جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
تکنولوژي هاي آينده نمايش
-(1 Body) 
تکنولوژي هاي آينده نمايش
Visitor 464
Category: دنياي فن آوري

تکنولوژي هاي آينده نمايش

گروه هاي مختلفي از مهندسان در سراسر جهان در حال آزمايش و کار بر روي وسايلي هستند که شايد کمي تخيلي به نظر برسند. موبايل هاي انعطاف پذير، هولوگرام هاي قابل لمس، رابط هاي فيزيکي سه بعدي و نمايشگرهاي چند لمسي. شايد هيچ کس تصور نمي کرد که روزي در دنياي واقعي با اين تکنولوژي ها رو به رو شود ،در ادامه مطلب با ما همراه باشيد تا از ديدن اين فناوري هاي اعجاب انگيز جهان پيش رو لذت ببريد.

تکنولوژي هاي آينده نمايش

** مايکروسافت آينده اي را براي نمايشگرها پيش بيني کرده که ديد ما را نسبت به جهان تغيير مي دهد. ابداع مايکروسافت هلوگرام هاي باز شونده اي هستند که هر سطح صاف و مسطحي را به يک نمايشگر چند لمسي تبديل مي کنند. اين شرکت گفته است بين 5 تا 10 سال آينده به اين فناوري خواهد رسيد. البته ممکن است همه چيز طبق خواسته مايکروسافت پيش نرود، اما با نگاهي دقيق به سرعت پيشرفت امروزي، زياد هم اين موضوع دور از ذهن به نظر نمي رسد.

تکنولوژي هاي آينده نمايش

**به نظر مي رسد که مسير اصلي مايکروسافت به سوي آينده از پروژه Wedge مي گذرد و اين شرکت سرمايه گذاري فراواني روي آن کرده است. فناوري Wedge توانايي پاسخگويي همزمان به حرکات و لمس چندگانه را دارد و مي تواند به طور همزمان به لمس زير و روي نمايشگر، واکنش نشان داده و با رديابي کاربران متعدد، صحيح ترين واکنش را براي هر کدام از آنها ارائه کند. جالب تر اينکه اين واکنش در قالب تصوير سه بعدي در جهت مناسب براي ديد هر کدام از کاربران خواهد بود.

تکنولوژي هاي آينده نمايش

** در اينجا صحبت از يک نمايشگر 82 اينچي است که با پيکسل هايي حساس، قابليت چند لمسي را دارد. مطمئنا کمکي بزرگ براي کارشناسان هواشناسي شبکه هاي تلويزيوني خواهد بود تا با کيفيت بهتري به اجراي برنامه بپردازند. اميدواريم زودتر شاهد عرضه اين تکنولوژي به افراد عادي باشيم. تصور کنيد که بازي هاي کامپيوتري چند نفره روي اين صفحه چه لذتي خواهد داشت!

تکنولوژي هاي آينده نمايش

** استفاده از پوست بدن به عنوان يک نمايشگر شايد شما را نيز به وجد بياورد. مايکروسافت با همکاري گروهي از دانشجويان دانشگاه کارنگي ملون در حال بررسي پروژه اي به نام SkinPut است. شما با پوشيدن يک بازو بند که حسگرهايي در آن تعبيه شده، ميتوانيد از پوست خود به عنوان نمايشگر و موس استفاده کنيد. زماني که شما تصوير روي پوست خود را لمس مي کنيد، بازوبند با درک ارتعاشات بدن شما، جاي دقيق لمس عکس را شناسايي ميکند.

تکنولوژي هاي آينده نمايش

**اگر فناوري قبل براي شما زياد جالب به نظر نمي رسد، پس بهتر است با OmniTouch آشنا شويد. يک تيم تحقيقاتي از مايکروسافت و دانشگاه کارنگي ملون با قرار دادن يک شانه بند روي کتف شما، هر سطح صافي را به يک نمايشگر تبديل مي کنند. اين شانه بند از يک پيکو پروژکتور و يک اسکنر سه بعدي تشکيل شده است و تصاوير را روي سطح مورد نظر شما پخش مي کند. حال به راحتي مي توانيد از آن سطح به عنوان يک نمايشگر لمسي استفاده کنيد.

تکنولوژي هاي آينده نمايش

**شايد تصور آينده اي بدون هولوگرام ها کمي بعيد به نظر برسد. تيمي از لابراتوار گرافيک بخش ICT دانشگاه کاليفرنياي شمالي نمايشگرهاي هولوگرافيکي همانند فيلم هاي جنگ ستارگان ساخته اند که مي تواند تصاوير سه بعدي اشيا را براي شما به تصوير بکشد. اين دستگاه شامل يک آينه است که به سرعت به دور خود مي چرخد و همچنين با داشتن يک پروژکتور با سرعت 4800 فريم در ثانيه و فرکانس 200 هرتز مي تواند شما را قادر سازد که حتي خودتان را به صورت سه بعدي ببينيد.

تکنولوژي هاي آينده نمايش

** نمايشگرهاي فوق انعطاف پذير AMOLED سامسونگ براي سالها مي توانند همه را به وجد آورند. اما هنوز مشخص نيست که آيا سال 2012 مي تواند انقلابي در زمينه نمايشگرها باشد يا خير. بايد منتظر بمانيم تا ببينيم مي توانيم نمايشگرهاي انعطاف پذير را در دستان مان لمس کنيم؟

تکنولوژي هاي آينده نمايش

** فکر کنيد که مي توانستيد نمايشگر خود را در دستانتان مچاله کنيد! بله کمي عجيب است. ما در مورد يک نمايشگر صحبت مي کنيم که روي يک سطح صاف و انعطاف پذير مانند پارچه و يا کاغذ قرار دارد و مي توانيد بدون نگراني از خراب شدنش، آن را مچاله کنيد. استفاده از تکنولوژي جوهر الکترونيک يا e”ھ-ink، همان چيزي است که هم اکنون در نمايشگر کتابخوان هايي (ebook reader) مانند کيندل استفاده مي شود.
يکي ازنمايشگر آينده روي يک سطح صاف و انعطاف پذير مانند پارچه و يا کاغذ قرار مي گيرد و مي توانيد بدون نگراني از خراب شدنش، آن را مچاله کنيد

تکنولوژي هاي آينده نمايش

** استفاده از نمايشگرهاي Eon به گونه اي است که مي توانيد با لمس نمايشگر، تصاوير سه بعدي آن را با قابليت چندلمسي دستکاري کنيد. اين نمايشگر با استفاده از دو دوربين و يک سطح نيمه شفاف به شما اين امکان را ميدهد که تصوير شي مورد نظر خود را روي سطح شفافي انداخته و بتوانيد با حرکات همزمان روي آن تغيير به وجود آوريد.

تکنولوژي هاي آينده نمايش

** پروژه هولوگرافي هاي قابل لمس آزمايشگاه Shinoda ما را يک قدم ديگر به سوي لمس اشياي مجازي نزديک تر ميکند. اين تکنولوژي شامل يک ال سي دي مقعر و دستگاه لامسه اولترا سوند است که به شما احساس لمس اشياي روي نمايشگر (مانند توپ و يا قطره باران) را مي دهد.

تکنولوژي هاي آينده نمايش

** به نظر مي رسد در اين ميان اتومبيل ها فراموش شده اند! اما نه، جاي نگراني نيست. زيرا شرکت تويوتا با همکاري موسسه کپنهاگ در حال انجام پروژه اي به نام «پنجره هايي رو به جهان» هستند. اين فناوري، پنچره درب عقب خودروي شما را به يک نمايشگر هوشمند تبديل ميکند که به راحتي ميتوانيد از روي آن، فاصله خود را تا محيط اطراف تخمين بزنيد، همچنين اين نمايشگر مي تواند نام اشياي بيرون ماشين را به شما بگويد. قابليت ديگر اين نمايشگر کمي عجيب به نظر مي رسد. مي توانيد براي بهتر ديدن محيط بيرون از ماشين، روي اين نمايشگر زوم کرده تا آنها را از فاصله اي نزديک تر ببينيد.

تکنولوژي هاي آينده نمايش

** حالا که صحبت از ماشين ها شد بد نيست نگاهي به پروژه جديد شرکت پايونير بيندازيم. اين فناوري با نام «چشم انداز شناور» شما را قادر مي سازد که به راحتي با تصاوير سه بعدي در تعامل باشيد. شما با حرکت دادن دست خودتان در فضاي جلوي اشياء مي توانيد آن ها را روي سطح مورد نظر خود بياوريد و به راحتي از آنها استفاده کنيد. براي مثال شما مشغول رانندگي هستيد و ميخواهيد رستوران هاي منطقه ي مورد نظر خود را پيدا کنيد، بهترين کار اين است که با استفاده از اين فناوري، نماد رستوران را روي نقشه مورد نظر انداخته تا تمام رستوران هاي آن منطقه روي نقشه مشخص شوند.

تکنولوژي هاي آينده نمايش

** اگر شما دوست داريد بدون استفاده از شانه بند و يا بازوبند هر سطحي را به يک نمايشگر تبديل کنيد، پس بهتر است با پروژه آلکسيس زوروگ آشنا شويد. در اينجا با استفاده از مجموعه اي مرکب از پروژکتور، کامپيوتر و اسپيکرها مي توانيم از سطح دلخواه خود به عنوان نمايشگر استفاده کنيم. مثلا اينکه چگونه از يک جعبه پيتزا به عنوان لپ تاپ استفاده کنيد و يا اينکه چگونه يک موز به تلفن هوشمند تبديل شده است.

تکنولوژي هاي آينده نمايش

** نظرتان در مورد اين فناوري چيست؟ فکر ميکنيد اين بازي ماجراجويي سال 1990 است؟ خير! اين پروژه که توسط موسسه INRIA و 4D View Solution ساخته شده، به نام «دروازه مجازي سازي» مشهور است. کاربران با پوشيدن يک کلاه ويژه (headset) مي توانند با محيطي که توسط چندين دوربين و کامپيوترهاي مختلف، شبيه سازي شده ارتباط برقرار کنند. همچنين شما مي توانيد يک تصوير سه بعدي آينه اي از خودتان داشته باشيد.
شايد به زودي شاهد ورود همه اين تکنولوژي ها به زندگي روزمره نباشيم. اما به نظر مي رسد بايد خودمان را براي آينده اي عجيب آماده کنيم. شايد مجبور باشيم در آينده اي نزديک با فناوري هاي پر هيبتي دست و پنجه نرم کنيم.
منبع:نارنجي
ارسال توسط کاربر محترم سايت :hasantaleb
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image