي جبران اشتباه وجود ندارد. به همين منظور در جنگنده ها روي دکمه شليک موشک، کاوري کشيده شده تا از فشردن يا درگيرشدن ناخواسته اين دکمه جلوگيري به عمل آيند. طراحان لامبورگيني نيز با پوشاندن دکمه استارت (دکمه آغاز به کار پيشرانه) با کاوري قرمزرنگ به نوعي به راننده آوانتادور هشدار مي دهند که خودرويي که سوار بر آن هستي مي تواند همچون راکت جنگي به حرکت درآمده و اندکي بي احتياطي، خسارات بي شماري را درپي خواهد داشت! بدين ترتيب براي روشن کردن اين خودرو ابتدا بايستي کاور دکمه Start آن را کنار زده و سپس آن را بفشاريد. البته همه اينها زماني مقدور است که شما پيش از آن 400 هزار دلار ناقابل بابت خريد «آوانتادور» کنار بگذاريد!
--------------------------------------------------------------------------------

Porsehe Cayman-r Gloth-dorr-pull
 

بهترين و بدترين هاي دنياي خودرو در سال 2011

امروزه در صنعت خودروسازي، سبک تر شدن وزن خالص خودرو، يکي از دغدغه هاي جدي طراحان و مهندسان شرکت هاي بنام خودروسازي است. پيشرانه قدرتمند، سيستم انتقال قدرت دقيق و ديگر پارامترهاي تاثيرگذار در خودرو زماني به نتيجه مطلوب مي رسند که وزن نهايي خودرو هماهنگم با آنها باشد. به همين سبب بسياري از شرکت هاي معروف خوردوسازي با استفاده از مواد کامپوزيتي و فيبر کربن در ساخت محصولات خود به دنبال کاهش وزن خالص محصولاتشان هستند. در اين ميان وقتي که پاي رقابت در ميان باشد طبيعي است که خودروسازان دست به هر اقدام به ظاهر ديوانه واري مي زنند! يکي از اين روش ها، استفاده از دستگيره درهاي پارچه اي به جاي دستگيره هاي آلومينيومي يا حتي پلاستيکي در «پورشه کايمن R» است. اگر از خود مي پرسيد آيا واقعا اين اختلاف وزن چندصدگرمي ميان دستگيره هاي پرکاربرد شناخته شده با دستگيره هاي جديد پارچه اي تا اين اندازه موثر است؟ بايد بگويم که آري، چندصد گرم را فراموش کنيد. امروز رقابت بر سر کسري از گرم است!
منبع:برترينها
ارسال توسط کاربر محترم سايت :king007
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image