جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ويژگي‌هاي يک نرم‌افزار ضد ويروس مناسب
-(4 Body) 
ويژگي‌هاي يک نرم‌افزار ضد ويروس مناسب
Visitor 339
Category: دنياي فن آوري
ويژگي‌هاي يک نرم‌افزار ضد ويروس مناسب :
همانطور که براي هر محصولي (چه نرم‌افزاري و چه سخت‌افزاري) آزمون‌هايي وجود دارد که کيفيت و شايستگي آن را تعيين مي‌کند، چنين سنجش‌هايي براي يک نرم‌افزار ضد ويروس هم وجود دارد. يکي از آزمون‌ها با نام آزمون DURCH شناخته مي‌شود که نام آن سرواژه‌اي است که از حروف ابتدايي بخش‌هاي پنچگانه‌ء اين آزمون تشکيل شده‌اند. بنابر آزمون DURCH يک نرم‌افزار ضدويروس مناسب بايد بتواند به نيازهاي زير پاسخ دهد :
1- آزمون درخواست (Demand): بايد بتواند هنگامي که مي‌‌خواهيد به يک پرونده يا صفحهء اينترنتي يا يک رايانامه دسترسي يابيد، آن را بررسي کند.
2- آزمون به‌روزرساني (Update): به اين معني که نرم‌افزار بايد بتواند در بازه‌هاي زماني مشخص بانک ‌اطلاعاتي خود که شامل امضاي ويروس‌ها است را بروز کند.
3- آزمون واکنش (Respond): اينکه نرم افزار بتواند تمامي رفتارهاي منطقي در برخورد با يک ويروس را از خود نشان دهد. پرونده‌ء آلوده را دوباره‌سازي و تميز کند و يا آن را حذف نمايد.
4- آزمون وارسي (Check): بايد بتواند تمام فايلها از نوع مختلف که مي‌توانند محلي براي پنهان شدن ويروس باشند را کنترل کند.
5- آزمون اکتشاف (Heuristics): به اين معني که نرم افزار بايد با وجود نداشتن الگوي همهء ويروسها، بتواند خطر و احتمال وجود ويروس را تشخيص دهد. اين رفتار نيازمند هوشمندي نسبي نرم‌افزار و استفاه‌ء آن از روشهاي اکتشافي است.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image