جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
بررسي جامع و مقايسه اي 15 بسته نرم افزاري امنيت PC (قسمت چهارم)
-(1 Body) 
بررسي جامع و مقايسه اي 15 بسته نرم افزاري امنيت PC (قسمت چهارم)
Visitor 323
Category: دنياي فن آوري
BullGuard Internet Security 8.5 : قابليت هاي آراسته Backup آنلاين و يک امتياز خوب در تشخيص Malware، اما يک بسته نسبتاً سنگين.
BullGuard در گذشته ما را تحت تأثير قرار داده بود و در آزمايش تشخيص Malware اين مقاله نيز يکي از مجموعه هايي بود که به امتياز قدرتمند 97 درصد دست يافت و کار خود را با فاصله اندکي از G Data و Norton به اتمام رساند. ما همچنين از نحوه واکنش فايروال آن به تلاش هايمان براي نفوذ، راضي بوديم: اين بسته به ما اطلاع مي داد که يک حمله در جريان است و سپس آدرس IP منشأ حمله را پيش از آنکه مهاجم بتواند حضور سيستم محافظت شده ما را تأييد نمايد، مسدود مي کرد.
البته رضايت ما از محافظت BullGuard در زمينه eMail بسيار کمتر بود. البته اين قابليت کار مي کرد، اما هنگامي که پيام هاي آلوده پاکسازي مي شدند، برنامه يک آگهي تبليغاتي مربوط به نرم افزار BullGuard را در eMail درج مي کرد که با يک لينک به فروشگاه آنلاين اين شرکت، تکميل مي شد اين رفتار تا حدودي ناخوشايند به نظر مي رسيد.
نگراني هاي ما بيشتر به تهديدهاي وب مربوط مي شدند: Bull Guard دو بارگذاري بدخواهانه را متوقف کرد، اما در مورد 52 سايت باقيمانده به ما چراغ سبز نشان داد، حتي با وجود آنکه ساير بسته ها، بعضي از اين سايت ها را بخاطر ميزباني Malware هاي فعال شناسايي کرده بودند.

بررسي جامع و مقايسه اي 15 بسته نرم افزاري امنيت PC (قسمت چهارم)

علاوه بر تمام ويژگي هاي قابل پيش بيني امنيتي اينترنتي، BullGuard شامل يک کلاينت Backup آنلاين با فضاي ذخيره سازي چشمگير 5 گيگابايت است که از طريق يک ويزارد Backup/Restore و يا بعنوان يک درايو شبکه در داخل مرورگر ويندوز قابل دسترسي خواهد بود. اين ويژگي بعنوان مهم ترين نقطه قوت مجموعه BullGuard باقي مي ماند.
بطور کلي، هدايت اينترفيس BullGuard نسبتاً آسان است و کاربران کم تجربه تر نيز توانايي ارسال پيام به تيم پشتيباني فني و يا امکان Chat با نمايندگان اين تيم بصورت مستقيم از داخل برنامه را تحسين خواهند نمود.
متأسفانه BullGuard بخاطر وزن خود، ما را مأيوس کرد. يک زمان راه اندازي 14 ثانيه اي با توجه به قابليتهاي اين مجموعه نسبتاً طولاني به نظر مي رسد و در عين حال 162 مگابايت از حافظه سيستم شما را نيز مصرف خواهد کرد که باعث مي شود در بالاترين سطح اشغال RAM در بين بسته هاي شرکت کننده ما قرار گيرد. بطور کلي مي توان گفت که Bull Guard Internet Security 5، 8 محصول بدي نيست، اما در حال حاضر مجموعه هاي بهتري با قيمت پايين تر در بازار وجود دارند.

بررسي جامع و مقايسه اي 15 بسته نرم افزاري امنيت PC (قسمت چهارم)

Clam win 0.95.3: ساده و محجوب، اما تشخيص Malware آن يک فاجعه است.
Clam Win يک اينترفيس ويندوز را براي موتور اسکن Open Source نرم افزار Clam AV فراهم مي کند. همانطور که اينترفيس کاربري خالي Clam Win نشان مي دهد، اين يک نرم افزار ساده و خلاصه است که حتي در مقايسه با استانداردهاي نرم افزارهاي رايگان نيز به هيچ وجه جاه طلبانه به نظر نمي رسد. اين بسته، محافظت فعال از فايل را ارائه نمي کند: اگر شما با يک فايل مشکوک برخورد کنيد، بايستي بر روي آن کليک راست نموده و فايل را به طور دستي اسکن کنيد، يا اينکه منتظر اسکن زمان بندي شده بمانيد تا آن را شناسايي نماييد.
اين موضوع باعث مي شود که Calm Win در برابر بارگذاري هاي drive-by که در آنها malware بدون اطلاع شما بارگذاري مي گردد، بي استفاده باشد. در آزمايش هاي ما، نرم افزار در حاليکه صفحات متعددي مشغول نصب و اجراي کد بدخواهانه خود بودند، کاملاً بي تفاوت و آسوده باقي ماند.
هيچ فايروالي نيز در اين بسته وجود ندارد، بنابراين حملات شبکه ما بدون هيچ مزاحمتي پيش رفتند. حملات eMail و Phishing نيز با هيچ مانعي مواجه نشدند: بدون محافظت فعال، Clam Win نمي توانست هيچ کاري براي متوقف کردن ضميمه هاي خطرناک از Inbox پيام ها و اجراي آنها توسط ما انجام دهد.

بررسي جامع و مقايسه اي 15 بسته نرم افزاري امنيت PC (قسمت چهارم)

ما مي دانيم که بعضي از مردم هيچ نوع مزاحمت و وقفه اي را در تجربه Computing خود تحمل نمي کنند و اين روش غير فعال و منفعل مي تواند براي آنها جذابيت داشته باشد. در عين حال، Clam Win به خاطر فقدان هرگونه مولفه مقيم در حافظه، نصب بسيار سبکي دارد: راه اندازي اين برنامه تنها 6 ثانيه طول مي کشد که به سريع ترين بسته اين مجموعه بسيار نزديک است و ردپاي آن در حافظه نيز تنها 6 مگابايت مي باشد که آن را با فاصله زيادي به کم مصرف ترين محصول در زمينه حافظه تبديل مي کند.
صرف نظر از اينکه Calm win تا چه اندازه محجوب است، در زمينه تشخيص ويروس ها کاملاً بي مصرف خواهد بود. اين مجموعه در آزمايش تشخيص Malware ما 55 نمونه اي که توسط تمام بسته هاي ديگر تشخيص داده شده بودند را ناديده گرفت. در عين حال، هيچگونه آناليز رفتاري و يا بررسي اعتبار نيز در اين محصول پياده سازي نشده است.
وضعيت مذکور تا حدودي شرم آور به نظر مي رسد. شايد ايده يک موتور آنتي ويروس Open source سبک بسيار جذاب باشد، اما به آساني مي توان ديد که اين پروژه Open Source قادر نيست با دنياي تهديدهاي آنلاين که با سرعت زيادي به پيش مي رود، انطباق پيدا کند.

بررسي جامع و مقايسه اي 15 بسته نرم افزاري امنيت PC (قسمت چهارم)

Eset Smart Security4 : يک طراحي زيبا که نتايج متفاوتي را در آزمايش هاي مختلف ارائه مي کند.
مجموعه Eset Smart Security بعنوان يک بسته کارآمد و سبک وزن از اعتبار خوبي برخوردار است، اما نتايج آن در آزمايش هاي ما تا حدودي به هم ريخته بود. ردپاي اين محصول در حافظه به 32 مگابايت مي رسد که بطور قابل ملاحظه اي پايين بود و يک مزيت غيرقابل انکار، در مقايسه با ساير رقبا محسوب مي شود، اما زمان راه اندازي آن معادل 19 ثانيه است که آن را در نيمه پاييني جدول قرار مي دهد و 7 ثانيه طولاني تر از زمان متوسط گروه بود.

بررسي جامع و مقايسه اي 15 بسته نرم افزاري امنيت PC (قسمت چهارم)

در آزمايش تشخيص Malware ما، Smart Security امتياز 92 را بدست آورد. اين نتيجه به هيچ وجه وحشتناک نيست، اما تأثيرگذارتر از بسته هاي رايگان نيز به نظر نمي رسيد. اين بسته در آزمايش وب ما نيز تا حدودي بي توجه بود و تنها درباره يک بارگذاري مشکوک و يک سايت ذکر شده در ليست سياه خود، به ما هشدار داد.
عملکرد فايروال Smart Security کاملاً دلگرم کننده و قابل تحسين است. البته ما توانستيم PC آزمايشي را از راه دور ببينيم، اما Eset بطور مستحکمي تمام درگاه هاي باز را بسته بود و تلاش هاي ما براي اتصال به رجيستري از راه دور را مسدود کرد که به اين ترتيب هيچ مسير آشکاري را براي ورود مهاجم باقي نمي گذاشت.
ادغام Eset با کلاينت eMail ما نيز بطور جذابي مديريت شده بود، در حاليکه يک نوار ابزار جديد گزينه هاي امنيتي و Spam را به آساني در دسترس شما قرار مي دهد. eMail هاي آلوده، پاکسازي گرديده و به يک فولدر «Infected Itmes» جديد، هدايت مي شدند.
اين سليقه خوب، در اينترفيس کاربري اصلي برنامه نيز کاملاً مشهود بود. بطور پيش فرض، اين اينترفيس يک مجموعه آشکار از گزينه ها را در اختيار شما قرار مي دهد و زمانيکه به Advanced Mode سوئيچ مي کنيد، ساختار اينترفيس گسترش مي يابد تا تنظيمات و آمارهاي فني بيشتري را آشکار سازد. هشدارها و سوالات نيز اطلاعات روشن و مناسبي را در اختيار شما قرار مي دهند.
اين طراحي دقيق باعث مي شود که East Smart Security 4 به يک مجموعه دوست داشتني تبديل گردد، اما نتايج بدست آمده توسط آن، در حد و اندازه اي نيستند که بتوان آن را بعنوان محصول برگزيده توصيه نمود. از سوي ديگر، اين بسته در مقايسه با آنچه که بدست خواهيد آورد نسبتاً گران تر از رقباي خود به حساب مي آيد: BitDefender و BullGuard که با قيمت هاي مشابهي ارائه مي شوند. Backup آنلاين را نيز در اختيار شما قرار مي دهند.

بررسي جامع و مقايسه اي 15 بسته نرم افزاري امنيت PC (قسمت چهارم)

F-Secure Internet Security 2010: يک بسته کارآمد که در امنيت خانوادگي برتري دارد.
مجموع F-Secure Internet Security 2010 به يک اينترفيس ساده با تنها 3 کليد مجهز است. با اين حال، کافي است بر روي يک کليد کليک نماييد تا صفحات بيشتري را با کنترلها و جزئيات گسترده تري در اختيار شما قرار دهد. رسيدن به جايي که مي خواهيد، به اندازه کافي آسان است اما آن طور که به نظر مي رسد يک تحول واقعي در کاربردپذيري به حساب نمي آيد. در عين حال، اين بسته با خودنمايي فراوان، Copybook خود را در صفحه آغازين (Splash Screen) که در زمان بوت ظاهر مي گردد و امکان غيرفعال کردن آن وجود ندارد، نمايش مي دهد.
بعلاوه، F-Secure خصوصاً يک بسته نحيف و سبک نيز به حساب نمي آيد. زمان راه اندازي اين مجموعه به 12 ثانيه مي رسيد که در سطح متوسط شرکت کنندگان اين مقاله قرار داشت و ردپاي آن در حافظه نيز معادل 86 مگابايت بود که بالاتر از سطح متوسط بود.
با اين حال، F-Secure هنوز داراي شايستگي هايي مي باشد. اين مجموعه در آزمايش تشخيص Malware ما امتياز 97 درصد را بدست آورد که آن را با فاصله اندکي بعد از جايگاه نخست قرار مي داد. از سوي ديگر، ما هشدارهاي آگاه کننده و آشکار اين برنامه که در هنگام تشخيص آلودگي ها ظاهر مي شوند را تحسين کرديم. وقتي به آزمايش امنيت شبکه پرداختيم، متوجه شديم که نرم افزار مذکور PC ما را بطور کامل پنهان کرده است و به همين دليل يک مهاجم اصلاً قادر به مشاهده آن نبود. در عين حال، باز کردن درگاه هاي بسته شده تنها با يک فرآيند تک کليکي سروکار دارد.
در آزمايش وب ما، F- Secure فعال ترين بسته اين گروه بود و 50 درصد از سايت هاي مشکوکي که ما براي بازديد از آنها تلاش مي کرديم را در ليست سياه خود داشت. تحت توجه مولفه مجتمع Parental Controls مجموعه F-Secure، اين برنامه مي تواند در عين حال انواع معيني از سايت هاي وب را برحسب دسته بندي مسدود نموده، زمان مرور وب را محدود کرده و دسترسي نرم افزارهاي کاربردي به اينترنت را تا زماني که يک کلمه عبور صحيح وارد نشده باشد، مسدود نمايد.
بطور کلي، F-Secure Internet Security 2010 يک مجموعه مستحکم است که مي تواند شما و خانواده تان را از اکثر تهديدهائي که در وب با آنها مواجه مي شويد محافظت کند. با اين حال در مواجهه با يک رقابت سنگين و جدي، اين محصول نتوانست جايگاه صدرنشيني را بخاطر عملکرد و سهولت استفاده خود بدست آورد.
G Data Internet Security 2010: موتورهاي تشخيص دوگانه که نتايج خوبي را به همراه دارند، اما RAM ماشين را مي بلعند.
G Data بجاي آنکه سيستم تشخيص Malware خودش را توسعه دهد، دو موتور رقيب را انتخاب کرده و آنها را بطور موازي اجرا مي نمايد.اين شرکت مستقيماً نام تأمين کنندگان موتورهاي خود را ذکر نمي کند، اما اين يک راز آشکار به حساب مي آيد که G Data فناوري خود را از Avast و Bit Defender عاريه گرفته است. در آزمايش هاي ما، اين ترکيب بسيار قدرتمند بوده و به G Data امکان داد تا محصولات خود اين شرکت ها را با يک نرخ تشخيص 98 درصدي پشت سر بگذارد.
البته ساير جنبه هاي اين بسته به همين اندازه درخشان نيستند. براي مثال، فايروال اين مجموعه با تنظيمات پيش فرض خود توانست حمله شبکه ما را تشخيص دهد و حتي جزييات مربوط به PC مهاجم را در اختيار ما گذاشت، اما عملاً هيچ اقدام مشهودي را براي محافظت از ما انجام نداد، درگاه هاي TCP را در معرض ديد باقي گذاشت و به PC مهاجم اجازه داد تا هر نوع اطلاعاتي که مايل است را استخراج نمايد.
هيچ ادغام مشاهده اي با کلاينت eMail به چشم نمي خورد. هرچند که پيام هاي ورودي اسکن مي شوند و اگر آلودگي در آنها وجود داشته باشد، پاکسازي خواهد شد. براي تهديدهاي مبتني بر وب، اين بسته تمام سايت هايي که بعنوان ميزبان Malware فعال شناخته شده بودند را علامت گذاري نمود، اما هيچ يک از اين صفحات را در ليست سياه قرار نداد. بطور عجيبي، اين بسته ادعا مي کرد که يک سايت تلاش مي کند تا تنظيمات سيستم ما را تغيير دهد، در حاليکه تمام بسته هاي ديگر سايت مورد نظر را «پاک» تشخيص داده بودند.

بررسي جامع و مقايسه اي 15 بسته نرم افزاري امنيت PC (قسمت چهارم)

يکي از نقاط ضعف ديگر G Data Internet Security 2010، تقاضاي آن در زمينه منابع سيستم شما است. اجراي همزمان دو موتور اسکن باعث شده است که ردپاي اين مجموعه در حافظه سيستم به 274 مگابايت برسد که بالاترين رکورد در گروه شرکت کننده ما به حساب مي آيد. زمان راه اندازي 15 ثانيه اي اين مجموعه نيز نسبتاً طولاني است.
اگر اسکن جامع براي شما در اولويت قرار دارد، بهره گيري از يک روش دوگانه در اين بسته توانست قدرت خود را به اثبات برساند، اما اگر به ميزان حافظه آزاد خود اهميت مي دهيد، G Data يقيناً انتخاب مناسبي به حساب نمي آيد.
Kaspersky Internet Security 2010: مجموعه اي با ايده هاي خوب و سابقه درخشان که اين بار موفق نبود.
مجموعه امنيتي روسي Kaspersky بدون ترديد از اعتبار بسيار خوبي در زمينه تشخيص Malware برخوردار مي باشد. اين مجموعه در آزمايش ما امتياز 92 درصد را بدست آورد.
اين وضعيت بسيار تعجب آور به نظر مي رسد زيرا هميشه انتظارهاي زيادي در رابطه با قابليت هاي Kaspersky وجود داشته است. فايروال اين مجموعه درست همان طور که انتظار داشتيم به حملات شبکه ما به خوبي واکنش نشان داده و تلاش هاي نفوذ را پيش از آنکه مهاجم بتواند هرگونه اطلاعاتي را بدست آورد، مسدود کرد. يک نوار ابزار AntiSpam ساده در کلاينت eMail ما ظاهر گرديد و پيام هاي آلوده نيز با يک هشدار Pop-up کوچک همراهي مي شدند. در آزمايش وب ما، بارگذاري هاي خطرناک به همراه تعدادي از سايت هاي وب مشکوک، مسدود شدند.
البته چند ويژگي ثانويه واقعاً جالب نيز در اين مجموعه به چشم مي خورد. گزينه جديد Safe Run به شما اجازه مي دهد تا برنامه هايي که به آنها مطمئن نيستيد را در يک Sandbox آزمايش نماييد تا نتوانند به PC شما آسيب برسانند. همچنين Application Control مي تواند مديريت نمايد که کدام نرم افزارهاي کاربردي، به چه نوع داده هايي بر روي سيستم شما دسترسي داشته باشند. Parental Controls به شما اجازه مي دهد تا ساعت هاي مرور وب را محدود کرده و انواع معيني از سايت هاي وب را مسدود نماييد. بعلاوه، مجموعه گسترده اي از تنظيمات براي سفارشي سازي رفتارهاي پيش فرض برنامه، در اختيار شما قرار دارند.
با اين حال، اگر بخواهيم صريح باشيم بايد بگوييم که اينترفيس Kaspersky با برگه ها، Tickbox ها، لينک ها و Pop- up هايي که در همه جاي آن وجود دارند تا حدودي پيچيده به نظر مي رسد. بعلاوه، زمان راه اندازي 23 ثانيه اي اين مجموعه، طولاني ترين رکورد در گروه شرکت کنندگان ما به حساب مي آمد و مصرف 110 مگا بايت از حافظه RAM سيستم نيز، بالاتر از حد انتظار ما بود.
مدت زيادي از زمانيکه Kaspersky در بالاي فهرست مجموعه هاي امنيتي قرار داشت، نگذشته و با در نظر گرفتن اين واقعيت که ما در حال بحث راجع به مجموعه هاي نرم افزاري هستيم که به راحتي قابل ارتقاء و به روز رساني هستند، هر لحظه اين امکان وجود دارد که نام Kaspersky مجدداً به جايگاه قبلي خود بازگردد. با اين حال، Kaspersky Internet Security 2010 در آزمايش هاي ما موقعيت متوسطي را بدست آورد و به همين دليل نمي توانيم آن را بعنوان گزينه برگزيده انتخاب کنيم.
منبع: بزرگراه رايانه 127
ادامه دارد...
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image