جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
10 ويژگي برتر ويندوز 7
-(2 Body) 
10 ويژگي برتر ويندوز 7
Visitor 356
Category: دنياي فن آوري

1- ابزار Available networks برtaskbar
 

اگر شما از لپ تاپ استفاده مي کنيد و مي خواهيد فقط به خاطر بهره مندشدن از همين امتياز ويندوز7 آن را بررايانه تان نصب کنيد، دست نگه داريد. اين کار بيهوده است . همانند بسياري از ايده هاي خارق العاده، موضوع خيلي ساده است : بر taskbar رايانه تان کنترل داشته باشيد. به اين صورت که با ماوس يک بار برآن کليک کنيد. حال شبکه هاي Wi-Fi موجود به نمايش گذاشته مي شود و شما مي توانيد به هرکدام که مايل بوديد، وصل شويد. در ويندوز ويستا قضيه برعکس است چرا که شما براي اتصال به يک شبکه Wi-Fi جانتان به لب مي رسد!

2- کم شدن پاپ آپ هاي آزاردهنده
 

کاربران ويستا با رگبار پاپ آپ هايي که اين سيستم عامل رديف مي کند، آشنا هستند: اين پاپ آپ ها به موضوعاتي از اين دست مي پردازد: تنظيمات ديواره آتش ويندوزتان را بررسي کنيد؛ به Windows Defender توجه کنيد ؛رايانه شما مي تواند از به روز رساني ها استفاده کند و ... در ويندوز 7 بيشتر اين پيام ها در محدوده notification area در taskbar گنجانده شده است تا شما به دلخواه و طبق سليقه خود با آنها تعامل داشته باشيد.

3-Home Group
 

با استفاده از اين قابليت به اشتراک گذاري فايل موزيک و تصاوير در تمام رايانه هايي که از طريق يک شبکه خانگي به هم وصل هستند، بسيار آسان مي شود. با بهره گيري از Home Group، هرکاربر مي تواند آنچه را که به اشتراک مي گذارد از رايانه خودکنترل کند .ضمناً هر رايانه اي که از ويندوز 7 استفاده کند، اگر به شبکه وصل شود، بطور خودکار Home Group را مي يابد. البته براي وصل شدن به يک پس ورد نياز است .

4-Device Stage
 

Device Stage يک رابط کاربري جديد در ويندوز 7 است که با لوازم جانبي رايانه از قبيل تلفن ، دوربين و چاپگر تعامل دارد .اين ويژگي نه تنها تمام اطلاعات مربوط به ديوايس شما را به نمايش مي گذارد، بلکه تمام برنامه ها و سرويس هايي را که مي توانيد مورد استفاده قرار دهيد، در يک جا گرد مي آورد.
$5-BitLocker براي USB ها
BitLocker نوعي ابزار رمزنگاري است که در ويستا ارائه شد؛ اما فقط براي بعضي نسخه ها وفقط براي boot drive يک pc، در ويندوز 7 شما با استفاده از BitLockerمي توانيد تجهيزات USB نظير فلش مموري ها را رمزنگاري کرده و براي آنها پس ورد قرار دهيد. در اين صورت اگر اين تجهيزات گم شود ، فايل هاي شما ايمن و دست نخورده باقي خواهد ماند.

6-بوت سريع تر
 

مشاهدات ما در مورد بعضي رايانه هايي که از ويستا استفاده مي کنند اين است که پس از روشن کردن سيستم بايد برويد و يک فنجان چاي نوش جان کنيد وآن وقت به سر کار خود بازگرديد و بطور واقعي از سيستم تان استفاده کنيد! در ويندوز 7 قضيه برعکس است.زمان بوت شدن اين سيستم عامل فقط 30 ثانيه طول مي کشد .ظاهراً به طور کلي ويندوز 7 نسبت به ويستا- حتي در شرايط سخت افزاري مشابه - از سرعت پاسخگويي بيشتري برخوردار است .

7-Libraries
 

کتابخانه ها يا همان Libraries عملکردي مشابه فولدرها دارند با اين تفاوت که آنها خيلي راحت محتويات و فايل هاي پراکنده در جاهاي مختلف را در يک مکان گرد مي آورد. به عنوان مثال کتابخانه تصاوير (pictures library) به شما اجازه مي دهد که تمام تصاوير و عکس هايي را که شما به آنها دسترسي داريد تماشا کنيد .حالا اين تصاوير ممکن است در فولدرهاي مختلفي بر هارد رايانه شما يا حتي اشتراک شبکه اي پخش و پلا باشد.

8-user Account Control
 

user Account Control يا به اختصار UAC قابليتي است که به منظور بهبود امنيت، در ويستا عرضه شد ولي بعدها ثابت شد که اين ويژگي بسيار آزار دهنده و دست و پاگير است. علت هم آن است که وقتي کاربر بخواهد Device Manager را باز کند درايوري اضافه کند يا خيلي کارهاي ديگر، يک پاپ آپ ظاهر مي شود و از او تأييد مي خواهد. در ويندوز 7 UAC حذف شده است؛ بنابراين کاربران مي توانند خيلي از کارها را بدون حضور سرزده اين ابزار- که در مورد پيکره بندي يا اختيارات administrator سوال مي کند - انجام دهند.

9-قابليت چند لمسي (Multi- touch)
 

درسيستم هايي که از قابليت touch screen بهره مندند با استفاده از ويندوز 7 مي توان اطلاعات را به شيوه اشاره اي وارد کرد و يا آنها را کنترل نمود؛ مشابه آنچه که در آيفون اپل مي بينيم. با اين تفاوت که در ويندوز7 اين ويژگي نه فقط با آن دسته از برنامه هايي که براي ويندوز 7 ساخته شده است، بلکه تقريباً با تمام برنامه ها کار مي کند. اين بدان معناست که شما با لمس صفحه نمايش مي توانيد: برنامه هاي مورد نظرتان را اجرا کنيد، از انگشت خود براي اسکرول کردن صفحات اينترنتي و مستندات Doc بهره ببريد و حتي در برنامه paint خط خطي کنيد!

10-ويستا نيست
 

ويندوز 7 ويستا نيست . در مورد اين موضوع خيلي صحبت شده و پرداختن به آن تکرار مکررات است .

مدل هاي کسب وکار در فضاي آنلاين
 

تجارت و روش هاي کسب و کار يکي از مهم ترين حوزه هايي است که با به کارگيري فناوري هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي و اينترنت به سرعت و به شدت تحت تأثير قرار گرفت. بسياري از روش هاي سنتي کسب درآمد متحول گشته و روش ها و ارزش هاي جديد فراواني نيز پا به عرصه وجود نهادند. ميزان نفوذ اينترنت به حدي است که نمي توان زندگي امروز را بدون آن تصور کرد. تفريح، ارتباط، آموزش ، تجارت ،حقوق و حتي روابط شخصي، از اين فناوري متأثر شده و عرصه جديدي در پيش روي افراد و شرکت ها نمايان شده است . فناوري نوين اطلاعات و ارتباطات در حوزه تجارت نه تنها امکانات و تسهيلات متعددي براي شرکت هاي ارائه کننده محصولات و خدمات به شيوه سنتي مهيا نموده و باعث پيشرفت چشمگير آنان شد، بلکه باعث ايجاد بنگاه هاي جديدي شده که تنها به ارائه خدمات و سرويس ها روي شبکه اينترنت پرداخته و يا به طور موازي در هر دو حوزه سنتي و نوين مشغول به فعاليت شده اند. با گسترش اينترنت، نيازهاي جديد، منابع جديد ، محصولات جديد ،نگرش ها و راه هاي جديد براي کسب و کار و همين طور ارزش هاي جديد براي بنگاه و مشتري به وجود آمدند و مباحثي نظير اقتصاد ديجيتالي مطرح گرديد که با نگرش کاهش قيمت محصول- سرويس براي مصرف کننده تا نزديک صفر و کسب درآمد از راه هاي ديگر وارد عرصه شدند.
ارزش هايي جديد حاصل از اين فناوري به دو دسته تقسيم مي شوند:
دسته اول ارزش هايي هستند که قبلاً هم مطرح بودند ولي بيشتر ارائه مناسب نداشتند Traped Value). مثلاً مي توان از راحتي دستيابي به منابع مختلف و يا قدرت قيمت گذاري مشتري در فضاي جديد به عنوان Trapped Value نام برد. دسته دوم ارزش هايي هستند که در گذشته اصلاً مطرح نبودند و تنها با ايجاد فناوري هاي جديد امکان ظهور پيدا کردند (New to the world Value) که از آن جمله مي توان امکان ارائه سفارشي محصولات براي هر مشتري و يا تشکيل جوامع مجازي را نام برد. نکته مهمي که در اينجا مطرح مي شود توانايي هاي منحصر به فرد فضاي وب است که امکان ايجاد روش هاي جديد کسب وکار، ارزش هاي جديد براي مشتري و منابع و منافع متعدد براي شرکت ها و تمايز با کسب و کار سنتي و فيزيکي را مهيا مي کند.
به عنوان مثال حراجي هاي اينترنتي (مانند eBay در دنيا و Semsari در ايران ) که امکان مشارکت افراد مختلف از نقاط جغرافيايي مختلف را در يک حراج و خريد کالا از راه دور ممکن مي سازند و يا دريافت آسان کالاهاي ديجيتال (digital download) مانند موسيقي و کتاب در هر لحظه و در هرمکان ودر کل، پيشنهادات جديد شرکت ها به مشتريان نظير حق انتخاب و کنترل گسترده بر محصولات بدون استفاده از مشخصات خاص فضاي online ممکن نبود.

مشخصات خاص فضاي web
 

در اين بخش تعدادي از خصوصيات و مشخصه هاي اصلي و کليدي فضاي وب آورده شده است. بعضي از اين خصوصيات به ماهيت «باز» وب مربوط است که در آن هر کاربر اينرنت در هر زمان و هر مکان مي تواند خود يک تهيه کننده (provider) اطلاعات و محصولات جديد باشد و بعضي ديگر از خصوصيات به ماهيت ابررسانه هاي اينترنت مربوط مي شود:
-شبکه توزيع شده غيرمتمرکز کامپيوترها -شبکه شبکه ها
-ساختار باز- در دسترس بودن اطلاعات همه
-هرکاربر خود مي تواند يک توليد کننده باشد
-قابليت دسترسي در هرمکان و در هر زمان
-ديجيتالي بودن اطلاعات
-امکان دسترسي سريع به اطلاعات
-سهولت اصلاح محتويات
-پايدراي و دوام ارتباطات در طول زمان
-قابليت ارجاع بالا
-امکان ثبت و پيگيري عملکرد مشتري
-پاسخ هاي رفتاري لزوماً به مشخص شدن هويت کاربر منجر نمي شوند.
-جهت گيري به سمت دسترسي به کليه اطلاعات
-رفع محدوديت مکاني ميان خريدار و فروشنده
-ناشناخته بودن منابع اطلاعات
-مقياس پذيري بيشتر نسبت به دنياي فيزيکي
-افزايش نقش ارتباط شفاهي Word-of-mouth)
-تغيير پيوسته وب
-ارائه و دسترسي غيرخطي
-نياز به فعاليت کاربر
-مدل ارتباطي چند به چند
-ارتباط همزمان (synchronous) و غير هم زمان (Asynchronous)
-نياز به تعامل با ماشين
-دخيل بودن تعامل با کاربر
-عدم محدوديت براي ذخيره اطلاعات
-قابليت توسعه به منابع خارجي بيرون از وب
-عدم محدوديت در مورد محتويات هر چيزي که قابليت ديجيتال شدن دارد.( صدا، تصوير، نوشتار و غيره)
-عدم محدوديت هاي فيزيکي در محتوا
-سهولت در دسترسي و ارزيابي اطلاعات
-به کاربردن ابزار انتقال براي اهداف متفاوت و متضاد
-به کاربردن عامل هاي نرم افزاري در محتواي فرآيند
-کپي هاي ديجيتالي ذاتاً مجاني هستند
-شکل گيري گروه هاي ديجيتالي به صورت خودکار يا طبقه بندي مشتريان
طبيعي است که در بين اين مشخصات برخي مهم تر و کارآمدتر از بقيه به نظر آيند. از زاويه ديگر بعضي از اين مشخصات را مي توان براي سازمان ها جزو موقعيت ها و برخي را جزو تهديدها دانست ولي اين امر ذاتي نبوده و بسته به موقعيت و وضعيت بنگاه مي باشد. به عنوان مثال کم هزينه بودن ورود به عرصه رقابت از نظر يک شرکت تازه وارد به يک حوزه خاص مزيت و از نظر يک شرکت قديمي و فعال در آن حوزه تهديد محسوب مي شود.
دستاوردهاي فناوري وب براي بنگاه ها و سازمان هاي تجاري
-ايجاد فرم هاي جديد تجارت و واسطه گري
-با ارزش تر شدن Brand ها به صورت Online
-امکان ايجاد استراتژي هاي نوين بازاريابي
-مدل هاي کسب وکار رقابتي و چالش برانگيز
-امکان ارسال ميزان بيشتري اطلاعات با قيمت کمتر به مشتري
-قابليت دستيابي به بازارهاي جديد
-افزايش سطح سفارشي سازي (customization) با دسترسي به اطلاعات بيشتري از مشتريان
-شناسايي اصليت مشتريان جديد (تبديل رويدادهاي ناشناخته به معاملات شناخته شده)
-افزايش بازدهي هاي کانال هاي ارتباطي (انجام پيشنهادهاي الکترونيکي با سرعت زياد)
-کاهش هزينه هاي توليد و توزيع کالاهاي اطلاعاتي
-صرفه جويي در هزينه توزيع کالاهاي ديجيتال
-تحت تعقيب قراردادن به خاطر محتويات مشکل است
-امکان تخمين مناسب در پاسخ به تبليغات
- امکان شخصي سازي ارتباطات بامشتري
-تسريع حضور در بازار جهاني
-تهديدي براي فروشندگان متکي به موقعيت جغرافيايي و بنگاه هايي است که مشتريانشان از ارزان فروشان دور افتاده اند.
-ميسر شدن تعامل بيشتر با مشتريان بازاريابي مستقيم و ارتباط يک به يک
-افزايش بازدهي هاي عملياتي در تجارت هاي online. (انتقال بيشتر مراحل معامله به مشتريان)
-سوق دادن مشتريان به فعاليت هاي توسعه محصولات
-منافع فراوان براي بنگاه هاي پيشرو(نفر اول برنده همه چيزاست)
-اهميت فوق العاده محدوديت هاي قانوني ( حريم شخصي)
-امکان توسعه بسيار سريع ترBrand نسبت به روش هاي سنتي
دستاوردهاي فناوري وب براي کاربران و مشتريان تکنولوژي جديد همچنين دستاوردهاي جديدي نيز براي کاربران عادي و مشتريان به همراه آورده است . تعدادي از آنها مطلوب نظر کاربران بوده و موجب تسهيل در فعاليت هاي آنها مي شود وتعدادي نيز باعث افزايش پيچيدگي مسائل و سردرگمي کاربران شده اند. از مهمترين دستاوردهاي کاربران و مشتريان ،قدرتي است که اين فناوري براي جست وجوي اطلاعات موردنظر و اخذ تصميمات متناسب با آن در اختيار مشتريان قرار مي دهد . در اينجا به تعدادي از دستاوردهاي فناوري وب براي کاربران و مشتريان بنگاه هاي تجاري اشاره شده است :
-انباشتگي اطلاعات
-با ارزش بودن اطلاعات مشتري
-فراهم کردن امکان ناشناس ماندن
-کنترل بيشتر مشتري بر امور
-قدرت بيشتر مشتري
-راحتي بيشتر براي مشتري
-تسهيل در دريافت خدمات آزمايشي و رايگان (trial)
-تازگي و جذابيت
-امکان دسترسي بيشتر به محصولات ناياب
-قيمت هاي ارزان تر(تا محدوده اي، مجاني)
-دشواري دريافتن اطلاعات مورد نظر به دليل حجم بالاي اطلاعات
-ماهيت سرگرم کننده
-نياز به داشتن اشتياق کافي براي استفاده از اينترنت توسط مشتري

مدل کسب وکار
 

«مايکل راپا» مي گويد: مدل هاي کسب وکار در حوزه وب از مفاهيمي هستند که بيشترين بحث و تبادل نظر و کمترين درک و اتفاق نظر روي آنان صورت گرفته است. مدل کسب و کار به بيان ساده عبارت از متدي است که شرکت در فعاليت هاي تجاري در پيش گرفته و با کسب درآمد ثبات خود را حفظ مي نمايد. در اين مدل باتوجه به منابع در دسترسي و نياز مشتري پيشنهادي براي عرضه ارزش مورد نظر مشتري ارائه شده و منافع و درآمد نصيب شرکت مي سازد. به تعبيري ديگر «مدل کسب وکار» چگونگي کسب درآمد توسط بنگاه را با مشخص کردن جايگاه آن در زنجيره ارزش مشتري تشريح مي کند.»
در قسمت قبل ويژگي هاي منحصر به فرد فضاي وب و منافع و دستاوردهاي اين فضا را براي کاربران- مشتريان و همچنين سازمان هاي تجاري بيان کرديم. حال بايد ببينيم که از چه راه هايي مي توان در اين فضا براي بنگاه ها و شرکت هاي تجاري online درآمد کسب نمود و در نهايت با ترکيب منافع مشتري و منافع بنگاه و روش کسب درآمد بتوانيم انواع مدل هاي کسب وکار را بررسي و تحليل نماييم. تعدادي از روش هاي کسب درآمد در فضاي online : کارمزد تراکنش (Transaction fees) شرکت به ازاي انجام هرتراکنش کارمزد دريافت مي کند.
کارمزدهاي ميزباني (Hosting fees): دريافت وجه براي ميزباني برنامه هاي کاربردي و تعاملات ديگران از طريق بسترهاي کسب و کار الکترونيکي بنگاه (مدل هاي ASP)
کارمزدهاي مراجعه (Referral Fees):سايت تجاري اطلاعاتي از محصولات و سرويس هاي سايت هاي ديگر را در اختيار مشتري مي گذارد و زماني که مشتري به آن سايت مراجعه مي کند مراجعه شونده به سايت معرفي کننده کارمزد مي پردازد.
حق اشتراک (subscription fees): پرداخت هاي منظم براي دسترسي به اطلاعات و سرويس هاي فراهم شده
کارمزد حق امتياز(License fees) :دريافت کارمزد به ازاي فرآيندهايي که شرکت در آن داراي سهم مي باشد. سيستم سفارشات ordering One-Click شرکت آمازون از نمونه هاي اين سيستم هاست .اين ليسانس به بسياري از شرکت ها واگذار شده است .
کارمزد به ازاي هر دسترسي (view pay-per):پرداخت کارمزد به ازاي هر بار دسترسي به اطلاعات.
کارمزدهاي عملياتي (pay-per-performance)دريافت کارمزد در صورت انجام کامل عمليات.
کارمزدهاي پرداخت خرد (Micropayment):دريافت کارمزدهاي داد و ستدي بسيار اندک ولي به تعداد زياد.
تبليغات (Advertising) :اين امکان را به سازمان تجارت الکترونيکي شرکت مي دهد که در راستاي تبليغات براي شرکت هاي ديگر فعاليت نمايد.
حمايت (Sponsorships): دريافت کارمزد به ازاي تقبل حمايت (Sponsorships)سايت هاي الکترونيکي ديگر در سازمان خود.
مدل رانسام (Ransom Model) در اختيار گذاشتن بخشي از اطلاعات به صورت رايگان و شارژ مشتري براي اطلاعات و يا دسترسي بيشتر مثال: «استفان کينگ» يک بخش را به صورت رايگان در اختيار مي گذارد و درصورت تمايل مشتري به خواندن همه کتاب يا بخش هاي بعدي از او کارمزد دريافت مي نمايد.
فروش کالاها و يا ارائه خدمات (services sale of goods):متداول ترين مدل- عرضه کالاها و خدمات در اينترنت به ازاي دريافت وجه آنها فروش اطلاعات مشتري
(sale of customer data) جمع آوري اطلاعات مشتري و فروش آن به ديگران. اين فعاليت در اروپا ممنوع مي باشد ولي در آمريکاي شمالي کاملاً متداول است .
پاسخ Offline به مشتري (response offline customer)دراين مدل، اينترنت براي جلب مشتريان استفاده مي شود و در ادامه فعاليت هاي سودآور خارج از اينترنت و به صورت Offline انجام مي شود.
کارآيي و اثربخشي بيشتر در معاملات (& effectiveness gains Efficiency)بازدهي عمليات تجاي به دليل خطاهاي کمتر اطلاعات بيشتر و دقيق تر و... بالا مي رود.
سرويس هاي ارزش افزوده (مدل لينوکس): به ازاي سرويس هاي جديد که براي کالاها و سرويس هاي رايگان در اينترنت پيشنهاد مي شود کارمزد دريافت مي گردد.
real-estate Virtual :حضور مداوم شرکت در فضاي مجازي وب و کسب موقعيت ممتاز و فروش يا اجاره اين موقعيت به سايرين .
منبع:نشريه دنياي کامپيوتر و ارتباطات شماره 83
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image