جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
Meebo
-(2 Body) 
Meebo
Visitor 358
Category: دنياي فن آوري
Meebo يک سرويس جوان، رايگان و هوشمند است که يک رشد جهشي عظيم را تجربه مي نمايد. Meebo به شما اجازه مي دهد تا از هر نقطه اي از جهان هر يک از حسابهاي کاربري پيام رساني فوري خود ( و يا تمام آنها) دسترسي پيدا کرده و به گپ زني بر روي آنها بپردازيد. در وراي گزينه هائي که صرفاً به حوزه IM مربوط مي شوند، شما اتاقهايMeebo براي گپ زني هاي خصوصي، Meebo Me براي اضافه نمودن ويژگيهاي Chat به سايت وب خودتان، Meebo Repeater براي استفاده در مواقعي که دسترسي محدود است و همچنين بازيها و نرم افزارهاي کاربردي ديگري را در اختيار خواهيد داشت.
در مقايسه با سرويس هاي IM نظير AIM (AOL Instant Messenger ) و Yahoo Messenger سرويس Meebo که در سال 2005 راه اندازي شد تنها يک کودک به حساب مي آيد. در عين حال، Meebo فاقد ويژگيهاي گسترده اي است که اين سرويس ها و موارد مشابه آنها ارائه مي نمايند. اما Meebo داراي چيزي است که آنها ندارند: توانايي شکستن مرزهاي سرويس، برقراري ارتباط ميان کاربران، , Windows Live Messenger , Yahoo Messenger , Google Talk AOL/AIM, , jabber,وICQ به صورتي که همه آنها بتوانند با يکديگر صحبت کنند. اينکار با ثبت نام بر روي سايت وب Meebo انجام مي شود. براي اين منظور، به هيچ بارگذاري و يا نصب نرم افزاري نياز نخواهد بود.
به نظر مي رسد که فرمول Meebo عملي بوده است. بر اساس گزارش سايت وب Meebo ،کاربران روزانه بيش از 100 ميليون پيام فوري را بر روي اين سايت تبادل مي نمايند. اين سايت با يک رشد استفاده 354 درصدي از آگوست 2006 تا ژوئن 2007، توسط Nielsen/NetRatings بعنوان يک "مقصد پيام هاي فوري" که از سريعترين نرخ رشد تا امروز برخوردار بوده است، معرفي گرديده. Meebo در طول مسير خود جايزه Web2.0 را در سال هاي 2006 و 2007 بدست آورده و در ميان " coolest Web sites Top 50 " سال 2006 مجله Times و همچنين 100Products best سال هاي 2006 و 20007 مجله PC Wordقرار گرفت.
اما Meebo چگونه کار مي کند؟ در ابتدا، کاربر بايد بر روي اين سايت وب Sign-in نموده و کامپيوترش به يک سرور Meebo ارتباط برقرار کند.هنگامي که کاربر يک نشست IM را آغاز مي کند، Meebo از يک نسخه ويرايش و بهينه سازي شده GAIM ( يک کلاينت Open Source ) براي ايجاد يک ارتباط با شبکه IM کاربر استفاده مي نمايد. ارتباط ميان کامپيوتر کاربر، سرور Meebo و شبکه IM تقريباً بطور آني برقرار مي شود.
در حالي که اکثر کاربران Meebo در سنين 25 سال و پائين قرار دارند، گروه هاي ديگر نظير سربازاني که از راه دور با خانواده هاي خود تماس مي گيرند و يا کارکناني که از دفاتر مختلف با يکديگر ارتباط برقرار مي کنند را نيز شامل مي شود. کاربران آمريکائي Meebo تنها 30 درصد از مجموع کاربران اين سرويس را تشکيل مي دهند و اين سايت در 60 زبان و لهجه ديگر نيز قابل دسترسي مي باشد.

آغاز کار با Meebo
 

آغاز کار با Meebo بسيار آسان است و کار با ايجاد يک حساب کاربري و Sign-in بر روي اين سايت شروع مي شود. پس از انجام اين مراحل، شما براي تبادل پيامهاي فوري و يا ورود به يکي از اتاقهاي Meebo آماده خواهيد بود.

ايجاد يک حساب کاربري Meebo
 

1- به سايت وب Meebo رفته و بر روي جعبه Meebo در انتهاي سمت راست پنجره کليک نمائيد.
2- براي باز شدن صفحه ثبت نام ( Registration ) بر روي Sign-in کليک کنيد. شما براي استفاده از Meebo بايد حداقل 13 سال سن داشته باشيد. اگر Meebo از طريق يک منبع قابل اعتماد مطلع شود که شما جوانتر هستيد، حساب کابري شما نيز حذف خواهد گرديد.
3- يک نام ID و کلمه عبور را تايپ کنيد. کلمه عبور خود را يکبار ديگر پس از Confirm تايپ نموده و سپس بر روي Next کليک کنيد.
4- در صفحه بعدي، نام کامل ( که به اشتراک گذاشته نخواهد شد ) و آدرس eMail( که تنها براي ارسال کلمات عبور مفقوده مورد استفاده قرارمي گيرد ) را تايپ نمائيد. در صورت تمايل، سن و جنسيت خود را وارد کرده و سپس بر روي " Create Meebo Account " کليک نمائيد.
5- در جعبه New Connection شبکه IM خود ( براي مثال، AIM يا yahoo) را انتخاب نموده، نام مستعار و کلمه عبور خود براي آن شبکه را وارد کرده و سپس بر روي " Sign On" کليک نمائيد. دوستانتان از اين شبکه ها به فهرست Meebo شما اضافه خواهند شد. شما مي توانيد تمام شبکه هاي IM خود را اضافه کرده و بطور همزمان به تمام دوستان خود دسترسي داشته باشيد. شما مي توانيد از Meebo بدون ايجاد يک حساب کاربري نيز استفاده کنيد ( با Sign in بر روي يکي از شبکه هاي IM فهرست شده ) اما در اين وضعيت نمي توانيد با دوستاني که از ساير شبکه ها استفاده مي کنند به تبادل پيامهاي فوري بپردازيد.

دسترسي به Meebo
 

به سايت Meebo رفته و Sign-in نمائيد. با فعال کردن گزينه " Sign in as invisible" مي توانيد به سرويس وارد شويد، در حالي که دوستان شما تصور مي کنند Offline هستيد. براي خروج ( Sign Off ) بر روي گزينه Sign Off در پائين فهرست Buddy کليک نمائيد.

تنظيم اولويت ها
 

براي اضافه کردن يک شبکه IM ديگر، بر روي آيکن Accounts و سپس " Already a User " کليک نمائيد. سپس شبکه مورد نظر را با وارد نمودن نام مستعار و کلمه عبور خود براي آن اضافه کرده و نهايتاً بر روي Sign On کليک نمائيد.
پنجره Preferences به شما اجازه مي دهد تا انتخاب کنيد که آيا مي خواهيد صدائي در هنگام ارسال يا دريافت يک IM پخش گردد يا خير. شما همچنين مي توانيد يک پس زمينه را براي صفحه خود و پنجره IM انتخاب نمائيد. بعلاوه، شما مي توانيد مشخص نمائيد که آيا مي خواهيد در پيامهاي خود Emoticonها ( صورتک هائي که احساسات مختلف را نمايش مي دهند) استفاده کنيد يا خير.

فهرست Buddy
 

فهرست Bussy شما در انتهاي سمت راست، دوستاني که مي توانيد از شبکه هاي اضافه شده خود به تبادل IM با آنها بپردازيد را نمايش مي دهد. کاري که هر يک از آيکن هاي بالاي اين فهرست انجام مي دهند، عبارتند از : يک صورت زرد با يک علامت بعلاوه: براي اضافه نمودن يک Buddy بر روي اين آيکن کليک نمائيد. نام و شبکه Buddy مورد نظر را وارد کرده و سپس بر روي AddBuddy کليک نمائيد. فرد مورد نظر درخواست مربوطه را دريافت کرده و براي اضافه نمودن شما به فهرست خود پاسخ خواهد داد. شما براي اضافه شدن به فهرست او بايد بر روي Accept کليک کنيد. به منظور ايجاد يک Buddy Groupجديد، بر روي هدر هر گروه کليک راست کرده و سپس گزينه "Add New Group" را انتخاب نمائيد. يک نام را براي گروه جديد تايپ کرده و سپس بر روي Add New Group کليک نمائيد. Buddy هاي مورد نظر خود را به فولدر گروه جديد Drag&Drop کنيد.
- يک صورت زرد با علامت منها: براي حذف Buddy از فهرست خود، نام او را انتخاب کرده و سپس بر روي اين آيکن کليک نمائيد.
- حباب مکالمه: براي تبادل IM بر روي اين آيکن کليک کنيد. نام Buddy و شبکه IM مورد نظر خود را وارد نمائيد تا يک پنجره Chat باز شود، فهرست Buddy آيکن هاي وضعيت دوستان و يک بخش Offline را نمايش خواهد داد تا شما بفهميد که چه کساني قابل دسترسي هستند.
- حباب و چند صورت: براي پيوستن و يا راه اندازي يک اتاق گپ زني، بر روي اين آيکن کليک نمائيد.
- مربعي با يک پيکان: براي ايجاد يک فهرست Pop-Up از Buddyها، بر روي اين آيکن کليک کنيد.
- توضيحات زير آيکن ها: وضعيت دسترس پذيري شما را نشان مي دهند. براي تغيير وضعيت خود بر روي يک شبکه IM بر روي مثلث کليک نمائيد.
حالا که با مقدمات آشنا شديد، اجازه بدهيد به بررسي ويژگي هاي ديگري نظير اتاق هاي Meebo، گزارش هاي گپ زني و اشتراک گذاري فايل بپردازيم.

اتاقهاي Meebo و ساير ويژگيهاي آن
 

اتاقهاي Meebo و بقيه ويژگي هاي آن باعث مي شوند که شما گزينه هاي بيشتري را نسبت به (صرفاً) تبادل IM با دوستانتان بر روي اين شبکه در اختيار داشته باشيد. شما مي توانيد از يکي از اتاق هاي گپ زني موجود Meebo بازديد کرده و يا اتاق گپ زني خودتان را راه اندازي نمائيد.

Meebo Rooms
 

اين اتاقهاي گپ زني در ماه مه سال 2007 براي تأمين Chat گروهي و همچنين IM ابتدائي به سرويس اضافه شدند. شما مي توانيد به عنوان يک عضو Meebo , و يا بعنوان يک مهمان در اين اتاقها شرکت کنيد، شما همچنين مي توانيد کليپهاي ويديوئي، تصاوير، موسيقي و يا لينک هائي به سايت هاي وب ديگر را با ساير حاضرين به اشتراک بگذاريد. پس از Logon، شما فهرستي از اتاق هايي که در حال حاضر قابل دسترسي هستند را در پايين صفحه Meebo خود مشاهده خواهيد کرد. شما همچنين مي توانيد بر روي آيکن Rooms در بالاي صفحه خانگي Meebo کليک نمائيد.
اتاقهاي فهرست شده، تعداد حاضرين و همچنين انواع رسانه هاي اخير ( تصاوير، صفحات، موسيقي، ويدئو) قابل دسترسي براي مشاهده را نشان مي دهند. شما همچنين مي توانيد يک اتاق با مضمون خاص را با کليک بر روي عناوين موجود در فهرست سمت چپ انتخاب کنيد.
براي ورود به يک اتاق، بر روي يکي از گزينه هاي ارائه شده کليک نمائيد. اگر يک مهمان هستيد، يک نام مستعار را انتخاب کنيد. در صورتيکه يک عضو Meebo باشيد نيز مي توانيد نام مستعار خود را تغيير دهيد. براي شرکت در بحث، پيام خود را تايپ کنيد.
براي ايجاد اتاق گپ زني خودتان، بر روي سايت Sign in نموده و سپس بر روي گزينه Create a Room کليک نمائيد. نامي که قبلاً انتخاب نشده باشد را براي اتاق خود وارد کرده و سپس بر روي گزينه " Create New Room" کليک نمائيد. شما مي توانيد يک توضيح را براي اتاق خود وارد کرده و رنگ يا آيکن آن را سفارشي سازي نمائيد. شما همچنين مي توانيد اتاق را با درخواست کلمه عبور از بازديدکنندگاني که مي خواهند وارد آن شوند بصورت خصوصي درآوريد. شما همچنين مي توانيد اتاق گپ زني خود را بر روي يک سايت وبي خارجي نظير وبلاگ يا صفحه MySpace خود جاسازي کنيد.

Chat Logs
 

براي ذخيره سازي مکالمات IM خود، به بخش Preferences رفته و گزينه " Save IM history to view later" را انتخاب نمائيد. براي مشاهده مکالمات خود با يک فرد خاص،بر روي نام Buddy مورد نظر کليک راست نموده و سپس گزينه View Chat Logs را انتخاب کنيد. شما مي توانيد Chat Logsمربوط به يک Buddy را حذف نمائيد. اما توجه داشته باشيد که به اين ترتيب تمام سوابق گفتگوهاي شما با فرد مورد نظر از بين خواهد رفت. براي اين منظور بر روي نام Buddy مورد نظر کليک راست کرده، به بخش View Chat Logs رفته و سپس بر روي XDelet All کليک نموده و اين فرآيند را تائيد کنيد.

اشتراک گذاري فايل
 

بعنوان يک کاربرMeebo، شما مي توانيد هر بار فايلهائي با حجم تا 10 مگا بايت ( و يا 30 مگا بايت در ماه) را براي هر فردي ارسال کرده و فايل هايي را از ساير کاربران Meebo دريافت نمائيد. با اينحال، اين فايلها 4 ساعت پس از ارسال " منقضي" خواهند شد و اشتراک گذاري فايل يا مرورگرهاي Safari کار نمي کند.
براي ارسال يک فايل، در فهرست Buddy خود بر روي نام گيرنده دو بار کليک کرده و سپس File Transfer را انتخاب نمائيد. در پنجره " File Upload" بر روي فايلي که مي خواهيد منتقل شود دو بار کليک کنيد. اگر فايلي را دريافت کنيد، پيامي را در پنجره IM مشاهده خواهيد کرد که فرستنده آن را به همراه نام و اندازه فايل با يک لينک نشان مي دهد. براي باز کردن و يا بارگذاري فايل مربوطه، بر روي لينک کليک نمائيد.

مسدود کردن IMهاي ناخواسته
 

شما مي توانيد يک Buddy را مسدود نمائيد تا از انتقال IMهاي او به شما جلوگيري شود. براي اين منظور بر روي نام Buddy مورد نظر کليک کرده، گزينه Block(Buddy Name ) را انتخاب نموده وسپس براي تأييد اين فرآيند بر روي Block کليک کنيد. Buddy مورد نظر به فهرست Offline شما خواهد رفت. براي برگرداندن يک Buddy به وضعيت قبلي، بر روي نام او کليک کرده و گزينه Upblock را انتخاب نمائيد.
براي مسدود کردن IM هاي آتي از يک فرستنده ناشناس، در پنجره IM که پيام فرد مورد نظر در آن نمايش داده شده است، بر روي آيکن Block کليک نمائيد .سپس بر روي OK کليک کنيد تا از ارسال پيامهاي بيشتر توسط فرد مورد نظر به شما جلوگيري شود.
Meebo ابزارهائي نظير Meebo Repeater,Meebo Me,Meebo Mobile را ارائه مي کند تا استفاده از اين سرويس را براي شما آسانتر نمايد. ما در ادامه بطور خلاصه به معرفي اين ابزارها خواهيم پرداخت.

Meebo Me و ساير ابزارها
 

مجموعه ابزارهاي ارائه شده توسط سرويس Meebo، استفاده کاربران از توابع اين سايت را گسترش مي دهند. Meebo Me به کاربران امکان مي دهد تا گپ زني بلادرنگ را به سايت وب خودشان اضافه نمايند، در حاليکه Meebo Repeater به آنها اجازه مي دهد از Meebo براي تبادل IMدر زمانهائي که دسترسي محدود است، بهره گيري نمايند. Meebo Mobile دسترسي از iPhone به اين سرويس را فراهم مي کند و براي ساير ابزارهاي بي سيم نيز توسعه يافته است.
Meebo Me
اگر شما يک پنجره گپ زني Meebo Me را به سايت وب شخصي، وبلاگ و يا صفحه يک شبکه اجتماعي نظير My Space اضافه کنيد، بازديد کنندگان متوجه خواهند شد که شما آنلاين هستيد و مي توانند مستقيماً به گپ زني با شما بپردازند. Meebo Me در هر جائيکه HTMLو يک Flash Widget قابل جاسازي باشد نظير،My Space,Friendster,Wordpress,Blogger و salesforce.com بر روي يک صفحه وب کارخواهد کرد. براي استفاده از اين قابليت، مراحل زير را دنبال کنيد:
1- به Meebo رفته، يک Widget را ايجاد کنيد که به صورت يک نمايشگرکوچک بر روي سايت وب شما ظاهر خواهد شد. از شما خواسته مي شود تا عنواني را براي Widget مورد نظر وارد کرده و يک نام مستعار را انتخاب نمائيد. شما مي توانيد اندازه و رنگ Widget را انتخاب کرده و متن آن را سفارشي نمائيد. پس از اتمام کار خود بر روي Next کليک کنيد.
2- در صفحه بعد،ID و کلمه عبورMeebo خود را وارد کرده و مجدداً بر روي Next کليک کنيد.
3- در اين مرحله،کدي را خواهيد ديد که بايد آن را از يک جعبه متني کپي کرده و در کد HTML سايت وب خود بچسبانيد ( Paste). پس از انجام اينکار، بازديدکنندگان مي توانند مستقيماً به تبادل IM با شما بپردازند.
افرادي که از سايت وب شما بازديد مي کنند، بصورت بازديدکنندگان جديد در فهرست Meebo Buddy شما ظاهر خواهند شد. آنها مي توانند با تايپ يک پيام در جعبه متني Widget گفتگوئي را با شما آغاز کنند.
Meebo Mobile
در اگوست سال 2007، Meebo اولين نسخه خود براي يک ابزار بي سيم يعني iPhone را راه اندازي کرده و برنامه هائي را جهت توسعه اينترفيس هائي براي ابزارهاي موبايل بيشتر اعلام نمود. براي استفاده از Meebo بر روي يک iPhone بر روي اين سايت Login نمائيد. شما به Meebo Mobile مي توانيد به حساب کاربري معمولي خود دسترسي پيدا کرده و از همان تنظيمات استفاده نمائيد. شما تاريخچه گپ زني را براي تمام Buddyهاي خود دريافت کرده و مي توانيد به Buddy موجود بر روي تمام شبکه هاي IM خود نيز دسترسي داشته باشيد.
Meebo چه از نظر برنامه نويسي و چه از نظر افزايش تعداد کاربران جديد، به سرعت در حال رشد است. از ابتدا، کاربران يک نقش کليدي را در اين سرويس ايفا کرده اند. پايه گذاران اين سايت تصميم گرفتند که Meebo را با ويژگي هاي ساده اي راه اندازي کرده و سپس آن را بر اساس خواسته هاي کاربران گسترش دهند.Seth Sternberg يکي از بنيانگذاران اين شرکت در مصاحبه اي با SEOmoz پس از دريافت يکي از جوايز web2.0 در سال 2006 توسط اين سايت، اشاره کرد که همين ويژگي باعث تداوم حيات شرکت آنها بوده است. Meebo از يک وبلاگ On-Site براي بروز رساني کاربران و يک تالار گفتگو براي جمع آوري بازخوردها و درخواستهاي آنها در رابطه با ويژگيهاي جديد بهره مي گيرد.
منبع: نشريه بزرگراه رايانه شماره 122
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image