جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
اتصال اينترنت خود را به اشتراک بگذاريد
-(0 Body) 
اتصال اينترنت خود را به اشتراک بگذاريد
Visitor 307
Category: دنياي فن آوري
يکي از بهترين ويژگيهاي هر شبکه، توانائي آن براي به اشتراک گذاشتن اتصال اينترنت شما است. حداقل شما مي توانيد با صف اعضاي ناشکيباي خانواده خود که هر يک از آنها منتظر نوبتشان هستند تا به بررسي eMail ها يا مرور وب بپردازند، خداحافظي کنيد. شبکه به هر يک از اعضاي خانواده شما امکان مي دهد تا از کامپيوتر دسک تاپ و يا لپ تاپ خودش به انجام فعاليتهاي آنلاين بپردازد.
ساده ترين راه براي دستيابي به اين مزيت، استفاده از يک روتر است، يک ابزار شبکه سازي که به آساني امکان اتصال کامپيوترهاي شما به يکديگر و همچنين به اينترنت را فراهم مي نمايد. با اينحال اگر يک روتر در اختيار نداريد، شيوه ديگري نيز براي انجام اينکار وجود دارد.
ويندوز داراي يک ويژگي با نام ICS (Internet Connection Sharing) است که به شما اجازه مي دهد يک اتصال اينترنت (بر روي يکي از کامپيوترهاي شبکه خود) را با تمام PC هاي ديگري که بر روي آن شبکه حضور دارند به اشتراک بگذاريد. اين ويژگي به اندکي زمان براي راه اندازي احتياج دارد، اما نگران نباشيد زيرا ما در اين مقاله تمام مراحل مورد نياز شما را بطور کامل توضيح داده ايم.

قدم 1
 

فرآيند راه اندازي Internet Connection Sharing بر روي کامپيوتر ميزبان آغاز مي گردد، يعني سيستمي که مستقيماً به اينترنت متصل مي شود. اگر اين يک کامپيوتر مبتني بر ويندوز ويستا است، بايد به Network and Sharing Center رفته و بر روي Manage network connections کليک نمائيد. سپس بر روي آيکن متناظر با اتصال اينترنت خود کليک راست نموده، گزينه Properties را انتخاب کرده و سپس به برگه Sharing برويد. آيا در اين جعبه محاوره اي برگه Sharing وجود ندارد؟ پس شما نمي توانيد از ICS استفاده کنيد و بايد براي يافتن يک جايگزين رايگان به قدم 9 برويد. اما اگر يک برگه Sharing در اختيار داريد، گزينه Allow other network users to connect through this computer's internet connection را فعال کنيد. اتصال اينترنت متناظر با شبکه محلي خود را در جعبه Home Networking Connection انتخاب کرده و سپس بر روي OK کليک نمائيد.

 اتصال اينترنت خود را به اشتراک بگذاريد

قدم 2
 

فعال کردن ICS بر روي کامپيوترهاي ميزبان مبتني بر ويندوز XP تا حدودي متفاوت است. در اينگونه سيستمها به پانل کنترل ويندوز رفته، بخش Network and Internet Connections را انتخاب کرده و سپس بر روي Network Connections کليک نمائيد. آيکن متناظر با اتصال اينترنت خود را يافته، بر روي آن کليک راست نموده، گزينه Properties را انتخاب کرده و سپس بر روي Advanced کليک نمائيد. در اينجا بايد بخشي تحت عنوان Internet Connection Sharing وجود داشته باشد. اگر اين بخش را مي بينيد، گزينه Allow other network users to connect through this computer's internet connection را فعال کرده و بر روي OK کليک نمائيد. اگر از يک اتصال باند پهن استفاده مي کنيد، گزينه "Allow other network users to control or disable the shared internet connection" را غيرفعال نمائيد تا مطمئن شويد که خودتان متصدي اتصال مورد نظر هستيد. اما اگر بخش Internet Connection Sharing را نمي بينيد، به نظر مي رسد ويندوز به شما اجازه نمي دهد که از ICS استفاده نمائيد. براي بررسي يک گزينه ديگر به قدم 9 برويد.

قدم 3
 

بهترين عملکرد ICS زماني خواهد بود که به آن اجازه دهيد خودش آدرسهاي IP را به کامپيوترهاي موجود بر روي شبکه تان اختصاص دهد، بنابراين توصيه مي کنيم که اين بخش را بعداً پيکربندي نمائيد. به ساير سيستمهاي موجود بر روي شبکه خود برويد. اگر اين سيستمها از ويندوز XP استفاده مي کنند، اپلت Network Connections را از پانل کنترل ويندوز اجرا کنيد. بر روي آيکن متناظر با شبکه خود کليک راست نموده و گزينه Properties را انتخاب کنيد. به برگه General رفته، در بخش "This connection uses the following items" بر روي (internet Protocol (TCP/IPS کليک نموده و سپس برروي کليد Properties کليک کنيد. مطمئن شويد که گزينه Obtain an IP address automatically فعال است و سپس بر روي OK کليک نمائيد. اين مراحل را بر روي تمام کامپيوترهاي مبتني بر ويندوز XP در شبکه خود تکرار کنيد .

 اتصال اينترنت خود را به اشتراک بگذاريد

قدم 4
 

هر يک از سيستمهاي مبتني بر ويندوز ويستا بر روي شبکه شما نيز بايد براي دريافت خودکار آدرسهاي IP از ICS بر روي سيستم ميزبان، پيکربندي شود. بر روي هر يک از کامپيوترهاي ويستاي خود به پانل کنترل ويندوز رفته و بخش Network and Internet Connection را انتخاب کنيد. اپلت Network and Sharing Center را اجرا کرده و بر روي Manage Network Connections کليک نمائيد. آيکن متناظر با شبکه خود را يافته، بر روي آن کليک راست نموده و سپس گزينه Properties را انتخاب کنيد. در فهرست "This connection uses the following items" بر روي Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) کليک نموده و سپس بر روي کليد Properties کليک کنيد. گزينه Obtain an IP address automatically را انتخاب کرده و بر روي OK کليک نمائيد.

قدم 5
 

حالا شما بخشهاي اصلي ICS را راه اندازي کرده ايد، ولي ممکن است کارهاي ديگري هنوز باقي مانده باشند. آزمايش شبکه تان مي تواند به تعيين اين موضوع کمک کند. به سيستم ميزبان خود برگشته، آن را مجدداً راه اندازي نموده و به اينترنت متصل شويد حالا به يکي از کامپيوترهاي ديگر خود رفته، آن را مجدداً راه اندازي نموده و يک پنجره مرور گر وب را باز کنيد. آيا مي توانيد به مرور سايتهاي وب بپردازيد؟ اگر اينطور است، بررسي eMail هاي خود و اجراي ساير نرم افزارهاي کاربردي وابسته به اينترنتي که ممکن است بخواهيد از آنها استفاده کنيد را آزمايش نمائيد. اگر همه چيز درست به نظر مي رسد، همين فرآيند را بر روي ساير کامپيوترهاي شبکه خود نيز تکرار کنيد. اگر همه کامپيوترهاي شما مي توانند به وب دسترسي پيدا کنند، تبريک مي گويم زيرا کارتان در همينجا به پايان رسيده است: شما ICS را راه اندازي کرده ايد و ويژگي مذکور از اين به بعد بطور خودکار عمل خواهد نمود. اما اگر سيستمهاي شبکه شما هنوز نمي توانند به اينترنت دسترسي پيدا کند، زمان آن رسيده است که به عيب يابي وضعيت بپردازيم و اين کاري است که ما در ادامه انجام خواهيم داد.

قدم 6
 

اگر وقتي بر روي کامپيوترهاي شبکه خود براي دسترسي به وب تلاش مي کنيد با يک جعبه محاوره اي اتصال مواجه مي شود، ممکن است بتوانيد مشکل را به سادگي برطرف نمائيد. به يکي از سيستمهاي شبکه خود (نه کامپيوتر ميزبان) رفته فرمان INETCPL.CPL را وارد کرده (بخش Run در ويندوز XP و فيلد جستجو در ويندوز ويستا) و سپس کليد Enter را فشار دهيد. به اين ترتيب، جعبه محاوره اي Internet Options ظاهر خواهد شد. به برگه Connections رفته و مطمئن شويد که گزينه Never dial a connection فعال است. سپس، بر روي کليد LAN Settings کليک نموده و گزينه هاي Automatically detect setting, Use automatic configuration script و Use a proxy server for you LAN را غير فعال کنيد. بر روي OK کليک نموده و سپس کامپيوتر خود را مجدداً راه اندازي کنيد. يکبار ديگر مرور گر وب را باز کرده و براي دسترسي به وب تلاش نمائيد. اين بار کامپيوتر مورد نظر بايد بجاي تلاش براي برقراري اتصال خودش بايد از اتصال اشتراکي موجود استفاده نمايد.

 اتصال اينترنت خود را به اشتراک بگذاريد

قدم 7
 

اگر سيستمهاي موجود برروي شبکه شما ظاهراً نمي توانند اتصال اينترنت را ببينند، ممکن است يک فايروال ارتباطات آنها را مسدود کرده باشد. شما بر روي اتصال اينترنت اشتراکي خود به يک فايروال نياز خواهيد داشت، اما ارتباط شبکه مابين کامپيوترهايتان به فايروال نيازي ندارد. اگر يکي از PC هاي داراي ويندوزXP است، فرمان NCPL.CPL را در فيلد Run (از منوي Start) وارد کرده و کليد Enter را فشار دهيد تا اپلت Network Connections اجرا شود. بر روي آيکن شبکه کليک راست نموده و سپس بر روي کليد Properties کليک کنيد. به برگه Advanced رفته، برروي کليد Windows Firewall Settings کليک نموده و مطمئن شويد که فايروال غيرفعال است. اگر از يک فايروال طرف ثالث استفاده مي کنيد، مطمئن شويد که از اتصال اينترنت شما محافظت مي نمايد اما ارتباطات شبکه تان را مسدود نمي کند.

قدم 8
 

هيچ موفقيتي بدست نياورده ايد؟ آزمايشهاي خود را بر روي هر يک از PC ها تکرار کرده و براي دسترسي به اتصال اينترنت تلاش نمائيد. اگر يکي از سيستمها در اين زمينه موفق شد، مي توانيد مطمئن باشيد که PC ميزبان بطور صحيح پيکربندي شده است و مشکل شما بايد به خود سيسمتهاي کلاينت مربوط باشد. بررسي کنيد که آيا کامپيوترهاي شبکه هنوز مي توانند فايلها و منابعي غير از اتصال اينترنت شما را به اشتراک بگذارند يا خير. اگر در اين مورد نيز موفق نبوديد، مطمئن شويد که مراحل ذکر شده در اين مقاله را به دقت دنبال کرده ايد و به جستجوي کابلهاي قطع شده بپردازيد. اپلت Windows Services را با وارد کردن فرمان SERVICES.MSC اجرا نموده و مطمئن شويد که ICS آغاز گرديده و غيرفعال نيست. کاربران ويندوز XP در عين حال مي توانند شبکه خود را با ويزارد Network Setup پيکربندي کنند. اين ويزارد به راه اندازي يک اتصال اينترنت اشتراکي و موارد گوناگون ديگري کمک خواهد کرد. براي آزمايش اين روش، فرمان NETSETUP را در فيلد Run وارد کرده و کليد Enter را فشار دهيد.

قدم 9
 

اگر ICS بر روي شبکه شما کار نمي کند و يا مي خواهيد گزينه هاي ديگري را امتحان کنيد، چند freeware جايگزين براي آن وجود دارند. AnalogX Proxy يکي از بهترين نمونه ها در اين زمينه به حساب مي آيد. آخرين نسخه اين ابزار را بارگذاري نموده و آن را بر روي PC ميزبان خود نصب و اجرا کنيد. به اين ترتيب، يک آيکن در System Tray ظاهر خواهد شد که نشان مي دهد اين ابزار فعال است. براي اجراي موفقيت آميز AnalogX Proxy، بايد شبکه خود را بصورت متفاوتي پيکربندي نمائيد. مراحل 3 و 4 ذکر شده در بالا را انجام دهيد اما بجاي انتخاب گزينه Obtain an IP address automatically يک آدرس IP متفاوت را براي هر يک از کامپيوترهاي موجود بر روي شبکه خود تعيين کنيد.

 اتصال اينترنت خود را به اشتراک بگذاريد

قدم 10
 

حالا به يکي از PC هاي شبکه سازي شده خود رفته و پيکربندي نرم افزارهاي کاربردي خود براي کار با AnalogX Proxy را آغاز کنيد. براي مثال، پيکربندي تنظيمات Internet Explorer تنها چند لحظه طول مي کشد. براي اين منظور، در جعبه محاوره اي Internet Options به برگه Connections رفته و بر روي کليد LAN Settings کليک نمائيد. گزينه "Use a proxy server..." را فعال کرده، آدرس IP کامپيوتر ميزبان خود را در فيلد مربوطه وارد نموده، عدد 6588 را در فيلد Port وارد کرده و نهايتاً بر روي OK کليک نمائيد. مرورگر شما بايد بلافاصله کار کند.
منبع:بزرگراه رايانه، شماره 123.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image