جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
تهيه مطلب براي وب سايت - 1
-(0 Body) 
تهيه مطلب براي وب سايت - 1
Visitor 209
Category: دنياي فن آوري
شما چگونه مطالبي را براي سايت خود تهيه ميکنيد؟
وجود وب سايت شما، به مطالب و مواد گرافيکي مانند کلمات، نمادهاي بصري و گرافيکي، فايلهاي صوتي و تصويري که براي آن انتخاب مي کنيد وابسته است. در واقع اين وب سايت نمادي از شرکت يا تشکيلات شما است که در سطح جهاني عرضه ميشود، پس مهمترين مساله اين است که محتواي آن جالب و آموزنده باشد و درباره خودتان، نوع فعاليت شرکت و يا حرفه شما اطلاعات واضح و به روز شده اي در اختيار کاربران بگذارد.
پيامي که شما سعي در انتقال آن داريد يک عامل بسيار مهم در چگونگي ترکيب محتوا با عناصر گرافيکي- مانند عکس، نقاشي، علائم و لوگوي شرکت يا وب سايت – است. محتواي يک وب سايت بايد از چشم بازديد کنندگان آن مورد بررسي قرار گيرد. آنها بايد سريع و آسان به اطلاعات مورد نظر خود دست يابند. اين اطلاعات بايد از نظر شکل و فرمت format به شيوه اي جالب و جذاب عرضه شوند تا به آنها توجه شود و به ياد بمانند.
به ياد داشته باشيد که پس از انتخاب مطلب مورد نظر خود حتما آنرا از نظر صحت اطلاعات، به روز بودن مطالب، دستور زبان، املا کلمات و يک دست بودن جملات چک کنيد.

انتخاب، شکل دهي و آماده کردن مطالب

کلمات، تصاوير، جدولها، نمودارها، فايلهاي صوتي و تصويري همه با هم محتواي يک وب سايت را تشکيل ميدهند. تصميم درباره اينکه چه مطالبي قابل استفاده هستند با توجه به موارد زير انجام ميشود:
• هدف و مقصود وب سايت
• مخاطبيني که براي اين وب سايت در نظر گرفته شده اند
• منابع موجود براي تهيه و تقويت محتوا
• نوع فرمت format محتوا- براي مثال، تعدد فايلهاي تصويري سنگين موجب کند شدن وب سايت خواهد شد
• قابل دسترسي بودن محتوا در يک فرمت web-ready، مانند مطالبي که با word processor تهيه شده يا تصاويري که از قبل اسکن شده باشند
• اهميت اين وب سايت در پيشبرد اهداف شرکت
• موارد حقوقي مانند کپي رايت
سردبير يا مسئول وب سايت، هنگام تهيه مطلب بايد به سوالات زير پاسخ دهد:
• ميخواهيد در هر بخش وب سايت چه پيامي را منتقل کنيد؟
• مخاطبين شما چه کساني هستند؟ داخلي هستند يا خارجي؟ يا هردو؟
• چه محلي براي متن و تصوير در نظر گرفته ايد؟
• نوع متن شما چيست؟( معارفه اي، تشريحي، داستاني، زيرنويس، دستور العمل يا تبليغات)
• چه سبکي براي هر بخش سايت در نظر ميگيريد؟(رسمي، دوستانه)
• متن شما براي چه محدوده سني تنظيم ميشود؟
• در حال حاضر چه مقدار مواد خام از متن و تصوير و... در اختيار داريد؟ چه مقدار از آن قابل استفاده است و چه مقدار بايد تهيه شود؟
• چه کسي متن جديد را مينويسد، عکس ميگيرد يا نمودارها را طراحي ميکند؟
• چه کسي محتوا را قبل از ورود به شبکه ويراستاري ميکند؟ ( صحت مطلب ، دستور زبان، ديکته، مفهوم کلي، استفاده از کلمات مناسب، حساسيتهاي اجتماعي و...)

چه کاري بايد انجام دهيم

انتخاب و تصميم گيري درباره محتواي يک وب سايت امري ضروري است. فهرست زير ميتواند در تصميم گيري صحيح به شما کمک کند. براي هر مورد اين سوالها را از خود بپرسيد، هرچه تعداد پاسخهاي مثبت شما بيشتر باشد، مطلب مورد نظر براي قرار گرفتن در سايت مناسب تر است:
• آيا اين مطلب مربوط به اهداف و انتظارات شرکت شما هست؟
• آيا ارزش سايت شما بالا ميبرد؟
• آيا موافقت صاحب مطلب اصلي را جلب کرده ايد؟
• آيا مطلب مورد نظر شما به صورت ديجيتال موجود هست يا خير؟
• اگر پاسخ منفي است، انتقال آن به کامپيوتر به صرف وقت و هزينه آن مي ارزد؟
• آيا به صحت مطلب اطمينان داريد؟
• آيا از به روز بودن مطلب مطمئن هستيد؟
• آيا اين مطلب براي اکثر مخاطبين شما جالب خواهد بود؟
• آيا قرار دادن مطلب در سايت موجب صرفه جويي در وقت کارکنان يا تشويق آنان خواهد شد؟
• آيا بازديدکنندگان را به ديدار مجدد از سايت ترغيب خواهد کرد؟
• آيا مطلب از نظر حساسيتهاي اجتماعي بررسي شده است؟( توهين آميز نبودن براي فرقه يا اشخاص خاص و موارد مشابه آن)
• آيا محتواي آن مطابق قانون است؟
به عنوان يک قانون کلي، اگر در مورد بعضي متون همچنان در شک هستيد، آنرا بايگاني کنيد تا نسبت به آن اطمينان پيدا کنيد. در ضمن به خاطر داشته باشيد که وب سايت يک محيط فعال است و ميتوان آنرا در هر زمان ويرايش کرد.
(ادامه دارد ...)
منبع: http://www.senmerv.com
Add Comments
Name:
Email:  
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image